Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
    No niin ensi metrit takana ja olen kuin kismetin syönyt lähes sanaton.
    Toi laite on jotain sanoin kuvaamatonta.
    Mahtavat äänet ja se vääntö.
    Yhtään ei tule Kawasakia ikävä ei yhtään.
    Lainaa (Double Trouble @ Touko. 03 2006,08:34) kirjoitti
    Samat mahtavat fiilikset täälläkin kun saa ajaa Ducatilla! Ei tee kyllä mieli edes k*sta Suzukien suuntaan. *

Lainaa (Jyri @ Touko. 03 2006,09:28) kirjoitti
    Samat mahtavat fiilikset täälläkin kun saa ajaa Ducatilla! Ei tee kyllä mieli edes k*sta Suzukien suuntaan. *
    Sain kans Gixxerin myytyä ja oon ajatellu, jos ostais 749 Darkin. Kuulemma Gixxeri tuntuu täysin lelulta sen jälkeen.
    Minkäs Ducatin ostit ?
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Vaikka itsekin pidän Ducatista, niin eiköhän tuo nyt ole hieman liioittelua. Suhnallakin ehtii ihan kivasti. Olen tainnut aiemminkin mainostaa, että kaverini veti brinigillä matalaa 1.11 tai korkeaa 1.10:ä vakiolla gixulla vanhoilla renkailla. Ei se tonnigixu nyt niin kömpelö/hidas ole kuin tällä foorumilla usein mainostetaan. Siinä on aika kiva alusta vakiopyöräksi.
    - JAM Racing Team -
    Lainaa (johtaja @ Touko. 03 2006,10:09) kirjoitti
    Vaikka itsekin pidän Ducatista, niin eiköhän tuo nyt ole hieman liioittelua. Suhnallakin ehtii ihan kivasti. Olen tainnut aiemminkin mainostaa, että kaverini veti brinigillä matalaa 1.11 tai korkeaa 1.10:ä vakiolla gixulla vanhoilla renkailla. Ei se tonnigixu nyt niin kömpelö/hidas ole kuin tällä foorumilla usein mainostetaan. Siinä on aika kiva alusta vakiopyöräksi.
    Joo se oli hieman provosoiva mielipide, mikä puri aika hyvin näköjään.

Tosiaan ei se tonnigixu huono moottoripyörä ole... enkä niin edes väittänyt. Silti itse en sellaista todennäköisesti koskaan osta, mutta ymmärrän niitä jotka sellaisen haluavat.
    Lainaa (terä1krr @ Touko. 03 2006,09:53) kirjoitti
    Minkäs Ducatin ostit ?
    Täälläkin kiinnostaisi tietää, missä pyörässä sitä nyt niin sanoinkuvaamattomat väännöt on?

Onnea uudelle pyörälle, joka selkeästi vaikuttaa nappivalinnalta!
    Minkäs Ducatin ostit ?
    750 SS Darkkina
    Lainaa (Double Trouble @ Touko. 03 2006,11:41) kirjoitti
    Minkäs Ducatin ostit ?
    750 SS Darkkina
    Onnea vaan....itse pitelen kahta japsirimpulaa tallissa.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Noh ei japsirimpuloissakaan mitään suurempaa vikaa ole puuttuu vaan se oikea tunnelma.

Ja toi vääntö on mulle kyllä ihan riittävä vaikka aina löytyy jostain vahvempi.
    No hyvä että on hyvä! Sehän se tärkeintä on..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Ei tee kyllä mieli edes k*sta Suzukien suuntaan.
    Päälle pissaaminen on epäkohteliasta (ellei sitä erikseen ole pyydetty) ja sitä paitsi se lämmittää vain hetken.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
    Lainaa (Double Trouble @ Touko. 03 2006,11:41) kirjoitti
    Minkäs Ducatin ostit ?
    750 SS Darkkina
    Ihan vaan uteliaisuudesta vieläkin: Mikä Kawa sulla oli?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 04 2006,07:08) kirjoitti
    Ihan vaan uteliaisuudesta vieläkin: Mikä Kawa sulla oli?
    ZZR 600
    Onnea valinnallesi ja kiva että olet tyytyväinen kun noin hehkutat, meitä on moneen junaan ja aika monelle onneksi löytyy mieleinen peli alle. Kyllä se Ducati varmaan ihan kiva on, mutta yhtään italiaista berlusconia ei mun katokseen tule, se on varma. Vääntöä ja fiiliksiä onneksi löytyy muiltakin merkeiltä kuin makarooneilta. Toisaalta kawan jälkeen varmaan tuntuu ihan mikä vaan paremmalta ja mukavammalta, senkin ymmärrän .

Ei muuta kuin paljon turvallisia kilometrejä.
    Lainaa (Pena @ Touko. 04 2006,07:50) kirjoitti
    Onnea valinnallesi ja kiva että olet tyytyväinen kun noin hehkutat, meitä on moneen junaan ja aika monelle onneksi löytyy mieleinen peli alle. Kyllä se Ducati varmaan ihan kiva on, mutta yhtään italiaista berlusconia ei mun katokseen tule, se on varma. Vääntöä ja fiiliksiä onneksi löytyy muiltakin merkeiltä kuin makarooneilta. Toisaalta kawan jälkeen varmaan tuntuu ihan mikä vaan paremmalta ja mukavammalta, senkin ymmärrän .

Ei muuta kuin paljon turvallisia kilometrejä.
    makarooni mikä makarooni vai olisiko jopa raketti spaketti
    makaroonin olen löytänyt käymällä lähes kaikki riisit läpi
    Vääntöä ja fiiliksiä onneksi löytyy muiltakin merkeiltä kuin makarooneilta.
    Pari viikkoa sitten koeajopäivillä sv1000, joka ei kyllä antanut fiiliksiä lainkaan, vaikka hevosia reilusti yli sata.
    Viime keväänä 620 monsteriki antoi jotenkin enemmän nautintoja
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Lainaa (Double Trouble @ Touko. 03 2006,12:51) kirjoitti
    Noh ei japsirimpuloissakaan mitään suurempaa vikaa ole puuttuu vaan se oikea tunnelma.

Näinhän se menee. Ensin ajellaan hevosvoimat silmissä värittömillä peleillä, kunnes jossakin vaiheessa oivalletaan mistä moottoripyöräilyssä on kyse ja vaihdetaan Ducatiin tai muuhun asialliseen Twiniin. Kyllähän ne Ducatin äänet on jo niin hienot, ettei rivikoneeseen ole paluuta.
    Lainaa (Harri @ Touko. 04 2006,16:16) kirjoitti

Näinhän se menee. Ensin ajellaan hevosvoimat silmissä värittömillä peleillä, kunnes jossakin vaiheessa oivalletaan mistä moottoripyöräilyssä on kyse ja vaihdetaan Ducatiin tai muuhun asialliseen Twiniin. Kyllähän ne Ducatin äänet on jo niin hienot, ettei rivikoneeseen ole paluuta.

Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Kertokaas nyt muillekin mistä ihmeen kummallisesta moottoripyöräilyssä on oikeasti kyse, ja miksi ihmeessä siihen vaaditaan twini?
    twiniä on riittävästi kun sotkee fillarilla..
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Lainaa (isojussi @ Touko. 04 2006,18:35) kirjoitti
    Lainaa (Harri @ Touko. 04 2006,16:16) kirjoitti

Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Kertokaas nyt muillekin mistä ihmeen kummallisesta moottoripyöräilyssä on oikeasti kyse, ja miksi ihmeessä siihen vaaditaan twini?
    Odottakaa sitä omaa sisäistä valaistumista. Kyllä te aikanaan ymmärrätte ja silloin ihmettelette miksi ette aikaisemmin ymmärtäneet .

Kaikki aikanaan. Ei vastasyntyneellekkään kannata opettaa matematiikkaa, kun sitä kiinnostaa vain tissi.
    entäs ku tissi kiinnostaa edelleenkin?..ei taira tulla matemaatikkoo mustakaan....
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Lainaa (isojussi @ Touko. 04 2006,22:46) kirjoitti
    Lainaa (Harri @ Touko. 04 2006,19:47) kirjoitti
    Odottakaa sitä omaa sisäistä valaistumista. Kyllä te aikanaan ymmärrätte ja silloin ihmettelette miksi ette aikaisemmin ymmärtäneet .

