Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Niin,oisko kellään kokemusta millasta huoltoo tekevät forssan motofokuksessa,tekevätkö mitä pitää vai annetaanko niin sanottua valohoitoo

yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
    Kävin viime heinäkuussa siellä 1000km huollossa oman SuperVessani kanssa... Siinä seurasin ohessa ku jamppa teki huoltoa ja puhuttiin p*skaa siinä sivussa. Kyselin jotain vinkkejä ja vastauksia tuli ihan kiitettävästi. Huoltolistaan merkityt kohdat siinä käytiin läpi ihan asiantuntevasti. *

Pitäis kohta hakeutua 6000km huoltoon samaiseen puljuun, saa nähdä miten käy. Siinä kai jotenkin säädetään enemmän tota itse moottoria, jonka johdosta pyörä pitää ajaa sinne jo edeltävänä iltana, jotta kone on kylmä ku venttiilit (?) säädetään. Tässä tapauksessa varmaankin käy silleen ettei pääse/ehdi itse seuraamaan huoltoa (en ala viettämään yötä + seuraavaa päivää forssassa), joten tiedä sitten millaista valohoitoa luvassa... Toivon parasta, pelkään pahinta? *
    There's a difference between living and being alive.
    Mulla kanssa 1000 km huolto tällä viikolla,mitä sulla kustanti kaiken kaikkiaan
    Lainaa (yamaristi @ Touko. 15 2006,15:45) kirjoitti
    Mulla kanssa 1000 km huolto tällä viikolla,mitä sulla kustanti kaiken kaikkiaan
    Tämmönen lasku löyty:

--
    HF-138 8,80 € (öljynsuodatin)
    Motul 10W40 25,20 €
    Huoltotyö (sis. pientarvikelisän) 90 €
    --

eli yhteensä 124 €

Seuraavat huollot taitaa sit olla kalliimpia...?
    Kun siinä vieressä kattelit sitä huoltoo,niin tekikö huoltoäijä muuta kun vaihto öljyt ja suodattimen,esim ohjauslaakerin/takalaakerin/pulttien kiristys ym. ym.Tommoset vissiinkin kuuluu ensihuoltoon.
    Lainaa (yamaristi @ Touko. 16 2006,00:02) kirjoitti
    Kun siinä vieressä kattelit sitä huoltoo,niin tekikö huoltoäijä muuta kun vaihto öljyt ja suodattimen,esim ohjauslaakerin/takalaakerin/pulttien kiristys ym. ym.Tommoset vissiinkin kuuluu ensihuoltoon.
    Luetun ymmärtäminen auttaa...
    Lainaa kirjoitti
    Huoltolistaan merkityt kohdat siinä käytiin läpi ihan asiantuntevasti.
    Meteant, dum obient
    Täytyypä kai tännekin jupista.

Ostin Hondani tammikuussa kyseisestä liikkeestä. 10500km oli ajettu ja vm.-02 + 12kk:n takuu.

Nyt ajeltuani tovin, rupes kuulumaan jonkinsortin särinää ja useiden kuulijoiden perusteella tultiin siihen tulokseen että nokkaketjun kiristin pitää mekkalaa. (kuulijoissa mm. Hondan merkkihuolto ja monta muuta asiantuntijaa)
    Soitin sitten Focukseen ja keskustelin asiasta huollon sällin kanssa. Oli ihan fiksu puhelimessa ja pyysi ajeleen Forssaan kuunneltavaks. Jos ois hajalla, niin sais vaikka osan ilmaseks mukaan ja ite vaihdettavaks jossei ois aikaa odottaa huoltoaikaa.
    No töitten jälkeen sitten ajelin Forssaan ja tyrmistyin täysin. 10 minuuttia suoraa vittuilua liikkeen pihalla, ja henkilökunta marssi sisälle. Jäin siihen sitten Hondani kanssa pihaan nököttämään...se siitä takuusta. Asiakaspalvelu oli kyllä historiassa huonointa kokemaani. Pahiten särähti korvaan "ei muutakun lisää kilometrejä. sit kun se menee paskaks, niin tua sit tänne niin otetaan pöydälle." * ja "niin, sä oot mopokavereittes kanssa kuunnellu että se on paskana...sitä mikään vaivaa" *
    Noh...eipä tämä asia tähän jää. Tällä viikolla alotan sodan kyseistä liikettä kohtaan. Enkä aio jäädä kakkoseks... *
    Eli multa on turha odottaa minkäänlaisia suosituksia ko. firmaan. Toivon että tekin vaihdatte paikkaa... *
    R1 - D.E.A.D
    Huh, mitä perseilyä... *

Ilmottele miten tapahtumat etenee... jään ainakin itse mielenkiinnolla seuraamaan tapahtumaa. Motofocuksen nettisivuilta löysin tälläsen huoltoon liittyen:

4. Missä voin huoltaa pyöräni?

- *Toivomme, että huollatat pyöräsi Moto Focuksessa. Meiltä löytyvät ajanmukaiset laitteet, mittarit ja ammattitaito.
    - *Voit huoltaa pyöräsi myös muissa merkkiliikeissä.
    - *Mahdolliset takuu korjaukset tulee hoitaa Moto Focuksessa. Jos korjaus tehdään muualla, siitä pitää sopia aina erikseen!
    (suora lainaus netistä)

Jos ei huolto pelitä, niin voin aivan hyvin kantaa rahani toiseen liikkeeseen ja lopettaa ton typerän 2-tien hinkkaamisen edestakaisin.
    Olipa tänään se huolto kyseisessä liikkeessä,enkä kyllä enää vie samaan paikkkaan. enpä tiedä mitä muuta tekivät kun vaihtovat öljyt ja suodattimen,mutta kun jannut ei osaa edes ketjuja kiristää niin kyllä pistää vähän ihmetyttää.
    Oli laitettu ihan pinkees ja kiristetty toispuoleisesti noin 7milliä,toiseen puoleen ei ilmeisesti viittitty edes koskee,kyllä sapettaa,itte joutuu näköjään kädet paskaamaan vaikka on uus mopo ja huolto PELITTÄÄ,125 eskoo kyllä otettiin vastaan hanakasti kolmen vartin hoidosta,kallis leima.
    Yritin kovasti jo varotella etukäteen.
    Meitähän on kohta monta lähdössä kyselemään kuulumisia.

Ite soittelin tänään liikkeeseen. Eipä ollut tämä sama ukko tavattavissa joka auko päätään. Joku toinen jutteli puhelimes ja ihmetteli minkälaista asiakaspalvelua oon saanut. Mutta kuitenkin tiesi heti kuka työntekijä oli ollut, vaikken nimee tai tuntomerkkejäkään maininnu. Nooh...otti sitten pyörän tiedot ylös, lupas tilailla osaa ja keskustella tämän toisen heebon kanssa asiasta. Lupasivat myös ottaa yhteyttä tän päivän aikana...eipä ole kuulunut. Rupee hermot kiristyyn näistä katteettomista lupauksista...täytyy varmaan taas huomenna soitella ja kiukutella. Täytyy varmaan hakata ensin vasaralla vartti sormeen että saa kunnon kiukun päälle.

Edelleenkään en suosittele kenellekään...
    R1 - D.E.A.D
    Kokemusta on etupään woblaamisen selvittelystä.Takuu homma. Woblauksen korjaus kesti 1,5kk. Ei koeajettu, ei uskottu että pyörässä vikaa. Vittuiltiin. Lopulta alkoi tulemaan vauhtia kun otin puheeksi kuluttaja-asiamiehen. Ei enää ikinä mitään focuksesta. Olen mukana jos lähdetään sotimaan.
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2006,22:33) kirjoitti
    Kokemusta on etupään woblaamisen selvittelystä.Takuu homma. Woblauksen korjaus kesti 1,5kk. Ei koeajettu, ei uskottu että pyörässä vikaa. Vittuiltiin. Lopulta alkoi tulemaan vauhtia kun otin puheeksi kuluttaja-asiamiehen. Ei enää ikinä mitään focuksesta. Olen mukana jos lähdetään sotimaan.
    Mikäs siellä sitten oli vikana?
    - XT 660 R
  13.  
    Lainaa (racersipe @ Touko. 16 2006,15:06) kirjoitti
    Ilmottele miten tapahtumat etenee... jään ainakin itse mielenkiinnolla seuraamaan tapahtumaa.
    No joopa joo. Muutaman tiukkasävyisen puhelun jälkeen lupasivat lähettää uuden osan matkahuollossa.
    Noh, hain sitten kiristimen ja jätin autoon. Eikö sinne perkele murtauduttu ja viety se osa...vois vaikka vituttaa kuukauden taistelun jälkeen. Nyt joudun jokatapauksessa ostaan sen ite.
    Hyvää tuuriako...?!?
    R1 - D.E.A.D