Eihän 80hp 750 liian vähän ole, välitykset vaan lyhyeksi, mukavaa se silti olisi, velipojilla oli 80-luvulla tuutti hondat ja meni niin ettei kyytissä meinannu pysyä, gti:t jäi mutkapätkillä seisomaan puhumattakaan 0-150. hepoja oli joku 60-70.
Musta olis ihan aiheellista että kaikkissa suomessa rekisteröitävissä pyörissä tulis olla halkaisijaltaan noin 20mm hela, jonka läpi kaiken moottrin käyttämän ilman tulisi kulkea. Tosta saadaan irti niinpaljon tehoa, että kaxpäälläkin pääsee missä tahansa suomen teillä eroon kortistaan. Kuitenkin teholukemat pysyis jossain rotissa. Ja ennenkaikkea toi olis helppo valvoa. Sanktio "sivuimukanaville" sais olla vaikka mopon menetys valtiolle.![]()
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen. Ei se moottoripyöräily-innostus nyt noista tehoista ole kiinni.
Taitaa mennä k*kkelinjatkeosastolle koko mopoilu, jos nuo tehot nyt niin olennainen osa sitä ovat.
<p>2002-2014</p>
Provo..?!?(Ghostrider @ Touko. 14 2006,18:24) kirjoitti
Selkeä esimerkki siitä, miten asiallinenkin spekulointi voidaan tulkita provoiluksi. Kiitos asiallisesta ja kaikenkattavasta vastauksesta, älä laske rundeja alle maksimitehon. Jatkakaa.
Eipä oo tehoista kiinni tämä harrastus pelkästään. Mulle nautinnollisinta on ajo todella mutkaista pikkutietä maaseudulla, eikä siellä yli 80 hepan tehot anna mitään lisäarvoa ajamiseen. Turhauttavat vaan, kun ei pysty käyttämään sitä voimaa mitä pyörässä on... tai minä en pysty, ehkä joku muu pystyy, mutta ei sillä mulle mitään merkitystä ole.
Tietoisesti olen koittanut hakea vähän muitakin asioita prätkäilystä kuin isoja teholukemia. Ihan sama kuin musiikkia kuunnellessa pitäis aina vaan kääntää volyymia isommalle ja isommalle... Johtaa joko järjettömään mökään tai kuulovaurioon tai sekä että... Ja pian ei mikään tunnu miltään. Turbottakoot muut nivuskiihdyttimiään, ei oo mun juttu.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
En jaksa uskoa että rajoittimia pyöriin tulisi, vaikkakin se olisi suomi-ilmiön mukaista.Täällähän pian pakotetaan jalankulkiakin kävelemään kypärä päässä. Kuten joissain topiikeissa on jo sanottu, niin aina kun on pyörä kolarissa, niin syy on aina motoristin. Tähän pitäisi saada korjaus.
Ja tosiaan autoista myös tehot pois ja juuri ajokortin saaneet autoilijat saisivat ajaa ainoastaan 1.0 litraisella autolla 3 vuotta jne.
Että silleen, oikeen hiat paloi jo![]()
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
siis loppueenlopuksi aivan järjetön ajatus et tulevaisuudessa kielettäs kaikki yli 80 heppaset pyörät esim jollekki 600-750cc pyörälle 100-130hp ois semmoinen sopiva teholukema normaalia tieliikennekäyttöä ajatellen.
ja siis iha oikeesti voihan sitä mopollaki ajaa ittessä hengiltä. niih miks ihmeessä pitäs rajoittaa isojen pyörien teholukemia.
ja toisekseen eikö kellään ois mittää mahollisuuksia tuua pienempiä esim 400cc pyöriä japanista? niissäkun on aivan sopivasti tehoja esim meitä aloittelijoita silmällä pitäen.
mutta ainaki ite oon sitä mieltä ettei mittää tehorajoituksia
periaatteessa sama juttuku autoille asetettas tehorajat et yli 200heppaset autot pannaan. mitenhä kävis? ainaki isojen audien bemarian mersujen ja volvojen myynti-luvut laskis nollaan koska näissä kaikissa on yleensä vähintään se 250heppaa jo vakionaki. siinnä ois aika monelle miettimisen aihetta et kannattaako moinen toimi.
