Tulipa tuossa iltapäivällä kokeiltua kuinka kaverin uudenkarhea Arai pomppii Kansankadulla. Tipahti omaa huolimattomuutta vyötärönkorkeudelta asvalttiin ja maalipinta paskaks noin 2x2cm alueelta. Maali siis lohkeili kokonaan pois niin että kuidut näkyvät.![]()
![]()
Nopeasti selattuna tuolla näytti olevan ainakin muutama juttu koskien kypärän maalausta, mutta jos joku voisi suositella jotakin paikkaa Pohjois-Suomessa kustannuksineen niin olisin kiitollinen. Uutta pottaa tuskin kannattaa vielä tommoisen takia alkaa hankkimaan.
Voi poijjaat ja tyttäret että muuten ketuttaa!![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
kyllä se tais mennä vaihtoon.
ennen kova, joskus jopa nopeakin...
En vaihtais ton takia pottaa, maalaukseen vaan! Tuskin siellä on iskuvaimennusmatsku menny huonoksi noin pienestä tiputuksesta, ja jos kuorikin on ehjä, niin kypärän suojaavuus on täysin kunnossa.
Vanhat legendat pintajännityksestä yms ovat täyttä **skaa.. Kuitukypärissä ei ole mitään jännityksiä, tuskin muovikypärissäkään.
Mulla oli samanlainen fiilis, kun joskus maalautin mun Arain Jarno Saarisen väreihin. Siinä kesti ja pitkään, ennen kuin tuttu maalari sai sen tehtyä.. Ekana iltana kun kyseinen kuuppa oli päässä, se tippui huoltsikan pihassa peilistä viisirin reuna edellä assuun.. Sillä seurauksella, että visiirin kiinnityskohdat kypärän puolelta meni paskaksi. Eipä tullu enää sitä kypärää pidettyä... Kyytiläinen on joskus saanu olla se päässä skimbalasit silmillä
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Just eilen ostin Arain ja myyjä sanoi että vaihtaa pitää jos pinta menee lommolle...
** Not quite an angel or the one that fell **
Laita joku kiva tarra siihen vaurio kohtaan(demonos @ Huhti. 29 2006,03:01) kirjoitti
![]()
Ahdettu 1216
Ja pitäiskö vielä vaihtaa araihin?(tatjuska @ Huhti. 29 2006,09:55) kirjoitti
..
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Niinhän ne myyjät...(tatjuska @ Huhti. 29 2006,09:55) kirjoitti
![]()
Pain is just weakness leaving the body
Jos mulla tapahtuisi tollanen vahinko niin ostaisin kaverilleni uuden kypärän ja pitäisin vaurioituneen itselläni. Mietis sama tilanne omalle kohdallesi.
Reilu peli...
Juu tätä ehdotin myös itse samantien, mutta ei kuulemma käy. Taidetaan kuitenki lähee kypäräliikkeeseen.(MagnaMan @ Huhti. 29 2006,10:26) kirjoitti
Arai pitää vaihtaa jos vaaleanpunainen väri tulee esiin maalikerrosten alta. Sanoi maahantuoja kun kysyin.
Kai nyt hyvät ihmiset teillä on vakuutukset kunnossa? Kotivakuutuksen vastuuvakuutus kait jotain korvaa tuossakin... eihän noi Arait kuitenkaan ilmaisia ole![]()
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Tossa vaiheessa yleensä tulee ajankohtaseksi tarkistella vakuutuksen kattavuutta(uncle_mickey @ Huhti. 29 2006,12:50) kirjoitti
Muutaman euron säästö vakuutusmaksussa saattaa tulla kalliiksi..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
No kerro nyt miten se pomppi?? Itellä ei oo araita, joten en voi kokeilla. No joo.. kävin just eilen Motoroista kattelemassa uusia kypäriä.. Ei käy katteeksi, jos ja kun uuden joudut ostaa...(demonos @ Huhti. 29 2006,03:01) kirjoitti
![]()
Äksteeär
kirjoitti
Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkee uskoko, totta hel*etissä kauppias yrittää uutta kaupata mitä ihmeellisimmillä selityksilläkirjoitti
Jos Arai on niin paska ettei kestä tuollaista pudotusta niin vaihtakaa merkkiä, eihän tuollaisella tee yhtään mitään![]()
![]()
![]()
Meteant, dum obient
Kotivakuutus on olemassa, tiedustelen asiaa kunhan on paikallinen byro on auki. Voihan se olla että jotain korvaa mutta ihan varma on että saa väittää vastaan. Niinkuin aina.(uncle_mickey @ Huhti. 29 2006,12:50) kirjoitti
Tuli vaaleenpunasta ja vaikka mitä väristä ylläriä sieltä alta.(vihkis @ Huhti. 29 2006,12:48) kirjoitti
Kuituihin asti. Eli lähti kaikki pinta pois siitä.
Paska juttu. Jos kyseessä olisi oma kypärä niin sen käyttöä voisi jatkaa omalla vastuulla, mutta kaverin kypärä onkin sitten vähän mutkikkaampi juttu.
Kaveri ei tietenkään kehtaa uutta vaatia, mutta toisaalta jos joku heittelisi sinun uudenkarheaa pottaasi pitkin katua niin etköhän sinäkin uuden haluaisi vaikket sitä suoraan pyytäisikään kaveriltasi.
Vähän olen kyllä samaa mieltä jaffan kanssa. Isku ei ollut kova ja maalaminen varmasti tulee kysymykseen. Ainoa pointti tässä on se, ettei kypärä ollut oma, eikä se ole omassa käytössä. Sen verran tärkeä varuste se kuitenkin on ettei paljo tee mieli alkaa tuosta tinkimään kaikesta huolimatta. Se kun ei ole oma pää siellä sisällä.(jaffa @ Huhti. 29 2006,13:58) kirjoitti
Kieltämättä yllätyin aika lailla kuinka helposti maalipinta halkesi. Omakin kypärä on kolhuja kokenut, mutta ei lähellekkään samoin vaurioin.
Näinhän se on. Katotaan nyt mitä tässä sovitaan ja mitä vakuutuksella on sanottavaa.(Wasserschwein @ Huhti. 29 2006,14:34) kirjoitti
No joo, toki myyjä tekee varmasti kaikkensa hyvien myyntitulosten aikaansaamiseksi, ja jokaisella olkoon järki kädessä jokatapauksessa... Ja kaikilla meillä on varmasti rajansa minkä katsoo omalle päänupilleen arvoksi(jaffa @ Huhti. 29 2006,13:58) kirjoitti
Täytyy kyllä sanoa ettei olisi kovin hyvä fiilis ajella lommoisella kypärällä...Mutta näin minä. Vanha kypärä meni vaihtoon ihan puhtaasti mukavuussyistä, vaikka saanutkin muutamia naarmuja pudotessaan pari kertaa asfalttiin...
Jokainen tietty päättää sen mihin uskoo, mutta turvallisuudesta tinkiminen ei sovi mulle
Turvallisia kilometrejä kaikille
** Not quite an angel or the one that fell **
Jostain olen kuullut/lukenut että Arain kypärät kestäisivät pahemmin vaurioitumatta yli 2m pudotuksen asfalttiin. Kyllä mullakin on tipahtanut stongasta pari kertaa ja pikkasen tullu naarmuja, mutta ei todellakaan tarvitse vaihtaa, enkä usko että sinunkaan kohdallasi näin kannattaisi tehdä!! Maalia vaan jos häiritsee!!![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Vanhemman kypärän olen muutaman kerran tiputtanut ja lyönyt johonkin.. Toimii edelleen. Maalit vähän kärsineet.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
kypärä kestää 2m pudotuksen jos sen sisällä ei ole mitään (irtompäätä tms). Lommo maalissa ei ole yhtäkuin lommo kuoressa mutta rahamiehet ostaa uuden potan jokaisen naarmun jäljkeen? Lopuksi vaikka pää lienee elintärkeä ja herkimmin hajoava komponentti ihmisessä niin kannattanee aina miettiä kokonaisuutta suojavarusteiden hankinnassa ja ylläpidossa. Tuskin yksikään moottoripyöräilijä koskaan on menettänyt empyn jäsenkirjaa siksi jotta kypärä oli viallinen / kerran kaaduttu / tiputettu? Kuolemansyyt on aivan jossain muualla. Tämä ei tarkoita että pitää ajaa halvimmalla kypärällä tai viisastella muuten mutta kannattaa miettiä kokonaisuutta
![]()
KTM
(ihan OT)
Mites muuten skootterikypärät, soveltuvatko ne mp-käyttöön vai ovatko enemmän mopokypärien kestävyysluokkaa?
--
" Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
Riippuu toki kypärästä.(Katsuri @ Touko. 02 2006,00:26) kirjoitti
Muovikypärät ei kestä lähellekään sen vertaa mitä kuitukypärät. Muovikypärissä tärkein on pintajännite, joka menee v****ks siinä vaiheessa kun se potta tippuu asfalttiin ja saa lommon ja kuori rikkoutuu. Kuitukypärässä on aika eri toimintaperiaate - vaimentavat ainekset ei saa juurikaan osumaa vaan kovimman iskun ottaa se kuori. Araissa se kuori sattuu olemaan ihan saakelin kova, ja itse olen Arain Euroopan pomon suusta kuullut että jos Arain potta tippuu kädestä maahan niin suurta vahinkoa ei ole tapahtunut, se kypärä suojaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Joten - itse käyttäisin jos olis pakko, mutta ihan ulkonäkösyistä vaihtaisin tollasen 2x2 cm alueelta vahingoittuneen potan uuteen, vaikka kotivakuutuksen kustannuksin.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Eikös noita kypäriä ole monenmoista pakettia. On komposiittia ja on lasikuitua. Lasikuitu saamieni tietojeni mukaan kestää myös osaamattomien maalareiden käsittelyn, komposiittia ei kannata maalailla ollenkaan, ei ainaskaan asiaatuntemattomilla maalareilla.
Lasikuitu kestää kovaakin käsittelyä(pudotuksia)ilman ominaisuuksien heikkenemistä. Naarmuuntuu kylläkin.
Nämä kokemukset ja tiedot Roof-potasta.
Pysytään hengissä kesä kerrallaan
Kyseessä olisi Nolan n30 jet retrokypärä "pinball". Sitä saa muuten myös vaaleanpunaisena!Valmistajan sivuilla sanotaan sen sopivan hyvin skootterikuskeille, Stormin sivuilla taas veteraanipyöräilijöille. Voiko sellaisella siis ajella (max) 120km/h "turvallisesti"?
--
" Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
Pari vuotta sitten kaaduin muutaman viikon vanhan kypärän päälle portaita ajokamoissa kavutessani ja tietysti koko painolla. Oli siis potta toisessa kädessä ja tankkilaukku toisessa, joten kaatuessa jotain jää varmasti kaatumista vastaanottaessa alle. Pohjola korvasi kohtuullista kotivakuutuksen omavastuuta vastaan uuden ja ystävällinen setä vielä etsi minulle sopivan liikkeen, josta löytyi oikean värinen ja kokoinen ja mallinen Arai. Eikä tarvinnut maksaa kuin se omavastuu liikkeeseen. Tosin mullakin on kypärä pudonnut stongasta, eikä siihen kyllä mitään muuta ole maalipinnan vaurioita lukuunottamatta tullut.
Kaverille on tietysti kohtuullista saada virheetön potta, itseä ainakin vitutti tuolloin oman uuden kypärän rikkoutuminen vaikka vahinko olikin itse aiheutettu.
--
"It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it."
Vice President Al Gore, U.S.A.
Veikkaan että se räjähtää pölyksi ilmaan jos ajat sillä yli 120km/h(Katsuri @ Touko. 02 2006,02:31) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Hohhoijaa!(tumeetti @ Touko. 02 2006,00:41) kirjoitti
Minä kun luulin noiden jännitys juttujen siirtyneen tuonne hevostyttöjen ratsastuskypäriin.
750SS,900SS,749,998,S4