Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Apua kaivataan seuraavan pyörän valintaan.
    Kumman itse valitsisit,perusteluja
    Vaiko ehkä Mustahevonen?

Yamaha FJR 1300
    vai
    Honda ST 1300 Pan European
    "Jallu vaan"
    Riippuu mieltymyksistä ja käytöstä. Ovat isoja matkapyöriä ja siihen hyviä kumpikin. FJR on "urheilullisempi", mut voimaa riittää molemmissa kaksi päällä tavaroiden kanssa pitkän matkan ajoon. Aja molempia vaikka yhden yökauden koeajo ei kerro aina riittävästi. Aja kyytiäisen kanssa. Päätös on sinun vaikka tällä foorumilla runsaasti kokemuksia on ja neuvoja tulee mielellään.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Todellinen ikuisuuskysymys, nykyään samaan kehiin voidaan heittää se uusi Bemukin, K1200 GT.

Fjärrä nyt noista ehkä eniten "sportti", Pannari enemmän Touring...hyviä pelejä varmasti kaikki, omassa tarkoituksessaan.

Koetin olla puolueeton, vaikka omassa -06 Fjärrässä vasta 700km mittarissa

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Ystäväni, joka on testannut kaikki mahdolliset pyörät ajatuksenaan 2-päällä ajelu, on hyvin pitkäaikainen motoristi ja tekniikka-asioissakin taitava kaveri. Hän päätyi FJR:ään. Ja onhan
    tuo upea ilmestys. Muhkeat äänet ja varmasti luotettava matkakumppani. Aika isokokoinen vaan.

Molemmat mainitsemasi ovat takuulla hyviä pyöriä.

Vedä pitkäätikkua.
    Matka mallin valitsisin eli Pannarin.......
    Reissut mielessä........
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 28 2006,18:17) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta, mitkä mopottimet koeajoit ennen valintaa?
    Ainakin -05 mallien perusteella FJR. 06 malleista en ole ajanut kuin FJR:ää joten en tiedä muuttuiko tuo Pani mitenkään.
    FJR:ään verrattuna tuntui puhdittomalta ja jotenkin hengettömämmältä. Tiedä sitten. Ota sinä mikä tuntuu hyvältä, mulle se olisi FJR noista kahdesta.
    Kuitenkaan en rajaisi noihin kahteen kun on pari muutakin vaihtoehtoa tuohon luokkaan, BMW ja Moto Guzzi. Tuo Guzzin Norge pitää käydä tyypittämässä vielä.
    Koska olin edelliseen Hondaani (Magna) erittäin tyytyväinen, niin katselin tosissani ensin pannaria. Lopullinen valintani perustui yksinkertaisesti siihen, että pannari on minulle epämiellyttävän korkea ja myös sen painopiste on tuntuvasti FJR:ää korkeammalla. Jammu on myös kokoisekseen ketterä. *Enää en vaihtaisi matalaankaan PANiin. *
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
    Musta hevonen on täs: Kawa zzr1400
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Ninja9r @ Huhti. 28 2006,21:25) kirjoitti
    Ei täällä saa hehkuttaa ZZR 1400:aa .
    Itse ostin Panin tammikuussa, aiemmin oli Blackbird. Olin ihan tosissani viime keväänä ostamassa FJR:n, mutta koeajo oli hieman pettymys. Erittäin meluisa ainakin vakio-plexillä. Raskaampi ajettava kuin Pan. Molemmat on kyllä hyviä matkapyöriä. Kun puhutaan sport-touring pyörästä, FJR on enemmän sportti päästä kun taas Pan enemmän touring päästä. Yamahan moottori on pirteämpi ja tyypillinen four, jossa on kiekaisukohta. Pan vääntää kyllä sekin ihan hyvin, mutta V-moottorille tyypillisen tasaisen vääntökäyrän takia ei ole kiekaisukohtaa ja tuntuu puhdittomammalta. Kestävyydessä ainakin amerikan poikien kommenttien perusteella FJR jää selkeästi hopealle: on venttiiliongelmaa, on peräongelmaa. Pan kestää paremmin, ainoa tunnettu tyyppivika on ollut löysät vesiputket. Kaverit on ajelleet yli 150.000 mailia ilman mitään ongelmia. Vaikea valinta. Itse siis päädyin Paniin ja olen toistaiseksi tyytyväinen. Kevyt ajettava ja ominaisuudet nimenomaan matka-ajoon minusta hyvät.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 28 2006,19:06) kirjoitti
    Ööh...oisko pitänyt?
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 28 2006,21:28) kirjoitti
    Niin täällä keskutellaan nyt moottoripyöristä
    Tuolla oli aikaisemmin se topic missä keskusteltiin kawasta, se oli se missä oli juttua miksei kawa kestä

No tää oli vitsi , mutta oli pakko vääntää
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 28 2006,23:39) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 28 2006,19:06) kirjoitti
    Ööh...oisko pitänyt?
    No ei tietenkään, saahan noita vaihdettua jos kyllästyttää tai ei ole tyytyväinen

Ps. Tietämättömän (fiksun sellaisen) on asiallista ollakin puolueeton
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 28 2006,21:28) kirjoitti
    Miksipä ei saisi hehkuttaa ja haaveilla?

Saa sitä hehkuttaa vaikka Hondan tulevaa mustarastaan korvaajaa. Sekin tulee joskus hamaassa tulevaisuudessa
    Kiitos vastauksista.
    Täytynee alkaa hommaamaan nykyisen pyörän
    mallinimen perään ärrää!
    "Jallu vaan"
    Lainaa (hondamania @ Huhti. 28 2006,22:09) kirjoitti
    Itse ostin Panin tammikuussa, aiemmin oli Blackbird. Olin ihan tosissani viime keväänä ostamassa FJR:n, mutta koeajo oli hieman pettymys. Erittäin meluisa ainakin vakio-plexillä. Raskaampi ajettava kuin Pan. Molemmat on kyllä hyviä matkapyöriä. Kun puhutaan sport-touring pyörästä, FJR on enemmän sportti päästä kun taas Pan enemmän touring päästä. Yamahan moottori on pirteämpi ja tyypillinen four, jossa on kiekaisukohta. Pan vääntää kyllä sekin ihan hyvin, mutta V-moottorille tyypillisen tasaisen vääntökäyrän takia ei ole kiekaisukohtaa ja tuntuu puhdittomammalta. Kestävyydessä ainakin amerikan poikien kommenttien perusteella FJR jää selkeästi hopealle: on venttiiliongelmaa, on peräongelmaa. Pan kestää paremmin, ainoa tunnettu tyyppivika on ollut löysät vesiputket. Kaverit on ajelleet yli 150.000 mailia ilman mitään ongelmia. Vaikea valinta. Itse siis päädyin Paniin ja olen toistaiseksi tyytyväinen. Kevyt ajettava ja ominaisuudet nimenomaan matka-ajoon minusta hyvät. *
    Pan Europeanista vielä:
    Jos ostit nyt 2006 tammikuussa, sun ajokokemukset varmaan vielä vähäiset. Kysytään silti.

Väitetään ja valitetaan, että pyörän runko on jotenkin vetelä. Onko se vetelä. Miten ja missä tilanteessa vetelyys esiintyy jne. Tähän voi tietty jokainen tietävä muukin vastata.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Viime keväänä siis -05 mietin itse samaa. Pannarin ostin, enkä ole kyllä päivääkään katunut.
    Ajoin molempia pyöriä peräjälkeen saman lenkin.
    FJR on enemmän kyykky, jolla voi ajaa lujaa mutkatiellä, niin voi pannarillakin, mutta jos kaksi ihmistä istuu kyydissä ja mittaa on vähänkin reilummin on pannari selkeästi tilavampi.
    Toisaalta pyörät ovat eri hintaluokissa, riippuen mitä vaihdossa tarjoaa.
    Jos tykkää ajaa autobaanalla kahtasataa niin fjr on parempi, mutta jos.. niin pannari on parempi.
    Tämä on luonnollisesti vain ja ainoastaan minun mieilpiteeni ja joku muu saa olla ihan mitä mieltä tahansa.
    Siitä huolimatta
    Tee se nyt, huomenna voi olla.....
    alkuviikosta tapasin yhen panin autobaanalla ja ei pystynyt ajamaan kuin 180 laukuilla. perä kuulemma tuntuu löysältä. kyllä k 1200 gt llä pystyi paukuttamaan yli 200. ajoin 1600 km yhteenpötköön vain tankkaustauot ja muutamat kupitkahvia. oli meinaan loistopeliajella.
    Tuohon Panin vetelyyteen en osaa itse vielä sanoa mitään, koska ajanut vasta 1000 km. Kommenttien mukaan sitä esiintyy kovissa vauhdeissa kuormattuna eli jos aikoo ajaa tuollaista 200 niin alkaa kuulemma heijaamaan. Itse tietysti mietin asian niin, että ainakaan tällä hetkellä en halua ajaa kuormattuna matkapyörällä missään tapauksessa 200. Jos niin haluan tehdä, otan mieluummin auton. Tuollaista vauhtia matkaa ajaminen on aikamoisen raskasta. Niinkuin taisin edellä sanoa, pyörä pitää ostaa sen mukaan millaisesta ajosta tykkää ja mitä meinaa ajaa. Minulla ikä painaa sen verran että isommat irrotteluhalut on jo tyydytetty. Kun vielä olen tullut tuolla tourigien sport päästä eli ajanut VFR, CBR tonnisella ja Blackbirdillä yli 200 tkm, minulle enemmän pitkään matka-ajoon tehty pyörä oli luonteva valinta tässä vaiheessa. Olin pitkään FJR:n kannalla, mutta Panin keveys ajossa ja Hondan luotettavuus ajoi pysymään samassa merkissä. Sanoisin henkilökohtaisena mielipiteenä, että Pan ei ehkä ole nuorelle kaverille oikea pyörä ==> enemmänkin kokeneelle kaverille, joka arvostaa matkapyörän ominaisuuksia ja hyvä kestävyyttä, mutta ei kuitenkaan ole Wing-miehiä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Ajelin FJR:llä 30 000 kilsaa, ilman ongelmia.

En voi pahaa sanaa sanoa pyörästä.

Sopii hyvin matkajuhdaksi ja sporttisuuttakin riittää karvan verran.

Ei mielestäni yhtä pappamaisen näköinenkään, kun tuo Pan.

Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com
    Käyppäs vielä kokeilemassa R1200RT ennen kuin teet valinnan!

Mulla oli samoja valintaongelmia ennen kuin huomasin RTn. Ja niinhän siinä kävi että loppujen lopuksi valinta kääntyi siihen. Se on kevein näistä kolmesta ja on esim. ripeämmän tuntuinen kuin Pan. Ja mielestäni paras ajotuntuma näistä kolmesta.

Ja lisävaruste listalta löytyy monipuolisemmin. Kahvanlämmittimet, penkinlämmittimet, cruise control, jne.

...ei kai nyt joku oikein tosissaan ota valintaperusteeksi noita 200km/h matka-ajo juttuja...
    (poistettu tili)
    Näkymätön pyörä? Se on turvallinen valinta. Ei voi ajaa kolaria kun ei koko pyörää ole olemassakaan.

XX!
    Viime keväänä tuli tilattua uusi RT ilman koeajoja,koko kevät
    sitä ooteltiin suurin odotuksin.Ärtsy tuli ja pettymys oli kyllä suuri.Pyörän kaupunki ja ruuhka ominaisuudet olivat kyllä surkeat.Liikkeelle lähdöt olivat yhtä tuskaa täristävän liikkeelle
    lähdön ansiosta ja ruuhkassa ajaminen lähes mahdotonta
    väljän perän ansiosta!?
    Mototripin kaveri oli sitä mieltä että "nää nyt on vann vähän tällasii,luonnetta.Aja vaan kylse siitä tasottuu."
    No kesän reissu tuli heitettyä RT:llä eurooppaan.Reissun jälkeen pyöräkauppaan,ajettiin molemmat japski tourerit,se
    oli kai emännän hanuri joka sen viimesen sanan sano eli nykyään ajellaan Pannarilla
    White punks on dope!!
    Jos noista kahdesta pitää valita, niin itse valisisin FJR:n - se muistuttaa enemmän moottoripyörää, kun Honda on vain iso skootteri. Mutta jos sallitaan laajentaa skaalaa, niin Ducati ST3s -ABS menee noiden edelle heittämällä...
    Lainaa (compact_d @ Touko. 08 2006,17:54) kirjoitti
    Mutta jos sallitaan laajentaa skaalaa, niin Ducati ST3s -ABS menee noiden edelle heittämällä...
    Se vähän riippuu miten asiaa katsoo. Kyllä mä muistan oikein hyvin viime vuodelta yhden vertailutestin, missä sport-touring testin ykkönen Triumph Sprint ST 1050 laitettiin vertailuun luokkaa isompien sport-touringien kanssa...ja pesi koko porukan...no, mä siirryin tuosta testivoittajasta luokkaa isompaan, ja ihan mielestäni syystä. Eikä kaduta.

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Köpi @ Touko. 08 2006,19:09) kirjoitti
    mä siirryin tuosta testivoittajasta luokkaa isompaan, ja ihan mielestäni syystä. Eikä kaduta.
    Köpi. Musta tuntuu, että olet tällä hetkellä AIDOSTI iloinen .
    Testejä on aina joka lähtöön, mutta tässä nyt malliksi yksi:
    *Speed Wagons*
    Itse kallistuin samassa valintatilanteessa FJRään. Se on mopotin, jolla kehtaa mennä radalle, kadulle ja eukon kans matkalle. Siis sport-touring tarkoittaa juuri sitä. En kertakaikkiaan voisi mennä RTllä tai pannarilla radalle, ja kaupungilla yksin cruisailu ilman laukkuja on niillä vähän kiikun-kaakun -> ne on selkeästi touring käyttöön. Se on vähän siitä, missä haluaa ajella.
  30.  
    Lainaa (hondamania @ Touko. 01 2006,00:27) kirjoitti
    Sanoisin henkilökohtaisena mielipiteenä, että Pan ei ehkä ole nuorelle kaverille oikea pyörä ==> enemmänkin kokeneelle kaverille, joka arvostaa matkapyörän ominaisuuksia ja hyvä kestävyyttä, mutta ei kuitenkaan ole Wing-miehiä. *
    Olen kuvitellut olevani vielä "nuori ja kokematon" mutta kylläpä se kuulostaa mukavalle olevankin sitten jo kokenut motoristi kun valitsin Panin kaksi vuotta sitten. *

Leikki leikkinä mutta nyt asiaan, en nyt täysin ymmärrä miten näitä kahta mallia voi verrata toisiinsa ihan oikeesti, mielestäni jos FJR:ää haluaisi Hondaan verrata, oikea vaihtoehto olisi mielestäni XX, jo ulkonäön puolesta kun katselee, FJR on kuin tehtykin katteidenkin puolesta enemmän noin niinkuin höyhensarjan matkapyöräksi, enemmän se on sportti kuin touring niin kuin joku tuossa aiemmin mainitsikin ja ei kai kukaan nyt PanEuropeania ajattele sitä muuna kuin Touring mallina.

Täytyy tunnustaa en ole edes ajanut FJR:ää joten sen puolesta en tiedä millainen sen moottori on verrattuna Paniin mutta Panista tiedän sen että ajo-ominaisuudet eivät muutu käytännössä millään tavalla täydellä kuormalla ajettaessa (siis täällä Suomen nopeuksilla ajettaessa) en ostanut sitä sen vuoksi onko se vakaa ajettava yli 180 km/h nopeuksilla, ja mielestäni matkapyörän moottorin kuuluu ollakin tasaisesti vääntävä kuten Panissa on, ilmaan mitään turhia piikkejä, taas tullaan siihen sporttiluokkaan, siellä niitä tehopiikkejä kaipaa.

Jos nyt haluaa joku hiukan matkapyörämäisempää näkökulmaa lukea minun mielipiteen tueksi niin kannattaa tsekata TM 17/2005 ja varsinkin Autoliiton Moottori-lehden vertailu moottoripyörällä Tanskaan numero 6/2005 jossa oli juuri FJR ja Pan European siinä sanottiin näin.

>Osoitus Hondan luonteesta ja hyvästä kokonaisuudesta oli se että kolme erikokoista, eri mukavuuden haluista ja eri ajokokemuksen omaavaa kuljettajaa olisi lähtenyt sillä uudestaan samalle reissulle. <

Eikös Autoliitto olekin kaikkien mielestä moottoripyöräilyssä enemmän matkailupainotteinen kuin sporttipainotteinen lehti?

Älkää nyt FJR-kuskit tästä sen kummemmin suuttuko, tämä nyt on vain yksi touring painotteinen mielipide tuhansien joukossa. *

shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen