Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Talveksi piti löytää vähän tekemistä, mutta loppujen lopuksi lähes kaikki työt tehtiin kun olisi pitänyt jo olla ajamassa.

    Operaatioon kuului takaiskarin vaihto F4-mallin (vm. 2004) takaiskariin, jolloin sain perää nostettua pienellä vaivalla vähän ylöspäin ja samalla vähän pirteämpi iskari alkuperäisen tilalle. Idean sain CBRworldista ja takaiskari löytyi romutetusta F4i-mallista purkaamolta.

    Myös takamatkustajan jalkatapit vaihdettiin alkuperäisten tilalle kyseisestä F4i-mallista, jolloin sliparin saa hieman ylemmäksi maata viistämästä. Lisäksi jalkatapit ovat kyllä alkuperäisiä komeammat.
    Hieman jännitin ajettavuuden muutosta, kun perä nousi kuitenkin aika reilusti, mutta ei se ainakaan huonommaksi mennyt edellisestä ja ulkonäkökin parani roimasti.

    Tarrat tulivat erittäin nopeasti Hartilta loistavan palvelun kera.

    Maalauksesta sen verran että tein itse pohjatyöt, ja väriksi on valittu Mazda 6:n Blue Pacific Mica.


    Tästä lähdettiin:


    Ja tähän päädyttiin:




    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  2. #2
    Hieno lopputulos ja loistava väri.

    Pari kyssäriä, kuis helposti tuon F4 mallin iskarin saa paikalleen, joutuuko tekemään holkkeja tai muuta kiinnitysosaa? Nii ja mittasitkoihan paljon pitempi se F4 iskari on ja paljonko se nostaa perää?

    Kiitoksia vastauksista.
  3. #3
    Lainaa (Miihkali @ Touko. 02 2006,22:29) kirjoitti
    Hieno lopputulos ja loistava väri.

    Pari kyssäriä, kuis helposti tuon F4 mallin iskarin saa paikalleen, joutuuko tekemään holkkeja tai muuta kiinnitysosaa? Nii ja mittasitkoihan paljon pitempi se F4 iskari on ja paljonko se nostaa perää?

    Kiitoksia vastauksista.
    Iskari menee suoraan paikalleen ilman mitään muutoksia. Iskareilla on eroa n. 1,5cm. muistaakseni takahaarukan takaosa tuli 5cm alemmaksi. Jotain korotuksesta kertoo se että iskarin vaihdon jälkeen keskiseisontatuki jää ilmaan ala-asennossaan, joten poistin sen. Ainut mikä iskarin vaihdon yhteydessä on modattava on sivujalkatuki, ellei halua kuljettaa jotain palikkaa mukanaan, sillä alkuperäisen kanssa pyörä jää varmasti pelottavan vinoon. Sopiva sivujalka löytyy myös F4-mallista, ainostaan jousen tappi pitää hitsata sisäpuolelle, kun F4-mallissa se on ulkopuolella. Muuten sivujalka sopii suoraan paikalleen ilman muutoksia. Laitan vaikka kuvia sivujaloista kun saan kameran käsiini, kuvat ovat vielä muistikortilla.

    Takaiskarin saa romuttamolta n. 200€n hintaan. Ei paha verrattuna ihan uuden hintaan. Ja luulisi 2 vuotta vanhan iskarin olevan parempi kuin 13 vuotta vanhan.
    Uudessa iskarissa on erillinen säiliö ja siinä säädettävä sisäänmeno-vaimennus. Säiliölle löytyi helposti paikka.


    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  4. #4
    Lainaa (hsk @ Touko. 02 2006,22:47) kirjoitti
    Jotain korotuksesta kertoo se että iskarin vaihdon jälkeen keskiseisontatuki jää ilmaan ala-asennossaan, joten poistin sen.
    Pitäiskö munkin poistaa se ruma hökötys...
    Paljonko tuolla keskituella on painoa suunnilleen?
  5. #5
    Lainaa (Stobias @ Touko. 03 2006,00:05) kirjoitti
    Paljonko tuolla keskituella on painoa suunnilleen?
    Liikaa
    Pain is just weakness leaving the body
  6. #6
    Menikö nuo takatappien rungot suoraan alkuperäisiin reikiin
    vai pitikö "sovittaa" ?
  7. #7
    Lainaa (ara @ Touko. 07 2006,11:47) kirjoitti
    Menikö nuo takatappien rungot suoraan alkuperäisiin reikiin
    vai pitikö "sovittaa" ?
    Meni ihan suoraan.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  8. #8
    Todellakin onnistunut operaatio, pyörähän nuoreni ainakin viis vuotta jo pelkästään tuon maalauksen ansiosta. Hyvä ettet sentään mitään faitteria alkanut vääntämään niinkun yleensä tämän ikäisistä cebareista.

    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
  9. #9
    Hienoa jälkeä
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  10. #10
    Todellakin hienosti ja MAULLA totetutettu nuorennusleikkaus...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Täytyypi yhtyä edellisiin puhujiin!
    Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
  12. #12
    Hienohan siitä tuli.

    Teippit tais harrilta löytyä suoraan hyllystä, itse meinaan teetin juurikin saman sarjan joskus 2 vuotta sitten omaan pc-25:seen ja joutu silloin skaalailemaan tuon uudemman hondan tarramallin tuohon sopivaksi. Ja itsellänikin hopeanvärisenä

    Miksköhän mulla on tuossa "alkuperäisessä" iskarissa ja tuo säiliö? Se on kiinni tuossa oikeanpuoleisessa taka jalkatapissa. SUllahan tuota ei tosiaan näy.



    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  13. #13
    Lainaa (JoBa @ Kesä. 15 2006,07:02) kirjoitti
    Hienohan siitä tuli.

    Teippit tais harrilta löytyä suoraan hyllystä, itse meinaan teetin juurikin saman sarjan joskus 2 vuotta sitten omaan pc-25:seen ja joutu silloin skaalailemaan tuon uudemman hondan tarramallin tuohon sopivaksi. Ja itsellänikin hopeanvärisenä

    Miksköhän mulla on tuossa "alkuperäisessä" iskarissa ja tuo säiliö? Se on kiinni tuossa oikeanpuoleisessa taka jalkatapissa. SUllahan tuota ei tosiaan näy.
    Kappas, no samat pohjat taisi olla, kun kyllä Harri mainitsi että löytyy valmiina "muotti".

    Muistaakseni pc-25:n kaikkein uusimmissa versioissa on jo vakiona se iskarin säiliö, ja siitä eteenpäin uudemmissa malleissa.

    E: Niin ja tossa uudemmassa iskarissahan on se säiliö, mutta se letku oli niin lyhyt että säiliö on asennettu piiloon takasivukatteen taakse.



    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  14. #14
    Komee on. *

    Muuttukos se ohjaus paljonki nopeemmas vai miten ? Jos saa vielä lisää udella. *
    Kiinnostas vain ku itelläki on toi takaiskarin esijännitys jo kireimmillään ja silti ei saa sitä säädettyä oikeelle "korkeudelle" miten se pitäis noitten säätöohjeiden mukaan olla. Eikä painoo oo ku 70 kiloo. Ja ois se kiva saada se sisäänmeno-vaimennuksen säätö mukaan pakettii.
  15. #15
    Lainaa (Antmano @ Tammi. 11 2007,13:34) kirjoitti
    Komee on.

    Muuttukos se ohjaus paljonki nopeemmas vai miten ? Jos saa vielä lisää udella.
    Kiinnostas vain ku itelläki on toi takaiskarin esijännitys jo kireimmillään ja silti ei saa sitä säädettyä oikeelle "korkeudelle" miten se pitäis noitten säätöohjeiden mukaan olla. Eikä painoo oo ku 70 kiloo. Ja ois se kiva saada se sisäänmeno-vaimennuksen säätö mukaan pakettii.
    Kesän aikana tuli 13tkm maantiellä ja radalla ja täytyy kyllä sanoa että ohjaus on huomattavasti parempi kuin ennen, nopeampi ja kevyempi, kuin ajatus. Puolivälissä kesää tiputin jopa etupäätä pikkasen alaspäin. Nyt on todella hyvä.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  16. #16
    Joo tätä just hain.
    Voi olla et tulee tossa kesällä iteki tota alustaa päivitettyä.
  17. #17
    Mitä noi jalkatapit makso purkaamolla? Tiedätkö käykö muidenkin vuosimallien tapit heittämällä f2:seen? Minkälainen patentti olis toimiva ton kilpitelineen korvikkeeksi? Oon katsellu cbr:ään koko putkistoa. Onko kellään tietoa onko teholisä mainittava vai tyydynkö pelkkään slipariin?
  18. #18
    Lainaa (vjs @ Helmi. 18 2007,20:17) kirjoitti
    Mitä noi jalkatapit makso purkaamolla? Tiedätkö käykö muidenkin vuosimallien tapit heittämällä f2:seen? Minkälainen patentti olis toimiva ton kilpitelineen korvikkeeksi? Oon katsellu cbr:ään koko putkistoa. Onko kellään tietoa onko teholisä mainittava vai tyydynkö pelkkään slipariin?
    En enää tarkalleen muista, mutta jotain 30€ taisi olla. Ei kai siihen muut tapit heittämällä mene kuin nuo hopeiset, putken kiinnike jne. oikeassa paikassa.
    Helpoimmalla kilpitelineen kanssa pääsee Dremelillä, jos kuvista kattoo tarkkaan niin huomaa kyllä että se on alkuperäinen, mutta sitä on leikelty vähän sirommaksi.
    No en ehkä suosittele ihan 1000€ kokoputkistoa laittamaan, mikä ettei jos halvalla saat... mutta kyllä se slipari asiansa ajaa, ainakin äänten puolesta.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  19.  
  20. #19
    Myytävänä Nettimotossa

    Opiskelijan täytyy päästä talvellakin liikumaan ja saada auto alle
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams