SevenFifty menee todennäköisesti vaihtoon tänä kesänä, uskomattoman tuskallisten pohdintojen jälkeen jäljelle on karsiutunut kaksi vaihtoehtoa: Hornet 600 ja Hornet 900.
SevenFifty on kyllä mitä mainioin pyörä, mutta ajostani 90% tapahtuu kaupungissa tai sen ympäristössä, joten kaipaan hiukan parempaa teho / paino -suhdetta (varsinkin painon pudotusta). Tarkoitus olisi hankkia uusi pyörä.
Listaan tähän featuret joille annan painoarvoa, arvostaisin jos heittelisitte lisäksi omia huomioitanne / mielipiteitä, koska kumpaakaan en ole päässyt vielä koeajamaan!
Joka featuresta toinen malli saa 1 - 3 plussaa, katotaan miten käy lopussa :)
Koko: Ainoat merkittävät erot mun mielestä on akselivälissä ja leveydessä. Leveydellä nyt ei niinkään ole väliä, akselivälistä plussa kuitenkin 900:lle. (900: +)
Paino: Kokoon nähden 16 kg ero on aika jäätävä! (600: +++)
Teho: Noin 10 hepon ero on yllättävän pieni. Plussa kuitenkin 900:lle. (900 +)
Vääntö: Yksi merkittävimmistä eroista "isolohkon" ;) puolesta. 28 Nm ero on aika paljon. Voisin kuvitella että ainakin alavääntö on 900:ssa aivan toisella tasolla. (900: +++)
Äänet: Kuitenkin tulee hommatua ne kuntoon pyörästä riippumatta, joten ei kummallekaan plussaa :)
Ulkonäkö: Aika minimaaliset erot, kummassakin on kuitenkin omat hyvät puolensa ja prkeleen näyttäviä kumpainenkin. Ei plussia (tai täydet kummallekin :)
Yleisfiilis: 900:ssa on yksinkertaisesti munaa enemmän. (900: ++)
Hinta: Ovh ero melkein 4 tonnia! Helvetti 600: +++
Summa summarum:
900: 7 plussaa
600: 6 plussaa
Jos hintaa ei ottaisi huomioon, 900 voittaisi 7-3. Kuitenkin ainoastaan väännössä 900 on selkeästi parempi, joten jos myöskään sitä ei oteta huomioon, tilanne olisi 4-3. *:)
Kai tästä voi pohtia että maksaakko väännön takia 4 tonnia :) Kyllä se nyt vähän ton 600 puoleen on kääntymässä...
Noita ovh hintaja nyt tuskin kannattaa ihan orjallisesti tuijottaa.(Kraap @ Huhti. 28 2006,11:56) kirjoitti
Tossa copy/paste:
HONDA CB 600 F Hornet 2006 9390
HONDA CB 900 Hornet 2006 11490
Eli hintaero näyttäisi olevan "enää" pari tonnia, kun tarkastellaan oikeita hintoja.
Jos kovasti kaupunkipyöritystä ajat, niin niillä huipputehoilla siellä ei kyllä mitään tee. Ei varmaan kauheen usein ole tilannetta, että oikeesti painat tuolla kiekkamittari punarajalla. Vääntävä pata kuitenkin se juttu kaupungissa.
Itse en ole tuota isoa Hornettia ajanut, mutta luulisi että +50% kuutiotilavuuteen tuo venyvyyttä aika tavalla koko kierrosalueelle. Eli ihan ehdottomasti sellain
Toi on varmaan Ee-speedistä kopioitu? Nehän ei ota vaihdossa mitään, mulla on vaihdokki. Mitä nyt olen noita hintoja tutkinut niin kyllä se ero siinä kolmessa tonnissa pyörii ja edelleen se tuntuu suolaiselta ton vertailun jälkeen..
Käy ajamassa molempia niin sitten tiedät kyllä kumpi on parempi käytännössä.
Ahdettu 1216
Se on sitten goodbye sille 3000 eurolle(suiza 1200 @ Huhti. 28 2006,12:48) kirjoitti
![]()
kannattanee kuitenkin kysyä liikkeen todellista hintaa. omasta 600:sta maksoin 8950e. (ei vaihtopyörää)(Johu @ Huhti. 28 2006,12:06) kirjoitti
-- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee
<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
Se on sitten goodbye sille 3000 eurolle *suiza 1200,Huhti. 28 2006,12:48 kirjoitti
Noin vähän pelkään siinä käyvän
Mutta kyllä molemmat pitää toki koeajaa. Toi 600:n aika paljon pienempi paino voi olla vielä jokeri..
