Tässä tovin pyörämerkkiä, -mallia ja muita asioita pähkittyäni olen päätymäisilläni hankkimaan Ducatin Monsteria päivitetyllä ulkonäöllä. Koska neliventtiiliset vesipyssyt eivät tunnu hyviltä valinnoilta minulle, jää jäljelle otsikossa mainitsemani pyörät.
Tämä on taas yksi ketjun aloitus sarjassa asioita, jotka selviävät koeajolla, mutta mielestäni ei selviä. En katso, että minulla vain ajokoulun ja inssin kokemuksella on mahdollisuutta vertailla noita keskenään kuin paperilla ja mahdollisen erilaisen kytkintuntuman osalta.
Käsittääkseni erot ovat etupään säädettävyys ja se, ettei isommasta ole valitettavasti ainakaan vielä saatavilla dark-mallia.
Pyörä tulisi enimmäkseen työmatka ja ajelu tyyppiseen ajoon, mutta tarkoitus olisi tutustuttaa se myös ratakäyttöön.
Myös kokemukset Ducatin tuottamisesta muun kuin virallisen maahantuojan kautta kiinnostavat, siitä miten tuo malli soveltuu radalle, vaikka jo erikseen Partaselta kyselinkin.
Melkeinpä kallistuisin siihen s2r1000:seen, hintaero ei nyt aivan kauhea ole ja onhan niissä vähän poikkeavaisuuksia. Jousitus, jarrut, moottori jne...Ja se tonninen moottori on tehokkaampi ja vääntävä.
Katoppa myös ee-speed, saat samalla hinnalla s2r1000 kun valtuutetulta liikkeeltä s2r800:sen.
p.s mulla ois vesipyssy monsteri myynnissä nettimotossa.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Tiedä sitten, olenko sokea, vai mitä, mutta en löydä s2r 1000 versiota EE-speedin Ducati hinnastosta. Mutta jooh, ee-speedin hintojen halvemmuus on tiedossa ja toki harkinnassa.(Jake82 @ Touko. 11 2006,16:09) kirjoitti
Joo, ne olikin pienempiä monstereita.(tsj @ Touko. 11 2006,16:45) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Aihetta siipaten kun kiinnostaa.
Mitenkäs iso koneinen (800+cc) Monsteri menee kaks päällä?
TIedetään että ei se mikään touringpyörä taida olla, mutta onko se aivan täyskatastroopfi ajella kahen hengen kuormalla?
Ja referenssiksi vaikka että esim Yamaha DT meni suht hyvin kaks päällä, mitä nyt piikin kone tehoa vähän vaatimaton![]()
MZ -59, palasina pitkin tallia. ei etene ei..
No nyrkkisääntönä sanoisin että jos kuski ei ole aivan kaaho ja tajuaa että isompi lähtee käsistä aavistuksen verran helpommin, ottaisin ilman muuta isomman.
Itte ostin ss750hf:n vuosi sitten ja kyllä tuokin kulkee ja liikkuu vähintäänkin riittävästi, joskus ohitsekiitävän hetken ajan sitä lisätehoa mielessään kaipaisi mutta ei sitä oikeasti yksin ajellessa _tarvitse_. Jos enemmänkin ajelet kaksi päällä niin ilman muuta lähtisin isompaa katselemaan.
Testaa molemmat ja tee sitten ostopäätös?![]()
Enempi oikeastaan tarkoitin alustan, penkin ja ajoasennon toimivuutta kahden hengen ajossa. Luulen että tonnisen Monsun tai kasisatasen S2R:n teho&vääntö piisaa suht koht hyvin yksin ajaessa. Kaks päällä tulee ajettua muutenkin rauhallisemmin joten koneteho ei nouse niin avainasemaan. Varsinkaan kun pyörä on lähes katteeton.
MZ -59, palasina pitkin tallia. ei etene ei..
S750nenki kulkee ihan hyvin 2 päällä, joten eiköhän noistakin kumpikin, sen mitä kyytiläinen pysyy kyydissä. Aina isommassa tosin enemmän voimaa, mutta toisaalta maksaakin se enemmän.
Sakot tuntuu irtoavan ikävä kyllä seiskapätkälläkin.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ihan offtopiccina, mikä ecu tuossa 10002r:ssä on?Onko siis sama kun 1000ss ja multistrada jne..?
Vaihtokuumetta tässä pukkaa![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Tietääkseni ainakin noissa kolmessa on sama ecu, mikäli 1000SS ja Multistrada ovat 2005 - 2006 -mallia. Vanhemmissa on eri Marellin tyyppi. Softat näissä ovat kylläkin erilaiset.(Jake82 @ Touko. 24 2006,23:02) kirjoitti