Hei! Onkohan ihan normaalia, että tasakaasulla ajettaessa kierrokset alle 3000 ja esim. kolmosvaihteella (nopeus n. 40), niin meno on sellaista nypytystä, vai onko vaa nii että pyörä tarvii enempi kierroksia, eli ajelis sitte esim. kakkosella tota kyseistä 40km/h, että sais kierrokset sinne yli 3000..? Pääsin vasta ajelemaan, eikä kokemusta vielä näistä ole.
Jos se sun mopo on kaasaripeli niin tarvii kaasarit synkronoida ja jos ruisku niin normaalikäytöstä kuulemma,itsellä eka ruisku ja kyselin samaa kun 2500-3200 kiepin paikkeilla pientä nypytystä(just just huomaa)nypyttääkö sulla moottorijarrutuksessa kun kiekat menee alle 3000
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Ei nypytä moottorijarrutukses, siin menee iha tasasee.. ihmettelen vaa jos 10tkm ajetus vehkees ois jo kaasareitte synkat pieles..oli tuol joku muuki valittanu vissii samasta, ni voiha se olla iha ominaisuuski.. kuitenki vaa 600:ne![]()
Ominaisuus taitaa olla noilla kilometreillä!
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Ominaisuus se on. Tosin voi siihen ehkä jotenkin vaikuttaa pitämällä ketjut oikealla kiereydellä ja voi kokeilla säätää kaasukahvan vapaaliikettä. Mutta tuo 40km/h on just se kaikkein hankalin vauhti ajella. Anna mennä reilusti vaan kakkosella, ei siitä hajoa, niin mäkin teen.
Honda VTR 1000F
Ketjut pitäs olla joo iha soppelil kireydel. Joo kakkosel mä tos tänääki ajelin sitä vauhtia, sillo o just siin rajoil ettei nypytä.. mut tattis vastauksesta.![]()
Kyllä toi on "ominaisuus", ja johtunee siitä et pyörivää massaa on koneessa sen verta vähän. Meillä "mamma" valitti samaa viimekesänä catissa.Korjautuu kun ajelee pienemmillä vaihteilla.Kiekat kuulostaa itselle ajaessa paljon karmivammilta kypärän sisään kun oikeasti onkaan.Joten pykälää pienemmäksi ja kiekat 4000 niin nypytys loppuu.
![]()
Meinasin jo aloittaa uuden viestiketjun tästä aiheesta, mut onneksi haulla löytyi. Nostetaan tää aihe kuitenkin ylös, josko jollakin olis uutta tietoa asiasta.
Eli mulla 32 tkm ajettu catti nypyttää myös tasakaasulla varsinkin hiljaisessa vauhdissa ja kahdestaan ajaessa ehkä vielä vähän enemmän. Kun kierrokset on korkeammalla, ei nypytystä tunnu, joskus tasakaasulla koneen äänestä kuulee pientä nypytystä.
Huomasin tätä ketjua hakiessani, että tuolla oli jollain ollut FJR:ssä jotain muuta oiretta nykimiseen liittyen ja sinne oli porukka kirjoitellut myös tästä asiasta. Eli taitaa olla Yammun ominaisuus, kun catin lisäksi tasakaasulla nypyttävät myös FJR ja R1.
Life is not a spectator sport!
Mitähän tolla meidän catilla olis ajettu joku ~60tkm ja kyllä nypyttää juurikin noin tossa kolmentonnin kieppeillä tasakaasulla. Pienempää pykälää silmään ja kiekat korkeemmalle niin loppuu. Ominaisuushan tuo on.
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Tuo johtuu ihan siitä, että se on liian laihalla pinta- ja osakaasulla, kuten suurin suurin osa pyöristä. Ei se ole siis mikään "ominaisuus", vaan johtuu siitä, että todella usea pyörä on tehtaalta liian laihalla osakaasulla. Johtuen päästönormeista jne..
Saa sen vetämään nykimättä, kun hiukan rikastaa osakaasua. Avaa vaikka puoli kierrosta seosruuveja ja neulaa puoli pykälää ylöspäin shimmillä (prikalla). Joissain pyörissä on hyvä nostaa neulaa jopa kokonaisella pykälällä.
Toki ne kaasarit kandee myös synkata. Sekin vaikuttaa nimenomaan pintakaasulla.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niin ja lähes kaikki muutkin pyörät nykivät tietyillä kierroksilla ihan pintakaasulla (myös ruiskut).. Elikäs ovat yleensä laihalla.(Scop @ Touko. 02 2008,11:24) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei kai tässä ole kyse vaan vetosysteemin (ensiö- ja toisioveto) väljyydestä, jota aina moottoripyöristä löytyy. Tämähän näkyy kun moottori sammuksissa liikuttaa eteen- ja taaksepäin pyörää vaihde päällä, niin ilmenee jopa kymmeniä senttejä tyhjää liikettä. Tämä sitten tuntuu nykimisenä tasakaasulla ja pienellä vauhdilla, kun ilmanvastus ei vielä vaadi voimaa pyörän liikutteluun.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Välystäkin löytyy lähes kaikista pyöristä jonkin verran. Yleensä silti se tuppaa olemaan niin, että hyvin säädetty peli ei nyi. Ja liian laihalla oleva peli nykii...(Halti @ Touko. 02 2008,12:23) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***