Lyhyesti, en jakasnnut kaikkia järkisyitä lukea mutta yhteenvetona -> OSTA SE 900:n on siinä essonbaarikerroin kovempi ja onhan isompi motti aina mukavempi lelu(Kraap @ Huhti. 28 2006,13:47) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Osta Z750! Mukava kompromissi ja vielä milä hinnalla!! Oma lehmä oli vielä ojassa tämän suhteen viime vuoden puolella...
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Osta kerralla se Hornet tarpeeksi isolla koneella, ettei tarvitse päivittää sitä mopoa isompaan parin vuoden päästä.
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Näinhän se menee. Sulla jää hampaankoloon kaihertamaan se ysisatku kuitenkin... Osta kerralla sellainen niin ei tartte enää haaveilla!(wama @ Huhti. 29 2006,00:09) kirjoitti
Ulkonäön puolesta sanoisin kuitenkin oman mielipuolipiteeni että ysisatku on todella hyvän näköinen, kuussatku taas siihen verrattuna on vähän sellainen puolikas, vaikka yhdellä vilkaisulla niitä onkin vaikea erottaa... makuasioita tietysti...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
900 suosittelen alatehon ja väännön takia. Tuota 600:sta saa tosissaan huudattaa jotta lähtee. Toisaalta jos ihan uusia katsotaan niin 600:nen on 900:sta sporttisemman ja agressiivisemman näköinen. Joten pitkälti mielipiiteeseen menee tämä.
- Cagiva Freccia C12R -89
- Cagiva Planet -01
- Honda CB 600 F Hornet -00
- KTM 530 EXC-R SM -08
- Yamaha MT-01 -05
Ulkonäköseikka on tosiaan mielipidekysymys, mutta niistähän kuuluukin vääntää? ;)
Nojoo, olen nimim. Revittäjän kanssa samoilla linjoilla, 600 on paremman näkönen lievän aggressiivisuutensa takia. 900 muistuttaa tätä nykyistä menopeliä melko paljon. Ensi viikolle pitäisi yrittää saada noi koeajettavaksi jostain. Ehkä treellä Moto 10 virallisena jälleenmyyjänä osaa auttaa..
Veikkaan että kun olet molemmat käynyt koeajamassa niin peli on sitä myöten selvä, taitaa se 900 vetää ++++
Toi sun vertailu voi toimia ihan hyvin vielä paperilla, mutta koita nyt livenä vielä. Ei se käytännön ajossa taida vetää vertoja millään alueilla se 600.
900 ftw![]()
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Oispa ihan mukava käydä testaamassa kuussatasta nyt kun on ajellut tuolla isoveljellä kauden alun. En voi antaa plussia tai miinuksia kun en ole pienemmällä ajellut.
Mutta sen voin sanoa, että ysisatanen on niin pirun hauska.
<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
rock, rauha ja rakkaus...</span></span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
Itse päädyin 600 herhiläiseen. Heppoiset syyt:
-Ajan miltei aina yksin
-Paino
Ei perhana noita syitä tarvii eritellä..... Pitää hankkia se mikä itselle tyntuu parhaalta.
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Osta se isompi, ulkonäöstä sen verran että eihän sitä ajaessa näe.
Do you have premonitions of déjà vu?
600 kaasari , ----------------------------------------------
900, liian vanha motti, miksei ole CBF1000:sen mottia, joka on 1000rr peruja.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
itsellä on kanssa hornetti melko korkealla listoilla, mutta käytetty, koska ne on halpoja ja melko idioottivarmoja.
ee-speedissä on välillä ylivuotisia 900sia alle kympin. joka on kyllä halpa!
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Minkälaiset äänet 600cc hornetissa on? tässä on harkinnassa yammu fz6 ja hornet ja teknisiltä tiedoiltaan aivan identtisiä, joten ääneistä olisi kiva saada kokemuksia.![]()
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Sliparilla ne äänet kuitenkin muokataan haluamikseen(MsG @ Touko. 03 2006,11:25) kirjoitti
![]()
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
mutta vakiona? ;)(wount @ Touko. 03 2006,11:46) kirjoitti
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Mulla on FZ6 ja täytyy sanoa, ettei noi äänet oikein kovin miehisiltä kuulosta, vaikka muuten olenkin erittäin tyytyväinen pyörään. Varsinkin maantienopuksissa kuulostaa siltä kuin ois skootteri alla. Mutta slipari tulee jossain vaiheessa. Ei tuon äänen pitäis olla ratkaiseva tekijä mopoa valittaessa, se on kuitenkin niin helppo muokata miehekkääksi. Mopossa kuin mopossa.(MsG @ Touko. 03 2006,11:53) kirjoitti
Oothan käyny ajamassa molempia? Anna oman perstuntuman vaikuttaa, älä korvien![]()
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Kuten tossa alkup. listassa totesin, äänet ei käytännössä merkitse mitään, koska niitä voi säätää.
Kelju K. Kojootti: Analysointi on hauskaa, eiköhän se ole yksi syy miksi tällainen foorumi ylipäätään on olemassa ;) Mutta hyvä pointti tosta painosta, se melkein 20 kg nesteiden kanssa on aika iso ero 900:n ja 600:n välillä. Juuri tosta Sevenfiftyn "massiivisuudesta" (kuivapaino yli 220 kg) haluan päästä eroon.. Koeajothan ton sitten kertoo jahka nyt prkl saisi aikaiseksi.
Jaket: Mitäpä toi nyt sitten vaikka on kaasarikone? Kyllä ne mehumaijatkin homman hoitaa. Varsinkin jos kyse on uudesta pyörästä.
Hyviä pointteja kyllä tullut tänne, eniten kaipaisin tosin mielipiteitä sellaisilta jotka oikeasti omistavat tai ovat edes kokeilleet Hornettia, ei vain tota osta-900-se-on-kova-ja-teho-kivaa-läppää.. Ainakin mulle se hintaero on paljon rahaa!
Tossa 600 sella on mun mielestä parempi ulkonäkö uuden mittariston ja up side down keulan ansiosta.
Nii ja se unohtu mainita, että kaverin -05 oon koe ajanu ja tuntu ihan kivalta ajettavalta. Äänetkin on saatu kohilleen akran sliparilla.
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
Itsellä vaihtui tänä keväänä Sevenfifty Hornetin kusiaiseen.
Eron teho-/painosuhteessa huomaa kyllä RIITTÄVÄN selvästi
Omassa valinnassa ykköskriteeri oli hinta (9500€ '06 600 Hornetti RTG -paketilla), mutta kyllä kusiainen nykyisellään vie voiton ysisatasesta ulkonäöllisestikin. Voisin silti väittää, että ostat kumman vaan niin et tule pettymään!
Hyvän valinnan olet tehnyt mut mikä on toi mainitsemasi RTG-Paketti(Mr.Bungle @ Touko. 05 2006,21:14) kirjoitti
(Hmm Riittävästi Tilaa Ginille?)
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Sehän on tietysti Hondan oma Roinaa Tarpeeksi Gyytiin "Ready To Go" -paketti, joka pitää sisällään mm. bugspoilerin, huggerin, seat cowlin yms. tuikitarpeellista sälää.(Kelju.K.Kojootti @ Touko. 05 2006,21:22) kirjoitti
Ok tulipa toikin selväksi, mulla on sitten se riittävästi tilaa ginille paketti= iso Givin laukku(Mr.Bungle @ Touko. 05 2006,22:22) kirjoitti
![]()
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Noniin, homma on tätä myöden selvä ja uusi pyörä on tallissa. Valinta oli loppujen lopuksi helppo: 600:lla köröttelin kaupasta.
Normiajossa (huom! normi!) 900:n ja sevenfiftyn ero ei ollut tarpeeksi iso. Jo 600:n päälle istuessa huomaa että puhutaan ihan eri asioista. Kovempaa mentäessä erot kyllä tulee esille, mutta ainakin minulle 600:n teho ja jopa vääntö riittää hyvin. Siihen kun yhdistää keveyden ja uskomattoman ketterän käsiteltävyyden niin hymyä saa pyyhkiä naamalta vielä joulukuussa.
Ei tässä jaksa enempää lässyttää, baanalle -->