Katso äänestykset tulokset: Moottorijarrutus - kyllä vai ei?

Äänestäjät
869. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Käytän moottoria myös vauhdin hidastamiseen.

    840 96,66%
  • Moottori on vauhdin lisäämistä varten ja jarrut hidastamista varten.

    29 3,34%
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 113:sta
  1. #61
    Moottorijarrulla vaan, bensan kulutus 0 ku kytkimen kanssa olis sen tyhjäkäynnin verran, liikennevaloihin hidastuu ihan mainiosti moottorilla ja vasta ihan lopussa kun vauhti ei enään hidastu ykkösellä niin painaa kytkimen pohjaan ja pysäyttää takajarrulla, tai usein käy niin että siinä 1 vaihteella hidastellessa valot onki jo vaihtunu ja pääsee jatkamaan mukavasti suoraan.
    Hirvee ninjapomperi
  2. #62
    no se ihana pauke! *pokspapapapapoks* eli moottorijarrutukselle kyllä!
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  3. #63
    Mitenköhän voi ajaa käyttämättä moottorijarrutusta ? Ainako kytkin pohjaan ja etu-/takajarrua. Mites mutkaan tullessa ja sit kun pitäis alkaa kaasua avaamaan, kytkin ylös ja metsään. Ei ole tainnut ketjun aloittaja ymmärtää mistä puhuu.
  4. #64
    Lainaa (Wainajala @ Elo. 10 2006,22:23) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 10 2006,21:34) kirjoitti
    Luistokytkin ei estä moottorijarrutusta, thats it.
    No sehän riippuu moottorijarrun voimakkuudesta, eikös vaan? Ei sillä että tietäsin, mutta voihan twinissä olla nii voimakas moottorijarru, että luistokytkin alkaa luistamaan?

    Ei se luistokytkin tiedä muuta kun jarruttavan voiman (takarengas pyrkii pyörittämään moottoria), ja kun se ylittää kriittisen arvon, kytkin levyt irtoavat ja avot kytkin luistaa! Googlella kyllä löytynee lisää informaatiota. Pitääkö meidän taas alottaa vastaava vääntö kun aiemmin oli tehon ja väännön kanssa
    Ja se voima tulee juuri siitä nopeuserosta, joka on takarenkaalla ja laatikolla. Elikäs kun vaihdetaan pienemmälle.

    Luistokytkimellä moottori kyllä jarruttaa ihan normaalisti. Estää vaan liiallisen jarrutuksen, niin että takapää menisi lukkoon tai alkaisi pomppimaan.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #65
    Tietty!
    Suzuki GSF650S Bandit
  6. #66
    No onhan se eri "rento" tapa jarruttaa moottorilla. Jarrut peliin vasta kun moottorijarrutus ei enää riitä.
    Triplehän lähtee kuin talonmies peltikatolta
  7. #67
    Moottorilla jarruttaminen usein riittää. Ja rivikakkosessa ominaisuus on luontojaan.
    Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat

    ~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
    - The Nut
  8. #68
    Moottorilla tulee jarruteltua todella paljon, mutta muistan vilautella sitä jarruvaloakin takana oleville etteivät ihan pääse yllättymään... Sateella sitte enempi jarruilla... (menny moottorilla perä lukkoon muutaman kerran, mistä oppinut läksyn .)
    Prätkä tykkää, kun sillä ajaa.
  9. #69
    Toki konhella ensin ja jollei piisaa jatkan kahvalla..
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  10. #70
    joo, vaikka tuo rivinelosen moottorijarrutus on aikas lepsu verrattuna edellisen v-4:sen moottorijarruun...
    CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
    http://www.hondariders.fi
  11. #71
    SV:n V2 pistää vastaan niin jämäkästi, että pakkohan sitä on käyttää...ja muriseekin mukavasti
  12. #72
    Tot kai, enimmäkseen ja putkesta tulee lieskaa. Asiasta kukkaruukkuun, katkaseeko ruisku mopossakin bensasyötön moottorijarrulla kuten autossakin?
  13. #73
    Lainaa (-dq- @ Syys. 04 2006,02:54) kirjoitti
    Tot kai, enimmäkseen ja putkesta tulee lieskaa. * Asiasta kukkaruukkuun, katkaseeko ruisku mopossakin bensasyötön moottorijarrulla kuten autossakin?
    Eipä taida katkaista, kun paukuttaa ja lyö lieskaa monissa ruiskupyörissäkin..

    Sehän vasta siistiä onkin
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #74
    Lainaa (Rocketeer @ Elo. 11 2006,14:43) kirjoitti
    Mitenköhän voi ajaa käyttämättä moottorijarrutusta ? Ainako kytkin pohjaan ja etu-/takajarrua. Mites mutkaan tullessa ja sit kun pitäis alkaa kaasua avaamaan, kytkin ylös ja metsään. Ei ole tainnut ketjun aloittaja ymmärtää mistä puhuu.
    Luen tätä topicci suht keltanokkana ainakin nyky mp:n tekniikan osalta mutta itse pääsen välillä v.81" kawa z400 kanssa huristelemaan ja siinä joutuu juuri noin tekemään. Eli kytkimen kanssa pelaillaan koko ajan ja yksi suht hankala juttu on että jollei kytkin ole pohjassa ni saa varoa ettei päästä kaasua höllemmälle ainakaan rajusti koska silloin tökkii ja pahasti, onko normia nykyään vai miten?

  15. #75
    Käytän moottorijarrua hidastamiseen ja ohjaamiseen.
  16. #76
    Moottorilla tietty pääasiassa.
  17. #77
    kyllä se moottori sekä kiihdyttää että jarruttaa mun tapauksessa.
  18. #78
    Moottorijarrutusta käytän...tosin siihen on pitäny oikein tietoisesti opetella varsinkin autolla ajaessa...minä kun en nuorena flikkana ollu kovin kätevä autojen kanssa....mutta jotenkin mopottimella se sujuu aika lailla luonnostaan.

    Vaikka tuossa edellä joku heitti hyvän pointin; takana tulijoille olis hyvä näyttää vähän jarruvaloa (moottorijarrutuksen lisäksi), etteivät tule kutittelemaan takamusta *



    Kaikellaasia puisia hellankansia...
  19. #79
    mottorijarrua käytän.. ehottomasti.. jarrut ei kulu ni pirusti ja samalla myös nollakulutus kun ruiskuaikaa eletään



  20. #80
    En, koska 2-tahti ei (kuullema?) tykkää moottorijarruttelusta. Eikä tuo 125-kuutioinen oikein jarruta . Bremboilla jarrutan.



  21. #81
    Lainaa (-OzYz- @ Syys. 08 2006,17:37) kirjoitti
    samalla myös nollakulutus kun ruiskuaikaa eletään *
    Jaa, mahtaakohan olla mopottimissa noin, että syöttö katkeaisi? Meinaan, kun sitä liiallista moottorijarrua jo vaimennellaan luistokytkimillä eräissäkin mopoissa?
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  22. #82
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Boxeri onkin tehokas, joskus turhankin..
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  23. #83
    Jarrutan juu....
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

    *Suzuki GSX-R 750 K1
  24. #84
    Varsinkin rahtimiehet tietävät moottorijarrutuksen tärkeyden ja myös sen osaamisen. Mites olis pakokaasujarru pyöriin yhdistettynä vaikka takajarruun.
    * * * * * * * * * * *
  25. #85
    Käytän molempia. Enemmän moottoria, jarrua ainakin sen verran että jarruvalo syttyy.
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  26. #86
    Moottorijarru on mun mielestä hauskaa, mukava tunne ku kone murisee ja samalla hoitaa hiljentämistä ilman kaasua. Jotain kivaa siinä vaan on
  27. #87
    Kyllä moottorijarrutusta tulee yritettyä...
    "Kuulkaas nuori neiti! Nuoruudessani ympärilläni oli lihaksia ja luoteja!"
    -Jukka Emil Vanaja
    - CBR 1000 RR Fireblade -
  28. #88
    Moottorijarrulla, mutta kyl sitä jarruvaloakin tulee väläyteltyä, jos on joku oikein lähellä takana.
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
  29. #89
    Kyllä tulee käytettyä. Onkohan se sitten hyvästä vai pahasta. Joskus ketjun venymisiäkin miettinyt sen seurauksena? Ja välysten siirtoa puolelta toiselle. Niin tai näin, Tapojani en aio kuitenkaan muuttaa, Näillä näkymin. * *Kohta.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
  30.  
  31. #90
    En nyt äkkiä osaa sanoa pystyykö motolla ajelemaan edes sillein etteikö jarruttas moottorilla.. Väkisinhän se jarruttaa jos vauhtia tarttee tiputtaa joko kaasua hölläämällä tai pykälää alentamalla! Jos edellämainitut ei hidasta vauhtia riittävästi on ehkä viisainta katella jarrukahvaa
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen