Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
    Siinä se kuva nyt on
    Lainaa (666F @ Touko. 03 2006,18:27) kirjoitti
    se kuplan ääni johtuu siitä että er-5:ssa ja esim gpz 500s:ä on 2 sylinterinen rivimoottori, joka sanoo put put put! ja tossa gpz:ssa se kuuluu vielä paremmin kun siinä on kaks pakoputkea. mä ostin viime syksynä muijalleni tollasen gpz 500s:n ja emännän ensi kommentti oli miks toi kampe sanoo put put put,eikä pidä samanlaista ääntä kun sun fireblade niin ja lisäsi vielä että toi papatus on ihan perseestä
    Aikanaan kun minäkin GPZ:aa olin myymässä niin eräs naismotoristi tuli sitä katsomaan. Oma pyöränsä oli joku nelikko (Diversion?) joka oli kuulemma liian korkea/painava ja siksi tuli koeajamaan myynnissä olevaa Kawaani. No eipä tullut kauppoja. Kun siinä oli se ääni jotenkin erilainen kuin omassa pyörässään niin eihän sitä uskaltanut ostaa. Mukana hänellä oli joku mies "tukena" mutta eipä tainnut olla pyörämiehiä hänkään.

Makuasioistahan ei voi kiistellä mutta kyllä se vaan on niin että (ehkä hieman avarammilla putkilla varustetussa) rivinelikossa on ne oikeat moottoripyörän äänet.

Ei kyllä yhtään sytytä minua tuo v-koneiden, twinien tai muiden vajaapyttyisten papatus, olis se sitten kovaa tai hiljaista. Minusta yksi kaikkien aikojen parhaimman näköisistä pyöristä on Honda VFR jostain -90 luvun loppupuolelta mutta muutoin niin kauniin kokonaisuuden pilaavat valitettavasti ne käyntiäänet. Kuin vanhassa Saab 96:ssa.
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
    Lainaa (Jasso_Salamela @ Elo. 27 2006,16:18) kirjoitti
    Siinä se kuva nyt on
    Niin, tuossa siis kuva miun erkin persiistä.

Kuten kuvasta näkyy, niin tehtiin sille vähän muutakin tuuninkia niitten 6 x 8mm reikien lisäks, eli 23(ulkohalkasija)/14(sisähalkasija)mm rikka siihen huilun suulle muutamalla hitsi-täpillä kiinni.

Kun niitten reikien poraamisen jälkeen ihan vaan vahingossa tuli huomattua, että kun sen ihe putken suun tukkii jollain, niin loppukin vihellys häviää.

Sen vihellyksen syyn suhteen tultiin siihen johtopäätökseen, että se ääni jotenkin pääsee siellä pöntössä resonoimaan ku nokkahuilussa konsanaa, ja kun tekee muutaman lisäreiän ja osittain kuristaa sitä alkuperäistä, niin ilmavirtausten suunta muuttuu, jolloin myös vihellys loppuu. Ja koska siinä on nyt niitä lisäreikiäkin, niin ei sen orkkis-reiän pienentäminen pääse vaikuttamaan tehoihin estämällä pakokaasujen poistumista.

Helppo ja halpa konsti. Pistäkää vapaasti kiertoon vaan.

e: kirjotus vihreitä

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
    Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
    Lainaa (jarmojs @ Elo. 27 2006,17:20) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Touko. 03 2006,18:27) kirjoitti
    se kuplan ääni johtuu siitä että er-5:ssa ja esim gpz 500s:ä on 2 sylinterinen rivimoottori, joka sanoo put put put! ja tossa gpz:ssa se kuuluu vielä paremmin kun siinä on kaks pakoputkea. mä ostin viime syksynä muijalleni tollasen gpz 500s:n ja emännän ensi kommentti oli miks toi kampe sanoo put put put,eikä pidä samanlaista ääntä kun sun fireblade niin ja lisäsi vielä että toi papatus on ihan perseestä
    Aikanaan kun minäkin GPZ:aa olin myymässä niin eräs naismotoristi tuli sitä katsomaan. Oma pyöränsä oli joku nelikko (Diversion?) joka oli kuulemma liian korkea/painava ja siksi tuli koeajamaan myynnissä olevaa Kawaani. No eipä tullut kauppoja. Kun siinä oli se ääni jotenkin erilainen kuin omassa pyörässään niin eihän sitä uskaltanut ostaa. Mukana hänellä oli joku mies "tukena" mutta eipä tainnut olla pyörämiehiä hänkään.

Makuasioistahan ei voi kiistellä mutta kyllä se vaan on niin että (ehkä hieman avarammilla putkilla varustetussa) rivinelikossa on ne oikeat moottoripyörän äänet. *

Ei kyllä yhtään sytytä minua tuo v-koneiden, twinien tai muiden vajaapyttyisten papatus, olis se sitten kovaa tai hiljaista. Minusta yksi kaikkien aikojen parhaimman näköisistä pyöristä on Honda VFR jostain -90 luvun loppupuolelta mutta muutoin niin kauniin kokonaisuuden pilaavat valitettavasti ne käyntiäänet. Kuin vanhassa Saab 96:ssa.
    Äh, makuasioita. Ostin just GPZ:n ja rivi-2 on just hienon kuuloinen. Kuulostaa nimenomaan moottoripyörältä eikä ompelukoneelta. Eikö noi rivineloset oo tuollaisen perheauton moottoreita.
    Kronoby Racing Team
    Kyllä mun GPZ orkkisputkilla ainakin kuulostaa ruohonleikkurilta tasakaasulla pienillä kierroksilla Toisaalta, ääni muuttuu nätiksi 8k jälkeen kun kääntää kahvan alas.

Vaikka into kaikkeen teinix tuunaamiseen onkin mennyt jo vuosia sitten niin on kyllä kieltämättä käynyt mielessä 2-1 putkeen vaihtaminen. Ovat vaan niin pirun kalliita että mielummin sen rahan johonkin muuhun käyttää..
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Ostettiin emännälle erkka vitonen about viikko sitten ja heti myyntitilanteessa askarrutti omituinen vinkuna pakoputkesta - joka tuntui selkeästi tulevan äänenvaimentimesta... ?

Mikä ihmeen kuplavolkkari ? Nooh - tämä on kawasaki, joten tällaiset pikku ominaisuudet kuuluvat ko. merkin kavalkadiin....

Duh. Kun mopon ajoi ensimmäisen kerran parkkihalliin, vikinä kuulosti suljetussa tilassa suoraan sanoen nololta. Googletin ja huomasin tämän ketjun. *LassiJ:n ja jetamion vinkkien rohkaisemina päätin myös tuunata hieman änkkäriä.

Tässä mun resepti;

Sorvissa pyöräytin tangosta 23mm kuristimen johon jätin leveämmän plommin päähän jotta kuristin ei pääse putkesta vajoamaan liian syvälle. Keskelle porasin 13mm reiän. Itse vaimentimen ns. sisennykseen porasin 8 x 8mm reiät. Kuristimen tein tiukaksi sovitteeltaan ja löin sen paikoilleen puupalikan + vasaran suosiollisella avustuksella.

lopputulos: IHAN IHQ ÄÄNET!!!! Vinkuna on täydellisesti poissa ja tilalle on tullut itsetuntoinen ja tiedostava 2-sylinterisen papatus! Suosittelen!
    Leegot hukassa jo vuodesta 1975
    Lainaa (MarcusM @ Syys. 01 2006,14:18) kirjoitti
    lopputulos: IHAN IHQ ÄÄNET!!!! Vinkuna on täydellisesti poissa ja tilalle on tullut itsetuntoinen ja tiedostava 2-sylinterisen papatus! Suosittelen!
    Vaikka itse oon ihan samassa veneessä, enkä ajaisi perusputkella, ni täytyy silti sanoa, että kyllä suurin osa meistä "motoristeista" on aika turhamaista sakkia...

Ei niitä ääniä kuitenkaan kuuntele, ku toinen motoristi. Eikä se muutenkaan kiinnitä huomiotaan er-5:een. Sitä kiinnostaa vaan, jos ohi menee mv agusta tms davidsoni. Itseäni ainakin vähän nolottaa kertoa jolleki asiaan vihkiintymättömälle kaverille, että:" jooh...tota...vaihdoin äänenvaimentimen, että tulis rouheemmat saundit...." Kyllähän se kuulostaa vähän sellaselta haagan amis-läpältä. Mutta kuitenkin niin teen. Olen nolo jätkä.

AA-kerhon alaisuuteen pitäis perustaa NJ-kerho. (NoloJätkä)
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
    Ratkaisu ongelmaan; tuplaputket. Oman TDM:n äänet oli yhdellä putkella juurikin sitä ruohonleikkuri-tasoa, kaksi avointa änkkää ja..melkein tekisi mieli lähtä niputtamaan konetta ihan vaan kuullakseni sen sulosoinnun.
    Porasin 4 kpl. 6mm:n reikiä ja hitsillä prikka perssiiseen kiinni. Ei tuo nyt ihan Brutalelta soundaa, mutta askel parempaan päin on otettu. Sirkutusta edelleen ilmassa kovemmassa kiihdytyksessä ( Erjolla? muhahhaa), mutta eipä tuo frouva paljoa hanaile.
    Kawasaki VN900 Classic -06
    Kawasaki ER-5 -97
    -o.k-

- Ad augusta per angusta -
    - Penis Minores -
    Lainaa kirjoitti
    Ei niitä ääniä kuitenkaan kuuntele, ku toinen motoristi. Eikä se muutenkaan kiinnitä huomiotaan er-5:een.
    Bingo! Tässä topicissa ei kuitenkaan ole kyse äänillä brassailusta vaan erkan omituisesta tyyppiviasta jonka ansiosta mopo kuulostaa hiomalaikalta tai mäntävikaiselta Hondalta... siis tyyppivika joka tullee vakio äänenvaimentimeen, ääni joka kuulostaa omituiselta kenen tahansa korvaan. Kaikissa erkoissa ei ole ko. ongelmaa, jotkut käyvät ihan nätisti vakioputkella, toiset vinkuvat kuin pillipiiparit! Tästä syystä jo mopon jälleenmyyntiarvon takia tuo "ominaisuus" oli IMO hyvä fiksata...

Jos emännän erkassa olisi ollut edes normaalit orggisäänet ne olisivat riittäneet vallan hyvin. Vain hän ymmärtää jonka erkka kuulostaa ko. hiomalaikalle / kulpavolkkarille. No bullshit.

Turhamaisia. Toki. Klubin jäsenyyttä odotellen.
    Lainaa (Loosah @ Syys. 01 2006,22:49) kirjoitti
    Vaikka itse oon ihan samassa veneessä, enkä ajaisi perusputkella, ni täytyy silti sanoa, että kyllä suurin osa meistä "motoristeista" on aika turhamaista sakkia...

Ei niitä ääniä kuitenkaan kuuntele, ku toinen motoristi.

Turhamaisia, kyllä. Mutta minusta se ilmenee kyllä sliparin asennuksen sijasta monessa muussa asiassa paljon selvemmin. Ja kyllä ne äänet kuulee itsekin kun on sopivan avarat putket. Ja sitä ääntä on myös kiva silloin tällöin kuunnella kun antaa vähän happea koneelle tai kun sopivasti moottorijarrutuksessa putkissa paukkuu. Tietty sitten varjopuolena se että kun 05.30 aamulla lähtee niin pitää ensin valuttaa pyörä kone sammuksissa kadule ennen kun kehtaa käynnistää.
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
    Lainaa (MarcusM @ Syys. 02 2006,23:21) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ei niitä ääniä kuitenkaan kuuntele, ku toinen motoristi. Eikä se muutenkaan kiinnitä huomiotaan er-5:een.
    Bingo! Tässä topicissa ei kuitenkaan ole kyse äänillä brassailusta vaan erkan omituisesta tyyppiviasta jonka ansiosta mopo kuulostaa hiomalaikalta tai mäntävikaiselta Hondalta... siis tyyppivika joka tullee vakio äänenvaimentimeen, ääni joka kuulostaa omituiselta kenen tahansa korvaan. Kaikissa erkoissa ei ole ko. ongelmaa, jotkut käyvät ihan nätisti vakioputkella, toiset vinkuvat kuin pillipiiparit! Tästä syystä jo mopon jälleenmyyntiarvon takia tuo "ominaisuus" oli IMO hyvä fiksata...

Jos emännän erkassa olisi ollut edes normaalit orggisäänet ne olisivat riittäneet vallan hyvin. Vain hän ymmärtää jonka erkka kuulostaa ko. hiomalaikalle / kulpavolkkarille. No bullshit.

Turhamaisia. Toki. Klubin jäsenyyttä odotellen.
    Veit jalat suustani.

Ongelma tosiaan vaan orkkis-putkessa, eikä niissäkään kaikissa. Ja vaikka tää meijän "tuunaus-hoonaus-into" jonkun toisen korvaan turhamaiselta ja pikkumaiselta kuulostaakin, niin ei sitä voi ymmärtää kuin ne, joiden omakin pyörä viheltää, tai ne jotka sen äänen on ihe päässeet kuuleemaan (lue: joutuneet kuuntelemaan )...

Oliskos siulla laittaa kuvaa minkänäkönen siitä siun tekemästä patentista oikein tuli?

Ja oikein mieltä lämmittää kuulla, että tää puolivahingossa keksitty koti-patentti on muitakin auttanu. Pikkasen muuten olin ihekkin mehuissani, ku sen prikan laiton jälkeisiä ääniä kuuntelin. Hetkeen en meinannu uskoo, että nää äänet todella lähtee tuosta miun nenän eessä nököttävästä erkistä...
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
    Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
    Lainaa (Jetamio @ Syys. 04 2006,09:58) kirjoitti
    niin ei sitä voi ymmärtää kuin ne, joiden omakin pyörä viheltää, tai ne jotka sen äänen on ihe päässeet kuuleemaan (lue: joutuneet kuuntelemaan )...
    Hieman mittakaavaa vislauksen määrästä; kun autolla ajoi normaalia matkanopeutta mopon perässä, vihellys kuului autoon 100m päähän kun hieman raotti ikkunaa... Mäntämoottorin normaalia toimintaääntä tuolta ei kuulunut, vaan tuo tuulessa vinkuva pierun ääni.

Ehkä siksi koko mopon hinta oli muita erkkoja edullisempi, ääni on tod. näk. karkottanut monta ostajaa...

Itsekin aprikoin että uskaltaako moisen pillipiiparin ostaa, kummasti sitä ostotilanteessa miettii että onkohan tämä aivan terveen moottorin ääni... tosin oma kokemuksen karaistama intuitio antoi ymmärtää, että ääni ei voi tulla mistään muualta kuin äänenvaimentimesta. Ja kun kyseessä on kawasaki, omituiset suunnitteluvihreet ovat hyvinkin todennäköisiä...

Tässä kuva mun viritelmästä. Sisäpuolen reiät eivät näy, mutta niitähän oli 8x8mm kappaletta.

Lainaa (MarcusM @ Syys. 04 2006,11:18) kirjoitti
    Hieman mittakaavaa vislauksen määrästä; kun autolla ajoi normaalia matkanopeutta mopon perässä, vihellys kuului autoon 100m päähän kun hieman raotti ikkunaa... Mäntämoottorin normaalia toimintaääntä tuolta ei kuulunut, vaan tuo tuulessa vinkuva pierun ääni.
    Varmaan melko samoissa desibeleissä meillä vinkunat olleet... Ajeltiin kerran tuttavapariskunnan kaa neljän pyörän (800 Maraunder Laserin mökäputkilla, 650 Savage myös mökäputkilla, XJ 900 orkkisputkilla ja sit mie erkilläni ennen virityksiä) letkassa, välimatkan edelliseen/seuraavaan ollessa n. 50m, ja mie jonon viimesenä. Ja tää jonon eka pystyi kuulemaan ihan vaivatta ja lainkaan pinnistelemättä kaiken sen mökän ja ajoviiman ylite erkistä lähteneen vihellyksen. Että kyllä se miunkin mopo on pahaa ääntä pitäny...

Mut pirun siistin näkösen oot tuosta saanu! Tottumaton tuskin tajuaa, että sille jotain on koskaan tehtykään. Miulla se nyt on vähän sätöstellyn näkönen, mut tällä kertaa tarkotus menee tyylin edelle. Enkä mie usko, että ketään juuri kiinnostaa toisten pakoputkien suitten tiirailu (paits meitä viheltävien erkkien omistajia, jotka uteliaisuuksissaan muiten erkkien huilut kahtoo läpi, että onko niille tehty mitään )...
    Hmm... jetamion ja emännän mopot ovat molemmat vuosimallia 99... Mitäs vuosimallia muiden viheltävät pillipiiparit on ?

Ja mitä tehtaan marakattiosasto on tarkoittanut "twister"-sanalla joka lukee mopon takaosassa ? Tuli mieleen paha assosiaatio, että kyseessä on kawasakin suunnittelijoiden hieno oivallus...

Edit: ykkössivulla näytti olevan kahdessa casessa 97 ja 98 vuotiset mopot.

Lainaa (MarcusM @ Syys. 05 2006,10:16) kirjoitti
    jetamion ja emännän mopot ovat molemmat vuosimallia 99...
    Ai hälläkii on saman vuotinen mopotin. Saako väriä tiedustella? Ku mitä mie oon ymmärtäny, niin on muutamia värejä, joita valmistettiin vain tiettyinä vuosina, esim. t.vihree -99, metallinhohto viininpun. -00.

Ja samoin tää twister -systeemi on jääny vähän epäselväks. Miulla moista ei mopon kylessä lue, kuten ei mainintaa koko er5:stakaan. Ainoostaan Kawasaki lukee tankin molemmin puolin. Oliskohan se twister -malli sitten jotenkin erilailla varusteltu? Yhen mustan twister -erkin alkukesästä näin lähempääkin ja huomasin erona omaani, ettei siinä ollu bensamittaria oleenkaan, vain pienellä kultanen er5-teksti sillä paikalla missä sen olis pitäny olla. Sen lähemmin en mopoa kehannu ruveta tutkimaan, ku omistaja ei ollu paikalla, mut kovasti olis kyllä kiinnostanu.
    MYYTY.

Mulla ois nurkissa virheetön IXILin slipari erkkiin. Jäi joutilaaksi kun pyörä lähti vakiopöntöllä eteenpäin...

Edit: tavara Lohja-Espoo akselilla.

Edit2: linkki vastaavasta pöntöstä: *Ixil
    Mukana on tietysti se rosterinen puolen metrin väliputki erkkiin.

zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Kuka lainais porakonetta?

Oon nyt kesän kuunnellu sirinää ja vinkunaa, ja ajattelin jo laittaa tuon sirinän kiertoon, eli mopo myyntiin. Nyt mä sitävastoin voisin jonkun reijän sinne pönttöön tuikata ja koklata josko auttais.. Jos olis pora ja terä.

Ei taida akkuporalla saada ku narmuja aikaseks
    Lainaa (Katyanna @ Syys. 06 2006,23:35) kirjoitti
    Kyllä sillä tekee, kun vaan on oikeenlainen terä. Elikkäs metallille tarkotettu terä. Ihan kuule nuo reijät oli miun erkin persiiseen tehty sellasella alelaarista löytyneellä 19,90€ maksaneella sähköporakoneella. Mut miesapua siihen kyl tarvittiin, ku sitä piti painaa aika kovaa, että se lähti vetämään ilman niitä lipsumisia.

Oon nyt kesän kuunnellu sirinää ja vinkunaa, ja ajattelin jo laittaa tuon sirinän kiertoon, eli mopo myyntiin. Nyt mä sitävastoin voisin jonkun reijän sinne pönttöön tuikata ja koklata josko auttais.. Jos olis pora ja terä.

Jaa eikö Mikkelistä löydy miestä poraamaan muutamaa reikää pönttöön ?

Forumin miesyksilöt taitavat olla haluttomia vastaamaan Er-5 aiheisiin ketjuihin jottei heiltä mene virtuaali_essonbaari_status. Veikkaan että sankarit kilpailevat zetori ja hajabusa ketjuissa dynamometri tuloksillaan virtuaalimunasta eivätkä huomaa täällä neitoa hädässä...

Annetaan vielä yksi ratkaisumalli tuohon ääniongelmaan, omassa perheessä tannoin majailleeseen er-5 porasin sen pääreiän (mikä siinä keskellä huilussa) auki kokonaan. Elikkäs nyt kun katotta lampulla sinne reikään,näkyy puolimatkassa seinä jotta kaasujen on pakko kiertää nitten pikkureikien kautta ulos.(tietysti, onhan kyseessä kammiovaimennin). Tähän vain tarvitaan iso ja jatkettu poranterä joka just vain mahtuu siihen reikään ja a`vot, äänet muuttuu täysin. Tulee mureammat, matalemmat ja kaasu pohjassa raaemmat eikäs missään tilanteessä vihellä perskeles! Näin tehdessä putkesta ei siis näe ulospäin että sille olis tehty mitään, ellei tiiraa lampulla sinne vaimentimen sisään puoliväliin asti... Itsellä poranterä oli noin 0.5mm väljä siihen reikään ja jatkettu harjaterästangonpätkällä n. 30cm.

Mitäs jos sirkuttelisit johonkin autokorjaamolle, tietenkin rautakaupan kautta, josta haet sen prikan. Setä siellä poraa parit reiät ja hitsaa rinkulan kiinni, eikä paljoo maksa. Ainakin itse selvisin tyyliin ;"anna nyt kahvikassaan jotain omantunnon mukaan". Kympin heitin ja tuntui ylittävän hra mekaanikon odotukset, kaikki tyytyväisiä. Ja tämä siis huippukalliissa Helsingissä.
    Kawasaki VN900 Classic -06
    Kawasaki ER-5 -97
    -o.k-

- Ad augusta per angusta -
    - Penis Minores -
    Lainaa (Jetamio @ Syys. 06 2006,10:45) kirjoitti
    *Ja samoin tää twister -systeemi on jääny vähän epäselväks. Miulla moista ei mopon kylessä lue, kuten ei mainintaa koko er5:stakaan. Ainoostaan Kawasaki lukee tankin molemmin puolin. Oliskohan se twister -malli sitten jotenkin erilailla varusteltu? Yhen mustan twister -erkin alkukesästä näin lähempääkin ja huomasin erona omaani, ettei siinä ollu bensamittaria oleenkaan, vain pienellä kultanen er5-teksti sillä paikalla missä sen olis pitäny olla.
    Olen ihmetellyt tuota samaa Twister-ilmiötä vieraillessani Saksan ER-5 sivuilla, kun siellä viljelevät tuota Twister-nimitystä joka yhteydessä. Löysin sieltä sellaisen selityksen, että ainakin Saksassa mopoissa on lukenut vuoteen 2001 asti ER-5:n lisäksi Twister, mutta vuosimalleissa 2001-> se on jätetty pois. Linkki saksalaiseen selitykseen

Kyseessä pitäisi olla ihan sama pyörä, mutta jostain syystä Twister-sanaa ei sitten ole käytetty kaikilla markkinoilla. Villi heitto: Oliskohan se näkemäsi Twister tuotu joskus Saksasta? *

Mulla on -97 mallia oleva Erkku, josta puuttuu myös bensamittari ja tilalla on kultainen ER-5 teksti, joka on ominaista tuon vuosimallin pyörälle. Twisteriä pyörässäni ei myöskään lue.

Summa summarum: uskoisin pyörien olevan ihan samanlaiset, luki kyljessä / perässä / missä vain Twister tai ei. *

- Miisu
    Noh, ei voi muuta sanoa ku ja ! Nyt loppui sirinä, vinkuminen ja muu räminä pöntöstä. Pora löytyi kuin löytyikin, seitsemän kasimillistä reikää ja ystävällismielinen ystävän ystävän veli vielä hitsasi prikan pilliin ihan mielellään. Tuntui itsekin (mopotinmiehenä) ihmettelevän kun moisella pienellä vaivalla äänet muuttuivat täysin. Ulkonäköä paikkailtiin (kuuma)mattamustalla spraylla. Kestää ainakin siihen asti, kunnes prikka vähän nokeentuu.

Kiitos hirveästi kaikille teille ! Nyt mä lähden tyytyväisenä baanalle! Kuunnelkaa ja ihastelkaa kun mä ajelen ohi (niin, no ei pidä liioitella.. )!
    Lainaa (Katyanna @ Syys. 11 2006,15:47) kirjoitti
    Kiitos hirveästi kaikille teille ! Nyt mä lähden tyytyväisenä baanalle! Kuunnelkaa ja ihastelkaa kun mä ajelen ohi (niin, no ei pidä liioitella.. )!
    Hienoa!

Threadin aloittaja ja moni muu sai vihellyksen pois päiväjärjestyksestä. Mites se menikään ? Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa!

"Poraa_reikä_pakoputkeen" -tuuninki näyttää olevan pahasti aliarvostettu laji - hmm - pitäiskö kokeilla omaan gixxeriin...

Se on kuulkaas happy end!
    Lainaa (MarcusM @ Syys. 11 2006,23:26) kirjoitti
    "Poraa_reikä_pakoputkeen" -tuuninki näyttää olevan pahasti aliarvostettu laji - hmm - pitäiskö kokeilla omaan gixxeriin...
    Kokeile ihmeessä, mulla taannoin olleen GPZ500S :n joku edellinen omistaja oli pakoputkivirittänyt ja omasta mielestäni (nyt kun olen kuullut myös orkkisäänillä pelittävän) homma oli mennyt päin
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    No niin. Nyt reiät porattu ja prikka hitsattu. Äänet muistuttavat jo enemmän moottoripyörää kuin ruohonleikkuria.

Jos hevosvoimia ja vääntöä ei hirveästi kadonnut, niin homma on onnistunut
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    No niin, mitäs jos laittaa vain putken päähän supistusholkin (15mm reikä) eikä poraa lisäreikiä.

Olis holkki paikoillaan muttei vielä porattu reikiä, mitäs jos ei poraiskaan.... ääni miellytti heti
    No niin. Näin kauan piti pähkäillä, uskaltaako kokeilla. Sirinä koveni jatkuvasti ja hermot alko mennä. Tänään sit pora käteen ja 6kpl 6mm reikiä ja rikka päähän. Vau mitkä äänet Erkissä. Ja sirinä tipotiessään. Mielestäni tuskin sliparilla saa paljon parempaa ääntä, ainakaan hintaan nähden.
    Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
  30.  
    Auttakaas nyt naista hädässä eli mäkin haluan vähän "oikeimpia" ääniä tuohon ER5:seen tosin olen sitä kyllä vaihtamassa viimeistään ensikesänä hiukka tehokkaampaan pyörään joten hieman mietityttää vaikuttaako äänenmuutos mitenkään tuossa myynti/vaihtotilanteessa, mutta itse asiaan mihinkäs "pajalle" täällä pääkaupunkiseudulla vois pyörän viedä porattavaksi ja ilmeisesti joku hitsaushommakin siinä olis. Tuskin missään huoltoliikkeessä moista alkavat tekemään.
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12