Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Uusi kausi, uusi kalusto. VFR '02 läksi toisen miehen matkaan ja uusi pyörä on jo tilattu.

    Projekti oli yllättävän vaikea, VFR:stä on oikeasti vaikea vaihtaa pois. Vaatimuksena oli, että uuden pyörän on oltava paitsi Sport Touring, myös oikea Grand Turismo. Tekniikkapuolelta pitäisi löytyä vähintään kiloinen neloskone, ABS-jarrut ja suorituskykyä sen verran, että pyörä on oikea GT myös kyytiläisen kanssa ajettaessa. Tässä kohtaa VFR ei täyttänyt ehtoja, ja uuden pyörän hintakin on Suomessa liian kova, joten VFR tippui pois, joskin selvisi viimeisen kahden joukkoon. 06-versiossa olisi n. 10 kaakkia enemmän kuin 05:ssä, mutta isompaa konetta haettiin.

    Sitten olisi wanha kunnon XX. Siihen ei saa ABSeja ja maa on jo kyllästetty XX:illä, joten tämäkin tippui pois. Kone on loistava, mutta kaikessa muussa VFR on parempi. XX alkaa olla ikääntynyt. Vastine rahalle olisi XX:ssä parempi kuin ehkä missään toisessa pyörässä, mutta tällä kertaa ei syntynyt kauppoja. Samalla Honda tuli valmistajana kuitattua ulos kisasta. Toivottavasti iso-H alkaa jossakin vaiheessa osoittaa jälleen mielenkiintoa moottoripyörien suunnittelua kohtaan. Lähes pelkän RR-linjan kehittely ja niiden jäämistöistä kyhätyt Hornetit näkyy kun piipahtaa diilerillä.

    Hayabusa meni suunnilleen samoista syistä kuin XX, myöskään ajoasento ei sovi pitkäkinttuselle.

    Isot matkalavetit eivät olleet ostoslistalla, joten Pannari, FJR, M-G 1200 Norge, matka-Bemarit sun muut tippui jo ekalla kierroksella pois. Ikäkään ei riitä näihin.

    Triumph ST1050 ABS oli spekseiltään liki justiin sitä mitä haettiin, mutta VFR:n jälkeen sen laadussa on hyvin vahva venäläinen vivahde. Kylmiltään testattuna kaikki liikkuvat osat tuntui siltä kun olisi jäämässä käteen. Myöskään omistajien jutut sähkö- ja korroosio-ongelmista liki uusissa vehkeissä ei oikein kutitellut. Myös alusta olisi ilmeisesti pitänyt rakentaa uusiksi ja laittaa putket sun muut, jolloin vastine rahalle ei olisi enää ollut sitä mitä toivoin. Eli ei, mutta hyvä 3. sija kuitenkin.

    BMW K1200S olisi saattanut olla mielenkiintoinen peli, ainoa Bemari jota voisin edes kuvitella. Muuten ko. valmistajan touhut muistuttaa enemmän baijerilaista lehmänjalostusta kuin moottoripyöräteollisuutta, enkä tätäkään mallia ostaisi missään nimessä ennen perusteellista koeajoa. Sitä ei pyynnöistä huolimatta järjestynyt, joten K tippui pois.

    Moni vaihtoehto ei olisi täyttänyt vaatimusta matkakelpoisuudesta kyytiläisen kanssa, joten 12R ja kaikki kilokyykkärit tippui pois.

    Italialaiset tippui myös pois.

    Niinpä tultiin siihen tilanteeseen, että vain yksi malli täytti speksit.
    1000
  2. #2
    V2 on moottoripyörän moottori, nelos koneet on auton moottoreita. Twinin sielua ei ole missään muussa moottorissa. Sport touring nautintoa parhammillaan löytyy italian oreista. *
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  3. #3
    Vai ZZR 1400:n hommasit sitten.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  4.  
  5. #4
    Onnea vaan uudelle kulkuneuvolle, kai otit sitten väriksi sen perinteisen myrkynvihreän.

    Kannattaa seurata lehtiä, jos jossakin on hyviä työkalusarjoja halvalla myynnissä; Vara ei venettä kaada
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.