Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Mun mielestä vähän hölmö artikkeli. Miksi kukaan laittaisi jotain selvästi suositellusta eroavaa 0W-viskositeetin öljyä? Ja noista "energiaöljyistä" on täälläkin mielestäni varoitettu joka ketjussa, missä tätä on käsitelty.
    Mitä taas suojaavuuteen tulee, niin >tässä< yli kymmenen vuotta vanhassa tutkimuksessa todetaan auton öljyn säilyttävän viskositeettinsä ihan siinä missä prätkänkin öljyn. Ainoa ero on synteettisten ja mineraalien välillä (ja heikoin vertailun öljy oli mineraaliprätkäöljyä) . Lisäksi todetaan, että yksikään öljy-yhtiön edustaja ei pystynyt perustelemaan, miksi pitäisi ostaa kalliimpaa "prätkäöljyä".


    Lainaa kirjoitti
    It could appear from this data, then, that there is no validity to the constantly-used argument that motorcycle-specific oils provide superior lubrication to automotive oils when used in a motorcycle. If the viscosity drop is the only criterion, then there is certainly no reason to spend the extra money on oil specifically designed for motorcycles. There does, however, appear to be a legitimate argument for using synthetic and synthetic-blend oils over the petroleum based products.
    Lainaa kirjoitti
    In speaking to a number of people involved in the production, marketing and distribution of motorcycle-specific oils, we could not find anyone who could present a valid argument for discrediting the testing done by Dr. Woolum. In general, they all tried to turn the conversation another direction by bringing up other possible advantages to using their products, while ignoring the viscosity-retention question. Yet without exception it is their own advertising that consistently brings the subject up, touting the special shear-stable polymers as the primary reason motorcyclists should purchase their products.
    Toisaalta synteettiset, "hienon merkkiset" autoöljyt maksavat usein saman, mitä synteettiset prätkäöljytkin (oikeasta paikasta ostettuna), joten itse olen käyttänyt "prätkäöljyä". Jättipönttö Delvaccia vrt. Allrightin hintoihin tietty tuo jo huomattavasti säästöä, varsinkin, jos usein vaihtelee litkuja.



  2. #32
    Toi TM:n artikkeli oli artikkeliksi ihan ok. Noinhan se menee yksinkertaistettuna. Specka:n laittama linkki oli taas hyvä ja informatiivinen. Tosin olisin kaivannut hieman enemmän saman viskositeetin ja ominaisuudet omaavan autoöljyn ja mopoöljyn vastakkain asettelua.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  3. #33
    jos ajaa pyörällä kuin autolla, niin sitten voi käyttää autoöljyä. ja näinhän 90%ajaa. Jos taas kieputtaa sitä punarajassa ja maksimilämmöissä, niin parempi käyttää mp öljyjä ja hyviä sellaisia. toisaalta öljystä ei kannata maksaa mitään 70ekeä purkki, koska parilla purkilla ostaa kohta koko koneen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #34
    Lainaa (jaket @ Touko. 06 2006,19:01) kirjoitti
    jos ajaa pyörällä kuin autolla, niin sitten voi käyttää autoöljyä. ja näinhän 90%ajaa. Jos taas kieputtaa sitä punarajassa ja maksimilämmöissä, niin parempi käyttää mp öljyjä ja hyviä sellaisia. toisaalta öljystä ei kannata maksaa mitään 70ekeä purkki, koska parilla purkilla ostaa kohta koko koneen.
    tässäkin tapauksessa ihmeööli delvac ajaa asiansa, huomattavasti halvemmalla hinnalla....
  5. #35
    Voi köyhyys. Tähän öljy-juttuun tuntuu menevän yllättävän iso osa motoristien rahasta ja ajasta. Jos ne vaihtaa 6-12 tonnin välein ja panee siihen vaikka kuin täyssynteettistä öljyä ei se maksa kuitenkaan suodattimen kans kuin parin bensatankillisen verran. Ei varmaan kovin moni vaihda öljyjä tiheämmin kuin pari kertaa kaudessa. Mun mielestä tuo on kyllä tosi pieni kustannus täsä leikisä.

    Mää en kyllä vihti vaihtaa suodatinta ko joka neljäs öljynvaihto ko siinä vanhasa ei näy päälle päin olevan mitään vikaa.
  6. #36
    Vaihdoin just autoon öljyt, 9tuhatta ajettu,15 saisi ajaa,mutta kyllä ne oli ihan kusta, huippusynteettinen ja mikä öljy tahansa ohenee käytössä.

    pyörällä ei kävis mielessäkään ajaa 12 tonnia vaikka se sallittaisiin, koska se sallitaan hyvissä olosuhteissa, suomen hiekkapöly, kevätkylmät ei ole 'hyvät olosuhteet'.

    suomessa porukka ajelee autoillakin noita autojen long lifeja, vaikka ohjeissa selvästi ilmaistaan, että ajaminen kylmässä, lyhyttä matkaa, ajaminen pölyisissä olosuhteissa ja öljynvaihtoa pitää tiivistää. kuitenkin yleisimmät kuskit ajaa juuri tuota erittäin raskasta lyhyttä ajoa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #37
    En vieläkään tajua miks pitää yrittää noin naurettavassa paikassa säästää, kun muut vermeet on ostettu viimesen päälle. Kai se on nuukalla retee olo kun säästin oikeen monta euroa kun vaihdoin öljyt. Siis kerran pari kesässä. Sitten mennään alkoon ja ostetaan litrahinnaltaan ihan eri luokkaa olevia tuotteita eikä tuu mieleen säästöt kun kieli lippasee ja suuta kuivaa, on ihminen tyhmä on.

    Tiivistettynä TM:n viesti oli mielestäni tässä: MP:n moottoreissa on todella kovat litratehot vrt. autoja. Kierrosalueet on ihan eri luokkaa, silti kytkimen pitää toimia normaalisti.

    Tää on niin typerää edes keskustella asiasta
  8. #38
    (rrrr...rreps!)

    Aika varma trollin (tupla) paikka kun laittaa tekstiin TM ja öljyt....

    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  9. #39
    Laittaa sitä mitä ohjekirja suosittaa, kymppi röökiin ja kaksi kaljaan
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  10. #40
    Lainaa (mkoo @ Touko. 07 2006,11:01) kirjoitti
    Laittaa sitä mitä ohjekirja suosittaa.
    Tossahan se on tiivistettynä se oleellinen tieto.

    Oman mopon manuaalissa seisoo että SF- tai SG-luokan öljyä ja 10W40 öljy käy ympärivuoden.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  11. #41
    Lainaa (hannuman @ Touko. 07 2006,10:18) kirjoitti
    En vieläkään tajua miks pitää yrittää noin naurettavassa paikassa säästää, kun muut vermeet on ostettu viimesen päälle. Kai se on nuukalla retee olo kun säästin oikeen monta euroa kun vaihdoin öljyt. Siis kerran pari kesässä. Sitten mennään alkoon ja ostetaan litrahinnaltaan ihan eri luokkaa olevia tuotteita eikä tuu mieleen säästöt kun kieli lippasee ja suuta kuivaa, on ihminen tyhmä on.

    Tiivistettynä TM:n viesti oli mielestäni tässä: MP:n moottoreissa on todella kovat litratehot vrt. autoja. Kierrosalueet on ihan eri luokkaa, silti kytkimen pitää toimia normaalisti.

    Tää on niin typerää edes keskustella asiasta
    Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
    <p>2002-2014</p>
  12. #42
    Lainaa (Earthend @ Touko. 05 2006,14:45) kirjoitti
    Jäähdytysjärjestelmäänkään ei sovi autojen nesteet, eikä jarruihin autojen jarrunesteet..
    Off Topic: Mikäs tuossa jarrunesteessä on erilaista auton nesteeseen verattuna? Kiehumispiste kenties?
    Entäpä tuo jäähdytysneste, mikä siinä eroaa?
    Hornetissa (-04) on ainaski normaalin näköiset vihreet nesteet, ettei oo sellasta punasta monoetyleeniglykolipohjaista mitä monissa uusissa alumiinimoottorisissa autoissa käytetään.

    Maailma on ihmeitä täynnä.
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  13. #43
    Lainaa (Tuube @ Touko. 07 2006,18:35) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Touko. 05 2006,14:45) kirjoitti
    Jäähdytysjärjestelmäänkään ei sovi autojen nesteet, eikä jarruihin autojen jarrunesteet..
    Off Topic: Mikäs tuossa jarrunesteessä on erilaista auton nesteeseen verattuna? Kiehumispiste kenties?
    Entäpä tuo jäähdytysneste, mikä siinä eroaa?
    Hornetissa (-04) on ainaski normaalin näköiset vihreet nesteet, ettei oo sellasta punasta monoetyleeniglykolipohjaista mitä monissa uusissa alumiinimoottorisissa autoissa käytetään.

    Maailma on ihmeitä täynnä.
    Erona on sarkasmi..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  14. #44
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2006,18:42) kirjoitti
    Erona on sarkasmi..
    Unohdit hinnan. MP-jäähdytinneste on valmiiksi esisekoitettua (=puolet vettä) ja hinta 10€/ litran purkki. Mutta mopossa on niin paljon kierroksia, että ei kannata auton nesteitä tunkea. Sama pätee jarrunesteeseen. Vai vetääkö moni endoja autolla? Endoihin pitää olla kunnon nesteet.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #45
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 07 2006,17:53) kirjoitti
    Lainaa (hannuman @ Touko. 07 2006,10:18) kirjoitti
    En vieläkään tajua miks pitää yrittää noin naurettavassa paikassa säästää, kun muut vermeet on ostettu viimesen päälle. Kai se on nuukalla retee olo kun säästin oikeen monta euroa kun vaihdoin öljyt. Siis kerran pari kesässä. Sitten mennään alkoon ja ostetaan litrahinnaltaan ihan eri luokkaa olevia tuotteita eikä tuu mieleen säästöt kun kieli lippasee ja suuta kuivaa, on ihminen tyhmä on.

    Tiivistettynä TM:n viesti oli mielestäni tässä: MP:n moottoreissa on todella kovat litratehot vrt. autoja. Kierrosalueet on ihan eri luokkaa, silti kytkimen pitää toimia normaalisti.

    Tää on niin typerää edes keskustella asiasta
    Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
    Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
    Kannattaako rikkaankaan halpoihin sortua.
  16. #46
    Lainaa (hannuman @ Touko. 07 2006,20:51) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 07 2006,17:53) kirjoitti
    Lainaa (hannuman @ Touko. 07 2006,10:18) kirjoitti
    En vieläkään tajua miks pitää yrittää noin naurettavassa paikassa säästää, kun muut vermeet on ostettu viimesen päälle. Kai se on nuukalla retee olo kun säästin oikeen monta euroa kun vaihdoin öljyt. Siis kerran pari kesässä. Sitten mennään alkoon ja ostetaan litrahinnaltaan ihan eri luokkaa olevia tuotteita eikä tuu mieleen säästöt kun kieli lippasee ja suuta kuivaa, on ihminen tyhmä on.

    Tiivistettynä TM:n viesti oli mielestäni tässä: MP:n moottoreissa on todella kovat litratehot vrt. autoja. Kierrosalueet on ihan eri luokkaa, silti kytkimen pitää toimia normaalisti.

    Tää on niin typerää edes keskustella asiasta
    Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
    Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
    Kannattaako rikkaankaan halpoihin sortua.
    kannattaako rikkaankaan maksaa turhasta?
  17. #47
    Tämä nyt oli ensimmäinen varsinaisesti moottoriöljyjä käsittelevä threadi, niin ajattelinpa postata tähän tuon Kawa-puolellakin esittämäni kysymyksen:

    Onkos porukalla kokemusta RedLinen öljyistä mp:ssä? Mainospuheet ovat ainakin kohtuullisen vakuuttavia ja kaiken huipuksi suosittelevat tuolla käyttämään mineraaliöljyjä ekat 2000km moottoipyörän sisäänajossa ennen vaihtamista omiinsa.

    Itse vaihdoin kotilon lootaan RedLinen MT-90 öljyn ja hienosti on pelannut, mutta monetpa autopiireissä vannookin juuri RedLinen nimeen. Kaipa sekin jotain kertoo, että valikoimista löytyy öljyjä myös kilpavehkeisiin - aina TopFuel-luokkaan asti... Halvimmasta päästä nuo ei kyllä ole.

    http://www.roadmachine.fi/redline.html
    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  18. #48
    Lainaa (hannuman @ Touko. 07 2006,10:18) kirjoitti
    En vieläkään tajua miks pitää yrittää noin naurettavassa paikassa säästää, kun muut vermeet on ostettu viimesen päälle. Kai se on nuukalla retee olo kun säästin oikeen monta euroa kun vaihdoin öljyt. Siis kerran pari kesässä. Sitten mennään alkoon ja ostetaan litrahinnaltaan ihan eri luokkaa olevia tuotteita eikä tuu mieleen säästöt kun kieli lippasee ja suuta kuivaa, on ihminen tyhmä on.
    Siis tässä asiassa aika samaa mieltä. Pyörän voi sitten jättää ostamatta jos ei "varaa" hommata sitä öljyä mitä ohjekirja sanoo.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  19. #49
    Lainaa (Jake82 @ Maalis. 23 2007,14:20) kirjoitti
    Siis tässä asiassa aika samaa mieltä. Pyörän voi sitten jättää ostamatta jos ei "varaa" hommata sitä öljyä mitä ohjekirja sanoo.
    ohjekirjathan ei öljyistä paljon muuta sano, kuin että SAE sejase- moottoriöljyä.

    tai korkeintaan sen verran on tarkennusta, että jonkun tietyn valmistajan öljyä, esim. hondaan hondan omaa öljyä, ja ihan takuulla vain siksi että tottakai se on parempaa, vai..?
  20. #50
    Lainaa (Jake82 @ Maalis. 23 2007,14:20) kirjoitti
    Lainaa (hannuman @ Touko. 07 2006,10:18) kirjoitti
    En vieläkään tajua miks pitää yrittää noin naurettavassa paikassa säästää, kun muut vermeet on ostettu viimesen päälle. Kai se on nuukalla retee olo kun säästin oikeen monta euroa kun vaihdoin öljyt. Siis kerran pari kesässä. Sitten mennään alkoon ja ostetaan litrahinnaltaan ihan eri luokkaa olevia tuotteita eikä tuu mieleen säästöt kun kieli lippasee ja suuta kuivaa, on ihminen tyhmä on.
    Siis tässä asiassa aika samaa mieltä. Pyörän voi sitten jättää ostamatta jos ei "varaa" hommata sitä öljyä mitä ohjekirja sanoo.
    Ennemmin eurot viinaan , kuin ölöjyyn .
    täytynee vähäsen korjata : mopo pelaa halvallakin öljyllä , mutta läheskään kaikki kuskit ei toimi halvalla viinalla !
    * * * *



  21. #51
    Nyt pääsin kokeilee Delvaccia CBR 1000F ja hyvin tuntuu ainaki kytkin ja laatikko pelaavan. Samaa paskaa ne öljyt on mutta eri purkeissa joten mun pyörään ei tule enää kalliita öljyjä. Jääpä ainaki mun osalta öljy herrojen optiot saamatta.
  22. #52
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2006,18:42) kirjoitti
    Erona on sarkasmi..
    Unohdit hinnan. MP-jäähdytinneste on valmiiksi esisekoitettua (=puolet vettä) ja hinta 10€/ litran purkki. Mutta mopossa on niin paljon kierroksia, että ei kannata auton nesteitä tunkea. Sama pätee jarrunesteeseen. Vai vetääkö moni endoja autolla? Endoihin pitää olla kunnon nesteet.
    Voi hevon v(*), että on kierroksia jäähdytysnesteelle, Tässä tapauksessa suosittelen tarkistamaan, että myös akku (ja luonnollisesti laturi myös) on voideltu sopivin vaseliinein. Ja lienevätkö ko.laitteet alunperinkään sopivia kierrosluvuille? Jarrunesteiden nopeusluokitus sensijaan on helppo, jos tiedät/tunnet ettei luokitus riitä, niin älä jarruta. Luonnollisesti voit hidastaa vauhtia laahaamalla saappaita jos ne ovat tähän tarkoitukseen hyväksyttyjä.
  23. #53
    Lainaa (Peltsi @ Touko. 06 2006,22:57) kirjoitti
    Voi köyhyys. Tähän öljy-juttuun tuntuu menevän yllättävän iso osa motoristien rahasta ja ajasta. Jos ne vaihtaa 6-12 tonnin välein ja panee siihen vaikka kuin täyssynteettistä öljyä ei se maksa kuitenkaan suodattimen kans kuin parin bensatankillisen verran. Ei varmaan kovin moni vaihda öljyjä tiheämmin kuin pari kertaa kaudessa. Mun mielestä tuo on kyllä tosi pieni kustannus täsä leikisä.

    Mää en kyllä vihti vaihtaa suodatinta ko joka neljäs öljynvaihto ko siinä vanhasa ei näy päälle päin olevan mitään vikaa.
    Päälle päin? Niin, no, eikö se öljy kuitenkin kulje siellä sisälläpäin. Eikö se oo yksi ja sama vaikka siinä on koiranpaskaa filtterin päällä. Suodatuskyky heikkenee ajan myötä..? No, jokainen taaplaa tyylillään. Itse ehkä suosin sitä, että vaihtaa 5 tkm välein öljyn ja suodattimen 10 tkm välein.
    Kronoby Racing Team
  24. #54
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 26 2007,08:18) kirjoitti
    Lainaa (Peltsi @ Touko. 06 2006,22:57) kirjoitti
    Voi köyhyys. Tähän öljy-juttuun tuntuu menevän yllättävän iso osa motoristien rahasta ja ajasta. Jos ne vaihtaa 6-12 tonnin välein ja panee siihen vaikka kuin täyssynteettistä öljyä ei se maksa kuitenkaan suodattimen kans kuin parin bensatankillisen verran. Ei varmaan kovin moni vaihda öljyjä tiheämmin kuin pari kertaa kaudessa. Mun mielestä tuo on kyllä tosi pieni kustannus täsä leikisä.

    Mää en kyllä vihti vaihtaa suodatinta ko joka neljäs öljynvaihto ko siinä vanhasa ei näy päälle päin olevan mitään vikaa.
    Päälle päin? Niin, no, eikö se öljy kuitenkin kulje siellä sisälläpäin. Eikö se oo yksi ja sama vaikka siinä on koiranpaskaa filtterin päällä. Suodatuskyky heikkenee ajan myötä..? No, jokainen taaplaa tyylillään. Itse ehkä suosin sitä, että vaihtaa 5 tkm välein öljyn ja suodattimen 10 tkm välein.


    Eiköhän tuo Peltsin loppukommentti ollut ihan huumoriksi tarkoitettu..

    Meillä on muuten sellainen kissa, joka ei syö ruokaa, jos purkin kyljessä ei ole kissan kuva

    Eikös erot hyvän ja huonon öljyn välillä enemmänkin korostu vasta kun öljy vanhenee. Eli kun vaihtaa öljyt tiheään (jos kumminkin vaihtaa) ei superhyper-ööleistä liene suurtakaan hyötyä suojellessa kulumiselta.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  25. #55
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2006,11:07) kirjoitti
    Lainaa (mkoo @ Touko. 07 2006,11:01) kirjoitti
    Laittaa sitä mitä ohjekirja suosittaa.
    Tossahan se on tiivistettynä se oleellinen tieto.

    Oman mopon manuaalissa seisoo että SF- tai SG-luokan öljyä ja 10W40 öljy käy ympärivuoden.
    Mikähän tän ymmärtämisessä on niin vaikeeta ?
  26. #56
    3000 km välein olen Castrolin 15W-50 vaihtanut kilogixxuun koska ainakin puolet ajoista on rata-ajoa Käsittääkseni rata-ajo kuluttaa kuitenkin jonkin verran enemmän kun "siviiliajo"
    BMW S 1000 RR-10
  27.  
  28. #57
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 26 2007,09:28) kirjoitti
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 26 2007,08:18) kirjoitti
    Lainaa (Peltsi @ Touko. 06 2006,22:57) kirjoitti
    Voi köyhyys. Tähän öljy-juttuun tuntuu menevän yllättävän iso osa motoristien rahasta ja ajasta. Jos ne vaihtaa 6-12 tonnin välein ja panee siihen vaikka kuin täyssynteettistä öljyä ei se maksa kuitenkaan suodattimen kans kuin parin bensatankillisen verran. Ei varmaan kovin moni vaihda öljyjä tiheämmin kuin pari kertaa kaudessa. Mun mielestä tuo on kyllä tosi pieni kustannus täsä leikisä.

    Mää en kyllä vihti vaihtaa suodatinta ko joka neljäs öljynvaihto ko siinä vanhasa ei näy päälle päin olevan mitään vikaa.
    Päälle päin? Niin, no, eikö se öljy kuitenkin kulje siellä sisälläpäin. Eikö se oo yksi ja sama vaikka siinä on koiranpaskaa filtterin päällä. Suodatuskyky heikkenee ajan myötä..? No, jokainen taaplaa tyylillään. Itse ehkä suosin sitä, että vaihtaa 5 tkm välein öljyn ja suodattimen 10 tkm välein.


    Eiköhän tuo Peltsin loppukommentti ollut ihan huumoriksi tarkoitettu..

    Meillä on muuten sellainen kissa, joka ei syö ruokaa, jos purkin kyljessä ei ole kissan kuva

    Eikös erot hyvän ja huonon öljyn välillä enemmänkin korostu vasta kun öljy vanhenee. Eli kun vaihtaa öljyt tiheään (jos kumminkin vaihtaa) ei superhyper-ööleistä liene suurtakaan hyötyä suojellessa kulumiselta.
    No viisasteluahan se tietysti oli. Eipä tuo ole koskaan ollu tään mun leikin kynnyskysymyksiä tuo koko säästöhomma. No toisaalta mää oon kyllä säästäny varmaan tuhansia euroja kun ei ole pessyt pyörää lähes ikinä. Ja vahoissa varmaan toisin 1000€ (on tosin ihan helkkarin hauskaa luettavaa nämä AutoClym-purkkien korkin väri-vertailut ja järjestykset missä niitä tulee käyttää). Jossakin asiassa sitä pitää säästää että tuntee itsensä tiedostavaksi kuluttajaksi.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12