Eli ostin -91:n 750 vfr:n ja mukana tuli kaks sliparia toinen copran ja toinen viperin. Ja nyt olis tarkoitus laittaa tuo viper kiinni ja heräs kysymys et tartteeko pyörä säädättää?
Oon soittanu seitsemään eri huolto/viri paikkaan ja 5 sanottiin ettei tartte ja 2 taas että tarttee? Ota nyt tuosta selvää!
Pyörässä on k&n:n vapari (vaikuttaako)?
Onko kellään muuten kokemuksia viperin slipareista?![]()
Pienemmällä harmilla pääset vaikka säätää varmuudenvuoks jotta ei tuu tyyristä kansiremppaa.![]()
Jos molemmat sliparit ovat mallia "suora torvi", niin eiköhän se riitä jos pyörä on alkujaan säädetty jollekin teharille.
Tehari vs. vakio ja slipari vs. kokoputki väleillä sitä eroa alkaa jo olla sen verran että säädöstäkin saa enemmän irti.
Edit. Siis olitko nyt vaihtamassa teharia toisen teharin tilalle vaiko teharia vakion tilalle?
eli molemmat sliparit on ollu pyörässä kiinni eikä entinen omistaja ole säädättänyt! tällä hetkellä on vakio kiinni!(Talttapää @ Touko. 10 2006,22:44) kirjoitti
Pyörä on kuulemma toiminut hyvin nuilla molemmilla mutta onko mahdollista että menee liian laihalle?![]()
On mahdollista ja hyvin todennäköstä. Kun sliparilla haetaan yleensä parenpaa virtausta, ni se yleensä myös toimii. Kun happi palaa reippaammin ni se tarvii lisää bensiiniä jotta slipareilla saatais oikeesti jotain hyötyä. Niinpä usein, musta tuntuu toimivan, ei oo sama mitä penkissä löytyy. Säädöt ei oo turhia koskaan.musta tuntuu ehkä mukavemmalta, ku pelit on säädöissä.
![]()
Kovat kundit ei tanssi.
Kyllä mulla on kaikissa pyörissä vaihdettu suuttimia kun oon laittanu sliparin ja vaihtanu vapaavirtaussuodattimen,sillä tempulla saadaan seokset kohalleen ja laite toimiin hienosti.Ompahan mukava ajella kun laite on hyvissä säädöissä.![]()