Katso äänestykset tulokset: Moottorijarrutus - kyllä vai ei?

Äänestäjät
869. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Käytän moottoria myös vauhdin hidastamiseen.

    840 96,66%
  • Moottori on vauhdin lisäämistä varten ja jarrut hidastamista varten.

    29 3,34%
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
  1. #31
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Käytännölliesti katsoen aina ja sen verran kässäriä, että jarruvalo
    palaa tai vilkkuu ettei tule takaa kukaan päälle.
    Siinä on vissi etunsa, että jarruvalo palaa näissä mp-puuhissa.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  2. #32
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 29 2006,12:31) kirjoitti
    Käytännölliesti katsoen aina ja sen verran kässäriä, että jarruvalo
    palaa tai vilkkuu ettei tule takaa kukaan päälle.
    Siinä on vissi etunsa, että jarruvalo palaa näissä mp-puuhissa.
    OIKEIN!

    Huomannu iteki Kehä III:lla et jos alkaa hidastelee moottorijarrulla liikennevaloihin ni usein ehtii takana tuleva iha konttiin kii vauhdilla ennenku tajuaa että mä oon jo hidastamassa... Kyl se jarruvalo on hyvä sytyttää vaikkei jarruaikeita oliskaa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #33
    Lainaa (-nikke- @ Touko. 12 2006,16:01) kirjoitti
    En ikinä. Siinä vaiheessa kun käännän kaasun kiinni loppuu voitelu -> Noh, tiedättehän.. * Näin siis 2tahtisella.
    Ai perkele... Mahtaa olla tuskaa seisoa liikennevaloissa
    Try again. Fail again. Fail better.
  4. #34
    Moottoria entistä enemmän... just tulin ekalta koeajolenkiltä, ku vaihdoin vaimentimet sellasiin Silver Tail'in K02 Racing -putkiin... paukkuu aikas kivasti
  5. #35
    Tulee käytettyä moottorijarrua ja paljon. Jos ei nyt hirveen lujaa ajele, niin pelkkä moottorijarru riittää. Usein pysähdyn valoihinkin moottorijarrulla, ihan lopussa vasta jarrua, kun vetää jo kytkimen ylös.

    Eipä siinä kauheesti ole eroa, tuollaisessa 1000cc R4 koneessa on aika lähelle samanlainen moottorijarru kuin esimerkiksi oli siinä Aprilian RSV 1000 R Millessä jolla ajelin kuukauden.

    Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen *



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #36
    Lainaa kirjoitti
    Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen
    Nooh, kunhan ne vähän aikaa pohtii, niin eikohan maanantaihin mennessä jotain oo jo putkahtannu mieliin...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  7. #37
    Lainaa (toimark @ Heinä. 29 2006,16:35) kirjoitti
    Moottoria entistä enemmän... just tulin ekalta koeajolenkiltä, ku vaihdoin vaimentimet sellasiin Silver Tail'in K02 Racing -putkiin... paukkuu aikas kivasti *
    Juuri näin, samaisen ihqun paukuttelun takia määkin jarruttelen väliin koneella
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  8. #38
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Heinä. 29 2006,18:50) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen *
    Nooh, kunhan ne vähän aikaa pohtii, niin eikohan maanantaihin mennessä jotain oo jo putkahtannu mieliin...
    Näin on, kyllä sieltä jonkunlainen vastine on tulossa, ihan varmasti
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #39
    Lainaa (kaasunalle @ Touko. 12 2006,12:47) kirjoitti
    Lainaa (Peksi600 @ Touko. 11 2006,20:53) kirjoitti
    Äh...mä kokeilin kerran ajaa rekkaa ja siitä hajos kytkin? Sitä poljinta ei olis kuulemma tarvinut painaa aina ihan lattiaan asti
    Eaton-Fuller suorahammas erottaa jyvät akanoista...
    kotimaisessa...
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  10. #40
    Joo, kyllähän sitä moottori"jarrua" tulee käytettyä, vaikkei se hirveästi menoa hidastakaan. Yleensä mutkaan tullessa vähän kaasua tulee höllättyä ja mutkasta selvittyä taas annettua lisää.

    Ja sitten vähän asian vierestä:

    Mitä polttoaineen kulutukseen tulee, vanhassa autossani oli kulutusmittari, ja tuli todettua että kaasarivehkeellä on edullisempaa painaa kytkin pohjaan tai siirtää vapaalle kuin moottorijarruttaa (ruiskupeleillä tilanne on taas päinvastoin - jep, on kulutusmittari nykyäänkin, piti vain vähän modata sitä ruiskukoneelle sopivaksi).

