Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Lainaa (kawa zx10 @ Touko. 23 2006,10:44) kirjoitti
    1. Asiakas voi viedä mihin tahansa valtuutettuun korjaamoon ajoneuvonsa takuukorjaukseen.
    Niin teinkin,vein valtuutettuun huoltoon.

    2. Rahaliikenne on valtuutetun korjaamon/jakelijan ja valmistajan välinen ongelma.
    raha oli ensin minun ja korjaajan ongelma,laskun maksettuani rahaliikenne oli minun ja harmaamyyjän ongelma.
    Jälleenmyyjäsi toimi fiksusti, koska nämä viralliset jakelijat haluavat vitkutella asiassa mahdollisimman pitkään. Tässä asiassa jälleenmyyjän, jolta pyörän ostit pitäisi valittaa ehdottomasti kilpailuvirastoo jakelijan toiminnasta.
    Lainaa (kawa zx10 @ Touko. 23 2006,10:44) kirjoitti
    3. Harmaatuoja voi keskittyä ainoastaan myyntiin ilman vastuuta takuukorjauksista ja huolloista samoin kuin virallinenkin jälleenmyyjä

    Maahantuoja eli harmaatuoja oli vastuussa takuumaksuista yms. Siis tottakai ketä vaan korjaa mutta se maksupuoli on ollut aina minulla ainakin ongelmana,kyllä minullekin selitettiin pykäliä ym pitäisi maksaa mutta kun ei mennyt käsikirjoituksen mukaan niin ei mennyt.
    Eli kauppiaasi ei ole vastuussa, koska EU-sisäkaupassa ei tunneta määritelmää maahantuoja. On vain valmistaja, jälleenmyyjiä ja valmistajan "virallisia" jälleenmyyjiä. Se jolta pyöräsi ostit on jälleenmyyjä ja hänen ei tarvise välittää rahaliikenteestä vaan Sumekon.

    Käytäntö on toki erilainen tällä hetkellä, mutta näiden ei virallisten maahantuojien pitäisi olla hyvin aktiivisia kilpailuvirastoa kohtaan. Myös huollon vitkastelu on kiellettyä. Kaikilla jälleenmyyjillä on samat oikeudet.

    Esimerkiksi Tampereella JJ-Motoring Oy on Hailacin jälleenmyyjä, mutta ei virallinen huolto. Miksi JJ-Motoring Oy:n myymät pyörät saavat takuukorjausta normaalisti ja EE-speedin myymät pyörät eivät? Jos Saksalainen touring hemmo ajaa Suomen lappiin Ducatilla ja se vaatii takuukorjausta - pyörä korjataan normaalista takuuseen ja Hailac hoitaa rahaliikenteen. Jos ostat itse Saksasta samasta paikasta, niin sinun pitäisi itse hoitaa rahaliikenne. Kyse on kilpailun rajoittamisesta ja se on EU:ssa laitonta - PISTE.
  2. #32
    Off topic; jo pienenä mulle opetettiin ettei E-kaupoissa käydä, eikä tarvi murehtia/märehtiä näitäkään juttuja
  3. #33
    Lainaa (compact_d @ Touko. 23 2006,09:43) kirjoitti
    klips..

    Niin kuin sanoit takuun myöntää takuun myöntäjä. Tiedätkö yhtään MP-valmistajaa, joka ei tarjoa takuuta tuotteelleen? Eli takuun tarjoaa valmistaja. Valmistaja voi päättää ketkä toimii virallisina jakelijoina ja viralliset jakelijat voivat päättää kuka toimiii alihankinta korjaamona, jos heidän oman korjaamotoiminnan markkinaosuus on alle 30 %.

    Vastuuketju on todella selkeä.

    1. Asiakas voi viedä mihin tahansa valtuutettuun korjaamoon ajoneuvonsa takuukorjaukseen
    2. Rahaliikenne on valtuutetun korjaamon/jakelijan ja valmistajan välinen ongelma
    3. Harmaatuoja voi keskittyä ainoastaan myyntiin ilman vastuuta takuukorjauksista ja huolloista samoin kuin virallinenkin jälleenmyyjä
    No niin, joku mode jo leikkasikin viimeisen viestini pois, joten laitan lyhyemmin ja yritän kirjoittaa asiallisemmin ja henkilökohtaisuuksiin menemättä..

    Tuokin kirjoitukseni, jota kommentoit olisi voinut olla mukavammin sanakääntein laitettu, joten sorry siitäkin. Pirulle vain välillä kasvaa ne sarvet näkyviin, jotka päässä piilee..

    1. Valmistajan myöntämä takuu:
    Noinhan se teoriassa on. Ja varmaan käytännössäkin, jos kyseessä on Suomesta hankittu pyörä.

    Muihin pyöriin on Suomen virallisilla jälleenmyyjillä ja huolloilla nyt ja varmasti tulevaisuudessakin vastenmielinen asenne. Koskee myös autokauppaa. Kukapa tykkäisi olla eriarvoisessa (lue huonommassa) asemassa kuin "harmaatuoja".

    OffTopic:
    Kipeimmin tämä asia koskee vertailua renkaiden, elektroniikkalaitteiden yms. kaupassa jossa kuluttaja voi hyödyntää vieraan maan alempaa arvonlisäverotusta tms. ja kiertää esim. renkaan kierrätysjärjestelmän maksut jne.

    Kyse on periaatteista. EU:ssa tulisi myös nuo asiat olla tasaveroisesti, niin kuluttaja saisi joka maassa tavaraa edullisesti paikallisten "virallisten" kauppiaiden toimesta. Nyt kuluttaja ostaessaan ulkomailta, maksaa verot sinne ja kenen etua se palvelee? Ei ainakaan Suomalaisten.

    2. Muu takuu:
    Kauppias joko antaa itse tai on sopinut muutetusta takuusta omien myytyjen tuotteiden osalta. Esim. Delta Auton 5V takuu kaikille myymilleen merkeille. (Sis. myös Lada ja Alfa Romeo..)

    Tuolloin asiakas tuskin saa viedä ajoneuvoaan muiden liikkeiden huoltoihin.

    Takuun hoidon osalta asiakas on useimmiten kiinnostunut KÄYTÄNNÖN HOIDOSTA, ei teoriasta. Siksi tulee ymmärtää, että harmaatuodulle ajoneuvolle EI saa samanlaista kohtelua sanoi laki mitä hyvänsä. Kyseessä on siis ns. defakto standardi..

    Että tämmöstä lässynlässyä tällä kertaa..

    Pahoittelen vielä aiempaa epäystävällistä kirjoitteluani. t. Spagulälläri.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  4. #34
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 27 2006,15:38) kirjoitti
    Siksi tulee ymmärtää, että harmaatuodulle ajoneuvolle EI saa samanlaista kohtelua sanoi laki mitä hyvänsä. Kyseessä on siis ns. defakto standardi..
    Laki on laki tässäkin asiassa. Tuommoinen 300.000tonnin uhkasakko kummasti kyllä saa takuu- asiat hoitumaan.
    Tietyt asiat ottavat aikansa korjaantuakseen, mutta käsittääkseni "ohi virallisen kanavan" tuotuja mopoja on takuukorjattu jo ihan hyvällä menestyksellä täälä pohjolassakin.



    .
  5.  
  6. #35
    Lainaa (vma @ Touko. 27 2006,16:42) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 27 2006,15:38) kirjoitti
    Siksi tulee ymmärtää, että harmaatuodulle ajoneuvolle EI saa samanlaista kohtelua sanoi laki mitä hyvänsä. Kyseessä on siis ns. defakto standardi..
    Laki on laki tässäkin asiassa. Tuommoinen 300.000tonnin uhkasakko kummasti kyllä saa takuu- asiat hoitumaan.
    Tietyt asiat ottavat aikansa korjaantuakseen, mutta käsittääkseni "ohi virallisen kanavan" tuotuja mopoja on takuukorjattu jo ihan hyvällä menestyksellä täälä pohjolassakin.
    Laki on laki kyllä ja nimenomaan sen tehtaan takuun pitäisi toimia vaikka pyörä uisi mitä kautta Suomeen. Se vain ei paljoa lohduta, jos peli seisoo kauankin lyhyen kesän aikana.

    Ja mitä tulee EE-Speediin, niin heiltä uskaltaisin itsekin mopon ostaa ja ainakin jonkin ns. "standardivehkeen". Sen verran positiivista palautetta ko. firmasta on tullut.

    Nostan hattua ja toivotan onnea kovalle yrittämiselle, jota heidän liike takuulla edustaa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12