Tänään kun piti lähteä ajamaan niin huomasin hornetin jalkatapin olevan öljyssä. Öljy lienee jostain muualta kuin moottorista, epäilen vaihteistoa.. Mustaa se öljy ainakin on. Öljyvuoto näytti tihkuvan jostain tiivisteestä. Kysymys kuuluukin että miten se tiiviste nyt näin yhtäkkiä on päättänyt ruveta vuotamaan kun ei sitä ole auottukaan? Miten on mahtaako tulla iso remontti ko. tiivisteen vaihdosta, mikäli se nyt sitten se tiiviste. Pärrä on -02 ja mittarissa parikymppiä.
Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
Kannattaa varmaan vähän tarkemmin selvittää mistä se öljyvuoto on. On meinaan vähän vaikea arvailla kun ei tiedä kumpi puoli edes on kyseessä (vasen/oikea). Mikä tiiviste? Ilmeisesti jokin liitin tmv. on öljyssä myös? Olisiko vika kenties siinä? Kuulostaa aika pahalta jos jonkin öljyvuodon takia jalkatappi on öljyssä, meinaan silloin ei kyseessä taida olla mikään pieni tihkuminen. Mutta esim. ainoan kerran kun omassa pyörässä jalkatappi on ollut öljyn peitossa johtui siitä kun olin liikennevaloissa laskenut jalan jonkin toisen laskemiin öljyihin ja kyllä oli meinaan liukas tappi/kenkä kun oli pohja ihan öljyssä, lipsui meinaan koko ajan jalka tapilta.
Edit. Niin jos se tosiaan on öljyvuoto niin varmaan se on jostain öljylauharin banjosta tai vastaavasta liittimestä kyse jolloin selviät tiivisteiden uusimisella ja liittimen uudelleen kiristämisellä ja ihan vaan öljyn lisäämisellä. Vaikea uskoa, että itse koneen öljyvuoto aiheuttaisi tapin öljyyntymisen (siis pienestä vuodosta).
Red Meat
Se on sama öljy niin koneessa kuin lootassa. Ylitäyttöä epäillään tulee silloin huohottimesta.(Miqa @ Huhti. 29 2006,13:16) kirjoitti