Katso äänestykset tulokset: Moottorijarrutus - kyllä vai ei?

Äänestäjät
869. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Käytän moottoria myös vauhdin hidastamiseen.

840 96,66%
  • Moottori on vauhdin lisäämistä varten ja jarrut hidastamista varten.

29 3,34%
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 113:sta
    Olihan tossa muutama vastaava äänestys, mutta olenko mä oikeasti ainoa tällä foorumilla kuka ei käytä moottorijarrutusta?
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
    Ryhdy rekkakuskiks, ni muuttuu sekin.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Äh...mä kokeilin kerran ajaa rekkaa ja siitä hajos kytkin? Sitä poljinta ei olis kuulemma tarvinut painaa aina ihan lattiaan asti
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
    Lainaa (Peksi600 @ Touko. 11 2006,21:17) kirjoitti
    olenko mä oikeasti ainoa tällä foorumilla kuka ei käytä moottorijarrutusta? *
    Eihän noissa rivinelosissa edes ole mitään moottorijarrua..

edit: Ainiin.. tuletko aina mutkaan vapaalla, kytkin pohjassa tai veto päällä?

Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Eihän noissa rivinelosissa edes ole mitään moottorijarrua.. *

On niissä... ainaki pikkusen, nimimerkillä kokemusta on
    GSX 1400 -06
    Lähes poikkeuksetta jarrutan aina moottorilla, ja myös jarruilla...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Lainaa (Earthend @ Touko. 11 2006,22:43) kirjoitti
    olenko mä oikeasti ainoa tällä foorumilla kuka ei käytä moottorijarrutusta?

Mutkat menee joko veto- tai jarru päällä. Mä en ainakaan ole huomannut tarvitsevani kytkintä mutkassa???
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
    Kyllä vauhti hiljenee kun kaasun hellittää eikä tossa väinössä paljoa
    jarruja edes tarvita kunhan rennosti ajelee
    Lainaa (Peksi600 @ Touko. 11 2006,23:50) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Touko. 11 2006,22:43) kirjoitti
    olenko mä oikeasti ainoa tällä foorumilla kuka ei käytä moottorijarrutusta? *

Mutkat menee joko veto- tai jarru päällä. Mä en ainakaan ole huomannut tarvitsevani kytkintä mutkassa???
    Haluaisin nähdä sun ajavan jos et moottorijarruta missään tilanteessa. On varmaan mielenkiintoinen tapa ajaa pyörää.
    Moottori mukana lähes aina.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Kyllä tuos rivinelkussakin jonkinlainen moottorijarru mielestäni on ja sitä myös käytetään usein.Ajosta tulis melkoisen nykivää, jos kytkimellä pelaisi,kun pitää hidastaa.
    Kylpä tulee käytettyä moottorijarrua vauhdin tappamiseen. Vaikka "moottori ei ole jarru".
    Höh, kyllähän sitä moottorijarruu löytyy nelkustakin kun lyö tarpeeksi pientä sisään, ainakin mulla on tapana mutkaan tullessa heitää pienemmälle, ajaa mutka veto päällä mojovasti kiihdyttäen.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Moottori käytän niin paljon kuin mahdollista.
    ...
    Ainakin mutkatiellä on nopeus väärä jos ei pyörän moottorijarrutus ( sylinteriluvusta tai -asennosta riippumatta ) riitä vaan pitää turvautua jarruihin normaalissa ajotilanteessa...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Tietty moottorilla... siitähän tulee hyvä saundi...
    -- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
    -- Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät --
    Lainaa (kap57 @ Touko. 12 2006,08:51) kirjoitti
    Ainakin mutkatiellä on nopeus väärä jos ei pyörän moottorijarrutus ( sylinteriluvusta tai -asennosta riippumatta ) riitä vaan pitää turvautua jarruihin normaalissa ajotilanteessa... *
    Joo, ilmeisesti asia on näin. Itekkin kosken jarruihin tosi harvoin, silloinkin vain kevyesti.

Eri juttu jos pitää joskus kirmaista, sitten niitä jarrujakin täytyy käyttää, kun on niin lyhkäset suorat...

Moottori todellakin on yksi jarruista ajoneuvossa, ja niitä varsinaisia jarruiksi kutsuttuja käytetään moottorijarrun lisänä hidastuksessa. Yks poikkeushan on vapaakytkimellä varustetuissa ajopeleissä, siellä moottorijarrutus ei oo aina käytettävissä, riippuu taas sekin mistä roikkuu...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Kyllä tulee moottorilla jarruteltua jatkuvasti, varsinkin kaupungilla
    Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
    Moottorilla mahdollisimman paljon varsinkin golf-kenttien ja vastaavien kohdalla, mahdollisimman pienellä vaihteella ja kovilla kierroksilla. Kunnon pauke pitää golffarin hereillä.
    Lainaa (Pahus @ Touko. 12 2006,12:06) kirjoitti
    Moottorilla mahdollisimman paljon varsinkin golf-kenttien ja vastaavien kohdalla, mahdollisimman pienellä vaihteella ja kovilla kierroksilla. Kunnon pauke pitää golffarin hereillä. *
    juurikin näin
    JOVAINKO...?

...norjanmmaan saati alappien alamäis PELKKÄÄ jarrua...he hee juu jovain....
    Lainaa (Peksi600 @ Touko. 11 2006,20:53) kirjoitti
    Äh...mä kokeilin kerran ajaa rekkaa ja siitä hajos kytkin? Sitä poljinta ei olis kuulemma tarvinut painaa aina ihan lattiaan asti *
    Eaton-Fuller suorahammas erottaa jyvät akanoista...
    aina myös moottorijarrutus mukana ja siihen sitten lisänä jarrut..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Moottorijarrutusta tulee käytettyä ja varsinkin jos ajaa mutkatietä vähän nopeammin
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
    Itte oon siinä määrin panostanut moottorijarrun käyttöön että oon poistanut moposta normijarrut turhana painonlisänä -> vähemmän jousittamatonta massaa ja kierrosajat paranee!
    paskakuski (vai paska kuski?)
    En ikinä. Siinä vaiheessa kun käännän kaasun kiinni loppuu voitelu -> Noh, tiedättehän.. Näin siis 2tahtisella.
    Husqvarna SM125s -05 <- Myydään!
    Ei moottorijarrusta voi rivikoneissa puhua. Tänään tuli taas tuo fakta Suzukin testipäivillä 750 gixxerillä todettua.

Oikeassa moottoripöyrässä on yli 499 kuutiota per pytty.
    Lainaa (Pahus @ Touko. 12 2006,12:06) kirjoitti
    Moottorilla mahdollisimman paljon varsinkin golf-kenttien ja vastaavien kohdalla, mahdollisimman pienellä vaihteella ja kovilla kierroksilla. Kunnon pauke pitää golffarin hereillä.
    Erittäin hyvä huomio siellä takana
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
    No mix EI käyttäis moottorijarrua ku se sentään on taloudellisin mahdollinen tapa jarruttaa prätkää... tai yleensäkää mitään kulkuneuvoa.

Ja ku joku kysy että tuleeko mutkaan vapaalla, kytkin pohjassa vai veto päällä...
    Kyl ainaki ite pidän aina vaihteen päällä, mieluummin pienen vaihteen. Paremmin säilyy tuntuma siihe mutkaan ku moottorijarru ottaa sen verra vastaan että paino siirtyy vähä eteenpäin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
    Mä käytän melkeen pelkästään moottorijarrua, kovemmissa tilanteissa jarrujaki ja sillon ku pitää ihan stopata. Mut muuten se on pelkästään moottorijarru yleensä :P
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen