Ostin talvella 1200 bandit -96 pärrän ja vaihdoin siihen valvolinen öljyt,ajelin noin 60km ja kytkin rupesi pikkuhiljaa luistamaan,voiskos vika olla öljyssä vai onko kytkinremppa edessä?Muuten olen pyörään ollut enemmän kuin tyytyväinen!!!
lisäystä äskeiseen sen verran,että onkos muilla ollut samantyppisiä ongelmia?Voiko olla mahdollista että esim,valvoline ei käy bandittiin vaan kytkin rupeaa luistamaan kovassa kiihdytyksessä?Merkkiliike suositteli motulia,muuta hintakin on aikasta suolainen(45e/4L)
Öljymerkin vaihto keskenkaiken ainakin voi saada kytkimen liukkaaksi, nimimerkillä kokemusta on...
Luultavasti öljyllä on suurin vaikutus, vaikka kyllä mitä ilmeisimmin kytkinkin voi olla finaalissa? Mutta kokeilemalla se selviäsi ja vaikka kytkin rempan sitten joutuisitkin tekemään, niin kyllä sinne ne samat öljyt voi laittaa, jos niillä ei ole kovin paljon ajettu ja öljyjen mukana ei tule mitään silppua/muruja koneesta?
Jos kokeilet Motulia, niin kerrotko oliko vaikutusta? Olisi mullakin öljyjen vaihto toiseen merkkiin(mahdollisesti Motuliin) laatikon jäykkyyden vuoksi...
Mulla on samantapaisia kokemuksia viime kesältä. Vaihdoin uudet levyt kytkimeen ja pistin valvolinen öljyt koneeseen. Sitten parin viikon sisään alkoi ilmetä lievää luistamista kytkimessä, lähinnä vaan suurimmilla vaihteilla vedättäessä kytkin menetti otteensa jossain 8000rpm:n paikkeilla.
Aika pian vaihdoin toiset öljyt, jolloin tilanne vähän parani. Mutta ongelmat tuli ajoittain takaisin loppusyksystä. Itse mietin kanssa, että öljyt ei vaan jostain syystä sopineet. Toisaalta vaikutusta saattoi olla myös sillä että käytin SBS:n tarvikelevyjä. Nimittäin muistan kuulleeni että jollain muullakin oli ollut ongelmia ko. tarvikelevyjen kanssa.
Voi olla että valvolinet olisivat toimineet moitteetta alkuperäisten levyjen kanssa, tai toisaalta tarvikelevyt jonkun toisen öljyn kanssa. Oli nimittäin pienestä kiinni että ylipäätään alkoi luistamaan... mutta se riitti tuhoamaan levyt. Niin ja pyöränä oli vuoden -93 gsxr
GSXR-1200W
ainakin gsx-r:t on tarkkoja öljystä eikä ainakaan täyssynteettistä kannata laittaa! Semisynteettinen 10W-40 öljy ja ei ole ollut ongelmia kytkimen kanssa. Yksi kytkin meni täyssynteettisellä Motulilla...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
mulla 91 1100R ja motulin synteettiset, vaihteet rusahtelee oudosti, ja kytkin luistaa,tais mennä öljyt vaihtoon?(K1mble @ Touko. 06 2006,14:51) kirjoitti
Mulla on kans bandit 1200 SA:n kans ongelmia kytkimen kanssa ja nyt ostin uudet levyt ja öljyt( castrol R4 superbike 10W-50) uskaltaakohan noita täyssynteettisiä laittaa ollenkaan? Kallista litkua se ainaki on(K1mble @ Touko. 06 2006,14:51) kirjoitti
![]()
EU:n pohjoisin Motoristi!