    Ja vielä pahemmin asian vierestä, mutta kun mieleen kerran tuli...

    Jaahas, missähän se mun vanha Talbotti nykyään lieneekään, OMR-134 oli rekkari - muistaakseni. Viimeksi näin kesällä 2000 kun se vastaan tiellä tuli pari päivää auton vaihdon jälkeen...
    (juu, ei ole kuitenkaan niin paljoa kiinnostanut että olisin ARK:lta kysellyt...)
  11. #41
    juu, käytän moottorijarrutusta. Ykspyttysellä moottorijarrutus hidastaa vauhtia aivan riittävästi. Harvoin tarvii liikenteessä jarrutella ihan oikeilla jarruilla.
  12. #42
    Jarruttaa moottorilla, itsellä vähemmän mut vaimon 2 pyttynen jo runsaammin.
    Pojat ajaa mopoilla
  13. #43
    Kyllä moottorijarrua tulee käytettyä aina. Nykyään oikein tarkoituksella ja reilusti kun Ducatin mootttori jarruttaa aika voimalla ja ne saundit on parhaimmillaan just silloin!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #44
    Lainaa (hway @ Heinä. 29 2006,23:05) kirjoitti
    Joo, kyllähän sitä moottori"jarrua" tulee käytettyä, vaikkei se hirveästi menoa hidastakaan. Yleensä mutkaan tullessa vähän kaasua tulee höllättyä ja mutkasta selvittyä taas annettua lisää.
    Juuri näin sitä tulee meneteltyä myös meillä päin.
    **Matka jatkuu... kohti vanhainkotia, siis**
  15. #45
    Tottakai jarrutetaan moottorilla, se menee niinkuin luonnostaan, autolla ja pyörällä
  16. #46
    Lainaa (kaasunalle @ Touko. 12 2006,12:47) kirjoitti
    Lainaa (Peksi600 @ Touko. 11 2006,20:53) kirjoitti
    Äh...mä kokeilin kerran ajaa rekkaa ja siitä hajos kytkin? Sitä poljinta ei olis kuulemma tarvinut painaa aina ihan lattiaan asti
    Eaton-Fuller suorahammas erottaa jyvät akanoista...
    taitaa olla ollu jo jonkin aikaa vinohampainen toi eaton-fulleri mekaanisten äänten vähentämiseksi,mutta suorakytkentänä löytyy kyllä (synkronointi puuttuu).
    elä ja anna muiden roudata
  17. #47
    Juu, käytän moottorijarrua. (Kaikilla n. 20 km matkalla mitä oon tähän mennessä kerinnyt ajaa... )
    "A man can be stupid and not know it. But not if he's married."
  18. #48
    Moottorijarrulla... ja tietysti putkessa paukkuu...
  19. #49
    intissä oli jarrua kiisselissäkin, mutta vielä enemmän askarruttaa, kun en ole manuaalista löytänyt, missä sijaitsee se välikaasu...
  20. #50
    Kun vedetään kovaa mutkateillä tai Alpeilla, niin eihän se pysähdy prkle ilman moottorijarrua.
  21. #51
    Normiajossa pärjää lähes pelkästään moottorijarrulla.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #52
    Lainaa kirjoitti
    Eipä siinä kauheesti ole eroa, tuollaisessa 1000cc R4 koneessa on aika lähelle samanlainen moottorijarru kuin esimerkiksi oli siinä Aprilian RSV 1000 R Millessä jolla ajelin kuukauden.

    Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen
    No evvk joku väkisin tehty kina ilmanaikuisesta aiheesta taas kerran.
    Mutta jottei nyt kenellekään tulisi kovin paha mieli ja pettymys kuittien puutteesta, niin sanotaan sitten vaikka että tuossa Millessähän on vakiona luistokytkin, joten...

    Enivei, kylläpä noissa sekä 600cc että isommissa moottoriluokissa eroja on tuon jarrutuksen suhteen, ainakin omaperskokemuksen perusteella. Vähempimukinen kone näyttää hannaavan vastaan kaasu kiinni hiukan hanakammin kuin vastaavankokoinen nelipyttyinen. Tosin kyllähän nuo tonniset ja isommat mopoon pultatut autonmoottoritkin himmaa kohtuullisesti menoa, mutta ei ehkä ihan samalla tavalla. Eihän se ero nyt niin hirveän iso ole, mutta silti.

    Tosin liekö tällä(kään) asialla sitten mitään käytännön merkitystä minkään muun paitsi mahdollisen uuden v2 vs. R4 -hiekkalaatikkokinan ja/tai insinörtti-onaniaketjun aikaansaamisen kannalta. Itse alkuperäinen asia moottorijarrun käytöstä lienee aika itsestäänselvä useimmille mopedisteille, sylinterien lukumäärästä riippumatta.



  23. #53
    Lainaa (canepazzo @ Elo. 10 2006,15:08) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eipä siinä kauheesti ole eroa, tuollaisessa 1000cc R4 koneessa on aika lähelle samanlainen moottorijarru kuin esimerkiksi oli siinä Aprilian RSV 1000 R Millessä jolla ajelin kuukauden.

    Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen *
    No evvk joku väkisin tehty kina ilmanaikuisesta aiheesta taas kerran. *
    Mutta jottei nyt kenellekään tulisi kovin paha mieli ja pettymys kuittien puutteesta, niin sanotaan sitten vaikka että tuossa Millessähän on vakiona luistokytkin, joten... *

    Enivei, kylläpä noissa sekä 600cc että isommissa moottoriluokissa eroja on tuon jarrutuksen suhteen, ainakin omaperskokemuksen perusteella. Vähempimukinen kone näyttää hannaavan vastaan kaasu kiinni hiukan hanakammin kuin vastaavankokoinen nelipyttyinen. Tosin kyllähän nuo tonniset ja isommat mopoon pultatut autonmoottoritkin himmaa kohtuullisesti menoa, mutta ei ehkä ihan samalla tavalla. Eihän se ero nyt niin hirveän iso ole, mutta silti.

    Tosin liekö tällä(kään) asialla sitten mitään käytännön merkitystä minkään muun paitsi mahdollisen uuden v2 vs. R4 -hiekkalaatikkokinan ja/tai insinörtti-onaniaketjun aikaansaamisen kannalta. Itse alkuperäinen asia moottorijarrun käytöstä lienee aika itsestäänselvä useimmille mopedisteille, sylinterien lukumäärästä riippumatta.
    Hah, tarttuhan joku vihdoinkin

    Luistokytkin ei muuten estä moottorijarrua, se vain estää takarenkaan lukittumisen..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #54
    Nyt olet kyllä tyly väärässä, ei voi mitään. Kyllä se naggi alottaa pomppiisen/luistelun jarruissa heti kun sen nopeus selkeästi hitaampi mitä kulkineen vastaava. Meinaatko että jarrun tultaessa ja kun lapat pari pykälää pienemmälle se rengas LUKKIUTUU
  25. #55
    Ja eikös se näinollen voi myös luistaa moottorijarrutuksessakin, erityisesti pyörissä jossa on voimakas moottorijarru (twinit, esim mainittu mille)?
  26. #56
    Moottorilla tulee jarruteltua melkein kaikki tarvittavat jarrutukset.
    Ajelen suht. rauhallista vauhtia ni silloin riittää ennakointi melkein aina eli ei muuta kun päästää kaasusta sopivasti ennakoiden.
    2-mukinen v-kone jarruttaa suht. mukavasti, vai pitäiskö sanoa 2-kuppinen kun ei tuota tilavuutta ole kuin 749cm2 *
  27. #57
    Luistokytkin ei estä moottorijarrutusta, thats it.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #58
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 10 2006,21:34) kirjoitti
    Luistokytkin ei estä moottorijarrutusta, thats it.
    Sekottavat varmaankin luistokytkimen vapaakytkimeen... Vapaakytkin kylläkin tosiaan estää moottorijarrutuksen...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  29. #59
    Ensin sipaisen kässäriä, että perässätulijat hiffaavat mitä on suunnitelmissa ja sen jälkeen moottorijarrutusta kehiin. Varsinkin mutkapätkillä pienet vaihteet ja moottorijarrutus pelittää hienosti
    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 10 2006,21:34) kirjoitti
    Luistokytkin ei estä moottorijarrutusta, thats it.
    No sehän riippuu moottorijarrun voimakkuudesta, eikös vaan? Ei sillä että tietäsin, mutta voihan twinissä olla nii voimakas moottorijarru, että luistokytkin alkaa luistamaan?

    Ei se luistokytkin tiedä muuta kun jarruttavan voiman (takarengas pyrkii pyörittämään moottoria), ja kun se ylittää kriittisen arvon, kytkin levyt irtoavat ja avot kytkin luistaa! Googlella kyllä löytynee lisää informaatiota. Pitääkö meidän taas alottaa vastaava vääntö kun aiemmin oli tehon ja väännön kanssa
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen