Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kysäistäänpäs vielä takapään jäykistysmahdollisuudesta tai säätämisestä mahd edullisesti Tarkoitus on ajella vaimon kanssa kakspäällä laukkusatsien kanssa pidempää matkaa ja mietin, että saisiko tota takajousitusta jollain muulla tavalla kuin jousten vaihdolla jäykemmäksi? Jokseenkin perä tuntuu kaksipäällä ajettaessa aavistuksen turhan pehmeältä. Yksin ajettaessa toimii mielestäni hyvin. Vai alkaako takajousitus olemaan vaihtoa vaille, kun pyörällä on kruisattu jo 72000km? Onko teitille kokemusta tästä
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  2. #2
    Tämä kyssärini ei näytä saavan kovin monia kommentteja, joten jousituksen uusinta taitaa olla se keino jolla perää saisi jäykemmäksi. Mitä jousitus/iskari pakettia suosittelette jos ei oteta Öhlinsiä huomioon(maksaa niin pirusti) ja paljonko vaihto kustantaa jossain? En löytänyt tästä aiheesta kovin netistä.. Ei kai toi Hondan jousituskin ole ikuinen kuten moottori
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  3. #3
    Oletkos sitä Öhlinsin hintaa kysynyt jostain? Voin sanoa että jos tuollaisen hankkii, niin siinä on rahoille vastinetta, niin ajomukavuuden, huollettavuuden kuin turvallisuudenkin osalta.

    Onhan noita muitakin merkkejä, kuten Bitubo, WP, Wilbers, ja kaikki hyviä iskareita, mutta halpoja eivät ole mitkään..

    Jousen valinta matkustajaa silmällä pitäen on väistämättä kompromissi.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #4
    Penkin alta löytyy jousen esijännityksen säädin. Auttaiskohan se asiaan...(+ suuntaan kireemmälle ja - suuntaan löysemmälle).
    Helppoo kuin heinänteko! Tosin...eihän kaikki osaa sitäkään...
  5. #5
    Jos 72tkm on ajettu niin takaiskari varmaan kaipaisi huoltoakin, eli kaasujen ja öljyn vaihdon ja puhdistuksen. Itse jousi tuossa tuskin vielä kuolettuu, mutta vaimennukset voi mennä huonoksi huollon puutteesta. Eri asia sitten onko tuo takaiskari huollettavissa. Jos ei niin ei se auta kun uutta iskaria tilalle, hyvää ei saa halvalla.
  6. #6
    Mulla on kokemus vain CBR1000F:stä. Edelliseen pyörään vaihdoin (kaveri vaihtoi) takaiskarin. En myöskään halunnut laittaa paljon rahaa Öhlinsiin vaan tuli hankittua Wilbers. Se toimi ainakin minulle oikein hyvin, nyt vaihdan sen saman iskarin nykyiseen hieman uudempaan F:ään.
    Jos uudestaan pitäisi valita, niin päätyisin yhäkin tuohon Wilbersiin. hinta/laatu tuntuu ainakin minulle hyvältä

    linkki mun pyörän iskarin vaihtoon:
    iskarin vaihto

    jussi
  7. #7
    Kiitos neuvoista! Mun pitänee kurkata tämä säätönamikka josko sellainen penkin alta löytyisi

    Muistatko jussiupn, mitä Wilbersin iskari kustansi? Öhlinsin vermeet saa kutakuinkin 1000 eurolla + asennus ja ihan niin paljoa en ole ajatellut tähän sijoittaa.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  8. #8
    Lainaa (Samba @ Touko. 10 2006,14:12) kirjoitti
    Penkin alta löytyy jousen esijännityksen säädin. Auttaiskohan se asiaan...(+ suuntaan kireemmälle ja - suuntaan löysemmälle).
    Joo. Onhan se tavallaan penkin alla. Säätöruuvi löytyy iskarin alapäästä pyörän vasemmalta puolelta. Vilkaiset siitä ketjujen välistä, niin pitäis löytyä.

    Näin siis -99 mallissa, mutta oisko noissa eroa?

    Edit: Mut eihän se tietenkään ole jousen esijännityksen säätö vaan paluuvaimennuksen



    Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
    -12 vuotta ilman mopoa-
    Honda CBR 1100XX -99
    Kawasaki ZZR600 -91
    Yamaha RD125LC -86
  9. #9
    Wilbersin hinnat näkee wilbersin sivuilta www.wilbers.de ja www.oitracon.fi tuo maahan. Yleensä perusiskarit ilman extra-säiliötä ja säätöjä maksaa 429 euroa ja paremmat sitten enemmän. Täysin säädölliset menee samoihin Öhlinssin kanssa. Toimitusaika on wilberssillä nopea, öhlinssillä ei välttämättä tai näin olen kuullut.
  10. #10
    Lainaa (Maukalo @ Touko. 10 2006,20:44) kirjoitti
    Lainaa (Samba @ Touko. 10 2006,14:12) kirjoitti
    Penkin alta löytyy jousen esijännityksen säädin. Auttaiskohan se asiaan...(+ suuntaan kireemmälle ja - suuntaan löysemmälle).
    Joo. Onhan se tavallaan penkin alla. Säätöruuvi löytyy iskarin alapäästä pyörän vasemmalta puolelta. Vilkaiset siitä ketjujen välistä, niin pitäis löytyä. *

    Näin siis -99 mallissa, mutta oisko noissa eroa?

    Edit: Mut eihän se tietenkään ole jousen esijännityksen säätö vaan paluuvaimennuksen *
    Jees, eli penkin alta ei löytynyt minkäänmoista säätönamikkaa Pitänee kurkata vielä se alapää jahka pääsen töistä
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  11. #11
    Lainaa (villen @ Touko. 10 2006,20:48) kirjoitti
    Wilbersin hinnat näkee wilbersin sivuilta www.wilbers.de ja www.oitracon.fi tuo maahan. Yleensä perusiskarit ilman extra-säiliötä ja säätöjä maksaa 429 euroa ja paremmat sitten enemmän. Täysin säädölliset menee samoihin Öhlinssin kanssa. Toimitusaika on wilberssillä nopea, öhlinssillä ei välttämättä tai näin olen kuullut.
    Onhan noillakin iskareilla tietty hintaa....

    Miten on, onko näihin tuplaäksiin yleensä tarvinnut uusia jousi/iskaripaketteja väsymisen tai kuluneisuuden vuoksi? Tänään ajelin töihin ja peräpää tuntui varsin jämäkältä Ainoastaan toi kakspäällä ajo hieman mietityttää
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  12. #12
    Lainaa (Tepe1 @ Touko. 11 2006,10:20) kirjoitti
    Ainoastaan toi kakspäällä ajo hieman mietityttää *
    2-päällä jousen pitäisi olla jäykempi ja alustan säädöt aivan eri asetuksissa kuin yksin ajettaessa.. Kompromisseilla voi yrittää löytää jonkun toimivan ratkaisun..

    Eikä se lisääntynyt paino takana vaikuta ainoastaan takaiskariin, vaan keulan toiminta muuttuu myös.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  13. #13
    Se mun wilbers taisi maksaa juurikin sen 429 euroa + sitten otin sen hydraulisen esijännityksen säätöpalikan, 209 euroa. tilasin ne silloin Oitraconilta, kun suostuivat myymään samaan hintaan kun olisin saanut saksasta tilaamalla, eli taisin hieman saada alenunsta, muttei kovin paljon.

    jussi
  14. #14
    Lainaa (Earthend @ Touko. 11 2006,10:46) kirjoitti
    Lainaa (Tepe1 @ Touko. 11 2006,10:20) kirjoitti
    Ainoastaan toi kakspäällä ajo hieman mietityttää *
    2-päällä jousen pitäisi olla jäykempi ja alustan säädöt aivan eri asetuksissa kuin yksin ajettaessa.. Kompromisseilla voi yrittää löytää jonkun toimivan ratkaisun..

    Eikä se lisääntynyt paino takana vaikuta ainoastaan takaiskariin, vaan keulan toiminta muuttuu myös.
    Tästä takaiskarin paluuvaimennuksen säädöstä....

    Oletteko XX kuskit yleensä säätäneet tota vaimennusta kun lähdette reissuun täydellä kuormalla (kyytiläinen + 2/3 laukkua)? Ja kuinka tiukalle olette tavanneet säädöt kääntää, loppuun astiko? Ohjekirja kertoo normi asennoksi maksimi -1 kierros vastapäivään. Kokeilin ajaa yks päällä niin, että säädöt olivat kutakuinkin maksimissaan ja jotenkin pyörä tuntui levottomalta. Johtuiko säädöstä, en tiedä
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  15. #15
    Lainaa (Tepe1 @ Touko. 17 2006,13:19) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Touko. 11 2006,10:46) kirjoitti
    Lainaa (Tepe1 @ Touko. 11 2006,10:20) kirjoitti
    Ainoastaan toi kakspäällä ajo hieman mietityttää *
    2-päällä jousen pitäisi olla jäykempi ja alustan säädöt aivan eri asetuksissa kuin yksin ajettaessa.. Kompromisseilla voi yrittää löytää jonkun toimivan ratkaisun..

    Eikä se lisääntynyt paino takana vaikuta ainoastaan takaiskariin, vaan keulan toiminta muuttuu myös.
    Tästä takaiskarin paluuvaimennuksen säädöstä....

    Oletteko XX kuskit yleensä säätäneet tota vaimennusta kun lähdette reissuun täydellä kuormalla (kyytiläinen + 2/3 laukkua)? Ja kuinka tiukalle olette tavanneet säädöt kääntää, loppuun astiko? Ohjekirja kertoo normi asennoksi maksimi -1 kierros vastapäivään. Kokeilin ajaa yks päällä niin, että säädöt olivat kutakuinkin maksimissaan ja jotenkin pyörä tuntui levottomalta. Johtuiko säädöstä, en tiedä
    Wanha topiikki, mutta jatketaas sitä ja kysytään nyt kaikilta kokemusta tuosta Bläkkärin paluuvaimennuksen säädöistä vakiotakaiskarilla (Vakiosäätöhän oli tuo täysin kiinni miinus 1 kierros vastapäivään).

    - Oletteko takaiskarin paluuvaimennusta säätäneet joskus kovemmalle (H) tai pehmeämmälle (S)?
    - Minkälaisia huomiota ajettavuudessa yksin ja/tai kaksin ajaessa?
    *******************
    zx10r
    *******************
  16.  
  17. #16
    minulla olis xx alkuperäinen takaiskari joutilaana
    ajettu 15500km
    300 euroa asennettuna