Eikös tuo Limbazin rautatien alitus olekin taivaan lahja?(pozo izquierdo @ Heinä. 02 2006,23:21) kirjoitti
Joku paikallinen insinöörinero pelastanut 3400 millimetrillään koko seutukunnan liian halvan naftan vaikutuksilta!
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Juu, muistin tuon alkuperäisen kommenttisi kun se rautatien alitus tuli vastaan. *(Koris @ Heinä. 03 2006,01:48) kirjoitti
Raskaan liikenteen edustajina tapasin ainoastaan kaksi tukkirekkaa tällä tiellä. Noissahan se käy se kuorman korkeuden säätely, jos vain tukkipankot on alun perin muistettu rälläköidä sopivan mataliksi...
Huomenaamulla taas Autoexpressiin mutta tällä kertaa ei Tallinnaa pidemmälle...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tänään Riikan vanhasta kaupungista Viron rajalle noin 2 tuntia Via Balticaa. Ainakin puoli tuntia meni Riikasta ulos pääsyyn.
Eli onko tietyöt helpottaneet? Vieläkö kiertoteitä tarvitaan?(jjari @ Elo. 12 2006,20:49) kirjoitti
nimim. Viikon päästä reissuun *![]()
Try again. Fail again. Fail better.
Noin neljä viikkoa sitten laskimme Tallinnan ja Varsovan välillä noin 20 tietyötä, joiden takia piti pysähtyä. Matka on aika lähelle 1000km ja siihen meni autolla aikaa noin 16 tuntia. Latvian ja Liettuan läpi mentäessä keskinopeus oli noin 50 km/h. Virossa matka taittui melko estotta. Puolan tiet ja liikenne sateisena, pimeänä iltana olivat stressaavia, mutta keskinopeus oli varmaan lähellä satasta ja matka edistyi siellä ihan hyvin.
Onko uutta infoa itämaiden tietilanteesta? Oon lähös huomenna lauttaan kotkasta, sitten torstai-aamuna pyörän päälle sillamäeltä, tarto, valga, riika jne. Miten välillä riika-kaunas-varsova, reittiehdotuksia?
Se näyttää taas siltä, että 7.9 ollaan taas menossa. Nyt kohti Ranskaa. Puola on jälleen ajoreittivaihtoehto. Toi tietyökuvio on edelleen voimissaan, vai??
Toinen vaihtoehto on hurrit ja siis Seawind...![]()
... jotain piti muistaa
Jos seikkailunhalua riittää niin Puolaan pääsee myös Baltian itärajaa pitkin: Tartto- Võru- Aluksne- Rezekne- Daugavpils- Kaunas- Puola. Jossain kohtaa lyhin reitti vei muutamaksi kymmeneksi kilometriksi soratielle (n. nyrkinkokoisesta alkaen hienompaan) mutta ei ongelmia. Ei ne tiet aina niin hyvässä kunnossa olleet mutta ei kyllä ollut juuri tietöitäkään .
ET
fluctuat nec mergitur
BMW R1250 GSA -19
(BMW R1200 GSA -14, GS 650 Sertao)
(BMW R1200 GSA -10)
(BMW R1200 RT -05)
(BMW R1100 RT -99)
Itse ajoin Via Balttian,Warsovaan ja siit Krakowa jne.heinäkuun lopussa.(seku @ Elo. 25 2006,11:18) kirjoitti
Jos lähtisin uudestaan niin samaa reittiä käyttäsin.
Latvian puolel tietyöt melkein valmiit ja liettuas pari pientä pätkää.
Aikaa tuhraantui kaikenkaikkiaan max 30 min.
Puolassa auttaa asiaa jos sovittaa läpiajon lauantaiksi tai sunnuntaiksi jolloinka rekkoja on liikentees vain murto osa siitä mitä on arkipäivinä.
Seawind on suosiossa, mut kysykääppä Finnlinkintä Naantali-Kappelskär.Ei mielestäni hinnalla pilattu.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Lahdin ajelee Narvasta joten Via Balticaan yhdyin vasta Riikassa. Ennen Tartoa kiertotie, samoin Riikan jalkeen, mut ei kasittaakseni hidastanu kauheasti. Liettuan puolella myos muutaman valo-ohjattu sorapatka mut jonot paasee pyoralla kuittaamaan aika natisti. Puolassakin jotain patkia mutta paikallisen motoristin johdolla ohitin jonot pientareen kautta. Ei mitaan haikkaa, jos reissuaa suunnitteilla niin eikun itavaylaa vaan. Ei siella sellasia perunapeltoja oo mista varoteltiin, sporttipyoralla parjas ihan mainiosti.
Ja niin, Varsovan ohitukseen sitten kuluu hetki..
Ajelin Via Balticaa alespäin viikko juhannuksen jälkeen ja takasin itä-Puolan ja itäisen Baltian kautta kolme viikkoa myöhemmin johtuen noista Via Baltican tietöistä: Kyllä oli kuumalla kelillä seisomista noissa kymmenissä liikennevaloissa(tietyöt) Balticalla *Tosin itäreunaa takasintullessa harmina olivat Baltian maissa tosi surkeat tiet Latviassa ja Liettuassa(Virossa ok). Itä-Puolan reitti on ehdottomasti hyvä valinta, jos menee pelipaikoille Slovakiaan ja Romaniaan päin *
Unkarin jätin mainitsematta, koska se on jo pilattu EU:n toimesta!
Ihan Ok, mutta ei hakkaa tarjousta SMOTOlle. Lisäksi aikataulu epämukavampi, näin syksy huomioiden...(Tuppervaari @ Syys. 01 2006,15:23) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Nejänä kesänä olemme ajaneet Via Balticaa pitkin, mutta poikkeus viime heinäkuussa lähdimme Ruotsin kautta Alpeille.
Reitti on nopeampi, helpompi ja mielenkiinnottomampi.
Perillä sentään on pari päivää enemmän aikaa ajella.
Seuraava matkamme kulkee myös läntistä reittä.
Ajoin taas syyskuun 12. päivä Tallinnasta - Riikan keskustaan.
Viron puolella pari asfalttityötä mutta vetäisin törkeesti ojan puolelta tosipitkän jonon keulille ja valot vaihtuivatkin sopivasti vihreiksi kun pääsin eteen...
Kun en Latvian tietöistä tiennyt vetäisin taas vanhasta muistista heiti rajan ylityksen jälkeen reitille
Staicele - Aloja - Limbazi - Ragana - E77 - Riika.
Sama homma kuin kesäkuussakin. Kello oli siinä iltakuuden ja seitsemän välissä ja ensimmäisellä 50 kilometrillä tapasin 2 autoa, molemmat vastaantulijoita. Taas sai lasketella menemään sen minkä villieleäinten pelossa uskalsi. Lähempänä Riikaa liikennettä alkoi sitten olla enemmänkin mutta ei vaivaksi asti. Ihan jees reitti. Ajoaika taas sama neljä tuntia sisältäen yhden tankkaustauon.
Paluun ajoin sitten virallista Via Balticaa kun sain vihiä, että tietyöt ovat jo vähenemään päin. No juu, ei siellä enää viisiätoista liikennevaloja ollut, mutta ehkä viidet kumminkin. Tie paranee pikku hiljaa, mutta seisoskelut näissäkin valoissa tekivät sen, että ajoaika oli sen saman neljä tuntia kuin tuota kiertotietäkin. Ja paljon tylsempi reitti, poliiseja sai varoa kaiken aikaa toisin kuin siellä maalaistiellä...
Eli jos ajamisesta tykkää niin vielä kannattaa huitaista tuolle kiertotielle.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo