Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Kuinka kuumana Ducatin vesijäähdytteiset voi käydä ruuhkamatelussa ilman ongelmia? Omassani (996) lämpö nousi jo tämän päivän "helteessä" 100 asteen tuntumaan. Liekö laitteessa vikaa vai onko normaalia?
  2. #2
    749:ssä nousee 105-106:een kun pysähtyy ajon jälkeen. Puhaltimet käynnistyvät noin satasessa, taajamissa tai valoissa nousi yleensä aika nopeasti niihin lukemiin. Maantiellä taisi olla jotain 87? Voi olla että nuo kattimallit käyvät lämpimämpinä, tai sitten se on vain rikki.
  3. #3
    Omassa 749:ssä lämmöt pyörii aika tarkalleen 67 asteessa ja sitten kaupunkinajossa mennään reilusti yli. Ei kai siinä mitään vikaa ole? Nouseehan ne lämmöt jos on lämmin ilma ja paljon pysähdyksiä tai hidas vauhti.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  4. #4
    Kyllä mullakin lämmöt nousee hitaassa ajossa/valoissa sinne sadan nurkille, mutta ajossa pysyy hienosti siinä 80:ssa.

    @Ripa: jos ajossa on normaali, en usko että aiheuttaa huolta, mutta jos ei, niin sitten tutkimaan tarkemmin.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  5. #5
    eipä tuo mikään ongelma ole se vaan on niin

    748,996,998 malleissa tuo termostaatti napsauttaa puhaltimen päälle hieman liian myöhään. ja 2 puhaltimisissa on ollut tyypillistä että vaan toinen tosiasiassa toimi.

    näppärä tekee tietysti puhaltimelle/mille näpsäkän katkaisijan jolla ne voi käynnistää tarvittaessa.

    jos lämmöt pysyy alhaalla normaali ajossa niin ei syytä huoleen
  6. #6
    Omassani sain ensimmäistä kertaa flektit pyörimään perjantaina kun mansku vähän jumitti, lämpöjen lukuja en tiedä mutta hohkas niin perhanasti..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  7. #7
    Minulla toimivat 749:ssä molemmat flektit, mutta vähän eri aikaan.

    105 asteeseen ei tarvita muuta kuin kaunis päivä ja liikennevalot, mutta sen korkeammalle ei mene. Kuskilla ei ole kivaa enää 95:n jälkeen, motivaatio asiallisten ajovarusteiden käyttämiseen onkin parantunut sitten SS:n aikojen

    Tuo desmosedicin mainitsema 67 astetta vähän huolestuttaa, en muista sunnuntaina nähneeni alle 87:aa vaikka ajelin välillä rauhallista maantieajoa.
  8. #8
    Lainaa (matt1 @ Touko. 08 2006,20:49) kirjoitti
    Tuo desmosedicin mainitsema 67 astetta vähän huolestuttaa, en muista sunnuntaina nähneeni alle 87:aa vaikka ajelin välillä rauhallista maantieajoa.
    Niin kyllä tuo muistaakseni on alusta lähtien ilmoittanut tuollaisia lukemia. Pitää nyt seuraavan kerran oikein seurata miten lämmöt nousevat, jotta on sitten ihan tuoretta faktaa heittää kehiin. Voihan se olla, että siellä on anturit vähän eri paikoissa ja siksi se ilmoittaisi tuollaisia lukemia?
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  9. #9
    Jos noi mittarilukemat ihmetyttää niin voi tarkastaa helposti FLUKELLA johon kytketty lämpöanturi, joka on niin pieni, johtomallinen että voi hetkeksi työntää vesiletkun liitoksen juuresta sisään, klemmari vain löysälle ensin ja sylinterikannen nurkilla lienee kuumin paikka...saa takuulla tarkat lukemat.



    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  10. #10
    Eikös noinkin ultimaten sporttipyörän omistajat ruuvaa ensitöikseen pois ylimääriset painot, kuten flektit yms. turhan.
  11. #11
    Kone toimii parhaiten 73C lämmössä. Tällöin myös karttojen ympäristökorjaimet eivät tee muutoksia. Kylmempänä ja kuumempana korjaimet sitten muovaavat seosta.

    Jos lämmöt maantieajossa n. 90C, niin veikkaisin että hieman liian laihalla mennään. Eikun ruiskupoksikauppaan..
  12. #12
    Lainaa (888 @ Touko. 08 2006,22:33) kirjoitti
    Kone toimii parhaiten 73C lämmössä. Tällöin myös karttojen ympäristökorjaimet eivät tee muutoksia. Kylmempänä ja kuumempana korjaimet sitten muovaavat seosta.

    Jos lämmöt maantieajossa n. 90C, niin veikkaisin että hieman liian laihalla mennään. Eikun ruiskupoksikauppaan..
    Eli tuo 67-70 astetta on melkein haarukassa. Säätäkööt sitten vaikka seuraavan kerran sitä huollossa, jos se pitäisi saada tarkalleen tuohon 73 asteeseen.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  13. #13
    Ei sitä tarkalleen siihen tarvi (eika voikaan) saada. Mutta nuo 70:n kantturoissa pyörivät lämmöt kuullostavat mielestäni sellaiselta kuin pitääkin. Kovaa ajoa vain.
  14.  
  15. #14
    Lainaa (888 @ Touko. 08 2006,22:41) kirjoitti
    Kovaa ajoa vain.
    No jos kerran käsketään.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.