Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Auttakee!

    Mitä ketjuille tulee oikeasti tehdä; niin että ne sekä pyörän takapää kestävät edes kohtuu siistinä niin ettei koko pyörän vasen puoli ole yltä päältä ketjurasvassa?

    Mun edelliset ketjut menivät talvella *tuiksi; alle 10k ajettuina 4 lenkkiä jumissa vaikka rasvasin niitä viime kesänä mielestäni "aina ennen kuin on oikeasti tarpeen". Ostin tilalle uudet DID:t vanhoille rattaille kun rattaat olivat kuin uudet. Pyörä muuttui täysin ja kuinka yllättävää; kaikki ylimääräiset tärinät hävisivät. Kysymys kuuluukin: Kuinka saan ketjut ja rattaat pysymään mahd. hyvin kuosissa?

    Vai eikö tässä auta muu kuin siirtyä johonkin kardaanivetoiseen homosohvaan? :I *Eeeeeeeiiiiiiiii...

    PS. Onko rattaiden hammasmäärän jaollisuudella paljonkin merkitystä?
  2. #2
    Ei kai siinä mikään auta, itse käytän tuota shellin waxia, eikä pyörä nyt mitenkään öljyssä ole, ainostaan vanne rattaan puolelta..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  3. #3
    Minä käytän Motorexin 622:ta, pysyy aika hyvin. Puhdistukseen käytän niinikään Motorexin ketjunpuhdistus spayta, saa ketjun pysymään siistimpänä ja uusi voitelu tarttuu paremmin puhtaaseen ketjuun.
    Ducati 900 SS
  4. #4
    yleensä rasvannut lämpimänä öljyllä, mikä on sattunut käteeen (ketjuspray, moottoriöljy, atf) ja pyyhkässyt ylimääriset heti pinnasta pois ennenkuin esim ketjuvaha/spray kerkiää jähmettymään. Samalla kun takapää on ylhäällä, voi vanteesta putsata vanhat jäljet vahalla (esim. punanen tai kultainen glymi on helppo).
  5. #5
    Kuinkahan ne uudet ketjut mahtaa istua vanhoinin rattaisii...?
    Olisin kyllä vaihtanut koko satsin uusiksi.
  6. #6
    Lainaa (kippis @ Touko. 09 2006,15:07) kirjoitti
    PS. Onko rattaiden hammasmäärän jaollisuudella paljonkin merkitystä?
    Olen kovasti yrittänyt miettiä, että miksi rattaiden keskinäinen jaollisuus voisi vaikuttaa mitenkään - siinä välissähän on ketju, jonka lenkkien määrän ja yksittäisten rattaiden piikkien keskinäisellä jaollisuudeella voi olla merkitystä.

    Lainaa (desmo @ Touko. 09 2006,19:11) kirjoitti
    Kuinkahan ne uudet ketjut mahtaa istua vanhoinin rattaisii...?
    Olisin kyllä vaihtanut koko satsin uusiksi.
    Ei niiden rattaiden pitäisi kulua 10k vaihtokuntoon, ja tuskin on talven aikana ruostuneet epäkuntoon.



  7. #7
    Niin, ja voitelethan ketjun "sisäpuolelta", silloin kaikki voiteluaine ei linkoudu pois ketjulta.
    Ducati 900 SS
  8. #8
    Ostin loppupelistä Bikeworldistä Hondan chain lubea, ketju tuntuu ajaessa kohtis hyvältä ja rasva on about ketjun väristä mikä ei haittaa yhtään .
  9.  
  10. #9
    Minä käytän omassa seiska½ :ni Motorex :n 622 :a
    ketjujen voiteluun.
    Edellisen pyörän aikoihin sai ketjuja säätää 200 - 400 km:n välein,
    nyt olen ajanut liki 2500 kilsaa, eikä ole vielä tarvinnut kiriä kertaakaan.
    Minusta aika hyvä tulos! Mitkähän lie "mantsaketjut" ensiasennuksena

    Motorex :n olen ollut tosi tyytyväinen. Kestää ja voitelee, sekä siisti käyttää.