Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Radio uutisen mukaan Etelä-Karjalassa oli synkkä viikonloppu motoristeillä. Lpr:ssa sunnuntai iltana puoli kymmenen aikoihin helsigintietä kaupungin suuntaan ajanut mootttoripyöräilijä törmäsi sivutieltä tulleen auton kylkeen. Moottoripyöräilijä menehtyi. Joutsenossa oli kuolonkolari lauantaina.
  2. #2
    Todella synkäksi vetää Etelä-Karjalassa vaikka aurinko paistaa. Kaksi kuollutta ja yksi ilmeisen vakavasti loukkaantunut yhden viikonlopun aikana.



  3. #3
    Ei -keles. Tulin eilen illalla puoli kymmenen aikaan kotiinpäin ja ajoin onnettomuuspaikan ohitse. Onnettomuus oli tapahtunut ihan minuuttien sisällä, paikalla oli yksi poliisiauto ja paljon muita autoja. Ambulanssi ja paloauto tulivat vastaan, kun seisoin seuraavassa valoristeyksessä.

    Tien vieressä huoltoaseman puolella oli hopeinen Toyota Yaris, jonka vieressä seisoi vanha pariskunta ihmetellen (ja ilmeisen järkyttyneenä). Toisella puolella tietä on kohtalaisen jyrkkä alamäki ja alhaalla kulkee pyörätie. Alhaalla pyörätiellä oli jonkin verran ihmisiä kokoontunut ilmeisesti uhrin ympärille (itse en nähnyt sinne alas koska ajoin autoa, mutta emäntä kerkesi nähdä, tosin vain sen ihmisjoukon). En nähnyt siinä vaiheessa vastapuolta, luulin että onnettomuus oli paljon lievempi. Ajattelin, että kun Toyotan repsikan puoli oli kurtussa, niin se olisi kaatanut tolpan, ilmeisesti ei ollut. Kävin vielä myöhemmin illalla pärrän kanssa pyörähtämässä paikan ohi, silloin paikalla oli poliisin tekninen tutkinta, joten ajattelin heti että jotain vakavampaa oli saattanut sattua. Kerkesin katsoa alas pyörätien yli ja näin siellä koivikossa jotakin punaista. En kuitenkaan viitsinyt jäädä paikalle ihmettelemään sen enempää, kun paikalla oli ainakin 4-6 poliisia haravoimassa. Mielessä kävi, että siellä saattoi olla pärrä, mutta kun en ollut varma niin en viitsinyt kirjoitella tänne.

    Paikalla jossa onnettomuus sattuu on ylämäki ja juuri tuossa onnettomuuskohdassa 80-kympin rajoitus muuttuu kuuteen kymppiin. Pärrä tullut siis kuutostieltä, eli vauhtia on varmaan ollut joku ~80km/h. Onnettomuuspaikka on siis NEXin huoltoaseman kohdalla (entinen A24). Nyt harmittaa, kun kuuli mitä onnettomuudessa kävi.




    edit: tuolla paikalla ei ole minkäänlaisia näköesteitä. Tosin ihmettelen tuota 80km/h rajoitustakin. Siis täysin turha, kun ensin on 60km/h rajoitus, sitten tulee n. 300-400 metriä 80km/h rajoitusta, sitten onkin taas 60km/h rajoitus.



    Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
  4. #4
    Lainaa (ormi @ Kesä. 19 2006,10:03) kirjoitti
    Paikalla jossa onnettomuus sattuu on ylämäki ja juuri tuossa onnettomuuskohdassa 80-kympin rajoitus muuttuu kuuteen kymppiin. Pärrä tullut siis kuutostieltä, eli vauhtia on varmaan ollut joku ~80km/h. Onnettomuuspaikka on siis NEXin huoltoaseman kohdalla (entinen A24). Nyt harmittaa, kun kuuli mitä onnettomuudessa kävi.




    edit: tuolla paikalla ei ole minkäänlaisia näköesteitä. Tosin ihmettelen tuota 80km/h rajoitustakin. Siis täysin turha, kun ensin on 60km/h rajoitus, sitten tulee n. 300-400 metriä 80km/h rajoitusta, sitten onkin taas 60km/h rajoitus.
    Missäs kohtaa se kolari tarkalleen on tapahtunut? Ihan siinä ylämäessä vai sen jälkeen? Itse tulee ajeltua aika paljon tuotakin tietä. Itsekin tullut tultua sieltä "8-kympin vauhdeilla"(puhun vain itsestäni), niin pitääkin varoa, ettei papat kiilaa eteen. Siinähän niitä marjanpoimijoita ja muita pyörii.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  5. #5
    Ei siinä Uuslavolan risteyksessä, vaan siinä alemmassa, eli missä tullaan hiekkatieltä Helsingintielle. Juuri sillä kohdalla rajoitus vaihtuu 80km/h => 60km/h. Auto tuli tuota Torppakyläntietä (se kai se on nimeltään) ja oli kääntymässä helsingintielle keskustaan päin.
    Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
  6. #6
    Lainaa (ormi @ Kesä. 19 2006,11:37) kirjoitti
    Ei siinä Uuslavolan risteyksessä, vaan siinä alemmassa, eli missä tullaan hiekkatieltä Helsingintielle. Juuri sillä kohdalla rajoitus vaihtuu 80km/h => 60km/h. Auto tuli tuota Torppakyläntietä (se kai se on nimeltään) ja oli kääntymässä helsingintielle keskustaan päin.
    No jo on ollut sokea autokuski. Ellei pyörä ole tullut todella kovaa niin todella vaikea käsittää, että siinä voi ajaa eteen. Näkyvyydenhän pitäisi olla hyvä.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  7. #7
    vai siinäkin oli kolaroitua, itse tiedän tosta joutseno tapauksesta enemmän. Olimme mökille kyseisenä aikana siinä ihan kulmilla... =/ olikohan neljänmaita la-päivänä.



  8. #8
    Lisää tietoa aiheesta www.etelakarjalanradio.fi/



  9. #9
    Lainaa (v.s.o.p larsen @ Kesä. 19 2006,18:46) kirjoitti
    Lisää tietoa aiheestatäältä
    eipäs olekkaan
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  10. #10
    Edit. Kävin paikalla ja täysin esteetön näkyvyyshän siinä olikin, kuten aluksi muistelin.



    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  11. #11
  12. #12
    Lainaa (ormi @ Kesä. 19 2006,10:03) kirjoitti
    edit: tuolla paikalla ei ole minkäänlaisia näköesteitä. Tosin ihmettelen tuota 80km/h rajoitustakin. Siis täysin turha, kun ensin on 60km/h rajoitus, sitten tulee n. 300-400 metriä 80km/h rajoitusta, sitten onkin taas 60km/h rajoitus.
    Kaikki valittaa jos on valtatiellä 60kmh 100m pätkä jonkun pihatien risteyksen takia keskellä peltoa. Mutta 80kmh merkki hyvällä näkyväisyydellä varustetulla tie-osuudella? En ole ikinä ennen moisesta kuullu valitettavan? Eihän tuosta voi olla kenellekään haittaakaan?
  13. #13
    Ei, mutta tuo on täysin turha. Hyvä että kerkeää edes kiihdyttämään kotilolla => 80km/h, kun pitää jo hidastaa. Tuo pätkä on kuitenkin ehkäpä jopa Helsingintien "vaarallisin" paikka, kun on se siirtolapuutarhakin ja vieressä sorakuoppa, josta tulee rekkoja.


    edit: ei minua henk.koht. tuo pätkä haittaa, mutta en valittaisi, jos sitä ei olisi (== jatkuisi 60km/h koko tuon 300-400m). Monet autoilijat eivät jopa viitsi edes kiihdyttää tuohon nopeuteen, kun ajallisesti siinä ei montaa sekuntia voita.



    Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
  14. #14
    Etelä-Saimaa lehti kirjoittaa 20.06.2006 asiasta näin: Moottoripyöräilijä oli ajamassa Helsingintietä Lappeenrannan keskustaan päin, kun vasemmalta Torppakyläntieltä tuli henkilöauto Helsingintielle kolmion takaa. Moottoripyörä törmäsi henkilöauton oikeaan kylkeen. Törmäyksen jälkeen pyörän kuljettaja sinkoutui 63 m päähän. 1200 kuutioinen pyörä sinkoutui törmäyksen jälkeen yli 45m päähän. Onnettomuus paikalla on 60 km nopeusrajoitus. Rajoitus alkaa 150m ennen risteystä. Onnettomuuspaikalla ei havaittu jarrutusjälkiä. Henkilöautoa kuljetti 1933 syntynyt nainen.
  15. #15
    Lainaa (v.s.o.p larsen @ Kesä. 21 2006,00:17) kirjoitti
    Henkilöautoa kuljetti 1933 syntynyt nainen.
    Onkohan mummolla vielä näkö ihan kunnossa? Reaktiot tuon ikäisellä on myös jonkin verran hidastuneet.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  16. #16
    Kuulemma irtoraajoja on ollut tuolla tarjolla.. Kaverin naapuri oli ehtiny näkemään ennen piipaa-autojen tuloa.. *
  17. #17
    Melko paljon vaan on ollut vauhtia päätellen noista matkoista minne kuski ja mopo ovat lentäneet. Enempää asiasta tietämättä, jokuhan taisi aikaisemmin kirjoittaa että oli lentänyt jonkun notkon alas mikä pidentää tietysti matkaa.
  18. #18
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Kesä. 21 2006,09:12) kirjoitti
    Lainaa (v.s.o.p larsen @ Kesä. 21 2006,00:17) kirjoitti
    Henkilöautoa kuljetti 1933 syntynyt nainen.
    Onkohan mummolla vielä näkö ihan kunnossa? Reaktiot tuon ikäisellä on myös jonkin verran hidastuneet.
    -Sergei-
    Valitettavasi mopokuskinkaan reaktiot eivät ole riittäneet jarrutukseen???
  19. #19
    Vaikuttaisi siltä, että näissä Etelä-Karjalan mälleissä auto on ollut väistämisvelvollinen, mutta moto tullut rajoituksiin nähden noin tuplat. Maltillisemmalla kaasunkäytöllä olisi EMPY:ssä enemmän jäseniä. Mutta kun "tyhjällä tiellä on ihan turvallista vetää..."
  20. #20
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 21 2006,11:41) kirjoitti
    Vaikuttaisi siltä, että näissä Etelä-Karjalan mälleissä auto on ollut väistämisvelvollinen, mutta moto tullut rajoituksiin nähden noin tuplat.
    Mitenkäs noissa tilanteissa, joissa auto ollut "syyllinen". Eihän sillon mennä moottoripyöräilijän vakuutuksille?

    Olisiko jollain instanssilla rahkeita tehdä tilastoa siitä, kuinka monta kuolemaa (tai muuta onnettomuutta) on aiheutunut tai kuinkamonessa korvaukset haetaan autoilijan vakuutuksista. Tällä vois saada tulevaisuuteen vähän tilastopohjaa vakuutusyhtiöitten hintojen nostelulle tai oikeestaan niitten kyseenalaistamiselle.
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  21. #21
    Tunsin motoristin ja hän oli todella kokenut kuljettaja, valitettava tapahtuma.
    Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
  22. #22
    Lainaa (v.s.o.p larsen @ Kesä. 19 2006,09:51) kirjoitti
    kaupungin suuntaan ajanut mootttoripyöräilijä törmäsi sivutieltä tulleen auton kylkeen.
    Elikkä tässä tapauksessa autoilija oli se syyllinen, eikä mahdollista ylinopeutta ajanut mp-kuski??? Joka tapauksessa tämä on näitä harrastuksen ikäviä puolia... Aina ei tarvitse olla itse syyllinen kuollakseen liikenteessä...

    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #23
    Lainaa (Panikka @ Kesä. 22 2006,00:19) kirjoitti
    Tunsin motoristin ja hän oli todella kokenut kuljettaja, valitettava tapahtuma.
    Kokenutkin voi tehdä virheen! Eikö? *
    Köyhille kallista - kaikille samanhintaista!
  24.  
  25. #24
    Lainaa (PrivateeR @ Kesä. 22 2006,00:23) kirjoitti
    Lainaa (v.s.o.p larsen @ Kesä. 19 2006,09:51) kirjoitti
    kaupungin suuntaan ajanut mootttoripyöräilijä törmäsi sivutieltä tulleen auton kylkeen.
    Elikkä tässä tapauksessa autoilija oli se syyllinen, eikä mahdollista ylinopeutta ajanut mp-kuski??? Joka tapauksessa tämä on näitä harrastuksen ikäviä puolia... Aina ei tarvitse olla itse syyllinen kuollakseen liikenteessä...

    Jos lukee noita edellisiä viestejä, niin näin ei välttämättä ole. Lopputulos silti sama, ikävä kyllä.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.