Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Ajoin Kaunasista Tallinnaan viime vapunjälkeisen viikon to - pe (vuokra-autolla,blääh ).

    Kaunas - Riika: tietöitä ja liikennevaloja erityisesti Liettuan puolella ainakin kymmenkunta. Välillä siunailin, että alla oli edes Subaru Forrester, sen verran oli röykkyä ja soraa paikoitellen. Ajoaika suurin piirtein rajoitusten mukaan ajettuna noin 4 tuntia sisältäen yhden kahvi/pissatauon.

    Riika-Tallinna: Sama meno kuin viime kesänäkin, eli Viron puoli ihan priimaa, mutta Latvian puolella tonkiminen jatkuu. En laskenut stoppeja, mutta tusina ei heitä kauaksi. Viime kesänä avatut pätkät on saaneet uuden päällysteen (vaikka sitä ei äkkinäinen kylläkään huomaa...) mutta remonttipätkä on vain vaihtanut paikkaa.
    Tällä menolla tökkiminen kestää vielä pari kolme vuotta...
    Ajoaika Riikan keskustasta Tallinnan Kadakatielle oli 4 h 30 min sis. yhden paussin. Mopolla kyllä niistää ajasta jonkin verran koska liikennevalojonoissa voi hiipiä keulille...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  2. #2
    Jep sama huomattiin mekin kun vappu viikonloppuna Riikassa poikettiin. Vaihdettiin sitten pikkuteille ja kierrettiin Limbazin kautta. Ihan ajettavaa tietä ja matka suju ilman stoppeja.

    Helatorstaina olisi sitten ohjelmassa tuo Riika-.... johonkin Puolaan. Täytynee siis tonnekkin etsiä joku kiertotie välille Riika-Kaunas. Mitenköhän toimisi tuo Riika-Jelgava-Siauliai-Kedainiai-Kaunas? Missä kunnossa Liettua pikkutiet on verrattuna Latviaan/Viroon?

    Entä onko jollain kokemuksia itä-puolasta? Bialystok ja Lublin olisi tällähetkellä vielä reitillä Krakowaan.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  3. #3
    Hyvä tietää, 1.6. on lähtö Baltican kautta Itävalta-Italia-Sveitsi -akselille. Kiitosta paljon tiedotuksesta, on hyvä tietää vähän etukäteen katsoa noita vaihtoehtoisia reittejä...
    Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel.
    - Homer Simpson
  4. #4
    Tulin vuonna 2003 Vilnasta Siualiain kautta Riikaan. Tie oli ihan kohtuullinen eli ei mikään pikkutie. Pohjoisesta tullessa 10 km ennen Siualiaita on se kuuluisa Ristimäki ==> ehdottomasti vierailun arvoinen paikka.
    Harmittaa noi tietyöt. Niitä on ollut jatkuvasti viimeisen viisi vuotta. Varsinkin sateella siinä helposti tukkii jäähdyttäjänsä yms.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  5. #5
    Ainakin viime kesänä tie no.61 Augustow-Warsova oli tosi pahasti remontissa. Tuskin ovat saaneet kuntoon, joten kannattaa harkita Krakovaan menoa itäpuolelta.

  6. #6
    Taas ollaan Kaunasissa...
    eilen työkaverit tulivat autolla Riikasta Kaunasiin reittiä Jelgava - Joniskis - Siauliai - Kelme - Vidukle - Kaunas.
    Hyvä tie, ei tietöitä matka noin 50 km pidempi kuin Panevezysin kautta, mutta kumminkin sujuva.

    Suositellaan Via Baltican vaihtoehdoksi!

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    pitäis varmaan muuttaa ton Via Baltican nimi Via Dolorosaan
    eikös ne saa aika paljon tukea EU:lta tohon ja ei tunnu edistyvän sitten millään.viime syksynä kun siellä ajelin niin traktori olis ollu parempi kulkuneuvo
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  8. #8
    Lainaa (Salmon @ Touko. 16 2006,14:29) kirjoitti
    pitäis varmaan muuttaa ton Via Baltican nimi Via Dolorosaan
    eikös ne saa aika paljon tukea EU:lta tohon ja ei tunnu edistyvän sitten millään.viime syksynä kun siellä ajelin niin traktori olis ollu parempi kulkuneuvo
    Joo, oikeassa olet.

    Viime vuonnahan tää EU-tuki vasta alkoi Latviassa ja kaiketi Liettuassakin. Virolaiset saivat oman baanansa kuntoon jo vähän aiemmin.

    Parin vuoden päästä ehkä on jo parempi...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 16 2006,14:07) kirjoitti
    Taas ollaan Kaunasissa...
    eilen työkaverit tulivat autolla Riikasta Kaunasiin reittiä Jelgava - Joniskis - Siauliai - Kelme - Vidukle - Kaunas.
    Hyvä tie, ei tietöitä matka noin 50 km pidempi kuin Panevezysin kautta, mutta kumminkin sujuva.

    Suositellaan Via Baltican vaihtoehdoksi!

    t. pozo

    Kysyn tata tasa nyt enka huomenna. Siis onko E77 OK vaiko taytyyko menna E67 kautta?
    ... jotain piti muistaa
  10. #10
    Lainaa (seku @ Touko. 29 2006,19:58) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 16 2006,14:07) kirjoitti
    Taas ollaan Kaunasissa...
    eilen työkaverit tulivat autolla Riikasta Kaunasiin reittiä Jelgava - Joniskis - Siauliai - Kelme - Vidukle - Kaunas.
    Hyvä tie, ei tietöitä matka noin 50 km pidempi kuin Panevezysin kautta, mutta kumminkin sujuva.

    Suositellaan Via Baltican vaihtoehdoksi!

    t. pozo

    Kysyn tata tasa nyt enka huomenna. Siis onko E77 OK vaiko taytyyko menna E67 kautta?
    Just pääsin kotiin Saksan LT-treffeiltä, joten jos tällä vastauksella enää mitään tekee niin tässä tulee:

    Siis nimenomaan E77 on OK! E 67 on täynnä tietöitä erityisesti Panevezysin ja Latvian rajan välillä.

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  11. #11
    Suurkiitokset infosta, huomenaamulla lähdetään etelä-eurooppaa kohti ja mietittiinkin juuri, kumpaa kautta tuonne Kaunasiin kannattaa mennä. Ilmoittelen sit itsekin reissusta jos jotain ilmoittamisen arvoista ilmenee... * Hauskat kesäreissut kaikille!
    Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel.
    - Homer Simpson
  12. #12
    Terveisiä täältä Vistytistä, Kaliningradin rajalta Liettuasta. Erinomainen leirintäalue täällä. Suosittelen kaikille. Joku Viktorijas tms. Just saatiin teltta pystyyn ennen sadetta ja tultiin tähän baariin pitää sadetta ja oluelle. Huomenna Kaliningradiin.

    Niin, sitä piti muistuttamani et Liettuan tiet voi olla hengenvaarallisia. Tiestä nousee pikeä tai jotain mustaa jota on välillä kymmenien metrien pituisina alueina tiellä. Sateella tuo musta surma on tosi liukasta. Itsellä lähti eilen mopo ns. lapasesta pienen töyssyn jälkeen ja hetki mentiin kakspyöräluisussa. Ei mikään kiva tunne.
  13. #13
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 16 2006,14:07) kirjoitti
    Taas ollaan Kaunasissa...
    eilen työkaverit tulivat autolla Riikasta Kaunasiin reittiä Jelgava - Joniskis - Siauliai - Kelme - Vidukle - Kaunas.
    Hyvä tie, ei tietöitä matka noin 50 km pidempi kuin Panevezysin kautta, mutta kumminkin sujuva.

    Suositellaan Via Baltican vaihtoehdoksi!

    t. pozo

    Tulin tosta just ja on kiva, että noin loistavaa infoa täältä löytyy. 77 rocks! Tie on tylsä, mutta itäblogiks tosi ok. Tietyö E67 on raivostuttavia. 5 min AIKAohjaus, joka tuottaa mahdottoman tylsän venttauksen liikennevaloissa, joita on paljon.

    67 on myös Vironkin puolella rempassa. 2009 Viabaltica on iskussa. Siihen saakka tietöitä riittää, mutta kärsivälliselle, se on vaihtoehto.
    ... jotain piti muistaa
  14. #14
    Sattui sitten Puolassa välillä Augustow-Warsova viime kesänä.
    Oli tietyö ja valo-ohjaus, matka n.1 km.
    ...no Puolassa kun oltiin, niin molempiin suuntiin paloi vihreä valo yhtäaikaa.
    Ruuhka oli valmis puolessa välin tietyötä.
    sinne jäivät selvittelemään. Me fiksuina motoristeina ajoimme piennarta ohi.
    ..Kun on liikenteessä Puolassa, mitä vain voi sattua.

  15. #15
    Nonni, nyt sitä ollaan Puolassa. Matka tänne meni muuten oikein hyvin, mutta Latviassa heti Viron rajalta etelään ja siitä Riikaan asti väli oli aivan * raivostuttava *. Valoissa seistiin aivan järkyttävän monta minuuttia tuon reissun aikana, ja pysähdyttiin valoihin ehkä valehtelematta sellanen 15 kertaa.

    *tuttaa suunnattomasti se, ettei Latvian poijaat ole osanneet laittaa sinne tietyöalueen alkuun lappua että montako kilsaa tätä jatkuu - Petri Positiivareina vetelimme vaan samaa paskaa eteenpäin ja aina toivottiin, että seuraava viiden minuutin odotus olisi viimeinen. Mutta ei. * Melkein prkele Riikaan asti saatiin mennä tyyliin kilometri viidenkympin nopeudella - 5min pysähdys - kilometri viidenkympin nopeudella - 5 min pysähdys. Taidatte jo ymmärtää, mitä tarkoitan. *

    Mutta no, muuten matka ihan hyvä kokemus! Puola varsinkin, täällä on ollut tiet kohtuullisen hyvässä kunnossa ja ainakin niitä on päässyt etenemään, eli ei ole tarvinnut valoissa seistä kovin montaa minuuttia. Tultiin reittiä Augustow - Ostroda - Gdansk, nyt ollaan turistirysässä meren rannalla miltei paikassa nimeltä Hel. *
    Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel.
    - Homer Simpson
  16. #16
    Pitäisi juhannusviikolla käydä kääntymässä Riikassa ja tuoda yksi irlantilainen LT-kuski mukana Tallinaan. Onkos kukaan löytänyt tuolle Viron-Latvian raja - Riika -välille mitään järjellistä vaihtoehtoa? Ja toiseksi, onkos kukaan löytänyt Garminiin sopivia Baltian karttoja mistään?

    terv. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #17
    Lainaa (Sirpa @ Kesä. 04 2006,21:03) kirjoitti
    Nonni, nyt sitä ollaan Puolassa. Matka tänne meni muuten oikein hyvin, mutta Latviassa heti Viron rajalta etelään ja siitä Riikaan asti väli oli aivan raivostuttava . Valoissa seistiin aivan järkyttävän monta minuuttia tuon reissun aikana, ja pysähdyttiin valoihin ehkä valehtelematta sellanen 15 kertaa.

    *tuttaa suunnattomasti se, ettei Latvian poijaat ole osanneet laittaa sinne tietyöalueen alkuun lappua että montako kilsaa tätä jatkuu - Petri Positiivareina vetelimme vaan samaa paskaa eteenpäin ja aina toivottiin, että seuraava viiden minuutin odotus olisi viimeinen. Mutta ei. Melkein prkele Riikaan asti saatiin mennä tyyliin kilometri viidenkympin nopeudella - 5min pysähdys - kilometri viidenkympin nopeudella - 5 min pysähdys. Taidatte jo ymmärtää, mitä tarkoitan.
    Moi!

    oliko Riika-Puola välillä paljon tietöitä? ja tulitteko E 67 pitkin?
  18. #18
    mä oisin kans kiinnostunu baltian kartoista garminiin.oli sitte ilmaset tai maksulliset ei haittais
  19. #19
    Lainaa (Sirpa @ Kesä. 04 2006,21:03) kirjoitti
    Nonni, nyt sitä ollaan Puolassa. Matka tänne meni muuten oikein hyvin, mutta Latviassa heti Viron rajalta etelään ja siitä Riikaan asti väli oli aivan * raivostuttava *. Valoissa seistiin aivan järkyttävän monta minuuttia tuon reissun aikana, ja pysähdyttiin valoihin ehkä valehtelematta sellanen 15 kertaa.

    *tuttaa suunnattomasti se, ettei Latvian poijaat ole osanneet laittaa sinne tietyöalueen alkuun lappua että montako kilsaa tätä jatkuu - Petri Positiivareina vetelimme vaan samaa paskaa eteenpäin ja aina toivottiin, että seuraava viiden minuutin odotus olisi viimeinen. Mutta ei. * Melkein prkele Riikaan asti saatiin mennä tyyliin kilometri viidenkympin nopeudella - 5min pysähdys - kilometri viidenkympin nopeudella - 5 min pysähdys. Taidatte jo ymmärtää, mitä tarkoitan. *
    Jep, just tollasta oli viime kesänäkin, kun ajettiin Riikaan ja takaisin.

    Ja niin kuin joku jo aiemmin sanoi, vanhan ja korjatun tien välillä ei ollut huomatta vaa eroa.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  20. #20
    Lainaa (Sirpa @ Kesä. 04 2006,21:03) kirjoitti
    nyt ollaan turistirysässä meren rannalla miltei paikassa nimeltä Hel. *
    Eikö ole erikoinen paikka se Hel port (=linja-autopysäkillä ko. teksti)? Luulee, että on taivaaseen menossa, mutta vastassa onkin Hel port!
  21. #21
    Lainaa (Lewis @ Kesä. 04 2006,21:55) kirjoitti
    oliko Riika-Puola välillä paljon tietöitä? ja tulitteko E 67 pitkin?
    On ihan riittävästi -jopa kärsivällisemmille. Me tultiin e67 pitkin, vaikka väistetiin se ennen Riikaa E77 kautta, kuten on paikallisen tieviranomaisen suositus
    ... jotain piti muistaa
  22. #22
    Lainaa (seku @ Kesä. 07 2006,10:14) kirjoitti
    Lainaa (Lewis @ Kesä. 04 2006,21:55) kirjoitti
    oliko Riika-Puola välillä paljon tietöitä? ja tulitteko E 67 pitkin?
    On ihan riittävästi -jopa kärsivällisemmille. Me tultiin e67 pitkin, vaikka väistetiin se ennen Riikaa E77 kautta, kuten on paikallisen tieviranomaisen suositus *
    Onnistuuko tuolla rautaperseajo tällä hetkellä - tuskinpa?
  23. #23
    Sorry kun en jaksanut lukea aiempia viestejä...

    ... eli tilanne 6.6.2006 Via Balticalla:

    1. Viron puolella ok. Parit pitkät työmaat, mutta ei mitään ihmeellistä.

    2. Latvia:
    SALACGRIVA - Pohjois-RIIKA
    - tämän pätkän toukokuun lopun kokemuksella k*tilolla suosittelen ehdottomasti kiertämään.

    Vaihtoehtoja siihen lienee kaksi:
    - AINAZI - STAILECE - LIMBAZI - E77 (pitäisi olla pelkkää kestopäällystettä, en tiedä)
    - SALACGRIVA - PÄLE - LIMBAZI - E77 (tässä vaihtoehdossa on valitettavasti 10,5 kilsaa hyväpohjaista, mutta karkeasoraista hiekkatietä, muuten koko matka loistokuntoista päällystettä, tuota Ainazi-vaihtoehtoa en ole ajanut)

    Ja jos ihmettelette, miksei Via Baltican rekkaralli ole siirtynyt tälle mainiolle ohitusreitille, niin Limbazista pari kilsaa etelään on rautatien alitus: 3400 millimetriä on suojellut näitä seutuja naftan liian alhaisen hinnan vaikutuksilta...


    Riikasta etelään:
    pari viikkoa sitten oli aika inhottavat työmaat, tosin ne hidasti kotilolla vain noin 40 min., nyt 6.6 ohitustie oli viitoitettu:
    [ muokkaan tätä myöhemmin, eli lyhyesti sanottuna pahoja tietöitä oli vain pari kilsaa, muuten Via Baltica oli viitoitettu suurelta osin sivuteille, joissa oli hyväkuntoinen asfaltti]


    Liettuan puolella:
    muistikuvieni mukaan vain pari soraosuutta.



    Tarkat muistiinpanot puuttuvat...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  24. #24
    Lainaa (arikorho @ Kesä. 07 2006,22:50) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Kesä. 07 2006,10:14) kirjoitti
    Lainaa (Lewis @ Kesä. 04 2006,21:55) kirjoitti
    oliko Riika-Puola välillä paljon tietöitä? ja tulitteko E 67 pitkin?
    On ihan riittävästi -jopa kärsivällisemmille. Me tultiin e67 pitkin, vaikka väistetiin se ennen Riikaa E77 kautta, kuten on paikallisen tieviranomaisen suositus
    Onnistuuko tuolla rautaperseajo tällä hetkellä - tuskinpa?
    Tuskinpa, ainakaan en yrittäisi, jos edessä on vakavahenkinen yritys. Toinen vaihtoehto on lähettää tutkijat etukäteen eri reiteille ja varsinaisen suoritusporukan ajo esitiedusteltuja reittejä.

    Tossa koriksen topic’issa mainittu E77 on OK asfalttia, siis sikäläiseksi. Tie on pirun suora ja siksi tylsä.

    Pannaan vielä yksi kokemus viime torstailta. Ne on opetellu saksalaisen metodin: toinen kaista työn alla ja toinen, se ajettava, vähän parempi (muuten ei sitten täytä saksalaista metodia). Törmättiin kumminkin Vilnasta lähtiessä uskomattomaan viritykseen. Yht’äkkiä kaikki asfaltti rouhittu (tie nelikaistainen) ja siihen kylvetty se se pikimäinen alustus, ennen asfaltin laskua. Oli pikku fiilikset ajaa siihen rouhitulle pikimäiselle, ku ei tienny liukkausastetta. Josku oon ajanu ennenkin, mutta en kilometrikaupalla, ku kotilot painaa siinä 60 rajoitusalueella about 100.



    ... jotain piti muistaa
  25. #25
    Pistämpäs oman lusikan soppaan ja totean seuraavaa:
    Viro: tiet pääsääntöisesti kuin suomessa, samoin nopeudet.
    Latvia: tiet perseestä ja vauhti +40 rajoituksiin nähden. Varoitus Riigaan menijöille, jos edessäsi on ehkä kotilon mentävä rako, niin siihen 100% varmuudella joku kiilaa. Eli suositeltavaa on ajaa tappituntumalla.
    Liettua: tiet hyvässä kunnossa pääsääntöisesti, motarit luokkaa saksa. Noudatetaan pääsääntöisesti rajoituksia.
    Liettuassa käyville voin lämpimästi suositella kuurin kynnästä. Eli on se niemi, jolle pääsee Klaipedan kaupungista. Ainut haitta on lossi, mutta kun varaa aikaa niin ei haittaa. Lossi maksaa 16 paikallista valuuttaa (meno-paluu)/pää. Myös niemellä on oma tietulli, jolla rahoittavat alueen kehittämistä. kustannus on 5 paikallista/pää. Huom, älä mene, jos iskarisi ei ole kunnossa... Mutta on vaivan arvoinen. Jos tykkäät meripihka koruista, niitä on saatavissa myös tuolta. pidä käteistä mukana, eivät huoli ainakaan myyntikojuilla korttia.

    Ja pakollinen osuus, olut on hyvää ja halpaa
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  26. #26
    Kuurin kynnäs on kyllä hieno. Tultiin viikko sitten sitä kautta Liettuaan. Venäjällä rohmusivat sitä luonnonsuojelumaksua (tietulli) 400 ruplaa (12e) edestä. Rajan jälkeen piti maksaa 5 litiä mutta sen jälkeen ei enää mitään maksuja. Se lyhyt lauttamatkakin Klaipedaan oli ilmainen tai kukaan ei ainakaan mitään maksuja pyytänyt.
    Noissa lyhyissä lauttamatkoissa (mm. Saarenmaa) kannattaa rohkeasti etuilla. Itse oltiin jonon puolessa välissä ja näytti että joudutaan odottamaan seuraavaa lauttaa niin paikallinen takanamme ollut autoilija sanoi että menkää jonon ohi. Pyörä mahtuu paikkaan mihin auto ei eikä näin ollen vie autoilta yhtään paikkaa.
  27. #27
    Viimeisessä Moto1:ssä sanottiin kynnästä saareksi. Millähän perusteella näin on toimittaja luullu. Toinen pää niemestä on kiinni mantereessa. Paremmat biitsit on Venäjän puolella.
  28. #28
    Lainaa (TTA @ Kesä. 12 2006,12:26) kirjoitti
    Toinen pää niemestä on kiinni mantereessa.
    Silloin se olisi kannas.

    Edit. Ajatuskatko. Siis semmonen on just kynnäs joka on toisestapäästä kiinni mantereessa. Kannas tietty molemmista.



  29. #29
    Menin tästä 17.6 ja tilanne oli seuraava:
    - Salcrastin jälkeen edelleen ne 11 liikennevalot ==> emme lähteneet kiertämään, lauantaina oli aika pienet jonot ja tiet oli kuitenkin asfaltoitua ==> mutta aikaa meni
    - Riika => Liettuan raja: pari korjauspaikka, aika OK, mutta aika pitkä viitoitettu kiertotie
    - Lietuan rajalta Kaunasiin: tämä oli itse asiassa pahin eli n. 7-8 korjauspätkää, joissa ei edes asfalttia ==> voin vain kuvitella mitä on jos sataa vettä (täysin kuran joukossa tarpomista) ==> suosittelen Jelgavan kautta !



    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Koris @ Kesä. 07 2006,22:54) kirjoitti
    Vaihtoehtoja siihen lienee kaksi:
    - AINAZI - STAILECE - LIMBAZI - E77 *(pitäisi olla pelkkää kestopäällystettä, en tiedä)
    - SALACGRIVA - PÄLE - LIMBAZI - E77 (tässä vaihtoehdossa on valitettavasti 10,5 kilsaa hyväpohjaista, mutta karkeasoraista hiekkatietä, muuten koko matka loistokuntoista päällystettä, tuota Ainazi-vaihtoehtoa en ole ajanut)
    Kävin juhannusviikolla mopolla Riikassa ja kokeilin tuota heti Latvian rajan jälkeen (noin 1km päästä) Ainazista vasemmalle kääntyvää reittiä Staicele - Aloja - Limbazi - Ragana - E77 - Riika. *Oli maanantain alkuilta ja tie oli käytännössä tyhjä. Ei ketään liikkujia Staiceleen saakka. Tie oli ihan asiallista mutta Alojan jälkeen päällyste hieman heikkeni mutta ei mitään mitä normaalipyörän jousitus ei hoitelisi.
    Vetäisin Tallinnan Kadakatieltä Riikaan Reval Latvijan pääovelle neljässä tunnissa ja mukana yksi tankkaus / jätskitauko. Myönnän, että noilla yksinäisillä taipaleilla en ihan hissutellut *, mutta joka tapauksessa noin 50 km kiertomatkasta huolimatta sai ajaa keskeytymättä ja tosi vähäisen liikenteen seassa. Riikaa lähetyttäessä alkoi toki jo olla liikkujia ja meno tuolla muka-moottoritie E 77:llä oli välillä aika hurjaa. GPS:n näyttämä 180 ei meinannut riittää yhdelle Audille, joka pyrki karkuun siihen malliin, että lopulta luovutin kun alkoi tulla ahdasta tukkirekkojen ja traktorien (!) seassa...

    Palasin myös tätä reittiä, mutta en meinannut osata poistua oikeasta kohdasta tuolta E77:ltä. Pitää seurata suuntaa Valmiera...

    Tätä suosittelen Via Baltican vaihtoehdoksi välille Viron raja - Riika ja nyt taas huvittaa suunnitella työ/moporeissuja siihen suuntaan kun on ajokelpoinen väylä tiedossa. Nuo helkkarin liikennevalosulkeiset kun välillä lopahduttivat ajohalut ja pakottivat lentokoneeseen...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen