Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Eturattaan suojakotelon ympäristö näyttää hieman tavanomaista öljyisemmältä, eli oletettavasti eturattaan stefa ei liene enää täysin tiivis ja varmaankin lähiaikoina vaihdon tarpeessa. Onkohan tuo stefa hankala vaihtaa? Vai riittääkö pelkkä eturattaan pois otto, ja vanhan stefan saa jollain (millä?) kammettua pois ja uuden tilalle? Korjauskäsikirjasta ei oikein löytynyt selvyyttä tähän asiaan.
  2. #2
    Ettei olisi ihan ketjuöljyä? Keskipakoiskiihtyvyys on eturattaan kohdalla suurin ja öljy lentää irti ketjusta kaikista parhaiten juuri siellä.

    Tuon tiivisteen vaihtaminen ei taida onnistua halkaisematta konetta. Lohkossa on ura, jossa tiiviste istuu.
  3. #3
    Jos se tulee ulospäin pois niin 2 puuruuvia + vetäsee pois ja uus tilalle.
  4. #4
    Lainaa (Stobias @ Touko. 11 2006,01:09) kirjoitti
    Ettei olisi ihan ketjuöljyä? Keskipakoiskiihtyvyys on eturattaan kohdalla suurin ja öljy lentää irti ketjusta kaikista parhaiten juuri siellä.

    Tuon tiivisteen vaihtaminen ei taida onnistua halkaisematta konetta. Lohkossa on ura, jossa tiiviste istuu.
    Voipi olla että on ainakin osittain myös ketjuöljyä (koska nimenomaan käytän Castrolin ketjurasvaa, en vahaa), mutta todella rasvaiselta näyttää vaihdepolkimen akselin ympäristö ja katteen alaosan "lippa" sivuseisontatuen takana. Tuo töhnä on kyllä varsin vaseliinimaista, eli paikallaan kun seisoo pidemmänkin aikaa niin maahan vuoda mitään. Oon vähän kattellu muissa pyörissä tuon alueen siisteyttä, niin joko ketjuja ei rasvata ollenkaan tai sitten pyörä pestään päivittäin. Voihan tosin vaihdepolkimen akselin stefakin vähän tissutella.

    Edit: tosin jos tuo stefa vuotaisi, niin ketjuja ei varmaan tarvitsisi erikseen rasvata? Nyt kyllä 500 kilsan välein joutuu ketjurasvaa laittaa, kun ketjut menevät aika kuivan näköisiksi.



  5. #5
    Lainaa (Tommys @ Touko. 11 2006,09:45) kirjoitti
    Lainaa (Stobias @ Touko. 11 2006,01:09) kirjoitti
    Ettei olisi ihan ketjuöljyä? Keskipakoiskiihtyvyys on eturattaan kohdalla suurin ja öljy lentää irti ketjusta kaikista parhaiten juuri siellä.

    Tuon tiivisteen vaihtaminen ei taida onnistua halkaisematta konetta. Lohkossa on ura, jossa tiiviste istuu.
    Voipi olla että on ainakin osittain myös ketjuöljyä (koska nimenomaan käytän Castrolin ketjurasvaa, en vahaa), mutta todella rasvaiselta näyttää vaihdepolkimen akselin ympäristö ja katteen alaosan "lippa" sivuseisontatuen takana. Tuo töhnä on kyllä varsin vaseliinimaista, eli paikallaan kun seisoo pidemmänkin aikaa niin maahan vuoda mitään. Oon vähän kattellu muissa pyörissä tuon alueen siisteyttä, niin joko ketjuja ei rasvata ollenkaan tai sitten pyörä pestään päivittäin. Voihan tosin vaihdepolkimen akselin stefakin vähän tissutella.

    Edit: tosin jos tuo stefa vuotaisi, niin ketjuja ei varmaan tarvitsisi erikseen rasvata? Nyt kyllä 500 kilsan välein joutuu ketjurasvaa laittaa, kun ketjut menevät aika kuivan näköisiksi.
    Rasvassa on ko. paikat mullakin ja sama pyörä siis. Ketjusta se tulee, moottoriöljy on paljon ohuempaa. Öljyä ketju aina lämpimänä, anna imeytyä ja pyyhi ylimääräiset öljyt pois. Tällä tavoin ei roisku niin paljon. Päivän viimeisen ajon jälkeen on hyvä öljytä, ehtii imeytyä. Jos heti rasvauksen jälkeen lähtee ajamaan niin mäkeen lentää suurin osa, poislukien vahat, jotka jämähtää ketjuun ikuisesti samantien.



  6.  
  7. #6
    Lainaa (Stobias @ Touko. 11 2006,16:10) kirjoitti
    Rasvassa on ko. paikat mullakin ja sama pyörä siis. Ketjusta se tulee, moottoriöljy on paljon ohuempaa. Öljyä ketju aina lämpimänä, anna imeytyä ja pyyhi ylimääräiset öljyt pois. Tällä tavoin ei roisku niin paljon. Päivän viimeisen ajon jälkeen on hyvä öljytä, ehtii imeytyä. Jos heti rasvauksen jälkeen lähtee ajamaan niin mäkeen lentää suurin osa, poislukien vahat, jotka jämähtää ketjuun ikuisesti samantien. *
    Ok, täytyy kuitenkin seurailla tilannetta. Todennäköisesti tuo "vuoto" ei siis kuitenkaan moottoriöljyä, koska tuo tökötti on koostumukseltaan lähinnä vaseliinia, eikä pyörä tosiaan merkkaa seisoessaan paikkoja yhtään.

    Heh, ketjunrasvausohjeet tuli tarpeeseen, sillä arvaas miten rasvailen ketjuja... esimerkiksi viimeksi heti aamutuimaan ennen töihin lähtöä kylmää rasvaa kylmiin ketjuihin, ja heti tien päälle mitään ylimääräisiä pois pyyhkimättä. *