tänään kokeilin ja jäin miettimään kannattaako ostaa ja mistä saisi tilattua saksasta
Arlen Ness, just juu. Sovitin, ostin lyhyt kaava. Lähikaupasta nääs.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Saksalaisia linkkejä en tiedä, mut merkki on hyvä. Laatu kamaa.
kiloGixxerillä alinopeutta!
http://search.ebay.de/Arlen-Ness
Linkkinä(BMWR1100RT @ Touko. 06 2006,19:36) kirjoitti
Ahdettu 1216
kävin tyyppäämässä Arlen Nessin 3209 2-osaista
-onkos kellään kokemuksia sellaisesta ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
FC - MOTOSTA löytyy Arlen Nessiä...
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Eilen hankittu vuoden 2005 -mallia oleva 2-osainen.
Kokemusta ei siis ole, muuten kuin, että hyvin sopi päälle.
Ulkonäkö on kyllä![]()
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Kuinkas kireitä noitten tulisi uutena olla. Tossa testasin Arlen nessin 2-osaista nahkaa ja myyjän mielestä sopiva koko oli sellainen että juuri ja juuri pyörän päälle taipui. Ei oikein tuntunut hyvältä arkikäyttöön.
Myyjä oli ihan oikeassa.Kyllä se siitä käytössä venyy,mieluummin liian pieni kuin iso.(Misha @ Kesä. 29 2006,10:20) kirjoitti
Arlen ness 3209 on nyt ostettu ja koeajettu 200 km - Turengissa tuli käytyä. Toistaiseksi olen tyytyväinen hankintaan... hintakin oli sopuisa ihan paikalliskauppiaalta.
pituus 180+ ja neuvolan vaaka näyttää 73 kg : koko 54
.. ei ole henkeä ahdistava mutta mielestäni sellainen sopivan tiukka, ongelmana mulla on aina yleensä hihan pituudet. ensikokemuksen perusteella tätä pukua käytetään muulloinkin kuin juhlapäivinä (=ratapäivinä) vaikka pukeminen onkin acrobaattisempaa kuin Rukkaan sukellus.
Vertailun vuoksi Spyke ja AlpineStars (TX1) olivat selvästi isompia kuin AN ja niistä olisi pitänyt ottan pykälää pienempi - jota tietenkään ei ollut kokeiltavana.
hoito-ohjeet unohtui siinä tiimellyksessä - mitäs näille suositellaan ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Itse testailin kanssa kokoa 54 (eri malli tosin) ja painoa on parikymppiä enemmän ja pituutta muutama sentti vähemmän. Ei ihme että kiristi. Lihavan kääpiön pirun vaikea löytää sopivaa kokoa nahoista.(pekko5 @ Kesä. 29 2006,22:52) kirjoitti
Minunkin on kokoa 54. Itse olen 177 cm ja 82 kg. Ehkä hieman liian iso. Jos pituutta olisi pari senttiä enemmän ja kiloja noin viisi, niin sitten just eikä melkein.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
2-osainen musta-harmaa 3209 tuli haettua R.M. Heinolta tarjouksesta. Vaikuttaa erittäin pätevältä asulta, miinuksena vain kaksi taskua. Testikilometrejä on vasta parisen sataa takana.
Omat mitat n. 182 cm ja 73 kg, asun koko 52 tuntui jo sovituksessa sopivalta. Eli pystyi liikkumaan kohtuullisen hyvin, sai asun omin voimin päälle/pois eikä kiristänyt mistään. Pyörän selässä polvet tuntuvat tiukoilta, mutta oletan että puku venyy niiden kohdalta hieman käytössä. Koko 50 takista tuntui liian pieneltä, kädet jäivät "gorilla-asentoon" eivätkä liikkuneet oikein mitenkään. 54 en kokeillut, mutta olisi tn. ollut liian iso. Puku istui mielestäni paremmin kuin Alpinestarsin tai Dainesen vermeet.
Ainut kokotaulukko jonka Arlen Nessin puvuista löysin oli tämä. Ilmeisesti eurokoko 52 vastaa jenkkikokoa 42? Ainakin tuon taulukon mukaan mittojenkin pitäisi olla kohdillaan.
CBR600RR -07
If you're not confused, then you don't know what's going on.
Itselläni käytössä AN:n 2494 II-osainen puku. Aluksi oli niin tiukka, että just sai vetskarin vedettyä kiinni. Nyt 2 tkm myöhemmin erittäin miellyttävä päällä. Itse olen 180/75, takki 52 ja housut 50. Lihoa ei kärsi, ei ole tosin tarkoituskaan![]()
mulla on arlen ness 2494 takki + berik polvipalalliset housut,,,käyvät yhteen vetoketjulla... arlen on todella laadukas merkki ja ulkonäköhelvetin tyytyväinen olen ollut!!! +hyin menee tuo force field pro2 panssari alle..vielä pakko sanoo et takki istuu jumalaisesti etenkin kyykkyjen etukenoon ajoasentoon eli takin leikkaus tehty ajoasentoon ja taas ne kahvilatakit on sit erikseen vaikka oon tollaki sujuvasti kuppilassa käyny
ja istuvuudesta sen verran et jos kunnon nahkoja meinaa ni ei sit mitää villapaitavaroja sinne!! kylmän kelin releet on sitte iha eriksee
![]()
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
Vastataan nyt muutaman vuoden ikäiseen viestiin siltä varalta että joku muukin miettii hoito-ohjeita, puvun mukana kun ei mitään tullut. Nahkavarusteiden yleishoito-ohje on valjasrasvan levittäminen esim. sienellä. Tarvittava määrä yhteen käsittelykertaan on hyvin pieni ja viiden euron purkki riittää pitkään.(pekko5 @ Kesä. 29 2006,22:52) kirjoitti
E: Valjasrasvaa löytyy esim. Prismasta tai Stormilta.
CBR600RR -07
mikx sen pitäs tilata saksasta?(leevitaavi @ Touko. 06 2006,17:28) kirjoitti
jos ajatuksena saada halvemalla kandee ekax kysästä..
Arlen Ness 5919 C-Bra takki ja 5922 housut tulivat ainakin itselle huomattavasti halvemmaksi ihan suomesta ostettuna.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jos Arlen Ness kiinnostaa, niin tutustuppa myös Berik- merkkiin. Taitavat molemmat tulla samoilta tehtailta. Paria takkia kokeilleena mielestäni Berikin kamoissa oli joustopaloja paremmin, eli päällä oli tosi hyvän tuntuiset.
buell xb12s -> ktm superduke
Tosiaan molempia kannattaa kokeilla. Itse päädyin sovittelun jälkeen A&N puolelle, joka istui itselleni Berikiä paremmin. Alussa puku oli todella tiukka, mutta nyt noin 1300km ajon jälkeen huomaa myyjän olleen oikeassa.(wheel @ Touko. 13 2009,11:40) kirjoitti
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Berik vaan taitaa laittaa melkein kaikkiin takkeihinsa etuosaan kangasta sekaan, ei miellyttänyt itseäni, joten Arlen piti ostaa. Ja hinta oli kotimaisessa liikkeessä varsin kilpailukykyinen talvella, halvennusta pienellä tinkauksella 25 % enkä usko että olisi samaan hintaan ulkomailta kotiin tullut.(399--->300€)(wheel @ Touko. 13 2009,11:40) kirjoitti
Ainakin yhdessä mallissa siinä on sitä kangasta, eli hyvin hankausta kestävää corduraa.(Pahus @ Touko. 13 2009,11:57) kirjoitti
berik
buell xb12s -> ktm superduke
Ei valjasrasvaa nahkapukuihin!!(kuu-ukko @ Touko. 12 2009,14:35) kirjoitti
Ennemminkin satulasaippuaa ja nahkabalsamia.
Rasvalla saa puvusta nuhruisen, venyneen jne. Menettää ominaisuutensa. Satulasaippualla ja kostealla sienellä puhdistetaan ötökänjämät puvusta ja sitten kuivataan pyyhkeellä. Sen jälkeen levitetään n. kerran vuodessa nahkabalsami päälle.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Aika tiukka saa olla uutena.Kyllä se siitä alkaa taipuun.Laatu kamaa.(Misha @ Kesä. 29 2006,10:20) kirjoitti
Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
Eikös tuo nahkabalsami ole samaa tavaraa kuin satularasva? Esim. täällä myydään nahkarasvana purkkia jonka kyljessä lukee lederbalsam. Molemmissa on mehiläisvahaa. Balsamissa kyllä saattaa olla jotain ylimääräisiä lisäaineita, mutta käsittääkseni tuo mehiläisvaha on se oleellinen osa.(Athene @ Touko. 13 2009,13:13) kirjoitti
Lopputuloksena vaha suojaa ja pehmittää nahkaa, eli käsittelyn jälkeen puku saattaa kyllä venyä helpommin? Paremmin tietävät voivat korjata jos olen väärässä.
CBR600RR -07
Itse tuli hankittua myös arles nessin 2-osainen nahkapuhu heinolta suht edulliseen hintaan. Ja erittäin tyyväinen olen ollut, aluksi jokseenkin tiukka mutta muutaman kerran käytön jälkeen istuu toosi hyvin!![]()
Vtun hyvä. Osta pois, mistä haluat.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])