Kaikki aikanaan. Ei vastasyntyneellekkään kannata opettaa matematiikkaa, kun sitä kiinnostaa vain tissi.
    Niinpä tietenkin

Olen huomannut, että tuo valaistuminen menee usein jotenkin siten, että ensin hankitaan entisen marginaalimerkin uudehko perusversio, jota vertaillaan 15 vuotta vanhaan japanilaiskonstruktioon. Valaistumisen seuraava vaihe on ominaisuuksen ja fiilisten ylistys, unohtamatta tietyn moottorityypin korostamista tällä tiellä. Ominaisuuksilla mennään vaikka kuuhun, tai ainakin ne ovat ylivoimaisia mainittuihin verrokkeihin nähden. Varsin pian, ehkä jo seuraavalla kerralla, joskus jopa seuraavassa lauseessa, tuo ylistys on muuttunut muotoon "riittävä". Tuokin voidaan unohtaa ilman synninpelkoa, sillä melko nopeasti tätä seuraa usein uusi nirvana, eli sellaisen pyörän hankinta, jossa niitä tehoja/vääntöjä yms pakanamaan turhakkeita sitten jo onkin reilusti enemmän kuin tuossa valaistuksen ensiaskeleessa. Aamen, taas hetkeksi.

Tämä oli vain tekemäni yleinen huomio, eikä se viittaa keneenkään henkilökohtaisesti.
    En voi suositella Ducatia kaikille... eikä se sovellu kaikille tietenkään - onneksi. Kyseessä on kuitenkin moottoripyörävalmistaja, jonka tuotteet ovat monimutkaisia huoltaa, kalliita ja moni malli on lisäksi epämukavan kova ja karu myös. Vaikka niitä nyt on enemmän niin ei niitä nyt vieläkään ihan joka päivä vastaan tule, ainakaan Superbike-malleja.

Jaa että miksi en sitten itse vaihtanut uuteen 600cc japsiluotiin? Aika helppo vastata omalla kohdallani...

- Ducatiin saa vaikka mitä hauskaa osaa - haluan rakennella pyörää ja pulttailla ja kokeilla siihen uusia osia. Niistä ei tule pulaa... Japseihin on edelleen suppeampi valikoima, vaikka niihinkin alkaa olla.

- Ducatit ovat ajattomia ja kauniita, mielestäni. Tämä tosin on hyvin vahva mielipidekysymys ja siitä voi olla montaa mieltä. Design kuitenkaan ei vaihdu niin usein kuin japsimopoissa.

- Ducatilla ajokokemus on todellakin erilainen (mielestäni erittäin hieno, mutta siitä voi olla montaa mieltä) kun sitä vertaa "vastaavan luokan" eli 600cc 4-sylinterisiin kilpaileviin malleihin. Kuiva kytkin kolisee, moottorissa on erilainen oikeastaan hieno ääni ja ajoasento on paljon äärimmäisempi, penkki kovempi ja koko pyörä jollain lailla karumpi. Lähes kaikki japsit tuntuvat pehmoilta, mutta ovat toisaalta käyttäjäystävällisempiä ja helpompia.

- Ducatin moni tekninen ratkaisu on erilainen kuin "tavallisemmissa" malleissa. Esimerkkinä putkirunko, säädettävä ajoasento monoposto-malleissa, kuiva kytkin, katteiden pikalukitteet, polttoainetankin pikaliittimet, säädettävä keulakulma ja perän korkeus, nopeusanturi takapyörässä, oikeasti sikahyvät jarrut (nykyään tosin japseissakin) ja pyörä näyttää erilaiselta myös jos verrataan sitä R6, CBR yms malleihin.

