Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    milläs sais keulaan jämyyttä lissää... jos tiessä sattuu olleen epätassaisuuta kiihäytyksissä, meinaa keula olla turhan levoton,tuntuu pompahtavan töyssyissä ja sitten seuraa vatkaamisen oireita ...auttaisko jäykempi öljy,jäykemmät jouset?kaikki säädöt (1 säätö mahd) * *täysillä...
  2. #2
    Vaihda uudet liemet keulaan... Vaikka 10W liemet... Sillä ainakin Acen keula rauhoittui vuosi sitten
  3. #3
    käyttävät jotkut peräöljyjä tuolla keula puolella ja kuulemma
    ihan hyvin tuloksin.
  4. #4
    Juu, jos on ohuet öljyt ja vieteri vedetty kireelle, niin kyllä pomppii, itselle vaihdettiin fasuun 10 ötskit (vai olikohan jotkut mixit n.12.5) ja löysäsin jousta niin kulku muuttui paljon jouhevammaksi.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  5. #5
    Jouset ovat liian löysät. Osta jäykemmät, pyörän+kuskin painon mukaan valitut jouset. Sen jälkeen sitten vaimennukset kuntoon shimmaamalla/öljyn vaihdolla.
  6. #6
    Käytä jousituksen asiantuntevalla pajalla jos oma expertiissi ei riitä.
  7. #7
    monesti syynä on vaan liian vanhat keulaöljyt, huolla se!

    tai löysä ohjainlaakeri
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    uudet keulaöljyt sisään. 10W on varmaan ihan hyvä. ja se iskari ei toimi parhaimmalla mahdollisella tavalla kaikki säädöt täysillä. onko fzrrässä täyssäätökeula? ei jaksa muistaa. jos on niin rebound ensin täysin vapaalle tai muuten kuvatun lainen "pompotus" voisi johtua iskareiden pakkaantumisesta. esijännitys varmaan saakin olla vanhoilla jousilla täysillä ja compressio pumpun alapäässä kannattaa säätää pikkuhiljaa täysin auki olevasta kohti kireämpää ja käyttää vaikka nippusidettä pumpun liukuputkessa niin näet miten keula pohjaa. ihan viimeiseksi sitten sitä rebound namikkelia kireämmälle mikäli pyörä tuntuu ns. "leijailevan". muuten et koske siihen ollenkaan.
    iskareihin voi myös lisätä muutaman millin öljynkorkeutta (mutta hyvin hyvin vähän) normaaliin nähden jolloin vaimennusta saa lisää. joku iskaripaja varmaan tekisi öljyhuollon kohtuuhintaan. penttilä tms.
    ps... jotain vikaa siinä on sillä fzr ei normaalisti vatkaa ollenkaan.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  9. #9
    Lainaa (Cterror @ Touko. 06 2006,09:45) kirjoitti
    uudet keulaöljyt sisään. 10W on varmaan ihan hyvä. ja se iskari ei toimi parhaimmalla mahdollisella tavalla kaikki säädöt täysillä. onko fzrrässä täyssäätökeula? ei jaksa muistaa. jos on niin rebound ensin täysin vapaalle tai muuten kuvatun lainen "pompotus" voisi johtua iskareiden pakkaantumisesta. esijännitys varmaan saakin olla vanhoilla jousilla täysillä ja compressio pumpun alapäässä kannattaa säätää pikkuhiljaa täysin auki olevasta kohti kireämpää ja käyttää vaikka nippusidettä pumpun liukuputkessa niin näet miten keula pohjaa. ihan viimeiseksi sitten sitä rebound namikkelia kireämmälle mikäli pyörä tuntuu ns. "leijailevan". muuten et koske siihen ollenkaan.
    iskareihin voi myös lisätä muutaman millin öljynkorkeutta (mutta hyvin hyvin vähän) normaaliin nähden jolloin vaimennusta saa lisää. joku iskaripaja varmaan tekisi öljyhuollon kohtuuhintaan. penttilä tms.
    ps... jotain vikaa siinä on sillä fzr ei normaalisti vatkaa ollenkaan.
    jep....tosiaan,eka kerran tekas sellasta ja kiihäytys 5 :sella menossa,vauhtii tais olla 9000rmp luokkaa...vatkas muuutaman kerran mutta sitten vakaantui.....eihän tässä mopossa ole "täyssäätökeula" taitaapi olla samat säätö mahhollisuudet kuin "pirroissa"...ilmeisesti öljyt menneet huonoksi,3v vanhat...löysäsin nyt jousen reilusti esijännitystä jospa keula nyt ei pompahda ennää jostai töyssystä....ja öljyt laitan 10w kuten on ehottetunna..eipä tuota halunna kokea uudestaan...
  10. #10
    Jos se lyö käsille töyssyistä, keula on toiminta-alueella tod.näk turhan kova. Yleisimmin sisäänmenovaimennus on liian kireällä. Toinen vaihtoehto on tuo Cterrorin pakkaantuminen, mutta se vaatii röykkysarjan. Pohjaaminen on toki myös vaihtoehto, mutta silloin keulan täytyy olla _tosi_ huonossa kunnossa.

    Jos se tuntuu myös kiihdytyksissä epävakaalta, sinulla on todennäköisesti myös esijännitys liian kireällä, tai rebound liian kireällä. Keulalla ei ole liikematkaa pidentymiseen kiihdytyksessä, tai sitten siellä on niin paljon paluuvaimennusta, että se ei ehdi seurata mukana.

    Joka tapauksessa, oireet kuulostavat ennemminkin siltä, että keula on joka suuntaan liian kova kuin löysä.
    - JAM Racing Team -
  11. #11
    Keula voi olla liian kova ja pehmeä samaan aikaan eri tilanteissa. Öljy joutuu kulkemaan keulan liikkuessa pienien kanavien läpi. Kun keulalta vaaditaan nopeita liikkeitä (paljon vauhtia, terävä töyssy), syntyy hydraulinen lukko ja etupää lyö käsille. Hitaammissa liikkeissä keula voi tuntua silti löysältä. Paksummat öljyt vain pahentavat tilannetta terävissä töyssyissä.

    Yleiseen löysyyteen auttaa jäykemmät jouset ja teräviin töyssyihin uudelleen shimmaus + sopivat öljyt.
  12. #12
    Onko ohjauslaakerit tarkistettu?
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  13. #13
    ohjauslaakeri on hyvä....löysäsin jousen esijänn paljon ja nyt pieneni v-mäinen ilmiö......kun ajelin,vaikkapa jonossa hiljakseen niin vähänkin painoi jarrua niin keula nyökkäs alaspäin kuin ois paniikki jarrutusta...vappuajossa tuli vertailtua muiden mopojen keula niiauksia ja mulla näytti olevan "enduro" luokkaa toi niiaus...kokkeilin 900rr keulaa ja se oli täysin erinlainen..mulla ennemmikin enduro keula....jouset eivät lyö pohjaan vaan oli sellanen 5-10cm "löysä" alue jossa keula tipahtaa kun painaa vähänkin etujarrua ja "pompahtaa" takas....tuttu kävi koeajamassa,meinas ettei vaimennusta mihinkään suuntaa....mutta jospa se nyt paranee uusilla öljyillä ja esijänn minimiin...
  14.  
  15. #14
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 08 2006,07:57) kirjoitti
    ohjauslaakeri on hyvä....löysäsin jousen esijänn paljon ja nyt pieneni v-mäinen ilmiö......kun ajelin,vaikkapa jonossa hiljakseen niin vähänkin painoi jarrua niin keula nyökkäs alaspäin kuin ois paniikki jarrutusta...vappuajossa tuli vertailtua muiden mopojen keula niiauksia ja mulla näytti olevan "enduro" luokkaa toi niiaus...kokkeilin 900rr keulaa ja se oli täysin erinlainen..mulla ennemmikin enduro keula....jouset eivät lyö pohjaan vaan oli sellanen 5-10cm "löysä" alue jossa keula tipahtaa kun painaa vähänkin etujarrua ja "pompahtaa" takas....tuttu kävi koeajamassa,meinas ettei vaimennusta mihinkään suuntaa....mutta jospa se nyt paranee uusilla öljyillä ja esijänn minimiin...
    Jos sinulla on löysää siellä keulassa, jouset ovat voineet kuoleentua. Jälleen tietenkin vaikea sanoa kokeilematta, mutta yleensä keula toimii vähintäänkin lineaarisesti.

    Esijännityksen kanssa ei kannata mennä laidasta laitaan. Säädä uppoumat kohdalleen, ja pelaa sen jälkeen vaimennuksilla. Jos se pompsahtaa takaisin, yleensä paluuvaimennus on liian löysä, ja jos se on melkein tapissa, niin kannattanee tosiaan vaihtaa öljyt.
    - JAM Racing Team -