Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Tuli tuossa tuommonen mieleen että löytyskö keskuudestamme niin paljon porukkaa eripuolilla suomee että saataisin sellainen kattava "hätä apu verkosto"
    Voitaisiin täällä kerätä puhelinnumerot ja vaikka jotain tietoja mitä apua voisi tarjota ja millä alueella... Listan voisi sitten ottaa reissulle mukaan ja jos vaik moppe särkyy ni vois apua pyytää...
    Itselläni ei kyllä tälläista tarvetta ole mutta ompaha tuolla joillain foorumeilla tätä tavannut ja tuntuupi toimivan..

    Listan voisi esim laittaa esim joteski näin..


    Alue:
    Puh.no:
    Milloin voi tavoitella:
    Millaista apua voit antaa:

    Oisko yhtään ideaa??
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  2. #2
    Ennen toimi ihan hyvin perinteinen motoristihenki. Aina pysähdyttiin apuun, jos joku oli jäännyt pyörällään tiensivuun. Joskus oli vielä ohje laittaa vasempaan peiliin joku huivi tms. merkiksi avuntarpeesta.
    En tiedä onko nykymotoristeilla enää tälläisia tapoja käytössä ?
    Tosin nykyvehkeiden korjaaminen pyöräntyökaluilla tienvarressa voi olla aika vaikeaa, vanhat pyörät ovat eri asia.
    Itse pysähdyn kyllä aina tarvittaessa apuun.
    Tälläinen verkosto ainakin toimii ja se on koko ajan liikenteessä joka paikassa.
    Toisaalta kännykkä lienee vähentänyt avuntarpeita.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  3. #3
    Lainaa (Jim Goose @ Touko. 03 2006,11:22) kirjoitti
    Toisaalta kännykkä lienee vähentänyt avuntarpeita.
    Aika monessa kaskossa on myös hinausvakuutus, vakuutusyhtiöt eivät halua rikkoutuneiden pyörien jäävän maanteiden varsiin.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  4. #4
    Ideana hyvä, mutta en usko, että tulee toimimaan.

    Nykyään vaan soittaa numeropalveluun niin
    sieltä saa sitten yhteyden mihin vaan.

    Ainoa, että voisi tulla halvemmaksi jos
    saisi joltain yksityiseltä apua.

    Itselläni on pakettiauto, joten sillä voisin
    mahdollisesti kyyditä pyörää Hyvinkään alueen lähistöllä...

    Ilmoittelen puhelinnumeron jos tämä idea herää henkiin.



    Suzuki GSXR 600 L1
  5. #5
    Eikös tuollainen orgin oma lista ollut joskus, ainakin jotain keskustelua sellaisesta muistan nähneeni... joskus vuonna x...
    En kyllä tiedä toteutuiko tuo idea silloin miten hyvin. *
  6. #6
    Joku näppärähän tämän toteuttaisi SMS palveluna, jossa olisi .ORG jäsenresteri niistä henkilöistä, jotka ovat valmiita auttamaan motoristia, joka joutuu pulaan heidän alueellaan.

    ...tai sitten käytetään tuota huivia kahvassa.
  7. #7
    Eli jos joku huivi (tms.) on vasemmassa kahvassa, niin motoristi tarvitsee apua? Olipa hyvä tietää.

    Kuinka moni itse eleillään pyytää apua siinä tienvarressa? Jos joku tekee näin, niin miten elehditte?
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  8. #8

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Ainakin Tapiolalla on viikonloppunakin hätäpalvelu, johon otimme yhteyttä, kun juniorin pärrä meni vialliseksi kehä III:lla. Sieltä antoivat heti käyttämänsä Espoon hinauspalvelun numeron. 1/2 tunnin odottelun jälkeen paikalla oli hinausauto, joka vei pyörän pajalle. Lisäksi siihen pysähtyi heti auttamaan junioria 2 motoristia. Yx bomber-kuski ja yksi vanhempi herrasmies uudella sinisellä FJR 1300:lla. Kaikki toimi tosi hyvin.

    Kannattaa pitää kukkarossa vakuutusyhtiön hätäpalvelunumero mukana.

    Ja. Erityiskiitos kavereille jotka pysähtyivät auttamaan, vaikka joutuivat ajamaan lähimmälle liittymälle ja kiertämään 4 km, päästäkseen toiselle puolelle kehätien, kun olivat vastaantulevien kaistalta havainneet juniorin tarvitsevan apua. .
  9. #9
    Lainaa (Jim Goose @ Touko. 03 2006,11:22) kirjoitti
    Ennen toimi ihan hyvin perinteinen motoristihenki. Aina pysähdyttiin apuun, jos joku oli jäännyt pyörällään tiensivuun. Joskus oli vielä ohje laittaa vasempaan peiliin joku huivi tms. merkiksi avuntarpeesta.
    En tiedä onko nykymotoristeilla enää tälläisia tapoja käytössä ?
    Joo sama homma eli jos huomaan pysähtyneen pyörän tienposkessa ja jos siltä näyttää että apua tarvittasiin (eli ei olla mehuja hörppimässä) niin käyn kyllä kysäisemässä et onko probleemia.

    Tuo liina vasempaan kahvaan on merkkinä kanssa mullekin tuttu. Ei sitä tosin kauheasti taideta mainostaa...
    <br />
  10. #10
    Helpoin homma on jos apua tarvii nii nostaa kättä jos joku muu motoristi ajelee ohitse?

    edit: tosin joku voi luulla että tuo vaan morjestaa joten ei ehkä toimi aina



    Yamaha FZ6S -06

    Mistä tätä ajetaan!?
  11. #11
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    No joo.... Empä tullu tuota ajatelleeksi että te kurvaatte vain siellä kehäIII sisällä uusilla pyörillä joihin tietty kuuluu automaattisesti vakuutukseeen että pelastetaan millon vaan...

    Ite ku näit "pohjosen" teitä vaan ajellu jossa saattaa ajaa monia kymmeniä kilometrejä näkemättä ketään toista moottorilla liikkuvaa saatikka sitte motoristia ni siinä paljoo huivit sarvessa auta..

    Ja mikä se semmonen kaskoki on...
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  12. #12
    Aina jos apua tien päällä tarviin niin nostan vaikka kaksi kättä.. kyllä yleiset eleet on aina perille mennyt ja apua pikaisesti tullut jopa autoilijoilta. Itsekin aina pysähdyn jos jollain huolia näyttää olevan, toinen asia osaanko mitenkään avuksi olla.
    ****************
    VT750C2 -2000
  13. #13
    Vastaavantapaista 'ORG-tiepalvelua' synnyteltiin muutama vuosi sitten, mutta jotenkin se ei oikein lähtenyt käyntiin kunnolla... Kai sitä tien päällä nykyään apua saa, kun on jo nuo kännykät sun muut vakinaattorit keksitty.
    * Arctic Ranger *
  14. #14
    Ainaki pohjolalla on sellanen vakuutus,että jos pyörä jättää tien päälle ni sen ku soittaa jonku firman vaan hinaamaan sun pyöräs lähimmälle korjaamolle tai kotiin.Se vakuutus maksaa 4.5€ vuodessa joten ei kovin paha ku vertaa hinauksen hintaan joka itellä olis ollu muuten 61€ Ite joutunu jo kerran käyttään kyseistä palvelua Niin ja mul on vaan osa kasko joka sisältää palo,varkaus ja hirvi vakuutuksen.Et ei siihen mitään isoo kaskoo tarvita
  15. #15
    Entä jos on Pohjolan täyskasko? Kuuluuko hinaus siihen?
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  16. #16
    Ite pysähdyn aina kun nään motoristin parkissa sellasessa tilanteessa että saattaisi olla joku hätä. Vaikka minusta ei apua olisi voisin ainakin tarjota kyytiä tai kännykkää.
    Näillä mennää!
  17. #17
    Lainaa (Elazi @ Touko. 03 2006,22:09) kirjoitti
    Entä jos on Pohjolan täyskasko? Kuuluuko hinaus siihen?
    Kuuluu. Hieno nimi on muistaakseni joku "matkan keskeytymisturva" tai jotakin sinne päin.

    Edit. Piti oikein tarkistaa asia. Muistin väärin, ei hinaus kuulu keskeytysturvaan vaan autopalveluturvaan.



  18. #18
    Lainaa (suzukigirl @ Touko. 03 2006,16:16) kirjoitti
    No joo.... Empä tullu tuota ajatelleeksi että te kurvaatte vain siellä kehäIII sisällä uusilla pyörillä joihin tietty kuuluu automaattisesti vakuutukseeen että pelastetaan millon vaan...

    Ite ku näit "pohjosen" teitä vaan ajellu jossa saattaa ajaa monia kymmeniä kilometrejä näkemättä ketään toista moottorilla liikkuvaa saatikka sitte motoristia ni siinä paljoo huivit sarvessa auta..

    Ja mikä se semmonen kaskoki on...
    jovain tuolla yliperän pohjospuolella olis appuu tuollasesta systeemistä jos tosiaan kirkonkylän paaria tai huoltsikkaa ei näkyis ko mutterpyörä tenän tekisi ja kapulasta patteri tyhyjänä ois
    ei tupakkia ja yks tikku askissa
    kyllä vetäs vakavaks ko yhellä tikulla pitäs tulet saaha syttyyn jotta kahvit sais keitellä ootellessa ko keksii mitä neuvoksi ennenko pääsis jatkaan matkaa
    Triumph Tiger 800 XRX

  19. #19
    Jos ei joku tule apua tarjoamaan ja omat keinot ei auta niin Autoliiton tiepalvelu saattaapi auttaa.
    Niillä on ainakin kunnon työkaluja ja osaamista, lähinnä jos rengas sattuu puhkeen tai gaso loppuu niin siihen löytyy heti apua, arvokasta työtä tekevät. *
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  20. #20
    Lainaa (suzukigirl @ Touko. 03 2006,16:16) kirjoitti
    No joo.... Empä tullu tuota ajatelleeksi että te kurvaatte vain siellä kehäIII sisällä uusilla pyörillä...
    Niin, ne seikkailunhaluiset tutkimusmatkailijat...

    ... me turvallisuushakuiset kitysapiensit ajelemme vain Kehä 1 sisäpuolella, ja silloinkin varuilta spåralippu povarissa...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  21. #21
    *reps*


    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
  22. #22
    Kattoi vakuutus Pohjolassa sitten hinaukset tai ei, niin heille *kuitenkin on mahdollisuus soittaa maanlaajuiseen 24/7-palveluun, josta kerrotaan mistä hinausauton saa: puh. 0105588112.
    Ei sitten tarvi jättää tienpäällä sipannutta mopoa yksinään ties minne...
    Varmaankin kaikilla muillakin vakuutusyhtiöillä on vastaava palvelu, joten ottakaa selvää ja laittakaa numero kännykkäänne.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  23. #23
    Aion kyllä pysähtyä ja jelppiä kanssamotoristejä jos tarvetta ilmenee, olin sitten liikkeellä kotilolla tahi pyörällä.

    Oli se vaan viime kesänä hieno huomata, että motoristihenkeä löytyy edelleen. Olin tulossa pohjoisesta Oulua kohti, ja Pudasjärvellä pysähdyin tankkaamaan. Nooh, kun tankki tuli täyteen ja oli aika siirtyä mittarilta P-paikalle, niin mopo ei sanonutkaan muuta kuin "vou-naks-naks" -> akku tyhjä. No sitten työntämällä P-paikalle ja kaffelle sisälle. Siitä kassalta sitten tiedustelin laturia, apuvirtaa ja kaikke muuta mutta nykyajan huoltoasemilta kun ei saa muuta kuin kaffea ja olutta...ja tietty hel...tin kallista pensaa, niin eihän niillä mitään apuja ollu antaa. Kaffien jälkeen ulos ja työntämään pyörää käyntiin. Tavaraa oli köytetty pyörään enempi kuin riittävästi, piha täynnä autoja ym. joten yksin ei pyörän työntämisestä tullu mitään. No sitten jututtamaan kotilokuskeja: Oisko antaa apuvirtaa tai aikaa vähän tuupata pyörää apuna?" Kotilokuskit melkein säikähti kun nille meni juttelemaan ja apuja oli turha kysellä: Ei ole kaapeleita, en nyt ehdi, kysy apuja huoltsikalta jne... Nooh, siinä sitten tupakkia paloi ja hetken istuksin pyörän päällä. Yht'äkkiä selän takaa kuului: Tarviitko mopon kanssa apuja? Sieltäpä motoristipariskunta hipsutti juttusille ja olivat ilmeisiesti kuulleet kaffekassalla ongelmani. Näiltä ystävällisilta pohjoisen matkaajilta löytyi aikaa antaa tuuppausapua ja matka pääsi jatkumaan. Kiitos heille ja toivottavasti pääsivät turvallisesti määränpäähänsä!
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  24. #24
    Lainaa (Holtsu @ Touko. 04 2006,10:28) kirjoitti
    Kattoi vakuutus Pohjolassa sitten hinaukset tai ei, niin heille kuitenkin on mahdollisuus soittaa maanlaajuiseen 24/7-palveluun, josta kerrotaan mistä hinausauton saa: puh. 0105588112.
    Ei sitten tarvi jättää tienpäällä sipannutta mopoa yksinään ties minne...
    Varmaankin kaikilla muillakin vakuutusyhtiöillä on vastaava palvelu, joten ottakaa selvää ja laittakaa numero kännykkäänne.
    Osaavatkos nuo hätäpalvelut kertoa myös lähimmän valtuutetun merkkihuollon? Hinausauto ei paljoa lohduta jos mopo räjähtää tuntemattomalla seudulla keskellä korpea eikä ole aavistustakaan minne se pyörä pitäisi hinauttaa.
  25. #25
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 04 2006,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Touko. 04 2006,10:28) kirjoitti
    Kattoi vakuutus Pohjolassa sitten hinaukset tai ei, niin heille *kuitenkin on mahdollisuus soittaa maanlaajuiseen 24/7-palveluun, josta kerrotaan mistä hinausauton saa: puh. 0105588112.
    Ei sitten tarvi jättää tienpäällä sipannutta mopoa yksinään ties minne...
    Varmaankin kaikilla muillakin vakuutusyhtiöillä on vastaava palvelu, joten ottakaa selvää ja laittakaa numero kännykkäänne.
    Osaavatkos nuo hätäpalvelut kertoa myös lähimmän valtuutetun merkkihuollon? Hinausauto ei paljoa lohduta jos mopo räjähtää tuntemattomalla seudulla keskellä korpea eikä ole aavistustakaan minne se pyörä pitäisi hinauttaa.
    No se Pohjolan täti tuskin tietää, mutta ainahan voi kysyä. Paikalle saapuva hinauspalvelu taas on ymmärtääkseni paikallinen yrittäjä, jolla voi olettaa olevan edes jotain tietoo paikallisista mopokorjaamoista. Onko se sitten merkkikorjaamo, onkin toinen juttu...
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  26. #26
    Lainaa (Jim Goose @ Touko. 03 2006,11:22) kirjoitti
    Ennen toimi ihan hyvin perinteinen motoristihenki. Aina pysähdyttiin apuun, jos joku oli jäännyt pyörällään tiensivuun. Joskus oli vielä ohje laittaa vasempaan peiliin joku huivi tms. merkiksi avuntarpeesta.
    Se oli noin ja EU-alueella, siellä sisemmillä markkinoilla, on edelleen. On jopa Norjassa. Siten on kummalista, että täältä se näyttäisi olevan häviämässä.

    Se ei oo mikään kännykkä tai hinausautojuttu. Motoristihenkeen kuuluu toisen motoristin auttaminen. Jos se ei valkene, on vähemmän motoristi…
    ... jotain piti muistaa
  27. #27
    (poistettu tili)
    Periaatteessa jos muukalaisen mopo hyytyy Kehä I:n länsipäässä, mä voisin neuvoa missä on lähin korjaamo, antaa virtaa, tarjota tilapäistä parkkipaikkaa meidän pihasta, lainata työkaluja jne. Kelpo idea, mutta todennäköisesti mä en olis kuitenkaan himassa.

    Mopoja on niin paljon että jos puoletkin auttaa hyytyneitä niin johan tolla saa apua. Itse ajattelin laittaa mopon penkin alle letkun, jos vaikka loppuu löpö, niin pummaan sen verran että pääsen tankaamaan. Ja tarjoan muille hyytyneille.

    Kerran mun auto hyyty motarille. Yks heppu hinas sen huoltoasemalle ja laitto jäähdytysletkut kiinni ja vettä. Olen maksanut sen seuraavalle takas, myös hinaten.
  28. #28
    Ehdottomasti pitää vanhanajan systeemiä käytellä... Vielä silloin, kun olin motoristin taimi, jopa autokoulussa ope sanoi, että jos tulee tekninen onkelma, niin heti huivi vaan vasempaan peilinvarteen liehumaan ja apu tulee kun seuraava motoristi saapuu!
    Toimii tänäkin päivänä, ainakin, jos minä ajelen ja jollain on onkelmia kulkureittini varrella!!!
  29. #29
    Aina pysähdyn jos motoristin näen avun tarpeessa, se on eriasia että osaanko auttaa mahdollisen vian korjaamisessa. Jos ei muuta, nii pystyy ainakin antamaan kyydin ihmisten ilmoille tienposkesta
    Ducati ST4S 996
  30.  
  31. #30
    Lainaus www.autoliitto.fi sivustolta:


    "AL-turva

    Autoliitto matkustaa kanssasi perille saakka

    AL-Turva on Autoliiton jäsenille tarkoitettu maksullinen lisäpalvelu. AL-turva on palveluksessasi ja valmiina auttamaan 24 tuntia vuorokaudessa, mikäli automatkasi yllättäen keskeytyy.

    AL-Turvan sisältämät palvelut
    - tekninen neuvonta
    - tiepalvelu
    - hinaus
    - polttoaineen tuonti
    - renkaanvaihto
    - sijaisauto
    - muu korvaava kuljetus
    - majoitus
    - auton nouto korjaamolta

    Ensisijainen tavoitteemme on aina, että matkasi jatkuu tiepalvelun avustamana omalla autolla. Kaikissa tilanteissa huolehdimme sinun ja kanssasi matkustavien perillepääsystä sekä järjestämme tarvittaessa ajoneuvosi asianmukaiselle korjaamolle.

    AL-turva on henkilökohtainen palvelusi
    AL-turva on henkilökohtainen jäsenpalvelusi, joka on voimassa aina kun olet itse mukana kuljettajana tai matkustajana yksityiskäyttöön Suomeen rekisteröidyssä henkilö-, paketti-, matkailuautossa tai moottoripyörässä. Avustettava ajoneuvo saa olla enintään 15 vuoden ikäinen ja sen kokonaismassan tulee olla alle 3500 kg.

    AL-turva toimii yhdellä puhelinsoitolla
    AL-Turvaan liittyessäsi saat jäsenkortin, josta ilmenee AL-turvan voimassaolo ja johon on painettu AL-Turvan hälytyskeskuksen puhelinnumero. Numero toimii Suomessa ja ulkomailla. Kaikki tarvitsemasi palvelut järjestetään tästä yhdestä numerosta.

    AL-turva kattaa avustuskustannukset
    AL-turva kattaa sisältämiensä palveluiden kustannukset silloin, kun AL-turvan palvelukeskus on järjestänyt palvelut."

    Oisko tuosta iloa tarvittaessa?
    BMW R 1200 GSA
    Honda GL 1000 Caferacer

    EX
    BMW R1200RT
    Yamaha GTS
    Rocket lll
    Honda VFR1200
    Honda GL1800
    Honda ST1000 Pan European
    Honda Transalp
    Honda CB750
    Honda GL1000
    Yamaha V-max
    Suzuki GT125
    Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen