tuossa taannoin luin tuosta diversionin etupään voplauksesta ja tulihan kokeiltua jos jonkinmoista etufillaria ja öljyjä vaihdeltua ja kun kyselin niin aina sanottiin että se on sen ominaisuus . mutta pohjalaisesta sukujuurestani johtuen en uskonut vaan pakkohan kaikki on itse testata,niinpä menneenä talvena tein vähän enempi töitä ja uusin etupyörän ja takapyörän laakerit *ohjauslaakeri säätöön ilman että etufillari oli siinä painona
renkaat irti vanteista ja kaikki vanha kumiaines joka oli vuosien saatossa tarttunut sisäreunaan poistettiin
takahaarukan laakerit rasvattiin ja oikeaan momenttiin
sekä vielä eteen pirellin diablo
ja kuinkas ollakkaan voplaus on poissa *ja fillari todella hyvä ajaa ,pois lukien löysää takaiskaria joka meni tilaustavaraksi
joten en osaa sanoa mikä on se asia joka eniten vaikutti ,mutta sen voin sanoa että se ei todellakaan ole 900 diversionin ominaisuus sillä tänä keväänä on jo ajettu 1900 km testiäja matka jatkuu
papan vetreyttä lisää hevosvoimat persiin alla
Yo, minä kiristin pari viikkoa sitten ohjauslaakeria ja vaihdoin ikälopun eturenkaan tilalle uuden, ja siihen loppui voplailut. Ei se tosiaan ole mikään Diversionin ominaisuus.
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
Moni vain on valitellut aivan uudellakin Diversionilla olevan samoja piirteitä, niin siitä kai syntynyt tämä käsitys ominaisuudesta. Ei se silti poista sitä mahdollisuutta että tarkastamalla takahaarukan välyksen ja ohjauslaakerin oikean kireyden se vaiva voisi poistua. Ihmehän se tosiaan olisi jos tehdas olisi suunnitellut sellaiseksi että vopeltaa.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Niinkuin tuli joskus aikoinaan sanottua, että ei se viipota jos on kaikki asiat pyörässä kunnossa.
Minulle on tullut kuitenkin aikaisemman vopellustaipumuksen jälkeen sellainen kumma tapa, että täytyy aina välillä varovasti kokeilla miten ilman käsiä ajo sujuu eri nopeuksissa.
Tänään töistä lähtiessä n. 40-50 km/h nopeudessa tuntui taas lievää mutta selvää voblaamista, oli tosin perälaukku persiissä sekä sivutuuli ja eturenkaana on n.4000 km ajettu BT020 jossa näkyy jonkin verran alkavaa epätasaista kulumista.
No kuinkavaan, kummallisinta kuitenkin on että voblaus häipyi jonkin aikaa ajettuani ilmeisesti renkaiden lämpenemisen/siitä johtuvan paineen-nousun tai jonkun muun asian esim. auringonpilkkujen vaikutuksen johdosta, eli kädet irti tangosta missä nopeudessa vaan niin ei mitään ongelmaa.
Täytyy varmaan testailla (jos viittii) onko rengaspaineilla yms. asioilla jotain yhteyttä voblaukseen.
Yömaha FJR - hirmuinen matkapeli