Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Tyhmiä kyselen, kun tyhmä olen...

Eli kun ykkösen laitan "pesään" niin kuuluu nasakka rusahdus ja pyörä nytkähtää. Niinkö sen kuuluukin tehdä?

Mielestäni edellisissä pyörissä on mennyt jotenkin nätimmin. Muuten vaihteisto toimii oikein pehmoisesti ja täsmällisesti.
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
    Aivan normaali ilmiö.
    Itelläni rusahtaa ykkönen ja kakkonenkin joskus. tuntuu olevan joku henkimaailman juttu kun joskus paukkuu ja joskus ei. sit kun ottaa kaverin kyytiin niin taas paukkuu erilailla, tiedä sitten mistä johtuu. ei kait siitä kannata ressata anna paukkua.... ja kun aina paukahtaa samanlailla niin tietääpä ettei ole vikaa
    siinä kommenttini vaikka itse asiasta en tiedä mitään (kommentti koskee gsx750f 03 mopoa)
    Suki Suki GSX-R 1000 k8
    <s>Kiwakasa Z750 -08</s>
    <s>Suki Suki GSX750F -03</s>
    Riippuu kyllä jonkin verran öljyistä ja myös ketjujen tiukkuudesta. Tarkista että ketju ei ole liian tiukalla, muutaman sentin liikevara ketjua keskeltä nostettaessa on oltava. Ainakin omassa pyörässä tuo vaikuttaa selvästi vaihteiden päällemenoon.
    .
    omassa kun ketjuja kiristettiin niin alko vaihteet pelaan paljon pehmosemmin
    *vituiks män* !prkl!
    -> -03 Bandit 600s <-
    Resonanssi ääniä ei kannata hämmästyä! Jos vikaa ni liike kyl lakkaa!
    Hayabusa -07

Olen itse huomannut saman asian. Vaikka rusahdus onkin melkoinen, voisiko se kuulua ketjuista?

Eli kun olet pysähdyksissä valoissa ja kytket ykkösen päälle ketjut kiristyvät jne. Ääntä lähtee varmasti myös vaihteistosta mutta se ikävä "rusahdus"...

Tiedä häntä...

GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  8.  
    Ketjuilla ja niiden kireydellä on todella merkittävä rooli vaihteiston toimintaan. Juuri vaihdatin pyörään kumit, mutta ajotuntuman perusteella tuntuu kuin pyörään olisi vaihdettu samalla vaihdelaatikko.

Ei laatikon toiminnassa ennenkään mitään vikaa ollut eikä sieltä kuulunut mitään epämääräistä rutinaa, mutta nyt laatikko tuntuu selvästi erilaiselta kuin ennen renkaanvaihtoa ja ketjunsäätöä.