Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Kävin tuossa ruuhkassa seisomassa, niiin kone kävi perkeleen kuumana, täytyy tarkistaa nesteiden määrä.
    Mutta varsinainen asia on semmoinen jota aikaisemmin ei vastaan ole tullut, ensiksi mykisty kiekkamittari ja sit nopeusmittari, mutta kun motarille taas selvisin niin lämmöt laski normiin, alkoi taas mittaritkin toimimaan.
    Onko yleispätevää syytä.??
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  2. #2
    Ei aiankaan mulla oo mittarit pimenny vaikka kone käy parhaillaan 103 asteisena lurruutellesa kartsalla ja liikennevaliossa. Omani on vm-05
    Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
  3. #3
    hmm.. haiskahtas sähkö proleemalta, akkukin tekee tollasta ku oikariin yrittelee.
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  4. #4
    Lainaa (kst @ Touko. 04 2006,09:34) kirjoitti
    hmm.. haiskahtas sähkö proleemalta, akkukin tekee tollasta ku oikariin yrittelee.
    Akkua veikkaan, ei iltsella enään akulla käyntiin lähtenyt, akku on vajaan viikon vanha, merkki biltema, täytys kattoo lataus säädin toinen akku alle vuoden.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  5. #5
    Mulla mykisty kans mittarista molemmat viisarit (-98 xx) ku ajelin semmosta 100km/h vauhtia ja sitte varmaan jonku 10km jälkeen siitä sammu pyörä risteykseen..no sitä sitte autolla ladattiin ja sehän lähti käymään ja ajoin kotia. Sulakeboksiin vilkasin niin oli se FAN kohdan sulake palanu ja ku katottiin laturilta tulevaa liitintä missä 3 johtoa niin se oli melko musta...tarkistahan iteltäki ettei oo siitä johdot löysällä ja ei jaa virtaa sitte kunnola......toivottavasti vika oli tossa ettei tarvi kissojen ja koirien kanssa... *
    Blade -06
    XX -98
  6. #6
    Ei ollut sulakkeita palanut, ja lataus toimi, noin 13V joutokäynnillä ja 14V kierroksilla. Tuuletin toimi oikein, saattoi olla että tunnin seisominen ruuhkassa ei ole XX:ää varten.
    Kävin sulakkeet kyllä läpi varmuudeksi oli siellä hapettumia.
    Mutta joka tapauksessa ihme juttu.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  7. #7
    Mulla oli joskus R1:ssä vastaava juttu.. Akku ei vaan latautunu ajossa ja veti mittarit nolliin ja alkoi sitten pätkimäänkin, kunnes lopulta hyytyi kokonaan.

    Vika löytyi jännitteensäätimen tulevasta löysästä laattaliittimesta, ei ollu kunnon kontaktia, joten lataili vähän miten sattuu, kunnes ei ladannu enää ollenkaan. Puristin se liittimen paremmin kiinni niin alkoi pelaamaan normaalisti.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (mopokuume @ Touko. 04 2006,15:30) kirjoitti
    Ei ollut sulakkeita palanut, ja lataus toimi, noin 13V joutokäynnillä ja 14V kierroksilla. Tuuletin toimi oikein, saattoi olla että tunnin seisominen ruuhkassa ei ole XX:ää varten.
    Kävin sulakkeet kyllä läpi varmuudeksi oli siellä hapettumia.
    Mutta joka tapauksessa ihme juttu.
    Olisko sittenkin latauksessa jotain häikkää sulla kun olet ruuhkassa ajellu ja joutokäynnillä lataus alle 13v. Kun ittelläni meni jänniteen säädin ja vaihdoin uuden niin lataus on tyhjä käynnilläkin yli 14v tai ainakin tasan 14v.
  9. #9
    Lainaa (jmy69 @ Touko. 04 2006,20:47) kirjoitti
    Olisko sittenkin latauksessa jotain häikkää sulla kun olet ruuhkassa ajellu ja joutokäynnillä lataus alle 13v. Kun ittelläni meni jänniteen säädin ja vaihdoin uuden niin lataus on tyhjä käynnilläkin yli 14v tai ainakin tasan 14v.
    Ei kai se heitto noin suuri ole yleensä tyhjäkäynnin ja kierrosten kanssa, vai onko? Mulla vanha tonni Äffä antoi tyhjäkäynnillä 14.2V ja 5000rpm 14.3V ja speksit sanoo että 12.6-15.0V välillä oltava.
    Honda CBR1100XX
  10. #10
    Haynes ilmoittaa 5000 kierroksilla 14.7 V - 15.5 V.
    Joutokäynnistä ei puhuta mitään.


    Täytyy sit miltein uskoa, että on vetämässä viimeisiä jännitteensäädin.

    Mistäs kannattas uusi ostaa?



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  11. #11
    Stormilta ostin tarvikesäätimen Cebariin. Hinta oli alle puolet (93e) orggisosaan verrattuna. Tarvikesäädin on varustettu jäähdytysrivoilla, joita alkuperäisessä ei ollut. Lämpiäminen noi kai yleensä rikkoo.

