Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Harvoin tulee näin hyvälle tuulelle siitä, että joku on kolhinut omaisuuttani:

Joku peruutti autollaan pyöräni "päälle" viikonloppuna. Pyörä oli kaatunut oikealle kyljelleen. Vaikkei tullut mitään pahoja vaurioita (vilkku rikki, naarmuja pakoputkessa ja peilissä...) niin luonnollisesti sattunut otti ihan helvetisti päähän, kunnes huomasin, että ko. autoilija oli jättänyt viestin pyörääni, siis paperille nimensä ja puhelinnumeronsa. Ihan uskomatonta, kuinka moni on enää näin rehellinen tehdessään vastaavan "pikku virheen" pysäköidessä/liikkeelle lähdössä, oli sitten kyseessä auto tai mopo. Vahingon aiheuttanut henkilö oli vielä erittäin yhteistyöhaluinen ja reilu puhelimessa ja hoiti heti vahinkoilmoituksen eteenpäin. Ei voi kuin kiittää onneaan ja ihmetellä, että sattui omalle kohdalle joku noin rehellinen ja reilu ihminen. Pyöriä kuitenkin varmaan "itsekseen" kaatuu kesäisin parkkipaikoilla useampikin...
    Itselle kävi tuolleen viime kesänä huoltamolla. Mamma kiltisti odotti paikalla mestoille tulemistani. Taisi olla uskovainen koska iso risti roikkui kaulassa. Kiitos hänelle suuresti rehellisyydestä. Useinhan nuo eivät kyllä mitään jätä, muutakuin tietenkin vahingot. Kerran vetäs joku duuni pakusta melkein koko sivun rullalle asemalla ja tottakai paskiainen lähti karkuun. Eipä ollut jäänyt nauhallekaan. Siinä sitä oli nuorella kollilla selittelemistä pomolle ja kyllä ketutti!! Eikä tuo ole ainut kerta kun joku kolhinut ja lähtenyt karkuun, mutta tuo on kyllä ainut kerta jolloin on jäänyt pelimestoille.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Touko. 23 2006,15:34) kirjoitti
    Itselle kävi tuolleen viime kesänä huoltamolla. Mamma kiltisti odotti paikalla mestoille tulemistani. Taisi olla uskovainen koska iso risti roikkui kaulassa.
    Tai sitten se oli joku hiphoppari
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Joku oli joskus (n.vuosi sitten) kolhaissut äitini autoa, ja oli jättänyt lapulle nimensä ja numeronsa. Joku vanhempi herrasmies. Eli kyllä näitä "kunnon kansalaisia" löytyy, vaikka ei ihan heti uskoisikaan...
    Kyllä näitä löytyy onneksi vielä ja muistakaa jos kohdalle osuu niin tehkää samoin. Kyllähän se aina kirpasee, mutta jää parempi maku omiin touhuihin pitkäksi aikaa kuitenkin. Ei kolkuttele omatunto.
    Lainaa (GriZzLy @ Touko. 23 2006,15:49) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Touko. 23 2006,15:34) kirjoitti
    Itselle kävi tuolleen viime kesänä huoltamolla. Mamma kiltisti odotti paikalla mestoille tulemistani. Taisi olla uskovainen koska iso risti roikkui kaulassa.
    Tai sitten se oli joku hiphoppari
    Sehän oli itse pimeyden prinssi O.Osbourne, eikä mikn täti.
    Kawasaki VN900 Classic -06
    Kawasaki ER-5 -97
    -o.k-

- Ad augusta per angusta -
    - Penis Minores -
    Itsekin pieni pusu tullut parkkipaikalla annettua naapurin autoon. Paikalle jätin lapun yhteistietoineen kaikkineen mutta ikinä ei yhteydenottoa tullut.

Vahinko ei tosin ollut suuri, kakkoskoppaisesta Jetasta takapuskuris vaihtoi noin neliösentin alueelta väriä punaisesta mustaksi. Mutta kuitenkin, periaatteesta ilmoitin.
    Kerran on itellekin käyny pikku vahinko ja parkkeerauksessa osu peilit yhteen. Parkissa olleesta autosta läksi peilin kuoret irti. Perusrehellisenä jätin käyntikortin pyyhkimen alle ja otin irto osat talteen. Auto sattu olemaan vielä kentältä vuokrattu auto.

Vuokraaja soitti ja kiitteli lontooksi ja asia saatiin selvitettyä. Kiikutin kuoret vuokraamon jossa totesivat että "ei tässä mitään, jätä osat vaan tännä niin me laitetaan ne ite paikoilleen kun mitään ei kerta rikki menny".
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    Vaikka en mikään hurskas uskovainen olekaan, niin silti "teet toiselle niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän" sanonta pitää hyvin kutinsa (enkä tarkoita nyt, että pitää raapia vastapuolen autoon naarmuja, jos autonomistaja on jyrännyt pyöräsi yli, vaan tätä vastuunkantamista tekosistaan).
    Huuuaaah......! CBR it is.

"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
    Rehellisyys maan perii, hyvähyvä . Mulla tosin veti kuljetusliikkeen kuorma-auto kotilosta perän paskaks parkissa, todistajakin + ko. firma löytyi -> rikosilmoitus, ei saanut poliisi juttua aikaseks. Oikeus tapahtukoon, joojoo , tais LP johtaa tutkimuksia
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
    Isälleni kävi niin että joku ajoi hänen harrasteajoneuvostaan lokasuojan lommolle (museoauto) marketin parkkipaikalla. Pyyhkijän alle oli kyllä hänen riemukseen jätetty lappu. Siinä luki: "Ajoin autoos päin. V*tuttaako?". Voin vain kuvitella miltä sillä hetkellä tuntui...
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
    Hyvä että joku on ollut rehellinen. Minulla ei käynyt niin hyvä tuuri, aamulla löytyi pyörä kaadettuna. Viisi päivää tuo ehti minulla olla, ja yhden reissun ajamaan (helatorstain tapaaminen). Nyt sitten katsotaan kuinka milleen löytyy osia. Tuntuu vain aika turhalle.
    Aprilia rsv 1000 mille -04
    Piikkini joutui aikoinaan kaupassa käydessäni pakettiauton kaatamaksi, mutta kyseinen kaveri oli aivan uskomattoman mukava ja tuli jopa kaupasta minua etsimään. Pyörä säilyi, mutta kypärä meni lukossaan totaalisen tuhoksi, mutta senkin ilman mitään muttia kaverin firma maksoi. Tuosta olin ja olen kyllä kiitollinen, moni muu olisi samaisessa tapauksessa varmasti suihkinut tiehensä.
    Mä oon kuullu joskus sellasen jutun, että joku oli kolhasun jälkeen kirjottanut lappua toiselle tuulilasiin ja lapussa oli vain lukenut, että; "sivulliset silminnäkijät luulevat minun kirjoittavansa tähän yhteystietoni, mutta he erehtyvät"

https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
    Tuo pyörien kaatelu homma ei ole kun kateellisten tekosia,niitä kusipäitä vituttaa kun niillä ei ole itellä pyörää tai sitte kaverilla sattuu olemaan parempi.
    Kävipä tuossa talven aikana kaverille semmonen homma kun säilytti pyörää kerrostalon pyörävajassa purettuna niin joku paviaani oli hajottanu yhen kaasarin,selvis vasta kun alettiin kokoaan laitetta.Siinäkin oli älytön homma löytää osat,paljon vitutusta ja harmia,sekin ainoastaan jonkun säälittävän ihmistä muistuttavan olion takia.
    Lainaa (MRi @ Touko. 23 2006,23:19) kirjoitti
    Kerran on itellekin käyny pikku vahinko ja parkkeerauksessa osu peilit yhteen. Parkissa olleesta autosta läksi peilin kuoret irti. Perusrehellisenä jätin käyntikortin pyyhkimen alle ja otin irto osat talteen. Auto sattu olemaan vielä kentältä vuokrattu auto.

Vuokraaja soitti ja kiitteli lontooksi ja asia saatiin selvitettyä. Kiikutin kuoret vuokraamon jossa totesivat että "ei tässä mitään, jätä osat vaan tännä niin me laitetaan ne ite paikoilleen kun mitään ei kerta rikki menny".
    Rehellisyydellä on muuten aika jännä vaikutus, aika helposti tuo asenne olisi voinut olla ihan erilainen jos olisit kiistänyt tapahtuneen tai ollut muuten vaan vastahakoisempi.

Toimii muissakin elämäntilanteissa hyvin.

jee, neljäsataa viestiä ja viisi tähteä täyteen..

Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  17.  
    Lainaa (Holy-Maria @ Touko. 23 2006,15:28) kirjoitti
    Harvoin tulee näin hyvälle tuulelle siitä, että joku on kolhinut omaisuuttani:

Joku peruutti autollaan pyöräni "päälle" viikonloppuna. Pyörä oli kaatunut oikealle kyljelleen. Vaikkei tullut mitään pahoja vaurioita (vilkku rikki, naarmuja pakoputkessa ja peilissä...) niin luonnollisesti sattunut otti ihan helvetisti päähän, kunnes huomasin, että ko. autoilija oli jättänyt viestin pyörääni, siis paperille nimensä ja puhelinnumeronsa. *Ihan uskomatonta, kuinka moni on enää näin rehellinen tehdessään vastaavan "pikku virheen" pysäköidessä/liikkeelle lähdössä, oli sitten kyseessä auto tai mopo. *Vahingon aiheuttanut henkilö oli vielä erittäin yhteistyöhaluinen ja reilu puhelimessa ja hoiti heti vahinkoilmoituksen eteenpäin. Ei voi kuin kiittää onneaan ja ihmetellä, että sattui omalle kohdalle joku noin rehellinen ja reilu ihminen. Pyöriä kuitenkin varmaan "itsekseen" kaatuu kesäisin parkkipaikoilla useampikin...
    Oletko entinen Virgin-Maria?