terve!
hondassahan tuo nokkaketjun rallatus on se "tyyppivika" ja yleensähän se menee kiristäjän/ketjun vaihdolla mut mulla se rallattaa vieläkin vaikka kummatkin ketju ja kiristäjä on vaihdettu noin 2000km sitten. eli kun esim härkkää kaasua tyhjäkäynnillä niin kuuluu semmonen rallatuksen omainen ääni, myös vedätettäessä kuuluu (2000-5000rpm). onko noissa kiristäjissä sitten jotain eroja vai voiko ne ketjun ohjaimet olla syynä vai mikä muuten vois olla? ei varmaankaan haittaa? mut on v ittumainen ääni
valitan tyhmiä kysymyksiä mut ääni ois hyvä saada pois
Kokeiles seuraavassa öljynvaihdossa 15w-50 öljyjä.
Työnnä earit syvemmälleitseä vaivasi myös se ääni aikanaan, mutta ei enää jaksa välittää, ominaisuus kun on. Onko venat tarkistettu että jos sieltä kuuluis ylimääräsiä?
venat on säädetty. tuota öljyä täytyynee kokeilla seuraavassa öljynvaihdossa. hondan oma öljy lienee parasta?
Mulla vaihteisto rallattaa seisoessa. kytkimella hiljenee.
Nokkaketjun ja kiristimen vaihto kyllä autto niiden rallatukseen.
Vaihdon jälkeen on pari kertaa hetken rallattanu ku on käynnistäny, mut syy on varmaa et öljyt ei oo ehtiny kiristimee. Mut ominaisuushan toi on. Tulee varmaa itelläki kohta takas se ääni.
Mulla kans aikansa rallatteli. Vaihdoin tossa alkukeväästä nokkaketjun ja -kiristimen. Lisäksi säädätin venttiilit ennen ekoja ajoja. Eipä hirveesti tunnu rallattelevan ja kehrää kuin kissa, mutta josko loppu kesästä taas... Eihän se ääni hirveesti kai muuta haittaa, mutta päähän se rupee ottamaan.
Viisas pääsee vähemmällä!
Hiukan asiaa sivuten. Kuuluuko kellään koneesta sellasta pientä nakutusta, tod.näkösesti vaihdeloovasta. Ääni on suht pehmeä ja ei mitenkään hirveän tiheä, mutta kuuluu aika hyvin esim. vapaalla kun pyörä seisoo paikallaan. Mitään omituista en ole kuitenkaan huomannut ajossa *![]()
Joo, kai se Hondan oma öljy on parasta. Ite käytin hetken castrolia ja nyt on koneessa G4N 10W/40. Sitähän niissä uusissa tehtaalta tullessakin. Mutta kuka nyt sitten mistäkin pitää.(jurkma @ Touko. 03 2006,22:18) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
Tuo vapaalla kuuluva metelikin on cebarin ominaisuus. Siitä ei kannata välittää.(Needle @ Touko. 04 2006,13:29) kirjoitti
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Itse olen ihmetellyt -99 F4 ihme nakutusta käynnistyksen jälkeen.... Kuuluu myös joskus hiljaa ajettaessa...kierroksilla 1000-3000rpm, ihan normaalia?
...Projekteilla on kumma tapa venyä ikuisuusprojekteiksi...
Mulla kuuluu sama ääni ja kävin kyselee huollosta.
Sanoivat et säätää venttiilit ja synkkaa kaasarit ni loppuu sillä. Täytyy varmaan varata aika noille.
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
Sama homma, vaihteistosta kuuluu pientä rallatusta vapaalla. Vaan eipä paljon tahtia haittaa...(Antmano @ Touko. 03 2006,22:31) kirjoitti
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650