- Ducati on ihan yhtä nopea kuin kuljettaja joka sitä vie. Olen omalla Ducatillani tasan yhtä hidas kuin japsilaitteillani, ehkä CBR600 oli jopa inan nopeampi laitetulla jousituksella kuin Ducati vakiona jos rata-ajoa ajattelee. Ducatilla on kuitenkin omalla kohdallani hauskempi ajaa, koska kallistusvaraa on ja 749:llä on tosi hauska avata älyttömän aikaisin mutkista. Alusta lisäksi toimii aika hyvin jo ihan vakionakin pikku säätöjen jälkeen (niin toimii kyllä uusimmissa japseissakin). Lisäksi ääntä on hauska kuunnella ah niin monotonisen 4-sylinterisen kiljunnan joukossa.

- Ei ole toista 750 cc noin tehokasta twiniä markkinoilla... eli kyllä sitä tehoa on varmaankin riittävästi tällaiselle vässykälle.

Jos noita mopoja vertailee € / ajettu km niin Ducati häviää japseille kirkkaasti. Jos noita vertailee kierrosaikojen perusteella niin siinäkin tapauksessa Ducati saattaa olla hieman hitaampi, ehkä, ja mallista riippuen. Ajon hauskuus ja fiilis mitä harrastus antaa on kuitenkin tässä oleellista. Itse tykkään ajaa paljon enemmän omalla epämukavammalla Ducatillani kuin perusjapseilla mitä on tullut testailtua.

Japsimopot ovat varmasti hyviä ja järkeviä ja sopivat pidättyvälle suomalaiselle hyvin. Eipähän tarvitse hätistellä turhanpäiväisiä kyselijöitä huoltiksella kun japseja näkee useammin. Jostain syystä Ducati edelleen herättää enempi huomiota vaikka sitä ei haluaisikaan...

Siinä oli jotain perusteluja miksi joku nyt ylipäätään haluaa Ducatin... Moni ei halua ja tulee Ducati-palstalle perustelemaan miksi juuri itse ei valinnut Ducatia...
    Lainaa (Jyri @ Touko. 04 2006,23:35) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Touko. 04 2006,22:46) kirjoitti
    Lainaa (Harri @ Touko. 04 2006,19:47) kirjoitti

Niinpä tietenkin

Olen huomannut, että tuo valaistuminen menee usein jotenkin siten, että ensin hankitaan entisen marginaalimerkin uudehko perusversio, jota vertaillaan 15 vuotta vanhaan japanilaiskonstruktioon. Valaistumisen seuraava vaihe on ominaisuuksen ja fiilisten ylistys, unohtamatta tietyn moottorityypin korostamista tällä tiellä. Ominaisuuksilla mennään vaikka kuuhun, tai ainakin ne ovat ylivoimaisia mainittuihin verrokkeihin nähden. Varsin pian, ehkä jo seuraavalla kerralla, joskus jopa seuraavassa lauseessa, tuo ylistys on muuttunut muotoon "riittävä". Tuokin voidaan unohtaa ilman synninpelkoa, sillä melko nopeasti tätä seuraa usein uusi nirvana, eli sellaisen pyörän hankinta, jossa niitä tehoja/vääntöjä yms pakanamaan turhakkeita sitten jo onkin reilusti enemmän kuin tuossa valaistuksen ensiaskeleessa. Aamen, taas hetkeksi.

Tämä oli vain tekemäni yleinen huomio, eikä se viittaa keneenkään henkilökohtaisesti.
    En voi suositella Ducatia kaikille... eikä se sovellu kaikille tietenkään - onneksi. Kyseessä on kuitenkin moottoripyörävalmistaja, jonka tuotteet ovat monimutkaisia huoltaa, kalliita ja moni malli on lisäksi epämukavan kova ja karu myös. Vaikka niitä nyt on enemmän niin ei niitä nyt vieläkään ihan joka päivä vastaan tule, ainakaan Superbike-malleja.

Jaa että miksi en sitten itse vaihtanut uuteen 600cc japsiluotiin? Aika helppo vastata omalla kohdallani...

- Ducatiin saa vaikka mitä hauskaa osaa - haluan rakennella pyörää ja pulttailla ja kokeilla siihen uusia osia. Niistä ei tule pulaa... Japseihin on edelleen suppeampi valikoima, vaikka niihinkin alkaa olla.

- Ducatit ovat ajattomia ja kauniita, mielestäni. Tämä tosin on hyvin vahva mielipidekysymys ja siitä voi olla montaa mieltä. Design kuitenkaan ei vaihdu niin usein kuin japsimopoissa.

- Ducatilla ajokokemus on todellakin erilainen (mielestäni erittäin hieno, mutta siitä voi olla montaa mieltä) kun sitä vertaa "vastaavan luokan" eli 600cc 4-sylinterisiin kilpaileviin malleihin. Kuiva kytkin kolisee, moottorissa on erilainen oikeastaan hieno ääni ja ajoasento on paljon äärimmäisempi, penkki kovempi ja koko pyörä jollain lailla karumpi. Lähes kaikki japsit tuntuvat pehmoilta, mutta ovat toisaalta käyttäjäystävällisempiä ja helpompia.

- Ducatin moni tekninen ratkaisu on erilainen kuin "tavallisemmissa" malleissa. Esimerkkinä putkirunko, säädettävä ajoasento monoposto-malleissa, kuiva kytkin, katteiden pikalukitteet, polttoainetankin pikaliittimet, säädettävä keulakulma ja perän korkeus, nopeusanturi takapyörässä, oikeasti sikahyvät jarrut (nykyään tosin japseissakin) ja pyörä näyttää erilaiselta myös jos verrataan sitä R6, CBR yms malleihin.

- Ducati on ihan yhtä nopea kuin kuljettaja joka sitä vie. Olen omalla Ducatillani tasan yhtä hidas kuin japsilaitteillani, ehkä CBR600 oli jopa inan nopeampi laitetulla jousituksella kuin Ducati vakiona jos rata-ajoa ajattelee. Ducatilla on kuitenkin omalla kohdallani hauskempi ajaa, koska kallistusvaraa on ja 749:llä on tosi hauska avata älyttömän aikaisin mutkista. Alusta lisäksi toimii aika hyvin jo ihan vakionakin pikku säätöjen jälkeen (niin toimii kyllä uusimmissa japseissakin). Lisäksi ääntä on hauska kuunnella ah niin monotonisen 4-sylinterisen kiljunnan joukossa.

- Ei ole toista 750 cc noin tehokasta twiniä markkinoilla... eli kyllä sitä tehoa on varmaankin riittävästi tällaiselle vässykälle.

Jos noita mopoja vertailee € / ajettu km niin Ducati häviää japseille kirkkaasti. Jos noita vertailee kierrosaikojen perusteella niin siinäkin tapauksessa Ducati saattaa olla hieman hitaampi, ehkä, ja mallista riippuen. Ajon hauskuus ja fiilis mitä harrastus antaa on kuitenkin tässä oleellista. Itse tykkään ajaa paljon enemmän omalla epämukavammalla Ducatillani kuin perusjapseilla mitä on tullut testailtua.

Japsimopot ovat varmasti hyviä ja järkeviä ja sopivat pidättyvälle suomalaiselle hyvin. Eipähän tarvitse hätistellä turhanpäiväisiä kyselijöitä huoltiksella kun japseja näkee useammin. Jostain syystä Ducati edelleen herättää enempi huomiota vaikka sitä ei haluaisikaan...

Siinä oli jotain perusteluja miksi joku nyt ylipäätään haluaa Ducatin... Moni ei halua ja tulee Ducati-palstalle perustelemaan miksi juuri itse ei valinnut Ducatia... *
    Kerrankin hyvä perustelu miksi ottaisi ison "D:n" mielummin kuin *minkä tahansa japsin.

Olen tässä viimeaikoina ihan sattumalta päässyt seuraamaan lähempänä noita italianihmeitä useampaan otteeseen ja eilen seurailin kun 90-luvun 996:sta säädettiin kohdilleen ja täytyy myöntää että mielipide on hieman muuttunut positiivisempaan suuntaan .ko *merkkiä kohtaan.
    Kyllä se kuivakytkimen kilkatus on aika hilpeä, joka sitten hävisi ja tilalle tuli kova murina ja moottorijarruttaessa posahti asiallisesti.
    Se tekeekö se pyörästä persoonallisemman en osaa sanoa ja edelleen minuun vetoaa paremmin R4:n rääkynä *

Ennakkoluulolla on varmasti ollut paljon tekemistä asian kanssa ja edelleen epäilen että Ducatin mallistosta löytyisi mitään sellaista *mikä olisi minunlaiselleni tarkoitettu, ja todellakaan siihen ei tarvita mitään henkistä heräämistä jotta ymmärtäisi jonkun merkin hienouden.
    Itse tykkään tehosta ei sille vaan minkään voi, osaanko hyödyntää niitä ? No en! (paitsi ehkä jossakin urku auki 60-200 kiihdytyksessä).

Meinaan toki mielenkiinnosta lähtä koeajopäiville ja kokeilla mistä on oikein kyse, mutta tuskin se vaikuttaa siihen tosiasiaan että edelleen vaikka 3:s kausi RR:llä lähteekin niin edelleen se saa minut nauramaan ääneen kypärän sisällä kun kunnolla antaa happea koneelle tai taittelee pyörää mutkapätkällä ja toteaa kuinka vakaasti se käyttäytyy.
    Valintoja kaikki, mutta ei tästä sen enempää ennen ku olen päässyt testaamaan mallistoa....eihän sitä koskaan tiedä.

Siinä oli jotain perusteluja miksi joku nyt ylipäätään haluaa Ducatin... Moni ei halua ja tulee Ducati-palstalle perustelemaan miksi juuri itse ei valinnut Ducatia...
    Pahus, ehditkin jo vastata, vaikka yritin tumpata turhan viestin kompostiin

No joo, siis Ducatihan tekee mitä hienoimpia ja mielenkiintoisimpia pyörä, siitä lienemme kaikki samaa mieltä?

Jätit muuten lainaamatta tämän: "Kertokaas nyt muillekin mistä ihmeen kummallisesta moottoripyöräilyssä on oikeasti kyse, ja miksi ihmeessä siihen vaaditaan twini?". Enkä oikein tavoittanut tekstistäsi yhteyttä tuohon, mutta olen huomaavinani erään vaiheen valaistumisesta. Tosin, jos 749 on ensimmäinen
    twinisi, olet oikaissut jossakin

Tämä fakta on kyllä tullut todistettua tässä vajaan vuoden Ducatistana olon aikana. Valehtelematta miltei jokaisen osan voi vaihtaa joko parempaan ja/tai hienompaa. En tosin tunne japsiskeneä ollenkaan, joten heidän valikoimistaan en tiedä. On kuitenkin positiivista, että kaikkea hauskaa voi hankkia ja näin luulen, että vaihtamisen tarvekaan ei kasva niin suureksi, ainakaan heti.

[/quote]- Ducatit ovat ajattomia ja kauniita, mielestäni. Tämä tosin on hyvin vahva mielipidekysymys ja siitä voi olla montaa mieltä. Design kuitenkaan ei vaihdu niin usein kuin japsimopoissa.[/quote]

Jälleen samaa mieltä. Viimein olen havainnut myös 916 mallin todellisen hienouden ja täytyy myöntää, että ulkonäön puolesta en kyllä harkitsisi mitään muuta merkkiä. Ja tämän havainnon tein kyllä jo ennen mopon ostamista, mutta kyllä tuo jaksaa lämmittää mieltä joka kerta kun sen näkee. Tosin kyllä minä jostain Aprilian Millestäkin tykkään, ei siinä mitään. On kuitenkin hienoa, että joka vuosi ei lanseerata uutta mallia. Triumphin daytona 650 oli yksi vaihtoehdoista kun olin ostamassa pyörää ja en voi edes kuvitella sen vitutuksen määrää, kun olisin tajunnut, että "hei, sieltähän putkahtikin uusi 675 markkinoille, kiitos!". Tosin en seurannut asioita niin tarkkaan ja voihan se olla jo ilmoitettu aikoja sitten, mutta minä en vain asiasta tiennyt.

Pääsyyt miksi ostin Ducen:

-Italialaisuus
    -Muotoilu/värit
    -Äänet
    -Harvinaisuus(siis ettei nyt ihan jokaisella ole samanlaista pyörää)
    -Ajatus siitä, että pääsee köröttelemään edes vähän vastaavalla laitteella, kuin pojat tuolla superbikeissa.

Kaikki tehot ja väännöt oli kyllä tiedossa etukäteen ja katsoin, että 749S pärjää ihan hyvin 600:lle japseille, joten tuskin sillä nyt pahasti jää jalkoihin. Toki kuski on se suurin rajoittaja tässä tapauksessa.

Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Lainaa (isojussi @ Touko. 05 2006,00:21) kirjoitti
    Pahus, ehditkin jo vastata, vaikka yritin tumpata turhan viestin kompostiin

No joo, siis Ducatihan tekee mitä hienoimpia ja mielenkiintoisimpia pyörä, siitä lienemme kaikki samaa mieltä?

Jätit muuten lainaamatta tämän: "Kertokaas nyt muillekin mistä ihmeen kummallisesta moottoripyöräilyssä on oikeasti kyse, ja miksi ihmeessä siihen vaaditaan twini?". Enkä oikein tavoittanut tekstistäsi yhteyttä tuohon, mutta olen huomaavinani erään vaiheen valaistumisesta. Tosin, jos 749 on ensimmäinen
    twinisi, olet oikaissut jossakin
    Joku sentään tarttui provooni .

Ajakoon jokainen omalla pyörällään. Mikään ei ole toista parempi, kun kysymys on mielipideasioista. Kunhan provoilen, kun oma pyörä on pajalla Öhlinssejä odottamassa ja vituttaa ajaa autolla tällaisella kelillä.
    Niin.
    Ainakin minun talliini Ducati löysi koska haluan saada ajamisesta kaiken nautinnon irti. Sitä nyt ei vaan rivikoneesta ja niin kovin samannäköisistä japanin pyöristä löytynyt.
    Niistäkin on kuitenkin yli 10v kokemus.

Ducati on kuin Harley siinä on se jokin. Ääni, ulkonäkö ja hinta.
    (tästähän joku tietenkin vetäsee sen herneen)

Onhan se mukavampaa kun löytää parkkipaikalta omansa ettei tarvii kauaa etsiä että mikä on minun.

Ja huollot niistä kuullemma selviää rahalla jos ei itse viitsi sormia liata...
    Nykyajassa on hienoa se, että vaihtoehtoja mopoissakin riittää melkein kaikille, loput tekevät itse ajokkinsa. Minulla on oma intuitioni moottoripyörästä ja -pyöräilystä, jota toteutan Ducateineni. Jos olisin vauraampi, tekisin samaa ehkä Moto Guzzilla, mutta D on nyt ihan ok, olenhan tälläistä aina halunnut.

Pyörän valitseminen ennakkoluulojensa tai pyörän maineen vuoksi on kaiketi yhtä hyvä syy, kuin ääni tai värikin, mutta muiden takia ei moottoripyörää kannata ostaa. Moottoripyörä on ainoastaan kuljettajaansa varten (ja matkustajaa, jos sikseen tulee).

Niille, joiden mielestä Japanissa ei tehdä upeita moottoripyöriä: TRX 850 *
    Desmo Jugend
  30.  
    Lainaa (Jake82 @ Touko. 04 2006,16:09) kirjoitti
    Vääntöä ja fiiliksiä onneksi löytyy muiltakin merkeiltä kuin makarooneilta.
    Pari viikkoa sitten koeajopäivillä sv1000, joka ei kyllä antanut fiiliksiä *lainkaan, vaikka hevosia reilusti yli sata.
    Viime keväänä 620 monsteriki antoi jotenkin enemmän nautintoja
    620 Monsteri oli kyllä ihan lelu omasta mielestäni. Oma wanha 750 Giizeri antoi moninkertaiset sävärit verrattaessa tuohon.

Makunsa kullakin vai miten se vanha kansa tuppasi sanomaankaan.
    Its all fun and games until someone gets pregnant...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen