Tulinpa just Kuopijosta 4 -tien kautta ja on pakko kertoo... Siinä Sysmän risteyksen paikkeilla on se puuduttava 80 alue ja minä tietty semmoista reilua sataa, kuivalla kesäkelillä. Yht äkkiä tuli mieleen semmoinen hassu juttu, et kuinkahan se oli, näyttääköhän mun navigaattorin nopeusnäyttö alle 100 nopeudessa desimaalin tarkkuudella, vai mitenkähän se näyttö oikein oli? Noh, minä pudotin nopeuden alle sataan ja näyttihän se 90,4 ja kas kun nostin katseen, niin kukas se siinä mutkan takana keskellä korpee sohottaa laaserillaan, kun aina valpas polliisisetähän se siinä oli hakemassa kuvitteellisesta liikenteen vaarantamis- rikoksesta rangaistavia... Mutta kas vain, minun nopeuteni oli vissiin juuri alle sen rajan ja säästyin sakoilta ym. rangaistuksilta. Vain moottoripyöräpyhimys voi hoitaa tuolta jostain ylhäältä homman noin...
Kiittäen korkeampia motoristin suojelusvoimia turhalta sakolta suojelusta!!
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
nyt kannattaa pistää lotto vetään!
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ihan selvästi rosenttijengiä![]()
![]()
mulla kävi viime kesänä vastaavanlainen tuuri...ajelin "matkavauhtia" väärällä tiellä +60 mittarissa *ja kuikas ollakkaan alkoi yammun merkkivalo ilmoittelleen että ois aika lisätä öljyy,kytkin pohjaan,kaasu kiini jotta valo sammuis...no tietenkin manasin ko fiilikset tipahti..siinä huilauttelin ylämäkeen...kappas poliisiauto vastaan mäen tois puolen,nopee vilkasu mittariin,vauhti onneks oli sallitussa..siinä körröttelin ja kattelin sopivaa parkkipaikkaa tuli vielä mp-poliisi vastaan...ei muuten tervehtinyt...sit löyty sopiva pysäkki...siinä kun kaatelin lisää öljyä konneeseen, ajatuksissani tokasin mopolle,että syö sie öljyy oot sie sen ansainna... *![]()
Harvapa meistä riemusta hyppii ajaessa poliisien tutkaan.
Yleensä ne tuppaavat olemaan sen verran jekkupaikassa, että touhussa on "hieman" ajattamisen meininkiä.![]()
Vilpittömästi iloinen ilmiöimäisestä onnenkantamoisestasi!
Toivottavasti joskus itsellänikin kävisi moinen tuuri. Vaikken monesti rajoituksia rikokaan,niin silti nämä siniset p*rkeleet pysäyttävät joka ratsiaan.![]()
Joskus vuonna yx tahi kax, faijan tuliterällä turboysiysillä väistin vähän hirveä lumipenkkaan. Hienosti upposi, jopa siihen vanhanmalliseen puukaiteeseen. Mutta se petonitolppa johon osuttiin suoraan nokin, ei enää antanut periksi. Eikun Saapikas ilmalentoon. Jäljistä päätellen kax volttia + kolme kierrettä. Suorin jaloin ja ojennetuin nilkoin. Vaikeusaste 8.7.(nano @ Touko. 08 2006,22:35) kirjoitti
Me pääsemme lopulta kinoksesta kömpimään tienpenkalle, johon paraiksi saapuu lentäväpartio samalaisella turpottomalla. Pojat vähän kattelee jälkiä. Toteavat että: " hyvä kun ei hirveen osunu". Ja tarjoaa kyytiä kotipaikkakunnalle n. 100 km päähän. Ovat kuulemma samaan suuntaan matkalla. Käyttävät vielä lähimmällä terveysasemalla lääkäriä jututtamassa.
Eikä pojillla edes ollut mitään sitä vastan että lääkittiin vähän järkytystä kaverin, jota olin juuri ollut lentokentältä hakemassa, tuliaisviskipullolla.
