Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Bladen ohjaus alko käyttäytyä vähän erikoisesti ja tuntuu erityisesti alle 40km/h vauhdeissa kun hyrrävoimat eivät ole kovin suuret - ohjaus on ihan vatkulia ja jotenkin pyörä vaikuttaa äärimmäisen herkältä pienillekin käsien liikkeille.. Aloin miettiä josko HESD ois död. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    Oireet alko kikkailusession jälkeen. Pari kertaa tuli hytti alas kohtuullisen rivakasti, mutta ei kai tommonen voi sellasesta hajota? *
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  2. #2
    Jaaha, kokeilematta en osaa sanoa mitään mutta tuntuuko ohjaus myös motarinopeudessa vatkulilta?
    HESD:in pitäisi kiristää silloin ohjausta.


    (HESD) is a rotary type steering damper that electronically modulates steering damping based on road speed. An ECU unit senses road speed and sends a signal to a solenoid. The solenoid controls an oil pressure relief valve within the damper unit. At slower speeds the relief valve is open, allowing for a free flow of oil through the damper unit, resulting in reduced damping force and lighter steering effort. At higher speeds the flow of oil is restricted, resulting in increased damping force and additional stability. HESD is the first steering damping system that makes it possible to increase high-speed performance while maintaining low-speed handling.



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  3. #3
    Ei tunnu, mutta eipä se kai hyrrävoimien takia voikaan tuntua niissä nopeuksissa herkältä? Tosiaan eron huomaa eritoten hitaammissa vauhdeissa, ohjauksessa ei ole minkäänlaista jäykkyyttä jota mun mielestä ennen on ollut.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  4. #4
    Lainaa (tumeetti @ Touko. 14 2006,22:27) kirjoitti
    Ei tunnu, mutta eipä se kai hyrrävoimien takia voikaan tuntua niissä nopeuksissa herkältä? Tosiaan eron huomaa eritoten hitaammissa vauhdeissa, ohjauksessa ei ole minkäänlaista jäykkyyttä jota mun mielestä ennen on ollut.
    Tuo selviää ainoastaan mittaamalla jännitteet.
    Älä kysy mistä mutta jostain olen joskus lukenut että ihmiset sitä mitannut.
    En usko että siinä HESDI:ssä mitään vikaa on, mutta käy tarkistuttamassa asia
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  5.  
  6. #5
    Oleppa hyvä, mars talliin.


    For those of you who think you might be having problems with the Honda Electronic Steering Damper , Honda has provided a quick self-test for comparing minimum and maximum damping, without riding the bike.

    Test procedure is as follows..

    Raise and support the front of the bike. Move the steering back and forth several times to get a "feel" for minimum damping.

    1. Lower the side stand

    2. Shift tranny into a gear other than neutral.

    3. Open the throttle fully ( WFO ).

    4. Turn the ignition switch on while maintaining steps 1-3.

    The HESD icon on the LCD display should start blinking ( If not, start over ).
    For the next 10 seconds, the ECM will set the HESD to maximum damping ( full-stiff ). Compare this to minimum damping. If there is no change, replace the HESD unit.

    NOTE: This test will not work if the Malfunction Indicator Lamp has indicated a problem exists in the PGM-DSFI ( MIL is flashing ).

    Also note: Some moto-mags have implied that the HESD provides no damping when it's "off". This is not true! Unless the HESD unit is damaged ( IE-no oil, etc ), it always provides a small amount of damping, even with the key off.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer