Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Olis -87 vuos mallia oleva cebari.. Kylmänä kuuluu joku naputus koneesta, ehken hiukan lämmänäki.. Aattelin et ois varmaa ketjun vaihto aika.. Mut onko toi näis vehkeis mite vaarallista et onko pelkoo et se katkee ja sit menee uusiks koko kone??? Ja onko lie mite kallis homma toi uusia ja onnistuisko iha ite tehtynnä
  2. #2
    Venttiilejä tuossa ensiksi epäilee ==> onko välykset tarkastettu koska ? Itse ketjusta ei minusta tule naputtava ääni. Kiertokangen laakereista tulee naputtava ääni, mutta se on yleensä niin, että kylmänä ei kuulu, mutta öljyjen lämmettyä alkaa pikku hiljaa kuulua.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  3. #3
    Lainaa (hondamania @ Touko. 01 2006,13:43) kirjoitti
    Venttiilejä tuossa ensiksi epäilee ==> onko välykset tarkastettu koska ? Itse ketjusta ei minusta tule naputtava ääni. Kiertokangen laakereista tulee naputtava ääni, mutta se on yleensä niin, että kylmänä ei kuulu, mutta öljyjen lämmettyä alkaa pikku hiljaa kuulua.
    Joo saattaapi muuten ollakki venttiileihi ääni, ei oo mitää tietoo millo on katottu jos lie ikinä... Onkoha toi iha itte tehtävä operaatio vai onks se vietäv verstaalle???
  4. #4
    Joo, venttiilien säätö on kohtuullinen homma tehdä itsekin, tässä kun on semmonen kone, jottei siihen tarvi ostaa niitä säätöpaloja, vaan siinä on semmonen keinuvivun kaltainen nokan ja venttiilin välissä, jolla välys säädetään.
  5. #5
    Yleensä cebarissa rallattaa nokkaketju,korjaantuu kiristäjän vaihdolla,riippuu tietenki kilometreistä et joutuuko vaihtaan ketjunki.
    Just vaihdetttiin 90vm ceebraan kiristäjä,kilsoja mittarissa 50tkm,kone piti sellasta rallatusta että kokokylä heräs kun sen pisti tulille mut uudella kiristäjällä kehrää kun kissa.Jos vaihdat kiristäjän niin säädä venttiilit samalla kun oot sormet sotkenu.
  6. #6
    Terve,

    Joo sama kuin edellä eli kilsoja 60 tkm (?) nokkaketju vaihtoon, niin loppui möykkä kerralla.
    Frankenstein Junior XX:llä
  7. #7
    Niin ja se kiristäjä...
    Frankenstein Junior XX:llä
  8. #8
    ompa noissa ollut myös laturissa laakeri "vikoja" hyvä konsti
    on ottaa ruuvimeisseli käteen ja pistää kärki laturin kylkeen
    ja jos siellä vika se tuntuu meisseliä pitkin käteen,tuntuuko
    mahdottomalta se selviää kun koettaa ja sitten vasta uskoo.
  9. #9
    Onko kellään kokemusta kampiakselin laakerin viasta, miten voisi asian yksinkertaisesti ja todenperäisesti testata? Selkeetähän olis tietysti avata motti, mutta ei välttämättä houkuttelevinta...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  10.  
  11. #10
    Eilen kävi mopo verstaalla, venttiilit säädetty kaik oli alle arvojen yks imu jopa melkein kanto jo.. Elikkäs ei se naputus sielt ainekaa kuulunu.. Huollon kaveri kyl sano et tällasen pitää hiuka pitääkki ääntä et tietää et on ees käynnis.. Kuulema jos ääni muuttuu parin saan kilsan sisällä ni sit on aihetta huoleen mut muute pienet äänet kuuluu asiaa...