Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Sähkö vika vai akkussa ongelma, viime kesänä teki useasti saman tempun ei vaan yksinkertaisesti startannut käytin merkkihuollossa ja ei löytynyt vikaa, välillä vilkut lakkaa toimimasta ja tänään kun piti töihin lähteä ei minkaanlaista elon-merkkiä koko pyörässä onneksi pyörässä takuu jäljellä, mutta meinaa hävitä luottamus koko pyörään, muuten mukava menopeli naisenkin käteen, onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia kyseisen pyöränkans?
  2. #2
    Morjens!Jos ei akussa vika niin joku oikari siellä on,kannattaa viedä johkin isoon puljuun esim.yamaha centteriin jos on takuu voimassa.
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  3. #3
    Lainaa (vennu95 @ Huhti. 28 2006,21:26) kirjoitti
    ... onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia kyseisen pyöränkans?
    Yleensä näihin vikakyselyihin riittää vastaukseksi TPS, mutta toi ei kyllä ihan siltä vaikuta...

    Vie valtuutettuun huoltoon ja please, raportoi tänne, mitä siitä löytyi.

    FZ6 (-S) on ihan ok laadultaan, perusongelmat ovat TPS ja ohjainlaakerit, muuten olen lukenut vain yksittäisvioista.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  4. #4
    Noh, mulla ei ole noin uutta pyörää, tämä koskee FZS-600 mallii, mutta oireet oli samat uutena.
    Elikkäs virrat katosi yht'äkkiä, oli nollannu kellot ym. Huollossa sitä ihmeteltiin useempaan otteeseen, lopulta kun hermot meni sanoin että vaihtakaa nyt jotain perkele, vaihtoivat akun ja sen maadoitus kaapelin, niin ongelmat loppuivat siihen !
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  5. #5
    Lainaa (vennu95 @ Huhti. 28 2006,21:26) kirjoitti
    Sähkö vika vai akkussa ongelma, viime kesänä teki useasti saman tempun ei vaan yksinkertaisesti startannut käytin merkkihuollossa ja ei löytynyt vikaa, välillä vilkut lakkaa toimimasta ja tänään kun piti töihin lähteä ei minkaanlaista elon-merkkiä koko pyörässä onneksi pyörässä takuu jäljellä, mutta meinaa hävitä luottamus koko pyörään, muuten mukava menopeli naisenkin käteen, onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia kyseisen pyöränkans?
    No akusta löyty sit vika , kuulemma sitä on hyvä ladata tasasin väli-ajoin, lukee kuulemma huoltokirjassakin, mutta eihän voi tietää kun on amatööri ja sit sitä luulee et kun on uusi peli alla ei tartte vielä tammosiin kiinnittää huomiota kuitenkaan ei mittarissakaan ole kilometrejä vasta kun 2000km ja risat, mut toivotaan että pyörä pelittää jatkossa ja muistetaan ladata akkua, aurinkoisia ajokelejä kaikille!
  6. #6
    Lainaa (vennu95 @ Touko. 04 2006,13:46) kirjoitti
    No akusta löyty sit vika , kuulemma sitä on hyvä ladata tasasin väli-ajoin, lukee kuulemma huoltokirjassakin, mutta eihän voi tietää kun on amatööri...
    Kiitos viestistäsi, mukava että homma selvisi!


    Tuota latausta jäin vähän ihmettelemään: jos prätkällä ajetaan suht. säännöllisesti (esim. vähintään kerta viikkoon), niin ei sitä tarttis joutua latailemaan ylimääräisesti ollenkaan.

    Tuosta FZ6-vehkeen laturista olen nähnyt joskus juttua: ilmeisesti joillakin 2000 - 3000 rundin ajelijoilla laturin kapasiteetti ei riitä täyttämään akkua (ajovalot yms. päällä). Muistelisin laturin kapasiteetin ilmoitetun kierrosluvulla 5000 ja olleen n. 300 W. Eli normaaliajossa saattaa tulla ongelmia sähkön riittävyyden kanssa, jos kierrokset on koko ajan alle 4000 rundia.


    Edit: Service Manual ilmoittaa:
    14 V / 310 W at 5,000 r/min



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  7. #7
    No hyvä että vika löytyi, mutta kyllä tuo kummalta kuulostaa.
    Omaa vanhempaa Fasua käyttelin talvella 3-4 viikon välein n.10-15 minuuttia tyhjäkäynnillä ja se kyllä riitti pitämään akun timmissä kesään asti.
    Ajokaudella jos joutuu erikseen latailee, tuntuu aika omituiselta
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  8. #8
    Hyvä tietää tämäkin. Eli jos moposta häviää sähköt ilman syytä niin on ajeltu liian rauhallisesti. Odotellaan että akku hieman palautuu ja enemmän jenkaa vaan siitä eteenpäin
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  9. #9
    No. Onkos millaisia kokemuksia tuosta TPS:stä, miten vika ilmenee, ja minkälaisissa kilometreisssä. Mulla on noin 7000km, ja on pelannut loistavasti. Ois kai hyvä jos tuo postais takuun aikana, jos sitte postaa.
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Pätkä @ Touko. 05 2006,23:31) kirjoitti
    No. Onkos millaisia kokemuksia tuosta TPS:stä, miten vika ilmenee, ja minkälaisissa kilometreisssä.
    TPS on siis Throttle Position Sensor, eli kaasukahvan asentotunnistin, joka on ymmärtääkseni ihan vain potentiometri.

    Vikaselostus lyhyesti:
    1. eka sä luulet, että sä et osaa ajaa.
    2. sitten sä luulet sun prätkän olevan ihan **ska.
    3. sitten se prätkä stumppaa/häröilee/oireilee ja kun sammutat virrat, niin viat häviävät - hetkeksi.
    4. sitten sulle valkenee FZ6 taikasana: TPS.


    Mulla itsellä ei ole kokemusta tuosta TPS viasta, ja en valitettavasti osaa kertoa, millä kilometreillä tuo ilmenee. Yleensä ilmeisesti noin 6000 km - 12000 km, tästäkään en ole varma.

    Jos aihe kiinnostaa enemmänkin, niin tässä on 27 sivua juttua:
    LINKKI_FZ6_USA_Foorumi_TPS_keskustelu
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP