Kertokaapa hyviä kikkakolmosia takarenkaan vuotokohdan etsintään ilman vanteen irroitusta (värkit tietenkin siellä missä niitä ei juuri nyt tarvita). Ei meinaa löytyä sitten millään vaikka kuinka tihrustaisi ja kuitenkin henki katoaa vuorokauden aikana. Eikä nyt satu olemaan sellaista vesiallastakaan käsillä, johon tuon lehmän voisi tuupata.
Edittiä: perskule, olisikohan se sittenkin venttiili. Pitääpä tarkistaa.
onko sulla astianpesunestettä ??
- Hyvä
ja vettä tulee hanasta tai kantamalla.. hywä sekin...
Pyyhi sen takanakin pintaan nestesaippuaa & hieman vettä kyllä siihen vuotokohtaan nousee sitten kupla..
ainiin juu saattaahan se vuotaa venttiilistäkin ..kastele sekin....
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
pistä fairya ja vettä suihkepulloon ja ruiskuttele sitä kumin päälle. Ihme jos ei ala kuplia ilmestymään kumin pintaan.
...
Saippuarätillä jo rengasta silittelin, mutta eipä onnistanut. Testataanpa myös tuota suihkepulloa.
Kyllähän jokainen kunnon moottorimies tekee räkätestin jokakerta ilmaa lisätessä ? ? ...eikö(samu69 @ Touko. 11 2006,22:21) kirjoitti
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Würth tekee spraytuotetta vuotokohtien etsimiseen.
(=Lecksucher)
Tiedän tapauksen jossa ilma tuli vanteen läpi!
Eli vanteessa oli reikä. Tämä on myös hyvä huomioida.
Joka on myös erittäin toimiva tuote!!! Toimii siellä vanteenkin puolella.(BMWR1100RT @ Touko. 13 2006,07:11) kirjoitti
But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
Sama tuli minullakin ensimmäisenä mieleen, jos kumipuoli on jo miljoonaan kertaan saippualla ihmetelty. Vanne voi hyvinkin olla huokoista valua.(Janste @ Touko. 13 2006,07:38) kirjoitti
Paikkakuntasi perusteella suosittelen Näsijärveä. Eikä koko pyörää välttämättä tarvitse upottaa, vaan osa takarenkaasta kerrallaan![]()
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Jos se vuoto ei ole venttiilissä, on pyörä joka tapauksessa irroitettava paikkausta/ vaihtoa varten. Miksi sitä pitää selvitellä irroittamatta?
Tuossahan jo neuvoja saitkin..
Vaan jos vuotopaikkaa ei meinaa löytyä, niin tsekkaa vuotaako venttiilin juuresta. Reippaasti heiluttelet venttiiliä, niin ei pitäis edes saippuavesiä tarvita.. Eli tubeless-venttiili vois olla menossa poikki ja sellasella ei kannata ajaa metriäkään. Kun katkeaa lopullisesti, niin rengas tyhjenee muutamassa sekunissa ja sitte tekee kipeää..
Muillekin vinkkinä, että muistakaahan joskus vaihtaa ne tubeless-venttiilitkin. Ne ei ole ikuisia ja ainakin mun kokemuksen mukaan niitä ei rengasliikkeissä juurikaan tarkastella, saati sitten että vaihdettaisiin pyytämättä.
Ja semmonen tulee vielä mieleen, että kunnollinen venttiilihattu pitää ilmat sisällä vaikka venttiili vuotaisikin. Siksi en kelpuuta mopooni mitään muita kuin metallisia tiivisteellisiä venttiilinhattuja.
Ja sellasestakin kummallisuudesta olen lukenut, että venttiili (siis neulaventtiili, ei korkki) saattaa jopa avautua huippunopeuksissa keskipakoisvoiman vaikutuksesta. Jos näin todella on, niin silloin muovikorkit ei todellakaan sovi mopokäyttöön!
Mulla on ollu periaatteena vaihtaa venttiilit joka toisen.. / kolmannen renkaanvaihdon yhteydessä. Miten nyt on sattunu muistamaan...
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Olraits, tattis kaikille vinkeistä. Pidetään ne mielessä seuraavalla kerralla, joka toivottavasti on hieman lähempänä renkaan tavallista elinkaaren loppupäätä.
Vuotoa en sitten kuitenkaan löytänyt lisäsaippuoinnillakaan. Venttiilikään ei päästänyt pihausta vaikka sitä ronkittiin. Nyt on uusi rinkula alla ja se on nyt ainakin pari vuorokautta pitänyt kaasut sisällään - kopkop - joten eiköhän se syypää sitten kuitenkin ollut renkaassa. Vanha rengas oli syönyt yllättävän paljon teräviä pikkukiviä, joista osa oli uponnut jopa melko syvälle. Sisäpinta oli kuitenkin ehjän näköinen.
Mutta, huoltokaveri kertoi sellaisia terveisiä, että rengas lipsahtaa vanteelle jopa poikkeuksellisen iisisti. Ilmeisesti CB:n vanteen laidat ovat sitten tavallista matalammat tms? Tuostahan voisi heittäytyä vainotautiseksi, mutta eiköhän se nyt kuitenkin ihen perinteinen rengasvuoto ollut kun taas mennään...
Tulee varmaan taas hetken aikaan potkittua renkaita vähän säännöllisemmin ennen kuin hyppää satulaan.
Onko kukaan testannut litkuja(klik) tubelessin paikkaamiseen?
Just tsekkasin Guzzista takapyörän vuotokohdan.
Pyörä keskituelle, vanha lastenamme ujutetaan pyörän alle ja
amme täytetään vedellä. Pyöritellään hissukseen, kuplista huomaa mistä vuotaa.
Mulla oli naula melko uudessa renkaassa joten se paikattiin
suurentamalla reikää hieman ja laittamalla siihen "kumitulppa".
Hyvin on toistaiseksi kestänyt n. viikko.