Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Laittelin tossa talven aikana zetoriini -91 vähän viriosia kuten dynojetin suutinsarjan ja factoryn syttypyörän, sekä pyörässä tätä ennen paikalla remuksen kokoputki. Pyörä toimii muuten hyvin, mutta 4000 - 6000 rpm, teho- ja vääntökäyrässä iso kuoppa. Huomaa ajossa 5000 rpm kohdalla hyytymisenä. Onko jollain kokemusta tai parempaa tietoa asiasta, mikä auttais? Auttaisko pykälää pienemmät suuttimet, jos käy rikkaalla?
    Katsos vaan kohtalo toveri. Tein juuri samat viritykset saman vuotiseen zetoriini viime kesänä ja syyksi tehokuoppaan paljastu Remuksen E4 hyväksytty vaimennin. Se on liian tukkoinen ei virtaa kunnolla. Tehopenkissä kävin kymmenkunta kertaa ja säätelin kaikkea mahdollista pensan pintoja myöten koko kesän. Kokeilein suuttimia laidasta laitaan kaikilla mahdollisilla neulan asennoilla ja aina vaan kamala kuoppa tehokäyrässä juuri mainitsemallasi kierrosalueella. Siitä pääsi eroon kun poras suoran reijän remuksen läpi...oikohan ollu joku 35mm reikä minkä tein. No loppujen lopuksi heitin käyrästöön kiinni Micronin vaimentimen ja kuoppa on mennyttä aikaa. Miinuksena on kamala ääni....ainakin naapureiden mielestä Vakio putkilla saa parhaan alaväännön ja tehon nousu on muutenkin minimaalista suutin, putkisto, wiseco satsilla ja avarretulla(portatulla) kannella, joka mulla on. Jos tehoa haluaa niin nokat on ajoitettava uudelleen tai hankittava yoshin viri sellaiset. Omasta tehoa löytyy nihkeästi noin 155hp ja 125nm kaikin mahdollisin virityksin. Kawa on valmis sellaisenaan ei kannata viritellä sanon minä! ainut hyöty virittelystä on että tulee pyörä tutuksi. Nimimerkillä joka levähdyspaikalla tankki irti ja hiukan neulojen säätöä

*Edit* pahimpia typoja.

Suuttimista sen verran että mulla on 175 dynojetit nyt ja maks tolla kutosella penkissä co noin 5 aika hyvä sanon minä Alunperin vakio kannella oli suuttimina mulla 155 Keihinit jotka toimi mahtavasti vakioputkilla, voi kuinka kaipaankaan sitä mahtavaa alavääntöä mikä zetorista irtoaa vakiputkilla. Power wheeliet onnistu kepeästi muutamalla eka vaihteella vaikka ei tahtonut. Rengasta ei saanu mitenkään piettyä tiessä edes pikku kierroksilla. Nytkään se ei pysy mutta vast n oin 4000 kieroksen tietämillä alkaa laulu joka on parhaimmillaan noin 9000 kierroksen tietämillä, nokkia ku ei ole ajoitettu uudelleen niin kone ei tee tehoa enää 9500 kierroksen jälkeen. Oikein ajoitettuna tehoa tulisi punarajaan saakka joka on 11500, eli multa puuttu noin 10 heppaa
    Tuossa vertailun vuoksi mun ex-Zetorin käppyrä.
    käppyrä
    Nokat ja ajoitus ovat tehtaan jäljiltä...
    Hino käppyrä on juu. Mistähän sais fcr setin halvalla? En ois tuommosta zetoria raaskinu myydä pois. Myitkö vai räjähtikö se ? Avaudu nyt hiukan ja kerro hiukan virityksistä mitä tuohon tarvittiin.
    Joo hyvä käyrä näyttää olevan ja muakin kiinnostais miten tähän tulokseen on päädytty.?
    Lainaa (Gurko @ Touko. 11 2006,16:36) kirjoitti
    Katsos vaan kohtalo toveri. Tein juuri samat viritykset saman vuotiseen zetoriini viime kesänä ja syyksi tehokuoppaan paljastu Remuksen E4 hyväksytty vaimennin. Se on liian tukkoinen ei virtaa kunnolla. Tehopenkissä kävin kymmenkunta kertaa ja säätelin kaikkea mahdollista pensan pintoja myöten koko kesän. Kokeilein suuttimia laidasta laitaan kaikilla mahdollisilla neulan asennoilla ja aina vaan kamala kuoppa tehokäyrässä juuri mainitsemallasi kierrosalueella. Siitä pääsi eroon kun poras suoran reijän remuksen läpi...oikohan ollu joku 35mm reikä minkä tein. No loppujen lopuksi heitin käyrästöön kiinni Micronin vaimentimen ja kuoppa on mennyttä aikaa. Miinuksena on kamala ääni....ainakin naapureiden mielestä Vakio putkilla saa parhaan alaväännön ja tehon nousu on muutenkin minimaalista suutin, putkisto, wiseco satsilla ja avarretulla(portatulla) kannella, joka mulla on. Jos tehoa haluaa niin nokat on ajoitettava uudelleen tai hankittava yoshin viri sellaiset. Omasta tehoa löytyy nihkeästi noin 155hp ja 125nm kaikin mahdollisin virityksin. Kawa on valmis sellaisenaan ei kannata viritellä sanon minä! ainut hyöty virittelystä on että tulee pyörä tutuksi. Nimimerkillä joka levähdyspaikalla tankki irti ja hiukan neulojen säätöä

*Edit* pahimpia typoja.
    Joo mulla on ihan sama putki ja ilmeisesti silloin sama ongelmakin. Meinasin ruveta jo eri suuttimia testaa, mutta taidan säästyä paljolta turhalta säätämiseltä, kiitos hyvien neuvojen. Taitaa lähteä putki vaihtoon!!
    Lainaa (Gurko @ Touko. 11 2006,18:34) kirjoitti
    Hino käppyrä on juu. Mistähän sais fcr setin halvalla? En ois tuommosta zetoria raaskinu myydä pois. Myitkö vai räjähtikö se ? *Avaudu nyt hiukan ja kerro hiukan virityksistä mitä tuohon tarvittiin.
    Tuohon käppyrään tarvittiin:
    - Ferrean 1 millin ylikokorosteriventtiilit
    - virtauspenkissä 13 kuukautta hierottu kansi *
    - Wisecon männät joihin muokattu hiukan lisää tilaa venttiileille
    - puristus suurinpiirtein 12:1
    - Keihin FCR39 -kaasuttimet Zetorin sovitussarjalla
    - Vance&Hinnesin putki, vaimentimesta poistettu turhat huilut
    - Dynan puolat
    - K&N filtteri

Tuon piti olla pikainen projekti mutta venyi sitten kolmivuotiseksi. Tuossa ajassa hukkui mm. nokka-akselit ja nokkapukit mikä aiheutti vielä ylimääräistä ohjelmaa. Kun mopo valmistui myin sen rahapulassa siskon miehelle joten saan kyllä kuulla jos se hajoaa *
    En kyllä tiedä mistä FCR:iä halvalla saa...
  9.  
    FCRriä saa edullisesti Saksasta. Klasmo bikes ->> www.klasmo-bikes.de
    Ei kantsi Suomesta edes miettiä.

Tietysti voisi harkita myös edullisempia Mikunin RS suoravetoja.
    Yhtä hyvät jokapäiväisessä ajossa, mitä Keihinit. Jos taas olet ratakettu, niin Mikuneista loppuu ne tarvittavat hienosäädöt kesken, kun taas Keihinistä löytyy kaikki ja sitten vielä vähän päälle.

Mikunit vaan lähtee taas huomattavasti halvemmalla ( Öbaut 600-700€), mitä FCRrät ( öbaut 1100€).

-Hessu-

Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