Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Baskimaan Pyreneille ja takaisin pitkin pikkuteita tomtomin varassa. Veipahan uskomattomia teita eika tarvinnut maksaa ensimmaistakaan tietullia. Valintana "valta moottoriteita" ja valietappeina kartoilta poimitut pikkukylat.

    Taysin uskomaton laite... ja reissu. Joskin valilla HD Road Kind oli kaksi paalla vahan raskas enduroon.

    Pari huomiota laitteen toiminnasta tai oikeammin kuskin ymmartamattomyydesta.

    Kortille Euroopan karttoja ladattaessa jai aaniohjeet jonnekin. Nekin olisivat kuulemma olleet kaytossa jos olisin perehtynyt tiedonsiirtoon tarkemmin sanoi maahantuoja. Nain varmaan on... perehdyn asiaan kun seuraavan kerran maailmalta kotiin ennatan... mutta matkalle lahtijoiden kannattaa varmistua etukateen.

    Ajoin tyhmyyttani pikkuteita Verdussa puoli tuntia ilman etten sulkenut riderin kohdevalikkoa . Kone laski uutta reittia kunnes meni junturaan, edes virrat eivat kytkeytyneet pois paalta.

    Kirosin tyhmyyttani enka loytanyt mistaan buuttausohjeita, joten iltaa myota hotellilla Riderin akku pimeni. Aamulla kytkin vehkeen pyoraan, ja kun akku lataantui toimi kuin unelma. Eli alkaa unohtako laitetta ropottamaan kun katselette maisemia ja ajelette niita naita.

    Lopputulos: Paras laite jonka olen fillariini hankkinut... jokaisen sijoitetun euron arvoinen.

    Sanoi: w4p2
  2. #2
    Moro

    Sen saa buutattua seuraavalla tavalla.

    Avaa muistikortinluukku. Sen alta löytyy pieni reikä, johon juuri ja juuri mahtuu työntämään paperiliittimen paksuisen terän. Painamalla reiän sisällä olevaa katkaisijaa, laite buutautuu.

    Tero
  3. #3
    Lainaa (w4p2 @ Heinä. 19 2006,02:01) kirjoitti
    Eli alkaa unohtako laitetta ropottamaan kun katselette maisemia ja ajelette niita naita.
    Nuo GPS-vastaanotinyksiköt tuppaavat olemaan aikamoisia virtasyöppöjä aina päällä ollessaan. Ja mitä "hienompi" laite on kyseessä (=SiRF Star III tai Nemerix 32-chan) niin akku vain sippaa entistäkin hätäsemmin Kuitenkin toiminnassa noiden em. -159dBm tai -157dBm vastaan hiukka karvalakimpi Nemerix 16-chan -152dBm ei tunnu tienpäällä (varsinkaan avarassa maastossa) missään eikä tuo Cold Start 42s ja 43s vs. 45s tunnu juuri toisistaan eroavan. Silti akun kestossa (samankokoisilla akuilla) 15h ja 13h vs. 30h on jo aikamoinen ero
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 19 2006,08:19) kirjoitti
    Lainaa (w4p2 @ Heinä. 19 2006,02:01) kirjoitti
    Eli alkaa unohtako laitetta ropottamaan kun katselette maisemia ja ajelette niita naita.
    Nuo GPS-vastaanotinyksiköt tuppaavat olemaan aikamoisia virtasyöppöjä aina päällä ollessaan. Ja mitä "hienompi" laite on kyseessä (=SiRF Star III tai Nemerix 32-chan) niin akku vain sippaa entistäkin hätäsemmin Kuitenkin toiminnassa noiden em. -159dBm tai -157dBm vastaan hiukka karvalakimpi Nemerix 16-chan -152dBm ei tunnu tienpäällä (varsinkaan avarassa maastossa) missään eikä tuo Cold Start 42s ja 43s vs. 45s tunnu juuri toisistaan eroavan. Silti akun kestossa (samankokoisilla akuilla) 15h ja 13h vs. 30h on jo aikamoinen ero
    Haloo! Kaikki sähköä käyttävät kilkkeet on syytä kytkeä mopon omaan AKKUUN! Ainakin navigaattori!!!! Tompan akku ei riitä kuin 3-4h ajaksi ja se ei ole mitään.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #5
    Lainaa (Kiira @ Heinä. 19 2006,07:43) kirjoitti
    Sen saa buutattua seuraavalla tavalla.
    Väittivät tompan sivuilla, että virtanappulan usean sekunnin pohjassapito resetoisi myös laitteen.

    Edit. mulla kestää akku melko tarkkaan sen 5 tuntia mikä luvataankin riderille...



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  6. #6
    Itsekin tuli ajeltua saksan maalla Koblenzista Puttgardeniin samanlaisella "Vältä moottoriteitä" asetuksella. Tuolla keskisessä euroopassa tieverkko on niin tiheä, että reitti tosiaan aina löytyy eikä ainakaan saksassa tarvitse hiekkateitä silti ajella.

    Tuosta buuttaustarpeesta... Tuntuu olevan riderin ominaisuus, itselleni kävi myös kerran siten, että laite ei käynnistynyt lainkaan mutta siihen auttoi buuttaus. Omassa pyörässä asennus on tehty siten, että laite saa virrat pyörän akusta virta-avaimen takaa.

    Onneksi tulee luettua tätä palstaa joten olin osannut varautua tilanteeseen ja varusteissa oli sopiva "buuttaustyökalu" valmiina. orgin tiedonvälitykselle!!
  7. #7
    Kiitos neuvosta.

    Itsekin sita reikaa vahan silla silmalla tiirasin etta josko tyrkkaisin, vaan ajattelin kokeilla ensin antamalla akuston hiipua. Niista kun ei aina tieda, vieraalla maalla vieraista reijista.

    Virtakytkimesta laite ei buuttaantunut.

    Myos oma suositukseni on laitteen kytkeminen pyoran sahkojarjestelmaan. Tehtiin omalleni merkkihuollossa ja taisivat veloittaa muutaman kympin (SGN Turku).

    Turvallisia kilometreja:

    w4p2
  8.  
  9. #8
    Lainaa (asakki @ Heinä. 19 2006,17:24) kirjoitti
    Lainaa (Kiira @ Heinä. 19 2006,07:43) kirjoitti
    Sen saa buutattua seuraavalla tavalla.
    Väittivät tompan sivuilla, että virtanappulan usean sekunnin pohjassapito resetoisi myös laitteen.

    Edit. mulla kestää akku melko tarkkaan sen 5 tuntia mikä luvataankin riderille...
    Ainakin kun minulla meni laite ns. totaallisen jumiin. Ei virtanappulan pohjassa pitäminen auttanut lainkaan. Ainoa mikä tehosi, oli laitteen resetoiminen sieltä muistikortin vierestä.

    Mielenkiintoista asiassa oli se että ohjeissa sanotaan (ulkomuistista) seuraavasti; TOM TOM Rideriä ei tarvitse resetoida, jos nyt kuitenkin tulee vastaan tilanne, voidaan TOM TOM resetoida seuraavasta paikasta..... *