Perskeles hyviä kelejä pukkaa mut jännitteensäädin sanoi työsopimuksensa irti. Siis mun pyörä on 600 Cebari Fs Vm.-02. Käyköhän tuolta tuo tarvike säädin CBR 600 F 01- http://www.storm-motor.fi/alku2.html uusi orginaali maksaa 250€. Pääsis vähä halvemmalla.*Pitäis päästä välil
Itse asiassa ostin sen tarvike säätimen jo mut ei käy ainaskaa ihan suoraan, johdot liian lyhyet ja yksi johto enemmän kuin vanhassa (Musta johto mikä se on, voiko jättää kylmästi irralleen? )
kannattaa ostaa tarvike säädin jossa on jäähdytsrivat, sen alkuperäisen ongelmana on juuri toi jäähdytyksen puute. nim. vuoden sisään vaihtanut jo 2kpl säätimä, tosin kahteen eri pyörään. ton jäähdytetyn säätimen pitäis sit kyllä kestää piiitkäään...![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Mun Cebarista kärähti moinen osa samalla viikolla kun otin pyörän ajoon. Taitaa kuulua Hondan kulutusosiin
Tuossa vähän lataussäätimen kytkennästä... eli ei kannata jättää mustaa johtoa irralleen
![]()
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Tossa hajonneessakin on jäähdytysrivasto, ja on tossa tarvikesäätimessäkin. Lähinnä askarruttaa kun tossa uudessa säätimessä on 8 piuhaa ja vanhassa 7. Vanhassa ei ole mustaa. Ottaakohan se vanha maansa suoraan rungosta? ja uusi piuhalla.
Lähen leikkimään sähkömiestä, ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät...
musta johto oli muutens tossa säätimessä joku herätevirta sille jännitteensäätimelle. Kävi toimii ku kytki 12v.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=6038;st=0
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Juu tuolta edeltämainitulta sivulta löysin ratkaisun.
Tosin vedin sen johdon suoraan akulta, Näinköhän se kuluttaa akun tyhjäksi. Pitäis vissii mittailla yleismittarilla. Muuten ainaskii toimii ok. On se kanssa jännä juttu että se musta johto on jossain - ja jossain +:ssa, ku lukee foorumeita. Kokeilemalla voittoon, tosin jännitti välil ihan pirusti pistää käyntiin että mistä nousee savut.