Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 242:sta
    Lainaa (Amanda @ Kesä. 01 2006,15:15) kirjoitti
    Kiitos kannustuksesta. Itestä tuntu et ku jo puolet ajotunneista on käyty ni pitäis osata. Mut ei se ilmeisesti muiltakaan välttämättä viel kolmen tunnin jälkee suju.

OT: Tää on muute ainut paikka mihin voin tilittää ku itellä ei oo yhtää motoristituttua. * Ja esim. työkaverit ei kyl jaksa enää yhtää kuunnella. Ne vaa kyselee et etkö vielkää oo käyny liikentees ajamassa ja ottaa lasittuneen katseen ku alkaa höpöttää pujotteluista ja väistöistä yms. *
    Vähän sama juttu mullakin. Ei viitti enää kovin duunissa höpistä koko jutusta, taivastelevat vaan että "voi tyttö hyvä, hengestäskö haluat päästä" *No, onneksi sentäs mies harrastaa prätkäilyä niin saan sit ajotuntien jälkeen sille purkaa tunteitani * Innolla odotan taas huomisia treenauksia..

CBR 600f -93
    No, miulla ei mies harrasta prätkäilyä...vielä. Mut on sekii alkanu jo vähän innostua. Sillä ku on korttikin jo olemassa. Mut ei se kyl jaksa yhtää miun ajotunti-höyryämistä kuunnella.

Höyryän niistä kyl muutekii (en miehelleni) kun se ajo-ope on tosi söötti. Pitäis kieltää lailla semmonen, oon jo pari kertaa meinannu ajaa sen yli ku oon unohtunu tuijottelemaa... *
    Itselläni oli käsittely ja inssi eilen.

Aloittaessani ajokoulun, treenattiin parit ekat tunnit noita pujottelujuttuja ja jarrutuksia. Se pujottelu onnistui todella hyvin ja helpon tuntuisesti heti alusta lähtien.

Sitten kun sitä harjoiteltiin edellisenä päivänä ennen käsittelykoetta, en saanut sitä onnistumaan kertaakaan. Meinasi jopa kaatua koko pyörä. Saattoi tosin johtua siitä, että opetuspyörä vaihtui erilaiseen.

Jostakin oudosta syystä sitten käsittelykokeessa kaikki tehtävät kuitenkin onnistuivat ensimmäisilä kerroilla, ilman minkäänlaisia ongelmia, vaikka paineet olivat todella kovat. Muut tehtävät kuin pujottelu tuntuivat jopa naurettavan helpoilta. Eli kukkakaupan lahjakortti on siis taskussa

Tsemppiä!

Ihanan vaikeaa Vai onko se? Itse en ole vielä kunnolla edes harjoitellut noita pujotteluita sun muita Meidän paikkakunnalla ei ole (omaa)kunnon rataa, jossa voisi harjoitella. Huomenna pääsen oikealle radalle harjoittelemaan ja sillä pyörällä, millä ajan inssinkin. Minusta olisikin järkevämpää, että saisi nyt harjoitella täysillä noita käsittelytehtäviä. Kyllä mä tiellä osasin/osaan ajaa.
    Saapa nähdä, saanko minäkään A.ta korttiin tänä kesänä
    Menee kakat housuun pelkästään siitä, kun lukee toisten kokemuksia
    DragStar 1100
    Eräät tuntemani motoristit, jotka ihan aikuisten oikeasti osaavat ajaa, väittävät että: "Jos ei osaa hidasajoa, ei tule koskaan nopeaa kuskia."
    Vartalon hallinta kehittyy hitaassa tasapainoilussa, nopeassa ajossa tämän täytyy toimia sitten jo selkäytimestä. Lihasryhmät joita käytetään ovat samat hitaassa ja nopeassa ajossa, "prosessorilla" vaan täytyy olla oikea ohjelma valmiina, miten niitä lihaksia käytetään.
    (Edit: kirotusvihre)

Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
    Lainaa (cklein @ Kesä. 01 2006,19:32) kirjoitti
    Itselläni oli käsittely ja inssi eilen.

Aloittaessani ajokoulun, treenattiin parit ekat tunnit noita pujottelujuttuja ja jarrutuksia. Se pujottelu onnistui todella hyvin ja helpon tuntuisesti heti alusta lähtien.

Sitten kun sitä harjoiteltiin edellisenä päivänä ennen käsittelykoetta, en saanut sitä onnistumaan kertaakaan. Meinasi jopa kaatua koko pyörä. Saattoi tosin johtua siitä, että opetuspyörä vaihtui erilaiseen.