    Stormin kuvastosta:
    CBR1100XX Blackbird ’97-98 MCI-RGU-118 99,00
    CBR1100XX Blackbird ’99-00 MCI-RGU-114 139,00
    CBR1100XX Blackbird ’01-03 MCI-RGU-147 183,50

    tuolla on ohjeet miten tasasuuntajan rikkoontumisen voi yleismittarilla todeta: latausongelmien korjausohje



    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  12. #12
    No nyt on käyty liittimet ja kaikki läpi, laturi puski pikkusen yli 60V kierroksilla eli jees, hetken *kun laitoin palikat *paikoilleen näytti siltä että kaikki pelaa taas, päättelin että varmasti jossain oli kosketus ongelma, olinhan jo kaikki liittimet öljytty ja avattu moneen kertaan. no vittu katteita ruuvatessa aattelin taas mitata et virtaa tulee ja vitut välillä 12V ja välillä hetken 14V, niin ja akku taas tyhjä.
    Pakko kai se hakea säädin Stormilta.

    Erityis kiitos Yömaha centterin korjaamopäällikölle, kun opasti kädestä pitäen.



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  13. #13
    Joo, mulla oli kusiaisessa suurinpiirtein samat oireet ja hommasin uuden säätimen niin johan pelittää
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  14. #14
    Voi hitto, löytyykö Suomesta liikettä mistä sais säätimen, kenelläkään ei hyllyssä ja Stormilla tietokoneet alhaalla.
    Onpas nyt huonoa onnea kerrakseen.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  15. #15
    Ite ostin viime kesänä semmosesta paikasta kun motoplaza.org

    Hinta oli 169€ muistaakseni
  16. #16
    Jatkan ihmettelyä kun osan saanti kestää viikon, tulipa mieleen mitäs hiton eroa eri vuosimallien jännittemensäätimessä on, kun jenkeissä myydään säädintä joka sopii 900RR 1000RR, 1100, lukee vielä että sopii kaikkiin vuosimalleihin, sit noilla Saksalaisilla sivuilla tuli vastaan että ovat laittaneet XX:ään R1:sen säätimiäkin ilmeisesti sopii miltein heittämällä eli onko tässä kauppiailla taas ryöstön meininki, kun myydään samaa tuotetta monella hinnalla erimalleihin.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  17. #17
    170e maksoi mullakin, kaks kesää sitten....ja siinä on jäähdytysrivat....lisäsin kuitenkin säätimen perssiiseen lämmönjohdetahnaa, piitahnaa....
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  18. #18
    mulla oli aikanaan vm 99 XX:ssä samantapainen vika. sähköt hävisi ja joskus jopa konekin sammui. hetken päästä tuli sähköt takaisin, tai saattoi vaan olla silmänräpäyksen verran, syyksi osottautui akun maakaapelin rungon puoleinen löysä liitos.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  19. #19
    Menee ihan ufo hommiksi, viikonlopun mopo seissyt parkkisella liitoset uiden crc moömmössä, nyt näyttäs lataus toimivan ilman mitään ongelmaa, täytyy käydä ajelemassa pien lenkki ja kattoo lataako vieläkin, tasasta 14.5V volttia työnsi akulle vaikka kuinka sammuttelin ja laitoin katteet paikoilleen.

    Hulluks tulee pian.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  20. #20
    Ite tuli kans kikkailtua ja ihmeteltyä viikon verran latausongelmien kanssa ja hermothan noiden sähköjuttujen kanssa tuppaa meneen. Totesitko mittaamalla, että vika on regussa? Omassa mopossa yleismittarilla näki heti kättelyssä, että yksi tasasuuntajan laturille menevistä lähdöistä on pskana.
    Sullahan voi käydä hyvä munkki ja vika onkin hapettuneissa liittimissä.

    Lainaa kirjoitti
    Tasasuuntaaja

    Tasasuuntaaja kannattaa testata joka tapauksessa. Piuhat pidetään edelleen irti tasasuuntaajasta. Väännetään mittari dioditestiasentoon (yleensä piippitesteriasennossa, merkki on nuolen ja plussan yhdistelmä).
    Punainen mittarin piuha laitetaan plus-ulostuloon (punaiseen) tasasuuntaajalta, musta mittarin piuha yhteen laturille menevään tasasuuntaajan (keltaiseen) lähtöön. Sama mittaus tehdään kaikkien laturiin menevien tasasuuntaajan liittimien ja plussan välillä. Pitäisi olla noin 1,5 V tai yli.

    Vaihda piuhat, musta mittarin piuha tasasuuntaajan plus-lähtöön (punaiseen), ja punainen mittarin piuha yhteen laturille menevään tasasuuntaajan (keltaiseen) lähtöön. Sama mittaus tehdään kaikkien laturiin menevien tasasuuntaajan liittimien ja plussan välillä. Mittarin pitäisi näyttää noin 0,5 V

    Nyt laitetaan musta mittarin piuha miinus-ulostuloon (mustaan) tasasuuntaajalta, punainen mittarin piuha yhteen laturille menevään tasasuuntaajan (keltaiseen) lähtöön. Sama mittaus tehdään kaikkien laturiin menevien tasasuuntaajan liittimien ja miinuksen välillä. Pitäisi olla noin 1,5 V tai yli.

    Sitten vaihdetaan punainen mittarin piuha miinus-ulostuloon (mustaan) tasasuuntaajalta, musta mittarin piuha yhteen laturille menevään tasasuuntaajan (keltaiseen) lähtöön. Sama mittaus tehdään kaikkien laturiin menevien tasasuuntaajan liittimien ja miinuksen välillä. Pitäisi olla noin 0,5 V.
    Jos dioditestit näyttivät jotain muita arvoja, tasasuuntaaja on rikki.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  21. #21
    Mulle kävi tossa lauantaina, että kun tankilta jatkettiin ja starttasin pyörää niin ihan kuin startin pyöritys olis pätkäissyt hetkellisesti. Aiheutti sen, että kello ja osamatkamittari nollaantuivat. Mikähän tämän aiheutti

    Välillä kun kylmänä käynnistää niin tuntuu, että akku ei jaksaisi pyörittää ihan kaikin voimin. Akku on kylläkin alkuperäinen(4 vuotta). Mikä noiden akkujen kesto yleensä on?

    Ja pyörä on vuoden 2001 XX
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  22. #22
    Mulla oli xx:ssä tämmöinen tapaus.
    Viime syksynä akku sippas ja ajattelin et orggis akku on tullut tiensä päähän (-99/43tkm) ja ostin halpisakun biltemasta (n.17,9e) ja sillä ei tullut kuin muutama sata km ajettua. Akku oli kii pyörässä talven ja ei tuntunu pitävän virtaansa. (Tiedän että akku pitäis irroittaa talvex ym. mutta vieressä seisoi -05 pan european 18tkm ajettu ja sen akku piti virtansa) Noh ajattelin että akku on paska ja marssin valtuutetulle diilerille ja ostin yusan akun (86e). No ajelin onnellisena n.400km kunnes akku ilmoitti taas hyytymisen merkkejä.
    Foorumista tekemieni havaintojen perusteella epäilin syylliseksi jännitteen säätäjää. Kymänä voltteja tuli 12.6-12.7 ja kierrooksilla n.13.5v. Mittasimme vieressä olleesta -05 xx:stä (20tkm ajettu) melki samat lukemat n.0,1v erolla. Taas harmaitahiuksia lisää! Sitten ajoimme pyörän kuumaksi niin silloin tuli enään 11,4 ja kierroksillakin jäi alle 12v ja kun otti katteiden alta sen esiin niin se oli niin kuuma ettei kärsinyt kättä päällä pitää!!!
    Soittelin Seppo Sulalle ja selvisi että siellä jännitteen säätäjä olisi maksanut n.195e ja Stormilla 139e
    Päädyin ostamaan sen stormilta ja kaiken kukkuraksi se oli täysin samallainen kuin orig. eli oiskohan tullut samasta tehtaasta! (jos osat olisi olleet vierekkäin niin ei ois pystynyt sanomaan kumpi on käytetty paitsi likaisuuden perusteella)
    Nyt pyörä pelaa ja suu on hymyssä!
  23. #23
    Kyselin tutulta huoltomieheltä tuosta lataussäätimen ongelmasta ennen kuin bläkkarin itselleni hankin. Ja hän väitti että nimenomaan tarvikeakuilla noita alkuperäisiä säätimiä rikotaan... Eikös täälläkin aikamonella ole latausongelmat alkaneet biltama yms. muun halpis akun hankinnan jälkeen??

    Ja selvennetään tähän vielä, että en ole Brandtin sanansaattaja millään muotoa.
    //CBF600SA -11
  24.  
  25. #24
    Lainaa (SPL @ Touko. 16 2006,16:37) kirjoitti
    Kyselin tutulta huoltomieheltä tuosta lataussäätimen ongelmasta ennen kuin bläkkarin itselleni hankin. Ja hän väitti että nimenomaan tarvikeakuilla noita alkuperäisiä säätimiä rikotaan... Eikös täälläkin aikamonella ole latausongelmat alkaneet biltama yms. muun halpis akun hankinnan jälkeen??

    Ja selvennetään tähän vielä, että en ole Brandtin sanansaattaja millään muotoa.
    Kyllä mulla alkoi ihan alunperin alkuperäisellä akulla, tosin se on taas ajossa kun sinne virtaakin nyt menee, eli on 2 kpl tarvike akkuja hyllyssä, kyllä se on ihan XX:än tyyppivika, ulkomaisilla sivuilla ovatkin säätimen hajotessa pyytäneet kiertämään Hondan omat säätimet kaukaa koska jähdytys on niissä heikko. Yammun R1 säätimiä ovat kovasti kehuneet.
    Tosin nyt mulla on Stormin säädin, kaikki pelaa taas hyvin.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.