-97 mallin XX heräteltiin talviunilta Korpiahon verstaalla. Stage 1 Dynojet-sarja sekä Yoshimuran RS-3 zyclon sliparit. Dynojetistä 150:llä kävi liian rikkaalla ja 144:lla liian laihalla. Niinpä fiksuina alan ammattilaisina ottivat sarjan ulkopuolelta 148:t, joilla kone antoi parhaan tuloksen. Eipä olisi onnistunut muutos kotipajassa, ilman penkkiä, ja asiantuntemusta...
Minusta tuo 4- 6 trpm välillä tapahtunut väännön kasvu ( ~12 Nm) on ihan OK! Kuoppaa vielä jäi...mutta äänet on melko matalat!
XX ennen ja jälkeen muutosten
Toi käyrä on ilmeisesti takanakilta? Mä laitoin omaani, samaa vuosikertaa, pelkän Sharkin putkiston. Bikeworld mittasi kampiakselilta 163 hv ja 127 Nm. Paljonko tolla sun pyörällä on ajettu? Mulla on 44 tkm mittarissa, Saksantuontipyörä eikä huoltohistoriaa. Mutta ihan hyvät lukemat tuli.
No perskules !
Tässähän saapi odotella omastakin mopottimesta sitten ihan itselleni riittäviä käppyröitä. Mopo on mallia -98 ja paikalleen ruuvattuna Micronin Beta kannut, BMC:n filtteri ja Dynojet...ja tietty Iridiumit.
Pahuksella on "säilynyt" pollet ihan hyvin pyörässä vaikka ei enää uusista mopoista puhutakaan....
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
On ne vaan pirun kalliita nuo muutamat Nm:t ja kW:t.....tällä tasolla...
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Takaselta tuo käyrä on. Pyörällä on ajettu 53 tkm ja saksan tuliaisia. Filtteri on "tavallinen" eikä iridiumeita(Pahus @ Huhti. 04 2006,21:58) kirjoitti
.
Se juttu siitä, että näitä pyöriä valmistettiin 7:ä eri teholuokkaa, niin ei ole ihan mulle auennut. Elikkä en kyllä tiedä, mikäs "tehoversio" mulla mahtaa alunperin olla?!?.
Mulla olis menossa mittaukseen 24.4, niin sit nähdään paljon ajetun tila.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Kerätään hieman tilastoa Blackbirdien tuloksista. Joiltakin osin nuo yllä esitetyt näyttävät suht. korkeilta.
Tässä kahden pyörän tiedot:
vuosimalli: 1998
penkki: MJP 2000
mittaustulokset takapyörältä
vakioputki + K&N + Dynojet
max teho: 127,69
max vääntö: 105,40
vuosimalli: 1998
penkki: MJP 2000
mittaustulokset takapyörältä
vakioputki + K&N + Dynojet
max teho: 131,85
max vääntö: 107,71
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Niin eli lainatakseni vielä itseäni! Kuka valaisisi tuon eri tehoisten XX:ien probleeman? Lainaus Bikefox:n sivuilta:(markem @ Huhti. 05 2006,11:20) kirjoitti
Tiesitkö muuten, että Honda CBR 1100 XX -97 pyörästä oli 7 teholtaan erinlaista täystehomallia ( + - 20 hp ) ja lisäksi kuristetut matalatehoversiot...
Mistäs tuon "tehomallin" sitten voisi tarkistaa?
bikefoxin XX -97 virityksestä
Tuosta sytkäboksin koodista selviää ainakin jotakin. En nyt muista ulkoa noita eri tehoversioiden numerosarjoja, mutta googlella saattaa löytyä. Tuota tutkimista vaan vaikeuttaa se, että koodi on jollakin onnettomalla maalikynällä tuhrattu boksin päälle ja lähes poikkeuksetta kulunut lukemattomaan kuntoon.
Jos noita kaasarimallin eri tehoversioita todella on nuo kaikki 7 niin luulenpa, että tuossa on kaikille eri maanpinnan korkeuksille suuttimilla ja neuloilla säädetyt versiot mukana. Tuskin noita sytkäbokseja on kuitenkaan noin monta erilaista versiota. Itse olen törmännyt vain kahteen eri koodiin.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Tuohon en osaa sanoa, koska en ole ollut mukana tilanteessa.(pajazo @ Huhti. 06 2006,21:24) kirjoitti
Mutta korjatkaa, jos ja kun on olen väärässä, että penkitystilanteessa mittaukset eivät tallennu automaattisesti muistiin, vaan haluttu mittaus trigataan, jonka johdosta ajo tallentuu muistiin ja siitä printattavaksi.
Olisiko tuossa käynyt niin, että tallennuskäsky ei ole tapahtunut samoihin aikoihin "ennen" ja "jälkeen".
Se on siitä säätäjästä kiinni, se nyt vaan on ilmeisesti sattumalta/epähuomiossa aloittanut toisen vedon hiukan ylempää.(pajazo @ Huhti. 06 2006,21:24) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu, nyt on mun dynokäppyrä kansan nähtävissä: http://www.moottoripyora.org/kuva-al....E43.jpg
Itse ainakin oon todella tyytyväinen ja yllättynyt käyrän suoruudesta ja tehosta ylipäänsä. Lähtis nyt vaan toi valkoinen p**ka pois tieltä!
Mikäs toi kerroin muutoin on, kun kampiakselin tehon muuntaa takanakin tehoksi, jotain ~0.7 - 0.8?(Pahus @ Huhti. 07 2006,19:17) kirjoitti
Jaa'a, tiedäpä tuota. Mulle kyllä BW:n hemmo laski, että tosta pitäs saada joku 150 hv renkaalta. Mutta jos jollain on faktatietoa, kiinnostais muakin.
Sama penkki Vantaalla, XX vm-05(PCIII+Yoshi 4-1+vapaav.s.)= 173.9 hv. Bikefoxin tekeleitä mutta mitattiin Vantaan BW:ssä.
Siis kampiakselilta.![]()
Miten tuo Bike Worldin dyno muuntaa takanakilta mitatun tehon kampuralle? Mittaako ihan oikeasti voimansiirron vastukset vapaarullauksella kytkin pohjassa vedon jälkeen vai käyttääkö jotain kerrointa?
Olisi mukava saada nuo tulokset vertailukelpoisina eli takanakilta mahdollisimman monelta. Toki takarenkaalta mitattuun tehoon vaikuttaa ketjujen kunto yms, mutta tuo mittaustuloksen siirtäminen kampiakselille ei kaikissa penkeissä perustu todelliseen voimansiirronhäviöön vaan johonkin arvioon siitä.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
BW:ssä on käytössä pienempi kerroin kuin muilla. Esim Viaberilla on 1.12 (12%), BW:llä taitaa olla vain n. 1.09, eli n. 9%.(Pahus @ Huhti. 07 2006,19:48) kirjoitti
En tiedä kumpi on lähempänä totuutta. BW:n penkki näyttää pikkasen enemmän renkaalle kuin vaikkapa Viaberin, MR-Powerin tai KX-Centerin penkki. Aika lähellä ne on kuitenkin toisiaan.
Mulla oli BW:ssä renkaalla 174,3hp ja kampuralle se arvio silloin 189,9hp. NOS:lla renkaalla 218,3hp ja kampuralla 237,6hp.
Tää oli faktaa!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kaikkihan ne on arvioita.(ruoste @ Huhti. 08 2006,09:12) kirjoitti
BW:n penkki taitaa yrittää mitata sen voimalinjan pyörittämiseen menevän voiman, kun kytkin on pohjassa vedon jälkeen. Lapussa on ainakin kohta Losses(N.m). Mutta siinä on vaan sitten sen ongelma, että eihän siihen voimalinjaan menekään niin paljon voimaa hukkaan kun sitä ei rasiteta, eli ei ole veto päällä. "Vapaana" rullaava voimalinja vastustaa todellakin vähemmän kuin veto päällä.
Luulisin, että sen takia nuo BW:n kertoimet takarenkaalta kampuralle ovatkin liian alhaisia. Kaikkihan ne on arvioita, tuo yrittää sen mitata, mutta ei ota tuota eroa huomioon (pyöriikö vapaana vai ei).
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
On se muuten ihme juttu, että tulokset noissa on jotain arviokäppyröitä. Luulis olevan selvempää vaan piirtää tohon se kumilta tullut käyrä. Vai ajatteleekohan ne, että asiakas on tyytyväisempi ku se saa korkeamman käyrän paperille?![]()
Ne saa sieltä käyrän takakumiltakin, itse otin kummatkin:(Pahus @ Huhti. 08 2006,09:55) kirjoitti
http://www.bomber.fi/modules....t=25228
Asiakas saa ihan itse päättää kumman haluaa, ja yleensähän se varmaan haluaa sen missä on korkeampi teho, eli kampuralta![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
![]()
Hetkellisesti oli sellainen tunne, että omasta moposta lähtee jotain tehoja, kunnes tuli lueskeltua bomber-foorumin juttuja by Tylyttäjä. Mahottomia lukemia ja viritelmiä pojilta löytyy. Eipä kannattane bläkkärin tehoista enempää rehvastella![]()
Täähän suorastaan provosoi sua pistämään paremmaksi!! ;)(markem @ Huhti. 08 2006,22:26) kirjoitti
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Itelläni cbr 600rr vm04 bikeworldin dyno sanoi takikselta 109 ja kampuralta 119,et ihan hävettää lukea noista+100% tehoista kun omistaa tälläisen polkupyörän....harmittelin jo että eikö 690e slipari tuonut ku 2perunaa lisää vakioon nähden....Ehkä pitää käydä mittaamassa muualla niin tulee hyvä mieli.
Itelläni cbr 600rr vm04 bikeworldin dyno sanoi takikselta 109 ja kampuralta 119,et ihan hävettää lukea noista+100% tehoista kun omistaa tälläisen polkupyörän....harmittelin jo että eikö 690e slipari tuonut ku 2perunaa lisää vakioon nähden....Ehkä pitää käydä mittaamassa muualla niin tulee hyvä mieli.
itse käytin ihan vakiota penkissä takaselta irtos 142hv.pyörä on saksan tuontia vakio putkella ja putsarilla.tartee vielä uudestaan ruuvata kun kelit lämpee niin näkee miten rikkaalle seokset menee.![]()
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!