Eilen 3.5. kohtasin surkean näyn Lahnuksentiellä 50metriä Vihdintieltä (Shellin risteys): Moottoripyörän jäänteet tien reunassa, josta pelastuslaitos niitä lapiolla kaapi jätesäkkiin, ja vieressä farkku-Volvo nokka lytyssä.
Shelliltä lähtenyt autoilija ei ollut havainnut moottoripyörää, joka ajoi etuajo-oikeutettuna Lahnuksentietä, jolloin seurauksena oli törmäys. Sinisen tarinan mukaan mp-kuski selvisi suuremmitta vahingoitta (ilmeisesti kiitos hyvän kypärän?), vaikka pyörä päätyi lunarikuntoon (pyörä näytti allroad-tyyppiseltä).
Varoituksen sana: Shellin pihalta tulevat autot ottavat yleensä isolta pihalta vauhdit liittyäkseen Lahnuksentien vähäiseen liikenteeseen - Vihdintieltä mäestä kaartaen kääntyvä ja vauhdilla tuleva moottoripyörä jää helposti huomaamatta.
Onko ko. onnettomuudessa mukana ollut mp-kuski orggilaisia - Tsemppiä!
No niin ajokausi on sitten monella jo päällä kun näitä juttuja tulee joka päivä.
Tsemppiä kaverille ja pikaista paranemista.
400...500 loukkaantunutta per ajokausi -> n. 3 kpl joka päivä ajokauden aikana. Loukkaantuminen tarkoittaa vähintään kolmea sairaanhoitopäivää, eli ei mitään ihan pikkujuttuja.
Tänä vuonna päästiin sentään vapun tälle puolen yli ilman hengenheittoja.
1000
Onneksi ei käynyt pahemmin, tänään itse ajoin autoa työasioissa, ja olin kääntymässä vasemmalle, olin pysähdyksissä, edestävastaantulevan auton näin mutta sen takanatulevaa *moottoripyörää en todellakaan nähnyt. *Onneksi olin pysähdyksissä ja muutenkin hitaalla että en ehtinyt muuta kuin ohjauspyörää kääntää hieman...
Pelästytti se, ettei todellakaan välttämättä huomata moottoripyörää, vaikka itsekin motoristina ympäristöä tavallista tarkemmin koittaa katella auton ratin takaa..
-Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia-
-Naara ittelles ennenku muut kerkijää-
Olin Lahnuksen Shellillä jonkin verran tuon tapahtuman jälkeen ja ojassa ollut pyörä näytti GSX-F Suzukilta. Kuskia en nähnyt, mutta tarinan/huhujen mukaan kujettaja oli kunnossa.
Aika paljon oli Volvo V70:n keula mennyt kolarin voimasta kasaan, joten aika kova pamaus on varmasti ollut. Toivottavasti kuski on kunnossa.
Työkaveri kertoi aamukahvilla, että oli eilen ollut RM Heinolla ostamassa kaverilleen pyörää ja ilmeisesti tämä sama henkilö oli lähtenyt koeajamaan jotain Heinon pyörää. Muutaman minuutin kuluttua lähdöstä oli ambulanssin ääni ujeltanut ja kun olivat siitä lähteneet kotiin päin, niin näkivät saman pyörän kasassa Lahnuksen Shellin edessä. Eli koeajo oli ainakin tämän tarinan mukaan päätynyt Volvon kylkeen.
Toivottavasti kaveri on suht kunnossa. Volvo oli ilmeisesti ollut keulasta aika länässä ja pyörä tuhannen päreinä.
Ui pentele! Oon monesti siitä ajellessa miettiny että siinä on iiiiso risteys mutta näkyvyyttä petollisen vähän tiettyyn suuntaan.
Pikaista toipumista kuskille!
When in trouble, or in doubt
run in circles, scream and shout.