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
Kyllä se niitten omasta toiminnasta johtuu. Puhun nyt liikkuvan polliisin käyttäytymisestä liikenteessä. Lähtevät systeemiin mukaan pelkiksi rahastajiksi, mut eipä p..se nouse kotilon penkistä muutoin, vaikka olis millainen suma menossa jonkun turakaisen vetämänä. Vai onko joku nähnyt polliisin tekevän muuta hyödyllistä liikennekasvattavaa tai sen joustavuutta lisäävää toimintaa, kuin tuota kyseenalaista sakottamista? Minä en ole nähnyt näinä yli 40 v:n aktiivisena liikennöintiaikana. (Ehkä mulla on siinä ollu "huonompi" tuuri, kun sakkojen saamisessa) *(ripee @ Touko. 09 2006,06:31) kirjoitti
Minä olen ajanut mainitut yli 40v tosi aktiivisesti eri puolilla, ympäri palloamme, käyttänyt nopeuksissa ja tilannenopeuksissa omaa järkee, eikä ole ajanut yhtään mainittavaa kolaria(Koputtaa puista päätänsä). (pl. yks pikku peräänajo, kun mummu tuli talvella kolmion takaa ja kone sammu mun eteen. Siinäkään ei ylinopeutta, mut liikaa tilannenopeutta ennalta arvaamattomaan tapahtumaan) Systeemi on rangaissut ties montako kertaa/tuhatta € liikenteen vaarantamisesta ja ties mistä, lisäksi kaksi kertaa kortti kuivumassa. Ja sanoisimpa, että 90% sakoista on tullut tilanteessa, jossa muuta liikennettä on ollut tasan 0 kpl, tai no se polliisi tietty jossain puskassa tai vastaantulevassa kotilossa.
En kyllä parhaalla tahdollakaan voi kovin suurta hurraata huutaa tuommoisesta toiminnasta. Muut poliisit, joita minunkin tuttavapiirissä on "pilvin pimein" tekevät arvokasta työtä tosi pienellä palkalla homman vaativuuteen nähden, mut nää pe..seen levittäjät tuolla tienpäällä, enemmän niistä on haittaa kun hyötyä. Kansan suhtautumisestakin sen näkee... Auta armias, kun näkyy mustamaija jossain, nopeus putoo huomattavasti alle sallitun, ollaan niin kuuliaista, niin kuuliaista ja mennään kiltisti jonossa kuin köyhän talon porsaat. Mut kun maija hävii näkyvistä, alkaa sen he..vetillinen kilvanajo. Elikkä homma ei oo reilua puolelta, eikä toiselta. Jos ei olis kyykyttämistä, ei olis varmaan niin paljon tuota -ähäkutti, etpäs nähnyt- meininkiäkään. Tämän takia taas tarvitaan näitä liikenteen "salapoliiseja", jotka taas vaanii jossain.... JA SAKOTTAA.
Liikenteessä joutuu tekemään erilaisia ratkaisuja. Joskus vaan tilanteet ei mene yksinkertaisen virkamiesjärjen mukaan. Esim. ohituksen suorittamisessa "ylinopeus" auttaa sen suorittamisessa, mut nää mittarimadot ei semmoista tulkintaa tunne. Ylinopeus = sakkoja **Sen tyhminkin polliisi osaa, tai ainakin joku siitä ryhmästä, joka meitä aina jossain korvessa vaanii.... *
Mun autokoulunopettaja sanoi joskus, että kun teet ohittamispäätöksen, tee ohitus rivakasti ja keskity tilanteeseen sillä mitä lyhyemmän aikaa autot on rinnakkain, sen lyhyempi on riskiaika. Nykytulkinnan mukaan täytyy kaikki huomio keskittää nopeusmittariin, eikä se kyllä voi lisätä turvallisuutta. Näin ainakin moottoripyörällä, jolla nopeus on hetkessä -korttipois- lukemissa.
Kun saan sakon liikennetilanteessa, jossa olen hömoillyt ja aiheuttanut riskiä, se on paikallaan, enkä siitä rutise, mut tää yksioikoinen sakottaminen, ylinopeus = sakko, on liian yksinkertaista (lue helppoa) toimintaa.
Muuten olen sitä mieltä, että on kaksi poliisin laintulkintaa, joista on liikenteelle hirvittävästi haittaa; pientareelle väistämisen kieltäminen ja ohitustilanteen nopeuden nousun kielto hetkellisestikin yli sallitun. Ne tulkinnat kerää jonoja, aiheuttaa vaarallisia ohituksia, peräänajoja ja puurouttaa liikenteen.
(pari kirotusvierettä kojrasin)
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, niin joskus piikkiaikoina kävi kanssa ilmiömäinen tuuri. Olin tulossa joltain reissulta pe tai la iltana kohti kotitaajamaa ja ajelin siinä kesäillan kunniaksi 80 km/h alueella jotain 120 km/h-sen verran kuin piikki kulki km/h. Juuri ennen taajamaa, josta alkoi 60 km/h alue mopo hyytyi, eli meni varatankille. No siinä sitä manaillessa (siis kun hyvä vauhti hyytyi) laski nopeus jonnekin 60-70 km/ nurkille ja samalla, kun Honda sai taas uutta vauhtia, huomasin tutkapartion tien penkalla. Eipä tarvinnut enää manailla hidastusta...![]()
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Itse tuossa viikko sitten kävin kaverin luona vähän pidemmän reissun ja menomatkalla ei tullut yhtään poliisia vastaan. Takasi tullessa heti 5 kilometrin päässä tuli maija vastaan, no minä sitten ajattelin ettei niitä nyt enää pitäs tulla ku aika pikkutietä kumminki ja laskettelin aina semmosta +20-30 kunnes tuli auton perä vastaan. Ja uskokaa, 2 kertaa tuli poliisit vastaan kun olin auton perässä kiinniJa kaikista paras sattui tämän jälkeen, kun olin jo aivan varma ettei enää voi tulla poliiseja, ja kokeilin missä ottaa rajotin vastaan 3. vaihteella
siinä sitte moottorijarrutuksella sinne 110 vauhtia ja pakun takaa moottoripyöräpoliisi vastaan! Eipä ollut enää sen jälkeen kun karvan verran yli rajotuksen nopeus
Oli siinä pitkin päivää hymy pitkällä
![]()
zx-6r -02
Pari kesää sitten köröttelin jonossa kohti kotimaisemia. Taisi olla satasen alue ja jononopeus ehkä jotain 90km/h. Hetken aikaa siinä jonotellessa alkoi jo persiiseenkin tunkea porukkaa ja kävi mielessä, että mikäs helpertti siellä letkan keulilla ahdistaa.
Eihän sitä kovin kauaa jaksanut, pykälää pienempää ja ohi. Vauhtia tietenkin "riittävästi" takaamaan turvallinen ohitus. Letkan keulilla oli sitten yllätysyllätys sinivalkoinen mondeo pillit katolla. No ei muuta kuin keulaa ruttuun, viaton ilme ja sitten siihen väliin. Sedät pistivät välittömästi lamput pyörimään ja vilkkua pientareelle. Olin jo aivan varma, että sanomista tulee. Pysähdyin minäkin, kuten myös koko takana tuleva jono, mutta kun mitään merkkiä ei annettu, eikä mielenkiintoa osoitettu, niin ajattelin jatkaa matkaa. Kun olin sydän kurkussa virkavallan ohittanut näin kaukaa, että kanssamotoristi tulee vastaan ja lujaa. No mitäpä siinä muuta kuin vilkuttelemaan pitkiä. Ilmeisesti joku hieman vanhempi naku tai varttikatteellinen se oli, kuski tankilla maaten, vauhtia reilusti yli pari markkaa. Ihmettelin, että poliisit pientareella eivät vieläkään tehneet mitään. Ja taas tuli motoristi vastaan, vähintään yhtä kovaa, ja ei kun sillekin signaalia räpsimään. Tällä kertaa mopo sitten jo olikin varustettu vilkuilla ja sen mentyä teki modeokin varsin mehukkaan uukkarin.
Tämä Porin tiellä jossain Kiikoisten kohdalla. Eli jos joku itsensä tunnistaa, niin kiitos sinulle![]()
Minen edes viitsi laskea enään niitä kertoja kun on tullut silleen hassu olo ajaessa hieman reippaammin... Nopeus rajoitusten mukaan ja kohta kissalan pojat tähtäilemässä jossain puskassa... Sitä sattuu monesti kesän aikana eikä vielä sakkoja ole tullut mopolla eikä autollakaan viimeiseen 15 vuoteen
Juuri tänä aamuna duuniin mennessä reippasti. Kytät vastaan, pillit päälle ja käännös perään. Minä siinä sitten sivuun kiroillen. No maija pyyhältää ohi tuhatta ja sataa ja minä hölmönä että mitä v..... Tais jossain olla vielä tiukempaa menoa![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Huh, aika psykoa..(JP_445 @ Touko. 09 2006,11:32) kirjoitti
Tuleeko koskaan "turhia" fiilareita, eli ei sitten tulekaan poliisia vastaan?
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Joskus tulee, mutta harvemmin... Yleensä sellanen nyt ei ole kaikki kohdallaan fiilis johtuu posliineista...(LaMasquerade @ Touko. 09 2006,11:58) kirjoitti
Kiinnostaisi miten tuon voi oppia, vai onko se synnynnäistä?(JP_445 @ Touko. 09 2006,11:32) kirjoitti
Mulla kun nuo "hassut olot" ei oo oikein natsannu aiemmin kun eilen. Kylläkin sitten jälkeenpäin on tullut hassu olo. V..tu, siinähän oli pollliisit ja sain vielä sakot!![]()
PSmo
*
Sullon varmaan semmonen sisäänrakennettu BOBIT-posliinivaroitin! Voin tehdä tutkimuksen toiminnasta niin aletaan myymään.(JP_445 @ Touko. 09 2006,12:04) kirjoitti
"Yksikin nopeussakko on liikaa"
Ylinopeussakottaminen on helppoa, rikollisesta ei liene epäselvyytä,
tuottoisaa ja kannattavaa.
Talvella oli Mechelinin- ja Kesäkadun kulmassa klo 13:00-13:40
uusi tutka-auto testaamassa. 222 ajoneuvoa meni joista 194 ajoi
ylinopeutta (40km/h rajoitus). Vain 7% ehtivät tuikata lappusen.
Onkohan rajoitus ihan kohdallaan noillamain - epäillä soppiipi?
Tietysti poliisi vetoaa siihen, että he eivät ole lakeja säätäneet,
mutta he vain valvovat niiden noudattamista. Mutta kovin on
monta lain kohtaa joita ei valvota juuri lainkaan jos ollenkaan
verrattuna ylinopeuksiin. Tietynlaista vinoumaa on havaittavissa.
Kuinkakohan moni kokee itsensä rikolliseksi ajaessaan vaiukkapa
63km/h alueella jossa max on 50km/h? Varmaan ihan jokainen ...
Tuli vielä tuosta mahdollisesta poliisin suunsoitosta mieleen
tuo poliisien eettinen vala, jossa todetaan mm. "Toimin avoimesti ja
sovinnollisuutta edistäen." (Siellä kyllä pitäisi olla lisäksi, että
"Kieltäydyn ehdottomasti tottelemasta aivan kuspäisiä määräyksiä.")
Miten asiaton suunsoitto .. vaikka "Oletko pomperi?" edistää
sovinnollisuutta?
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Tuo nelostie onkin muuten paha paikka erityisesti Jyväskylän molemmin puolin, olkaahan varovaisia. Pitkää suorahkoa tietä keskellä ei mitään ja rajoitus vaihtelee satasen ja kuudenkympin välillä.
Juuri napsahti parikymmentä päiväsakkoa "liikenteen vaarantamisesta" ohittaessani alamäessä keltaviivan päätyttyä bussin vähän reilua satasta. Eihän siinä olisikaan ollut muuten mitään, mutta kun se sattui taas olemaan niitä kahdeksankympin pätkiä.
No, meneehän ne sakkorahatkin "hyvään tarkoitukseen", vähän sama kuin osallistuisi yhteisvastuukeräykseen tms..
RSV Mille, Honda CR250, takavetoturbo