Aivan uskomattoman typerä ajatus rajoittaa tehoa. Itse menen samoilla linjoilla monen muun kanssa, kyllä niitä kuristuksia nyttenkin aika runsaasti poistellaan![]()
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Täh, mites niin, voisitko perustella...(SALOMON @ Touko. 14 2006,23:38) kirjoitti
Mulle asialla ei ole merkitystä, pärjään kyllä alle 80 hepalla, mutta ei tietysti lisä pahasta ole...![]()
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Ja ennenkuin lietsotte kapinan ja ajatte porukan barrikaadeille, niin lukekaa aloitusviesti. Kysehän on siis spekuloinnista (mikä meikän kohdalla katsotaan aina provoksi...) eikä lakiesityksestä, tirektiivistä tai Jumalan (tai hänen ollessa lomalla, allekirjoittaneen) sanasta.![]()
Siis supersport-pyörille tulossa heinäkuussa 72kW:n tehorajoitus, koskee kaikkia rekisterissä olevia? OHO!![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Ei kyllä ollut provoksi tarkoitettu, mutta ei myöskään tosi juttu.(kaasunalle @ Touko. 15 2006,15:04) kirjoitti
Lähinnä pähkäilin ja halusin lueskella mielipiteitä.
Kyllä jokaisella ihmisellä saa olla juuri sellainen mopo kun itse parhaakseen näkee.
Kunhan muistetaan suurimmaksi osaksi ajella mahdollisimman turvallisesti. Välillä se piru istuu itse kenenkin olkapäällä, toivottavsti ei siinä tiimellyksessä loukaa kanssa eläjiään.
Surun ja murheen tuottamisesta puhumattakaan.
Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
200kg 130hp iha sopiva yhtälö loppueenlopuks no saakait niissä olla vaikka 300heppaa mut mitähä hyötyä niistä tehoista ois suomen olosuhteissa ei siis mittää. ku täällä ei saa ajaa 120 kovempaa itse haaveilen ainaki kuusatku cebarista luotettava ja varma merkki johon saa varmasti osia ilman et tarttee jostain "HEVONVITUSTA" asti tilata ja ootella puolivuotta samalla ku pyörä seisoo korjaamolla.(Godfather @ Touko. 15 2006,12:11) kirjoitti
![]()
Valitettavasti M5:n tms. ratissa voi olla 18-vuotias isän poika, kun taas +130 hp:n pyörän ratissa 20-vuotias aikuinen mies!!(Turdus merula @ Touko. 13 2006,15:13) kirjoitti
Kumpi onkaan vaarallisempi ja kenelle?
Jaa, no nyt ymmärsin, mitä tarkoitit.(SALOMON @ Touko. 16 2006,02:24) kirjoitti
Oikeassa olet 200 kg/130 hv on toimiva yhdistelmä, pärjää jo oikein mukavasti.
Ja totta, kyllähän luotettava laite olis kiva...
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten: Eipä haittaisi yhtäännimim. 43kw ja 742 kuutiota
Tuskin mopoilu loppuisi, mutta katkeruus kasvaisi. Henkilökohtaisesti en usko tehon rajoittamiseen, sillä kyllä 11 kilowatilla saadaan aikaan semmoinen nopeus, että huonossa paikassa tieltä suistuminen on täysin mahdollista. Ja kuten nopeusrajoituksetkin, ovat rajoittimet ainoastaan rehellisiä kansalaisia varten.
Honda CBR 1000 RR -08
tehorajoitukset..tuskinpa auttavat..rehellisiä varten ne vaan olisivat.. liian helppoa ottaa kuristukset pois.. kuka sitä huomaisi? ja kun on ylinopeutta huomaisivat muutenkin.. ihan sama ..tehorajoituksia tai ei.. ne eivät koske minua!
Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
En lopettaisi ja uskoisin että moni muukaan motoristi ei lopettaisi, nämä kaikki uusiomotoristit vaan joutuisivat opettelemaan kaasun ja vaihteiden käytön
Oma divarikin kulkee kuitenkin aika raikkaasti 80:in mutkapätkillä kun kierroksia on 6000-9000.
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
Jep, ja kotona sattuu eniten vahinkoja --> kokorajoitus asuntoihin!!(Timberline @ Touko. 14 2006,22:19) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
no sattuuhan niitä vahinkoja ihmisillä makuukamarin puolellaki aina välestä. mutta niissä sentää ei menehy onneks kettää.(jyke @ Touko. 16 2006,22:26) kirjoitti
![]()