Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Varmasti meistä joka toisella on pyörä kellahtanut paikallaan kumoon, kun jalka tai keskituki on painunut asfaltin läpi kuumana kesäpäivänä - tai sitten vaihtoehtoisesti soran läpi. Valitsetko pysäköimispaikan pintamateriaalin mukaan?

1. Kumpi on riskaabelimpi tapa pysäköidä - sivutuki vai keskituki, jos jalan painumista ajatellaan?

2. Oletko keksinyt hyvää patenttia, jolla varmistat, että näin ei pääse käymään?

Itselläni kellahti upouusi CBR600 vuona 1991. Koiran karkkipurkin kannesta sain ruostumattoman, pyöreäreunaisen kiekon (läpimitta noin 7cm), jota sitten kuljettelin povitaskussa, ja nakkasin aina sivutuen alle parkkeeratessa. Homma toimi hyvin, riesana oli tietysti putsailla kiekkoa aina ennen povitaskuun laittoa... Mistä saisi helposti hyvän patentin jalan alle?
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
    KTM EXC 530 vm 2008
    Jos sivutuki on tavan räkärautaa niin siihenhän voi hitsailla pienen tassun kiinni. Itselläkin ollut mielessä jonkinlaisen lätkän kuskaaminen mukana, mutta laiskuus on tähän asti voittanut enkä ole minkäänlaista lärpätintä sivutuen alle alkanut asettelemaan.
    Its all fun and games until someone gets pregnant...
    Tossahan noi oli jo mainittu: joko hitsipilli tai kurkkupurkin kansi. Eikä sitä kantta tartte putsailla, mä pidän sitä pakastepussissa (=kuin Minigrip, mutta ilman sulkijasysteemiä).
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Mulla on tankkilaukussa n. 8 x 8 cm 9mm vesivanerin pala johon on kiinnitetty 1,5 m siimaa ja toiseen päähän pieni metalli koukku. Helppo pudottaa sivutuen alle, siiman toinen pää kiinni tankkilaukun vetskarin lukkoon, ja kun lähtee, niin istuu pyörän päälle, pyörä suoraksi ja kelaa läpyskän siimalla ylös.
    Same shit, different day.
    Pomppe...nerokasta!

Tuo onkin laiskalle miehelle sopiva ratkaisu. Lisäplussana se, että tuolla menetelmällä siiman päässä on aina saalista
    Lainaa (pomppe1 @ Touko. 05 2006,14:58) kirjoitti
    Mulla on tankkilaukussa n. 8 x 8 cm 9mm vesivanerin pala johon on kiinnitetty 1,5 m siimaa ja toiseen päähän pieni metalli koukku. Helppo pudottaa sivutuen alle, siiman toinen pää kiinni tankkilaukun *vetskarin lukkoon, ja kun lähtee, niin istuu pyörän päälle, pyörä suoraksi ja kelaa läpyskän siimalla ylös.
    Tämä kuulostaa jo NIKSILTÄ isolla ännällä!
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 530 vm 2008
    Lainaa (Honsuheikki @ Touko. 05 2006,15:06) kirjoitti
    Mulla on tankkilaukussa n. 8 x 8 cm 9mm vesivanerin pala johon on kiinnitetty 1,5 m siimaa ja toiseen päähän pieni metalli koukku. Helppo pudottaa sivutuen alle, siiman toinen pää kiinni tankkilaukun *vetskarin lukkoon, ja kun lähtee, niin istuu pyörän päälle, pyörä suoraksi ja kelaa läpyskän siimalla ylös.
    Tämä kuulostaa jo NIKSILTÄ isolla ännällä!
    Ei muuta kuin Pirkkaan ilmoa noin hyvästä niksistä!
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    Lainaa (Tuube @ Touko. 05 2006,15:09) kirjoitti
    Ei muuta kuin Pirkkaan ilmoa noin hyvästä niksistä! *
    E-heeeiiiii tuota niksiä voi Pirkkaan ilmoittaa. Siitä puuttuu nimittäin SUKKAHOUSUT!

Tämä seuraava niksi sen sijaan päätyisi takuuvarmasti kyseiseen lehteen:

Mikäli moottoripyöräsi sivutuki painuu ikävästi asfalttiin kuumana kesäpäivänä, pujota sopivan kokoinen vaneripala sukkahousun lahjeosaan. Leikkaa lahje kokonaisuudessaan irti ja solmi sen yläpää tankkilaukun kantokahvaan kiinni. Kun seuraavan kerran parkeeraat moottoripyöräsi asfaltille, aseta vaneripala sivutuen alle.

Kun olet valmis jatkamaan matkaa, istahdat moottoripyöräsi päälle, kallistat sen pystyasentoon ja nykäiset sukkahousuissa olevan vaneripalan ylös ja asetat sen tankkilaukkuun.

T:nimim. "sukkahousumotoristi Pälkäneeltä"

Emännällä on semmonen pleksi ja siinä reikä, reikään pujotettu passelin mittainen kuminauha, kuminauhan toisen pään hän laittaa ohjaustangon vasempaan päähän. Sieltä se pleksi pomppaa melkein käteen kun nostaa pyörän tuelta, ei tarvi kumartua kuin jalan alle laittaessa.

Toinen temppu oli kaverilla, hän porasi pyörän sivujalkaan 4mm reiän ja laittoi ruuvilla jonkun 2mm paksun pellinpalan siihen.

Itelläkin oli semmonen pleksinpala, mutta oon hukannu sen jonnekin...

Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Kyllä sitä motoristi aina yhden kaljapurkin povesta löytää ja senkun jalalla lyttää, ni siinä on oikein hyvä talla sivutuen alle! Lyhyestä virsi kaunis...
    kokoontumisajoissa kun yleensä jollekkin nurmikentälle parkkeerataan,niin itse olen käyttänyt sivutuen alla rakasta avopottaani. ylösalaisin jalaksen alle niin jopa pysyy mopo pystyssä. styroxiin tulee vaan painautumia... ennen kotiolähtöä on hyvä vähän ravistella sitä kypärää ennenku päähänsä pistää. jos sataa vettä niin mitä sille voi..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Niitä tuen alle laitettavia läpysköjä on myynnissa ihan liikkeissä, siinä on tukevat reunat ettei jalka lipsahda siitä... Itseaina mukana sellainen...
    <br />
    Lainaa (koris66 @ Touko. 05 2006,14:35) kirjoitti
    Tossahan noi oli jo mainittu: joko hitsipilli tai kurkkupurkin kansi. Eikä sitä kantta tartte putsailla, mä pidän sitä pakastepussissa (=kuin Minigrip, mutta ilman sulkijasysteemiä).
    Juuri näin!

nimimerkillä kurkkupurkin kannessa sen salaisuus
    Jokea ylittäessä on hyötyä vain siitä melasta, joka on veneessä.
    porakoneella vaan reikä siihen jalkaan ja pultilla isompi lätkä kiinni. Katsoo vaan,että mahtuu olemaan yläasennossa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (Velho @ Touko. 06 2006,02:52) kirjoitti
    Niitä tuen alle laitettavia läpysköjä on myynnissa ihan liikkeissä, siinä on tukevat reunat ettei jalka lipsahda siitä... Itseaina mukana sellainen...
    Juuri näin, ja jos halua säästää, niin Saariosten kurkkupurkin kansi ajaa saman asian.

Markkinoilla löytyy myös sellaisia, jossa magneetti keskellä, pysyy paremmin paikoillaan, jos vaikka siirtää hieman tms.
    Toi siima homma osoittaa kyllä kätevyytensä kun pyörä painaa ajokunnossa tommosen 370 kg ja pöräytät esim. Suvirantaan ja sut ohjataan parkkiin takanurmikolle. Pyörää kun ei voi pistää sillon jalalle edes sekunniksi ilman läpyskää. Saateri kun en tajunnu tota sukkahousu niksiä. Vielä kun laittaa läpyskät molempiin puntteihin, niin on tuet keskijalallekin
    Same shit, different day.
    http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/maastotuki.jpg
    Lainaa (RTJ @ Touko. 06 2006,09:35) kirjoitti
    Tyylikäs!
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 530 vm 2008
    Lainaa (RTJ @ Touko. 06 2006,09:35) kirjoitti
    Linkkinä
    Ahdettu 1216
    Lainaa (Finnpaso @ Touko. 05 2006,21:51) kirjoitti
    Kyllä sitä motoristi aina yhden kaljapurkin povesta löytää ja senkun jalalla lyttää, ni siinä on oikein hyvä talla sivutuen alle! Lyhyestä virsi kaunis...
    Ton patentin olen monesti kokkareis nähny,ja toimii monellakin taholla! hetken päästä jokaiselle olis oma alusta
    Disketti on kova sana. Pehmeälle soralle parkkeeratessa olen tsuumannut jonkun kiven jalan alle. Joku 5x5cm stemu riittää pitämään pyörän pystyssä.
    KTM
    Hätätilanteessa olen käyttänyt ajohanskoja nurtsilla jalan alla. Yleisimmin kuitenkin kaljatölkkiä ja jos tölkin ruttaa sivuseisonnalla ja polkasee vielä päälle, niin se yleensä pysyy siinä kiinni aika pitkään ja näytää mageelta ajossa. Katu-uskottavuus eikun lisääntyy.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
    Itse olen käyttänyt muovista leikkuulautaa. Se ei kokonsa (20cm X 30cm) puolesta pääse häviämään kovin helpolla
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Lainaa (jaket @ Touko. 06 2006,08:19) kirjoitti
    porakoneella vaan reikä siihen jalkaan ja pultilla isompi lätkä kiinni. Katsoo vaan,että mahtuu olemaan yläasennossa.
    Juuri näin!
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

*Suzuki GSX-R 750 K1
    Mulla on tankkilaukussa n. 8 x 8 cm 9mm vesivanerin pala johon on kiinnitetty 1,5 m siimaa ja toiseen päähän pieni metalli koukku. Helppo pudottaa sivutuen alle, siiman toinen pää kiinni tankkilaukun vetskarin lukkoon, ja kun lähtee, niin istuu pyörän päälle, pyörä suoraksi ja kelaa läpyskän siimalla ylös.
    Vielä kun laittaa niin pitkän siiman, että toinen pää ulottuu mahdolliseen jarrulevylukkoon, niin ei unohdu senkään poisottaminen.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  26.  
    Lainaa (jaket @ Touko. 06 2006,07:19) kirjoitti
    porakoneella vaan reikä siihen jalkaan
    Turhan kivuliasta, mieluummin se bissetölkki tankkilaukussa.