Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 81:een 81:sta
  1. #61
    Lainaa (nano @ Touko. 12 2006,18:59) kirjoitti
    ajaessasi 172km/h poliisit vievät korttisi odottamaan oikeudenkäyntiä sinun saadessa jopa 2000e sakon + korttisi saattaa olla poissa jopa yli vuoden? Onko se kohtuullista tai edes mitenkään järjellisesti selvitettävissä? Eikö poliisi kykene yleiseen elämänkokemukseen nojautuen antamaan vaikkapa 100e muistutuksen tuon kaiken rumban sijasta? Vedoten vallitseviin olosuhteisiin tai muihin seikkoihin.Takuulla motoristi/muu liikenteen käyttäjä (joka hetkellisen mielenhäiriön takia pysähtyy) muistaa seuraavalla kerralla hillitä oikeaa rannettaan/jalkaansa/muita raajojaan. Oletteko saaneet mielestänne hyvää palvelua poliiseilta?
    Täällä kun lukee joidenkin juttuja, niin hahmottuu kuva henkilöistä, joilla tämä "tilapäinen mielenhäiriö", johon kovissa nopeuksissa vedotaan, kestää 24/7.

    Jos saisit 100 euron huomautuksen, niin vaikuttaisiko se oikeasti ajotapoihisi? Vai laskisitko sen juokseviin harrastuskuluihin? Rangaistuksen yhtenä tarkoituksena on toimia ennaltaehkäisevänä pelotteena ja ottaen huomioon mopoilun kokonaiskulut, niin jos kaikesta koohottamisesta selviäisi aina vain satalappua vilauttamalla, niin väitän, että aika harva ottaisi onkeensa. Se, että uhkana taasen on kortin pitkäaikainen menetys, lisämausteena vaikkapa työpaikan menetys kortin puutteeseen, pistänee ainakin suhtkoht normaalilla järjenjuoksulla varustetun ihmisen miettimään hetken ennen kaasun kääntöä. Ja jos ei siitä huolimatta malta olla hapettamasta, vaikka etukäteen tietää seuraukset, voi vain katsoa tyhmää naamaansa peilistä.

    Tai Org-tyyliin urputtaa paskalakkien vittumaisuudesta ja lainsäädännön järjettömyydestä. En minäkään tykkää veroja maksaa, mutta verolait taitavat siihenkin pakottaa. Niin mukavaa kuin se olisikin, että saisi ihan itse valita ne mukavimmat yhteiskunnan pelisäännöt, joita suostuisi pullikoimatta noudattamaan, niin eipä se oikein toimi. Miksi ette muuta johonkin motoristiystävällisempään maahan muuten? EU tarjoaa aika monta vaihtoehtoa nykyään. Vai eikö se vapaampi räppääminen kuitenkaan olekaan _ihan_ ykkönen elämänne arvoissa? Muuten ei ole selitettävissä, että siedätte tätä holhousvaltiota kukkahattuineen, kun jokainen voi vapaasti valita asuimaansa, ainakin EU:n sisällä.

    Ja mitä tulee poliisien kanssa asioimiseen, niin aina olen saanut asiallista kohtelua. Ja ainakin kerran selvinnyt asiallisella keskustelulla ilman pankkisiirtolomaketta. Joskus taas en, mutta itsepä ole rikkeeni tehnyt. Kiukuttelulla ei kuitenkaan asioiden selvittämistä helpota.
  2. #62
    Lainaa (juaalton @ Touko. 12 2006,23:33) kirjoitti
    "Uutta kiristyneessä lainsäädännössä on myös se, että mikäli kuljettaja syyllistyy vuoden sisällä kahdesti törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, hänelle lätkäistään toisen tapahtuman johdosta vähintään vuoden mittainen ajokielto."

    tämä on jo sairasta! ikävä kyllä tulee jatkossakin unohtumaan kilpi reppuun. Toinen vaihtoehto olisi lopettaa harrastus *:itkupilli
    Voi pyhä yksinkertaisuus näitä kaikkia jorinoita; törkeä liikenteen vaarantaminen on aina rosiskeikka ja vaikuttaisi pillityksistä päätellen siltä, että iso osa porukasta tosiaan on sen pari kertaa vuodessa leivättömän pöydän ääressä ajeluistaan.
  3. #63
    mua ainaki vituttaa... kaikki säädöt ja säädännät...

    MUTTA sen tietää miten esim sen paijerilaisen 5 sataa sarjalaisen ratissa silmät kiiluu kun on just saanu turpon paikallensa ja romun(oho sanoinko tosiaan ton ääneen) liikenteeseen.... rajoitukset ne on niilläkin, ikävä kyllä, mopoilijoita moititaan huomattavasti enemmän kuin noita ikuisen nopeudenlähteen päällä ratsastajia....
    Eli coclusion:
    Miksi se jolla on moottoripyörä on rikollinen, mutta se jolla on viritetty auto, ei ole... Koska molemmat kuitenkin ovat mahdollisia ylinopeuden ajajia, miten motoristia voidaan pitää suurempana rikollisena kuin autoilijaa, joka 90% varmuudella virittää autoaan vain sen vuoksi että se kiihtyy +150km/h paremmin?

    Jos joku voisi kertoa minulle vastauksen tähän, olisin hyvin kiitollinen.... vai johtuuko se vain sittenkin siitä, että pärrä pitää mummojen/lakien laatijien mielestä pahempaa ääntä kuin auto

    Ikäväkseni, mitä olen tuolla työmaalla ja muissa vastaavissa paikoissa keskustelua kuullut, haukkujia ovat yleensä kadehtijat, joilla ei ole "varaa" moisiin humputuksiin, vaan on edullisempaa vetää perseet baaris 3 kertaa viikossa ja ostaa kaiken maailman turhaa romua kulmat täyteen...

    suoraan sanottuna: minua vituttaa

    kiitos ja anteeksi, over and out!
    <p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
  4. #64
    Lainaa (kaasunalle @ Touko. 13 2006,13:25) kirjoitti
    Lainaa (juaalton @ Touko. 12 2006,23:33) kirjoitti
    "Uutta kiristyneessä lainsäädännössä on myös se, että mikäli kuljettaja syyllistyy vuoden sisällä kahdesti törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, hänelle lätkäistään toisen tapahtuman johdosta vähintään vuoden mittainen ajokielto."

    tämä on jo sairasta! ikävä kyllä tulee jatkossakin unohtumaan kilpi reppuun. Toinen vaihtoehto olisi lopettaa harrastus :itkupilli
    Voi pyhä yksinkertaisuus näitä kaikkia jorinoita; törkeä liikenteen vaarantaminen on aina rosiskeikka ja vaikuttaisi pillityksistä päätellen siltä, että iso osa porukasta tosiaan on sen pari kertaa vuodessa leivättömän pöydän ääressä ajeluistaan.
    "... hänet on tuomittava törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään 30 päiväsakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi"
  5. #65
    Lainaa (Samiv @ Touko. 12 2006,12:27) kirjoitti
    Jotenkin haiskaa paskalta pahasti tuo Kalevan uutislinja. Mitä on tänne postattuja linkkejä noista ko.lehden uutisoinnista kirjoittanut niin moottoripyöräilijöiden ajamiset/rikkeet ym nostetaan aina pääosaan.

    Jutussa aiheena oli niin autoilijoiden kuin pyöräilijöiden kaahailut/ylinopeudet ja yli 50% ylinopeutta ajaneista oli muita kuin moottoripyöräilijöitä. Jutun otsikkona kuitenkin moottoripyöräilijöiden kaasukahvat pohjassa. Oikeampi, totuudenmukaisempi otsikko olisi ollut kevät villinnyt autoilijat kaahaamaan.
    Oliskohan kuitenkin niin, että moottoripyöriä lötyy tästä maasta noin 155 000 ja autoja 2 800 000. Näät kun suhteuttaa keskenään moottoripyöräilijöiden ( 7 ) ja autoilijoiden ( 8 ) menettämien korttien kanssa, niin eiköhän toi juttu otsikkoa myöden ole aika kuosissa.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  6. #66
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 12 2006,22:57) kirjoitti
    Lainaa (msiro @ Touko. 12 2006,17:45) kirjoitti
    Etkö ole koskaan ohittanut pysähtymättä suojatien eteen virheellisesti pysäköityä (alle 5 m) ajoneuvoa? Jos jäät kiinni siitä kaksi kertaa vuoden aikana, niin kortti otetaan pois vähintään vuodeksi ja kummastakin kerrasta tulee vähintään 30 päiväsakkoa.
    Vastaus kysymykseesi. En.

    Suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen on kaiketi noin 12 päiväsakkoa, jos ei ole aiheutunut vaaraa millään muotoa.

    Ei täytä sitä lain kirjainta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Päiväsakot tarkistettu poliisin sivuilta sakkolaskurista.
    Kaikki liikenneturvallisuuden vaarantamiset muuttuu törkeiksi, jos siitä aiheutuu vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle. Ei sitä voi tuolta sakkolaskurista päätellä onko joku teko törkeä vai ei. Paitsi tietenkin ylinopeudet voi, koska nehän muuttuu automaattisesti törkeiksi kun ylitetään tietty raja riippumatta siitä mitkä on olosuhteet.

    Ja miten voit tietää, että et ole tehnyt tuota suojatierikettä, jos kukaan ei ole jäänyt alle tai et ole siitä saanut sakkoja? Et kai väitä että olet erehtymätön ja aina kaikissa olosuhteissa huomaat kyseiset tilanteet.



  7. #67
    Kyllähän moottoripyörällä pääsee, mutta mielestäni enemmän tulisi sakottaa vaaran aiheuttamiseen pohjautuen.

    Jos tie on tyhjä ja keli hyvä, niin souv vot ?
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  8. #68
    Lainaa (BMW cowboy @ Touko. 13 2006,19:39) kirjoitti
    Kyllähän moottoripyörällä pääsee, mutta mielestäni enemmän tulisi sakottaa vaaran aiheuttamiseen pohjautuen.

    Jos tie on tyhjä ja keli hyvä, niin souv vot ?
    Täsmälleen samaa mieltä. Niin kuin tuossa ylempänä sanoin, niin jostakin kumman syystä ylinopeus muuttuu automaattisesti törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi kun tietyt ennalta asetetut rajat ylitetään.
  9. #69
    Miten te jaksatte jauhaa tätä samaa skeidaa??

    Taajamassa voi ajaa etu- tai takanakki ylhäällä, niin tarvii vauhtia niin pal. Sais posse harrastaa tota vähän enemmän, olis jotain tsiigailtavaakin välillä.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  10. #70
    Lainaa (kwak750 @ Touko. 13 2006,19:11) kirjoitti
    Miten te jaksatte jauhaa tätä samaa skeidaa?? *

    Taajamassa voi ajaa etu- tai takanakki ylhäällä, niin tarvii vauhtia niin pal. Sais posse harrastaa tota vähän enemmän, olis jotain tsiigailtavaakin välillä.
    No jahka sä saat sen raskasvesireaktorin tulille, niin nähdään hypermoto, joka etenee molemmat rinkulat ilmassa...
  11. #71
    Lainaa (msiro @ Touko. 13 2006,19:33) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Touko. 12 2006,22:57) kirjoitti
    Lainaa (msiro @ Touko. 12 2006,17:45) kirjoitti
    Etkö ole koskaan ohittanut pysähtymättä suojatien eteen virheellisesti pysäköityä (alle 5 m) ajoneuvoa? Jos jäät kiinni siitä kaksi kertaa vuoden aikana, niin kortti otetaan pois vähintään vuodeksi ja kummastakin kerrasta tulee vähintään 30 päiväsakkoa.
    Vastaus kysymykseesi. En.

    Suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen on kaiketi noin 12 päiväsakkoa, jos ei ole aiheutunut vaaraa millään muotoa.

    Ei täytä sitä lain kirjainta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Päiväsakot tarkistettu poliisin sivuilta sakkolaskurista.
    Kaikki liikenneturvallisuuden vaarantamiset muuttuu törkeiksi, jos siitä aiheutuu vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle. Ei sitä voi tuolta sakkolaskurista päätellä onko joku teko törkeä vai ei. Paitsi tietenkin ylinopeudet voi, koska nehän muuttuu automaattisesti törkeiksi kun ylitetään tietty raja riippumatta siitä mitkä on olosuhteet.

    Ja miten voit tietää, että et ole tehnyt tuota suojatierikettä, jos kukaan ei ole jäänyt alle tai et ole siitä saanut sakkoja? Et kai väitä että olet erehtymätön ja aina kaikissa olosuhteissa huomaat kyseiset tilanteet.

    Siitä vain sen tiedän, kun en ole tehnyt tuota virhettä koskaan. Muita kyllä roppakaupalla. Taajamaliikenne ja erityisesti kevyen liikenteen varominen on aina etusijalla .

    Niinpä niin. Niin ne muuttuu törkeiksi, mutta ei kuvailemalla tavallasi. Pelkkä suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä ei ole sitä, kuten kirjoitit. Ei täytä lain kirjainta siltä osin. Sakon siitä kyllä saa, mutta ei ole törkeätä liikenteen vaarantamista.


    P.S. Ai niin, en todellakaan ole erehtymätön.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  12. #72
    saannut oikea mielisen kohtelun poliisilta???

    Yhtä tapausta lukuunottamatta kyllä... ikävä vain että juuri tuo sattui pyörällä ja ystävällinen setä PAHOITTELI kun nopeuteni "salli" vain rikesakon..... Olisi kuulemma ollut halunnut rankaista oikein KUNNOLLA...

    No liikenne käyttäytymiseni on ..... lähes laillista, mutta ainakin oma ajoni on mp:llä paljon varovaisempaa kuin autolla koska tällä hetkellä "luulen" selviäväni autolla pienemmillä rangaistuksilla kuin pyörällä.
  13. #73
    Tähän vetäisisin yhden maailman tosimmista lausunnoista:

    "Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä"

    Ja jos me (luonnollisesti) kuulumme tähän älykkäämpään puoliskoon, niin mietitään seuraavaa. Jos rikoksen vakavuus tosiaan määräytyisi vaaran aiheuttamisen perusteella, kuka arvioi vaaran? Tilanteen sattuessa tietysti poliisi jonka yksi hommista on keräillä vaaranaiheuttajia liikenteestä. Mutta poliisi ei todellakaan ole kaikkialla. Tällöin jokaisen kuskin tulisi voida arvioida aiheuttaako hän nopeudellaan/ajotavallaan vaaraa. Laskien pois nämä 170km/h ajamiset tyhjällä motarilla jotka ovat ääritapauksia ympäristölle turvallisesta ylinopeudesta, kuka meistä *oikeasti* osaa arvioida mahdollisen vaaran. Harva se kerta täältä pääsee lukemaan niistä läheltäpiti-tilanteista.

    Ja mehän kuulumme siihen fiksumpaan puoliskoon, eikö? Osaavatko ne pässimpään puoliskoon kuuluvat arvioida edes sitä vähää? Ja kuitenkin laki on sama kaikille. Vetäen huumekortin esiin, tämä on ihan sama perustelu kuin mietojen huumeiden laillistamiselle. "Emmehän me fiksut ihmiset aiheuta vaaraa kenellekään muulle." Mutta kun kaikki ihmiset eivätole fiksuja...
  14. #74
    Lainaa (Marsu @ Touko. 13 2006,23:38) kirjoitti
    saannut oikea mielisen kohtelun poliisilta???

    Yhtä tapausta lukuunottamatta kyllä... ikävä vain että juuri tuo sattui pyörällä ja ystävällinen setä PAHOITTELI kun nopeuteni "salli" vain rikesakon..... Olisi kuulemma ollut halunnut rankaista oikein KUNNOLLA...

    No liikenne käyttäytymiseni on ..... lähes laillista, mutta ainakin oma ajoni on mp:llä paljon varovaisempaa kuin autolla koska tällä hetkellä "luulen" selviäväni autolla pienemmillä rangaistuksilla kuin pyörällä.
    0liskos poliisi kyllästynyt näihin tuttiritareihin ja rauta(muovi)-
    ratsuihin, jotka tekevät sääntöjen vastaisesti.
    Tässä osiossa ylempänä joku valittaa, kun ei saa keulia ja jää
    esitys näyttämättä. Näyttämisestähän tässä on kyse.
    Toivottavasti saavutatte meikeläisen korkean iän ja saatte
    kertoa lastenlapsillenne papan rikkoneen kaikkia asetuksia mo-
    pollaan, vai käykö niin kuin minulle, että he saavat siivotun *
    version kaikista töppäyksistäni.
    Elämysmatkaaja
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  15. #75
    Lainaa (uijui @ Touko. 12 2006,13:39) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Touko. 12 2006,13:30) kirjoitti
    Lainaa (peltilelu @ Touko. 12 2006,12:17) kirjoitti
    Kohottakaamme kolminkertainen HURRAA-HUUTO näille TODELLISILLE SANKAREILLE!
    Todellisia sankareita mielestäsi lienevät ne, jotka nykivät 120 lasissa 40:n alueella..?
    160 tuntuis kuitenkin mukavammalle.
    Juu toivottavasti osuu vielä se tarharyhmällinen lapsia siihen suojatielle, mikäs sen nohevampaa? Ois siinä kavereille kertomista.
    When in trouble, or in doubt
    run in circles, scream and shout.
  16. #76
    Siellä on joko liian ahkeria poliiseja tai sitte jotain maasäteilyä joka saa motoristin kaasukäden kramppaamaan pohjaan saakka
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  17. #77
    "TODELLISILLA SANKEREILLA" tarkoitin lähinnä niitä poliiseja jotka lymyävät piilossa jossakin pusikossa tai rahastuspaikoissa (joissa haetaan täytettä valtion ikuisesti pohjattomaan rahakirstuun) ja näin he pääsevät sitten rokottamaan niitä tielläliikkujia jotka turhan usein sattuvat olemaan juuri kyseisellä hetkellä ainoita näkyvissä olevia kulkijoita eivätkä aiheuta vaaraa kuin korkeintaan itselleen. Piha-alueiden ja pihakatujen alueella EI todellakaan kenelläkään tervejäkisellä OLE SYYTÄ KAAHATA !
    R1250RT, R1200GS, G650X
  18. #78
    justjoo ja virkavaltaako muka sitte pitäs syyttää jos esim kourallinen motoristeja ajaa ittessä hengiltä yhen viikonlopun aikana.

    vai miltä kuullostas esim sellainen uutinen lehdess et motoristi lähti ajamaan poliisia karkuun ajettuan päin punasia ja puolenkymmentä kilsaa ajettuan hän törmä vauhiilla eellä ajaneesee paikallis/turistibussiin. vauhtia karkurilla oli silminnäkijöiden mukaa reippaasti yli 200km/h hän menehty välittömästi. syyksi arvellaan motoristin pelkoa kortin menetyksestä.

    esim 2

    hieman hurjempi jutska toiv ei tämmöisestä joutuis koskaa ees lukemaan lehdistä

    vasta kortin saannut ja täysin kokematon nuorukainen päättää lähteä ajamaan kaverilta lainaamalla pyörällään. ku hän havaitsee poliisin väläyttelevän pysäytysvalojaan perässään. ylinopeutta on 30-35km satasen alueella joten kortin menetyksen pelossa hän päättää yrittää karkuun. ja 15km myöhemmin hän ajautuu väärälle kaistalle törmäten vastaan tulevaan vanhuksien henkilöautoon liki 200km vauhilla. motoristin lisäks menehtyy auton kuljettaja ja hänen vieressään istunnu matkustaja. takapenkkiläiset selviää pelkillä naarmuilla.
  19. #79
    Kyllä taas itkustetaan, kun täällä poliisisetä kohtelee rankastin!
    Tuolta toisesta topicista luin ,että jenkkipoliisi joka lähti ajamaan motoristia takaa ,suistui autollansa ja meni kuoleen. Motoristia voi odottaa jopa 60v kakku, mitäs sitten jos täälläkin ois tuommoiset rangaistukset(onneksi täällä sentään selviää usein pelkillä sakoilla)
    Tunnustan: En ole vetomies, koska en ole ikinä ajanut 40kympin alueella yli 100km/h *
    Hattussani ei ole kukkia.
  20. #80
    voihan v****, minusta on ihan oikein, et kortti lähtee vähintään vuodeksi... Tosin, pitäisi ehkä hieman tarkistaa niitä, mistä se lähtee... Esim jos stop kyltin takaa tuuppaa, niin itse en henk.koht. laskis sitä siihen kastiin, mistä se lähtis...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  21.  
  22. #81
    Lainaa (Turdus merula @ Touko. 13 2006,12:28) kirjoitti
    Tai Org-tyyliin urputtaa paskalakkien vittumaisuudesta ja lainsäädännön järjettömyydestä. En minäkään tykkää veroja maksaa, mutta verolait taitavat siihenkin pakottaa. Niin mukavaa kuin se olisikin, että saisi ihan itse valita ne mukavimmat yhteiskunnan pelisäännöt, joita suostuisi pullikoimatta noudattamaan, niin eipä se oikein toimi. Miksi ette muuta johonkin motoristiystävällisempään maahan muuten? EU tarjoaa aika monta vaihtoehtoa nykyään. Vai eikö se vapaampi räppääminen kuitenkaan olekaan _ihan_ ykkönen elämänne arvoissa? Muuten ei ole selitettävissä, että siedätte tätä holhousvaltiota kukkahattuineen, kun jokainen voi vapaasti valita asuimaansa, ainakin EU:n sisällä.
    Olet varmaan niitä ihmisiä jotka maksavat aina mitä pyydetään ja tekevät mitä käsketään vailla omaa päätöksentekokykyä.
    Säädetään vaikka että tästä lähin kaikki kävelevät käsillään niin sinähän olet ensimmäisten joukossa opettelemassa tätä näppärää etenemismuotoa. Kun NE käskee. Luuletko että virkamieskoneistossa on niin fiksua porukkaa että kaikki yhmiset ja asiat saisivat tasavertaisen kohtelun?

    Tiesitkö että kun jonkun tien nopeusluokka määritellään ei suorille ja mutkille aseteta eri nopeusrajoituksia kuin poikkeustilanteissa. Monta kertaa esimerkiksi autolla on ollut talvella vaikeaa ajaa mutkaisen päällystetyn paikallistien kurvit sallittua 80km/h mutta kesällä on ko. paikassa edelleen täysin sama nopeusrajoitus kuin talven liukkailla. Koska nopeusrajoitukset määritellään niin että koko tien pystyy turvallisesti ajamaan samaa sallittua nopeutta niin väkisinkin suorilla ajelu on köröttelyä. Jos tällaisella suoralla sitten ajat 80 sijasta vaikka 110 lasissa on jo se hirveää liikenteen vaarantamista.
    Itse syyllistyn usein ylinopeuteen kun edessä on rekka ja lähden ohi mutta mutkan takaa horisontissa näkyykin vastaantuleva rekka. Kiihdytän ylinopeuteen jotta ehdin ajoissa omalle kaistalle. Mitähän pitäisi tehdä lain mukaan? Jarruttaa ja kiilata takaisin rekan ja sen perässä tulevan henkilöauton väliin? Ei vaikuta kovin turvalliselta kun pahimmassa tapauksessa henkilöauto on jo ajanut rekan imuun kiinni kärkkymään omaa ohitusvuoroansa.

    Kun on pari kertaa saanut itse tuntuvat sakot ylinopeudesta vaikka on mielestään ajanut hyvin rauhallisesti ja täysin kaahaamatta muun liikenteen mukana niin alkaa arvostus tätä nykyjärjestelmää kohtaan laskea.



Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123