Jostakin oudosta syystä sitten käsittelykokeessa kaikki tehtävät kuitenkin onnistuivat ensimmäisilä kerroilla, ilman minkäänlaisia ongelmia, vaikka paineet olivat todella kovat. Muut tehtävät kuin pujottelu tuntuivat jopa naurettavan helpoilta. Eli kukkakaupan lahjakortti on siis taskussa

Tsemppiä!
    Onnea kortin johdosta !
    <3 <3
    Lainaa (Sasu @ Kesä. 01 2006,21:43) kirjoitti
    Ihanan vaikeaa Vai onko se? Itse en ole vielä kunnolla edes harjoitellut noita pujotteluita sun muita Meidän paikkakunnalla ei ole (omaa)kunnon rataa, jossa voisi harjoitella. Huomenna pääsen oikealle radalle harjoittelemaan ja sillä pyörällä, millä ajan inssinkin. Minusta olisikin järkevämpää, että saisi nyt harjoitella täysillä noita käsittelytehtäviä. Kyllä mä tiellä osasin/osaan ajaa.
    Siis, ootko ensin ajanut liikenteessä ja sen jälkeen menette harjottelemaan pyörän käsittelyä?! Kuulostaa vähän perse edellä puuhun meiningiltä. En miekään usko et se liikenteessä ajaminen on mikään kynnyskysymys vaan se pyörän hallinta. Ite ainakii aattelen et ensin jyyrätään nuita käsittelyhommia et ne rupeis sujumaan jostain selkäytimestä ja sit liikenteeseen.
    Lainaa (Amanda @ Kesä. 02 2006,13:51) kirjoitti
    Lainaa (Sasu @ Kesä. 01 2006,21:43) kirjoitti
    Siis, ootko ensin ajanut liikenteessä ja sen jälkeen menette harjottelemaan pyörän käsittelyä?! Kuulostaa vähän perse edellä puuhun meiningiltä. En miekään usko et se liikenteessä ajaminen on mikään kynnyskysymys vaan se pyörän hallinta. Ite ainakii aattelen et ensin jyyrätään nuita käsittelyhommia et ne rupeis sujumaan jostain selkäytimestä ja sit liikenteeseen.
    Joo siis olen harjoitellut pyörän käsittelyä pihalla, huonolla sellaisella (sorakkoinen), ennen kuin kävin eka kerran maantieajossa. Maantielläkin ajoin sit sellaista tietä, että liikennettä oli vähän.
    Siis tuolla soraisella pihalla harjoittelin kääntöjä, hidasajoa, jarrutusta, vaihteiden vaihtoa jne.
    Tänään pääsin sinne asfalttipihalle temppuilemaan, jossa inssikin suoritetaan. Siellä menikin 1h30min harjoitellessa. Kylläpä olikin se pujottelu hankala Meinasi mennä, mutta ei ihan. Työntöohjausta pelkäsin etukäteen eniten, mutta sehän olikin helppo Sain taas maantielläkin ajaa mutta kuitenkin sellaista turvallista reittiä.
    Niin ja siis nyt vasta ajoin sillä isoimmalla pyörällä (Suzuki Bandit 650), tähän asti ajanut niillä liian PIENILLÄ pyörillä.
    Ja mitä vielä. Maanantaina taas harjoittelemaan ja pitää koittaa suorittaa se kirjallinen osio puhtaasti läpi
    DragStar 1100
    No ei miuta vaan päästetä liikenteeseen enne ku haltsaan noi käsittelykokeen hommat. * *Mahdankohan päästä ikinä. Tiistaina on seuraava eli neljäs ajotunti. Odotan innolla ja kauhulla.
    Mun eka ajotunti tieliikenteessä oli juurikin ennen inssiä. Lohdutukseksi voin sanoa että se oli helppoa kuin heinänteko sen kentällä veivaamisen jälkeen. Nimittäin sitä käsittelyä tehtiin hartaudella, koulun pyörällä ja omalla pyörällä, parhaimmillaan sunnuntai-iltapäivänäkin opettaja tuli paikalle teettämään mulle parkkisjumppaa että päästiin seuraavana päivänä käsittelykokeeseen. Mutta varsinkin jos on ajokortti alla ei se itse liikenteessä seuhtaaminen enää ole vaikeaa, kun on vähän enemmän vauhtia että pyörä pysyy paremmin pystyssä kuin hölkkävauhdeissa. Eli tsemppiä vaan, kaikki eivät ole seppiä syntyessään.

