Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
    Mielipiteen pohja monella voi olla epätodellinen. Kun ei ole kumpaakaan eikä todellisuudessa ole valinnan edessä käy kumpi vaan mutta joka on jo tehnyt valintansa on siihen faktat, mittaustulokset, suoritusarvot, ja ominaisuuksiin liittyvät suuret tunteet. *
    Jos et osaa päättää niin katso myyntitilastot. Jotenkin minusta nämä pyörät ovat keskenään kovin eri gategoriassa. * Esim. tehoero peräti 50 pollee??
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Lainaa (Toyboy @ Touko. 09 2006,14:21) kirjoitti
    Jos et osaa päättää niin katso myyntitilastot. Jotenkin minusta nämä pyörät ovat keskenään kovin eri gategoriassa. * Esim. tehoero peräti 50 pollee??
    Hihii, hyvä lisämääre hankintapäätökseen Autopuolella Toyota Corolla ja Ford Focus johtavat rekisteröintitilastoja: Kokemuksen perusteella en koskaan suosittele kumpaakaan kenellekään! No joo, ehkä ymmärsin pointin.

Vähän kiinnostaa itseänikin nuo laitteet. Voiko noilla kulkea matkaa ilman että on fakiiri tai jonkin sorttinen lapsen kokoinen kyykyssä viihtyvä ihminen? Me kaikki kun emme ole 160 cm/55 kg kuskeja... En ajatellut millekään maailman ympäri matkalle lähteä, mutta heittääkö tuolla useamman sadan kilsan reissuja Suomen matkanopeuksilla? Tyhmä kysymys, mutta en ole omistanut (vielä) noin kireän ajoasennon omaavia pyöriä vaan lähinnä matkalehmiä kuten XX ja K1200S.
    - Rajatonta Voimaa! -
    Lainaa (Tommy @ Touko. 09 2006,15:37) kirjoitti
    Lainaa (Toyboy @ Touko. 09 2006,14:21) kirjoitti
    Hihii, hyvä lisämääre hankintapäätökseen * Autopuolella Toyota Corolla ja Ford Focus johtavat rekisteröintitilastoja: Kokemuksen perusteella en koskaan suosittele kumpaakaan kenellekään! No joo, ehkä ymmärsin pointin.

Vähän kiinnostaa itseänikin nuo laitteet. Voiko noilla kulkea matkaa ilman että on fakiiri tai jonkin sorttinen lapsen kokoinen kyykyssä viihtyvä ihminen? Me kaikki kun emme ole 160 cm/55 kg kuskeja... En ajatellut millekään maailman ympäri matkalle lähteä, mutta heittääkö tuolla useamman sadan kilsan reissuja Suomen matkanopeuksilla? Tyhmä kysymys, mutta en ole omistanut (vielä) noin kireän ajoasennon omaavia pyöriä vaan lähinnä matkalehmiä kuten XX ja K1200S.
    Gixxerissä on helppo ajoasento, painoa ei ole kauheasti käsillä, koska stonga on aika lähellä.

Pitkä kuski ei myöskään ole ongelma. Yli 190cm kuskikin pystyy sillä kuulemma ajelemaan ihan ok. Penkissä on hyvin tilaa liikkua pituussuunnassa, joten ajoasento löytyy eri mittaisille tyypeille aika helposti.

Ainoa kohtuu tiukka mitoitus siinä on polvikulma. Sitäkin pystyy helpottamaan tuolla em liikkumisella penkin pituussuunnassa.

Aprilian asento oli ihan eri planeetalta, ainakin tuon -04 mallin. Sillä oli todellista tuskaa ajella ruuhkassa ja/tai stadissa. Paljon painoa käsillä yhdistettynä raskaaseen kytkimeen ja vaihdelaatikkoon. Lisäki kytkimellä piti luistattaa paljon johtuen koneen käyttöominaisuuksista alakierroksilla (ei vetoa ja rytkyttää niin prkleesti). Se oli hirveetä hommaa.

Sitten meni ihan mukavasti kun sillä pääsi vauhtiin, eikä tarvinnu koko ajan käyttää kytkintä. Mutkatiellä Aprilian mahtava alusta ja jarrut on gutaa! Niin on kyllä Gixxerinkin, mutta nuo em. alueet oli kyllä Apriliassa paremmat.

Osta vaan se Aprilia niin saat vähän harvinaisemman pyörän. Joillekin se on kuitenkin ihan tärkeä kriteeri, ettei samanlaista pyörää tule joka päivä vastaan. Itseäni se ei tosin haittaa yhtää, jos vaan pyörän ominaisuudet miellyttää..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Tuo on jännä juttu että kun kaikki luulee että uudessa gikserissa kädet menee pas**** muutaman kilometrin jälkeen. (niin luulin muuten minäkin)

Itse ajellut 1tkm tuolla K6:lla ja siten testasin samanlaista K4:sta ja siinä oli huomattavasti enemmän paino käsienpäällä. Liekkö siinä syynä kun uutta mallia on lyhenetty jne.

Suosittelisin ihan mielenkiinnosta kokeilemaan jos on mahdollista koe istu molemmat perä jälkeen.

Ja itse aiheeseen niin eikö se ole sama millä vekottimella kurvailee kunhan se itsestä on hauskaa?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Z750 @ Touko. 09 2006,19:49) kirjoitti
    Tuo on jännä juttu että kun kaikki luulee että uudessa gikserissa kädet menee pas**** muutaman kilometrin jälkeen. (niin luulin muuten minäkin)

Itse ajellut 1tkm tuolla K6:lla ja siten testasin samanlaista K4:sta ja siinä oli huomattavasti enemmän paino käsienpäällä. Liekkö siinä syynä kun uutta mallia on lyhenetty jne.

Suosittelisin ihan mielenkiinnosta kokeilemaan jos on mahdollista koe istu molemmat perä jälkeen.

Ja itse aiheeseen niin eikö se ole sama millä vekottimella kurvailee kunhan se itsestä on hauskaa? *
    No eikös se just niin ole, että ajaa just sillä millä parhaalle tuntuu.. Tuskin kukaan muuta väittääkään
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Ja itse aiheeseen niin eikö se ole sama millä vekottimella kurvailee kunhan se itsestä on hauskaa? *
    Kylmätyypit tämän vuoden litraisilla osoittivat pieniä eroja ajoasennossa. Enemmän mua huolestuttaa noissa tuo kumilla päällystetty muovilätkä, jota jotkut myös penkiksi kutsuvat ja tosiaan tuo polvikulma. Käykö niin, että 200 kilometrin jälkeen mies pitää nostaa hevosen selästä? Onko muuten niistä siirrettävistä jalkatappiseteistä iloa? Tiedän että ne on ratakäyttöön, mutta joskus kaksikin senttiä voi olla se pieni ero ilon ja tuskan välillä...
    Tietysti kaupunkikurvailunkin täytyy toimia, kun olen Helsingin keskustassa töissä. Kevyemmästä kytkimestä on iloa.
    - Rajatonta Voimaa! -
    Lainaa (Tommy @ Touko. 10 2006,09:50) kirjoitti

Kylmätyypit tämän vuoden litraisilla osoittivat pieniä eroja ajoasennossa. Enemmän mua huolestuttaa noissa tuo kumilla päällystetty muovilätkä, jota jotkut myös penkiksi kutsuvat ja tosiaan tuo polvikulma. Käykö niin, että 200 kilometrin jälkeen mies pitää nostaa hevosen selästä? Onko muuten niistä siirrettävistä jalkatappiseteistä iloa? Tiedän että ne on ratakäyttöön, mutta joskus kaksikin senttiä voi olla se pieni ero ilon ja tuskan välillä...
    Tietysti kaupunkikurvailunkin täytyy toimia, kun olen Helsingin keskustassa töissä. Kevyemmästä kytkimestä on iloa.
    Ei ainakaan mulla puudu mikään mesta, vaikka vetää tankillisen yhdeltä istumalta. Suzukissa on ainakin kohtuu pehmeä penkki.

Ei puudu Suzukissa paikat. Penkki on kohtuullisen pehmeä.
    RR Hondassa on kova penkki. Uudessa 10 Kawassakin on pehmeä penkki. Yamahan penkkiä en ole ajossa testannut.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Minun mielestäni K5-K6 penkki on kyllä huonompi kuin esim. 04-> R1:ssä. Kyllä se gixxerin penkki on kohtuu pehmeä mutta se on liian kapea etuosasta, jolloin ylös reisien sisäpinnalle kohdistuu liikaa painetta, joka puolestaa puuduttaa pidemmän päälle. Tuohonkin kyllä tottuu, kyllä minäkin helposti tankillisen ajan jo yhteen menoon mutta ei se silti niin hyvä ole kuin voisi olla.

Ja tuota hommaa ei tosiaan edes huomaa ellei ajele reippaanpuoleisia lenkkejä.

Edit: niin ja kaikilta muilta osin ajoasento on gixxerissä parempi/rennompi kuin rykkösessä. Polvikulma on kyllä muistaakseni 1.5cm tiukempi mutta itseäni se ei tunnu haittaavan.

.
    Kyllä mä oon sitä mieltä, että nuoissa tunteet ratkaisee loppupelin, tarkoittaen että mikä pyörä vaan tuntuu sopivan itelleen parhaiten. Ite ostin tuossa just K6 600 gixun ja oli kyllä pää pyörällä ostosta tehdessään ku vaihtoehtoja oli vaikka muillekkin jakaa. Loppupäätöksen tein kuitenkin tunteitte avulla, eli mikä sopi parhaiten ulkonäöllisesti että luonteeltaan itelleni. Käytin vain pikkasen järkeä siinä mielessä, et istuinkorkeus oli matalin Hotan jälkeen ku itelläni on jalat vähän turhan lyhyeet.
  11.  
    Itse ainakin ostaisin sen kumpaa tekisi enemmän mieli. Eihän tässäkään ketjussa ole sinänsä tullut mitään uutta tietoa noista pyöristä. Johan kyselijä itse otti esimerkiksi tämän tehoeron esille jne.

Jos ne ominaisuudet oikeasti kiinnostaa, niin kannattaisi varmaan testata molempia. Jos ei, niin sitten vaan tilausta sisään ihan fiiliksen mukaan.

Ps. Olipa informatiivinen viesti.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12