Ps. Tämä käsittelyn vaikeus tuntuu olevan enemmänkin meidän naispuolisten uusvanhojen aloittajien ongelma. Ollaan vissiin päästy jo siitä kuolemattomuusmyytistä mikä seitsentoistakesäisenä on vielä sukupuoleen katsomatta (siis silloin kun jätkät ajaa piikkikortin ja myö ei voida enää mennä pyörällä mihinkään kun polkupyörä ei käy minihameen kanssa. ;)). Tässä nykyiässä naisväki alkaa sitten varmaan olla jo niin ylianalyyttista ajon ja kaiken suhteen että tulee helposti suorituspaineita, varsinkin kun yleensä nuo ukonkutaleet jotka ovat pärräilyn oppineet jo nuorena eivät voi käsittää mikä siinä niin helevatan vaikeaa on. Miekin luulin aina ennen pärräkoulua olevani jonkinlainen rämäpää et tää menis ihan sukkana läpi mutta "joutsenesta" kasvoikin ihan ehta kukkahattutätikorppikotka ajokoulun aikana. Mutta ei se ajamista estä.
    When in trouble, or in doubt
    run in circles, scream and shout.
    Kokeilinpa tuota uusittua käsittelykoetta AKE:n sivuilta löytyviltä ohjeilla, eli rakensin hidasajo/pujotteluradan duuni paikan pihalle, melko helppo oli, jopa työkaveri jolla ei ole A-korttia selvitti radan 5min harjoittelun jälkeen, paras vinkki minkä tuohon voi antaa, on se että käyttää käännöksiin koko tilan hyväkseen mikä siihen on määritelty.
    GSX 1300R
    Lainaa (cxxx @ Kesä. 03 2006,12:54) kirjoitti
    Kokeilinpa tuota uusittua käsittelykoetta... melko helppo oli, jopa työkaveri jolla ei ole A-korttia selvitti radan 5min harjoittelun jälkeen
    Taidan lähtä kotiin itkemään... Tai sitten tunnustaudun reilusti olevani Kaboonmin tavoin kukkahattutätikorppikotka, jolle pyörän käsittelyn oppiminen vaatii enemmän harjoittelua kuin 5 min. Mutta mitäs sitten, harjoitteluhan on kuitenkin *
    Itse pääsin viime keväänä neljännellä kerralla läpi käsittelykokeesta. Että on ainakin 1 huono miespuoleinen kuljettaja tuolla liikenteessä. Meinasi usko loppua kesken. Katsastus inssikin ihmetteli, että olenko ikinä ajanut millään 2 pyöräisellä. Kirjoittelinkin silloin tuonne aikaisempaan ketjuun omia kokemuksia pujottelusta. Mutta kuten tuossa aikaisemmin on kirjoitettu, avain juttu on ehdottomasti koko pujottelutilan käyttö.
    Mulla tuli sit perjantaina kaikki vähimmäisajotunnit täyteen. Kaikki meni käsittelyitä tahkotessa, joten joudun ottamaan vielä 2 extratuntia liikenneajoa varten. Onneksi kaiketi vihdoin huomenna saan pyöräni korjaamolta, niin pääsen sillä harjoittelemaan sitä pujottelua tai lähinnä niitä päädyn uukkareita. Ne kun tuntuvat mulle olevan tooosi paha paikka, muut tehtävät sujuvat ihan hyvin. Jospa tässä piakkoin uskaltaisi varata ajan inssiin... *
    CBR 600f -93
    Lainaa (Katinka @ Kesä. 04 2006,19:37) kirjoitti
    Mulla tuli sit perjantaina kaikki vähimmäisajotunnit täyteen. Kaikki meni käsittelyitä tahkotessa, joten joudun ottamaan vielä 2 extratuntia liikenneajoa varten. Onneksi kaiketi vihdoin huomenna saan pyöräni korjaamolta, niin pääsen sillä harjoittelemaan sitä pujottelua tai lähinnä niitä päädyn uukkareita. Ne kun tuntuvat mulle olevan tooosi paha paikka, muut tehtävät sujuvat ihan hyvin. Jospa tässä piakkoin uskaltaisi varata ajan inssiin... *
    Oon käsittänyt, että liikenteessä oisi oltava 8 ajotuntia, joten käsittelyyn "tuhratut" tunnit tulisivat tuon 8 päälle. Olenko täysin väärässä? Itsellä tuntuu turhauttavalta, tunnen liikenteessä ajon sujuvan pienemmälläkin määrällä..

Ihanaa oisi, jos oisi joku peli, jolla harjoitella. Ukon pyöräkin liian iso miulle.
    Lainaa (Amanda @ Kesä. 03 2006,17:43) kirjoitti
    Lainaa (cxxx @ Kesä. 03 2006,12:54) kirjoitti
    Kokeilinpa tuota uusittua käsittelykoetta... melko helppo oli, jopa työkaveri jolla ei ole A-korttia selvitti radan 5min harjoittelun jälkeen
    Taidan lähtä kotiin itkemään... Tai sitten tunnustaudun reilusti olevani Kaboonmin tavoin kukkahattutätikorppikotka, jolle pyörän käsittelyn oppiminen vaatii enemmän harjoittelua kuin 5 min. Mutta mitäs sitten, harjoitteluhan on kuitenkin *
    Ei itkemään kannata lähteä. Harjoittelua vaan, sillä siitä selviää. Itse kun ajelin korttia (-02) niin jouduin myös ottamaan ylimääräisiä tunteja käsittelykoetta varten, vaikka se ei silloin ollut edes nuin haastava * Äläkä sitä liikenteeseen pääsyä murehdi. se ei ole mikään ongelma (varsinkaan jos on aikaisempi kortti).
    Ja sille ei mitään voi jos jotku (ukonkutaleet) ei ymmärrä mikä siinä käsittelyssä niin vaikeeta on. Toiset vaan on vähän kovempi päisiä, eikä vaan opi kerrasta *
    Ehkä minäkin sitten olen kukkahattutätikorppikotka, mutta se ei todellakaan ole * haitannut.
    *harrastukset on väärät jos kaikki rahat ei mene*
    Jihaa! "Puoliksi" jo kortti taskussa, kun kirjalliset meni läpi No kirjalliset nyt aina suorittaa...
    Mutta kivasti sain onnistumaan sen pujottelunkin tänään! Kun hoksasin kysyä, että missä niissä päissä on takarajat. Nehän on kaukana kuin mitkä! Joten on tilaa kääntyä Muita käsittelytehtäviä ei kokeiltukaan, maanataina sit seuraavan kerran. Ope alkoi uhkailemaan mua inssillä Joko ens viikon perjantaina olis.... tai sitten joskus... Riippuu taas tuosta maanantaista, että kuinka käsittelytehtävät menee.

Lisäyksenä kysymys: Voiko inssissä pompata sen takia, että vilkun päälle unohtamisesta pitää joskus mainita. Mulla tänäänkin unohtui se pari kertaa päälle

DragStar 1100
    Mitähän hyötyä noistakin pujottelu seteistä ja kaarretesteistä on, kuka ajaa prätkällä 30-40 km/h ylipäänsä missään? Johan se menee tyhjäkäynnillä kovempaa :P Harjoittelisivat autokoulussa jarrutuksia kunnon vauhdeista ja ajoa vaikka radalla ennemmin. Olisi oikeasti jotain hyötyä.

Eipä ollut silloin 16v ongelmia pujottelu ym. tehtävissä kun alla oli piikkienska

Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
    Lainaa (veepee78 @ Kesä. 05 2006,14:27) kirjoitti
    Mitähän hyötyä noistakin pujottelu seteistä ja kaarretesteistä on, kuka ajaa prätkällä 30-40 km/h ylipäänsä missään? Johan se menee tyhjäkäynnillä kovempaa :P Harjoittelisivat autokoulussa jarrutuksia kunnon vauhdeista ja ajoa vaikka radalla ennemmin. Olisi oikeasti jotain hyötyä.

Eipä ollut silloin 16v ongelmia pujottelu ym. tehtävissä kun alla oli piikkienska
    No kyllä niistä sillain on hyötyä, että hidasajo ja pujottelut todistaa ainakin jotain mopon hallinnasta.
    Todistaa mm. sen, että kuskilla on hajua oikeaoppisesta katseen käytöstä ja tasapaino ainakin jollain lailla hallinnassa.
    Ja jos ne on hanskassa, niin silloin on jo jonkinlaiset eväät selvitä ehjänä isommissakin nopeuksissa ja vaativammissa tilanteissa.

Eipä ollut mullakaan ja monella muulla mun ikäisellä ongelmia, vaikka alla ei ollutkaan piikkienska. Ei ollu pujottelukokeitakaan, vaikka olis kyllä saanut olla. Ei sen puoleen.. Ei ollu edes .orggia, eikä minkäänlaista koulutusta ollu saatavilla muutenkaan..
    Vaan sen verran pitäis jokaisella motoristilla olla "ammattiylpeyttä", että uskaltaa ja osaa ainakin tuonvertaiset alkeispujottelut suorittaa vaikka isonkin yleisön edessä. Ja millä mopolla vaan..

Mun mielestä hidasajo, pujottelu ja jarrutus on sellasia perusasioita, joista koko homma alkaa. Tai ainakin sen pitäis alkaa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Mulla olis nyt ajotunnit takana ja ylihuomenna aamulla inssi edessä. Liikenteessä ajelu on ihan rentoa puuhaa kun on autokortti jo taskussa. Se pujottelu on se vaikein juttu, mutta en kyllä päästä mieleenikään sellaista vaihtoehtoa että siinä mokaisin. Ei sillä että olisin mitenkään erinomainen pujottelija, mutta ei sinne testiin häviämään lähdetä vaan heti sellainen asenne että tulin vaan käymään sen kortin hakemassa.

Tämä saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta mä sain tuon vilkun unohtamisen kitkettyä pois mielikuvaharjottelulla. Esimerkiksi illalla nukkumaan mennessä kuvittelin ajavani muutamat risteykset mopolla ja mietin mitä katon ja olin tarkkana vilkun kanssa. Sitten oikeasti liikenteessä se vilkku tuli otettua pois ilman sen kummempaa muistelemista. Samalla tavalla "harjottelin" katseen paikkaa pujottelussa ja niissä väistöissä.

Mulla on oma mopo (fazeri) parkkipaikalla odottamassa, mutta en ole sillä metriäkään vielä ajanut ja silti joka kerralla meni pujottelut paremmin.

Eli ei muutakö mielikuvareeniä iltaisin ja heti sellanen asenne että menet näyttämään närhen munat sille inssille
    - Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
    Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
    Jeah!!! Kortti taskussa, tänään oli inssi ja meni läpi. Espoossa klo 16.00:n ruuhkassa ajelin, eikä ihmeempää huomauttamista. 100km takana *
    Lainaa (MasterP @ Kesä. 05 2006,17:45) kirjoitti
    Jeah!!! Kortti taskussa, tänään oli inssi ja meni läpi. Espoossa klo 16.00:n ruuhkassa ajelin, eikä ihmeempää huomauttamista. 100km takana
    Onnitteluja!!
    Toivottavasti ens viikolla olis mullakin!!
    DragStar 1100
    Onnea! Ei muuta ku vaa *
    Turvallisia kilometrejä
    When in trouble, or in doubt
    run in circles, scream and shout.
    Onneksi olkoon!

Oma inssi meni tänään läpi ja huomenna ajoa.
    Tuntuu pirun hyvältä!
    Joo, vaihdoin harjoittelupyörän enduroon ja jo rupesi pujottelu sujumaan! Tosin ekalla ei mene melkein koskaan, mutta eikö käsittelykokeessa ole kaksi yritystä per tehtävä? Hassua sinänsä, mutta nyt alkoi "stop&go" tökkimään, eli moottori tahtoo sammua liikkeelle lähdettäessä!
    Miten tsemppasitte kokeissa ja reputtiko moni? Mulla on kässäri ja inssi 15.6, kattoo sit kuin äijän käy?!
    Joo meikäkin sammutteli eilen oikein urakalla. Muutenkin oli sellainen päivä että oli kaks vasenta jalkaa ja kättä. Noo, tänään on taas ajotunnit ja ei ne ainakaan enää huonommin voi mennä!

En tiiä kyl sitte oonko ite ylikriittine kun opettaja oli et nythän ne kaikki tehtävät jo menee ihan hyvin mut mie en oo tyytyväinen, kun ei ne aina mee. Ehkä joka toinen kerta.
    Sammuttelusta pääsee jos raiskaa kytkintä. Kunnolla kaasua ja luistoa kytkimellä. Eihän se sun pyörä ole.
    siitä ei kannata jättää kiinni.

Tsemppii ja älä ressaa ni menee paremmin.
    Läpi meni!!!

Pujottelu tuntui vaikealta ja olikin ainut, josta olisi voinut jäädä kiinni. Harjoittelin sitä ennen kokeen alkua ja inssi sanoikin sitten, että meni niin hyvin tuossa äsken se pujottelu, että se kelpaa. Ja menihän se hyvin, kun en edes tajunnut jännittää, kun ajattelin vain, että tässä vielä harjoittelen, enkä tajunnut, että inssi katsoo...

Nyt sitten vain omaa pyörää ostamaan.
    Kawasaki EN500 -04 --> Suzuki GSF 650 S bandit -07

"Motoristilla on aina kaveri...
    ja se kaveri on toinen motoristi"
  30.  
    Hirmuisesti onnea uudelle kortin omistajalle *

Perässä tullaan...
    CBR 600f -93
Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen