Nopeasti kilometreja kertynyt Futuraan. Pikkuhiljaa alkaa ajo taas luistaa 2 pyöräisellä. Pyörä tuntuu päivä päivältä paremmalta. En ole vielä uskaltanut juuri kelata kierroksia yli 6000 koska ohjekirjan mukaan eka tonni pitäisi ajella hissukseen. Kone houkuttelee nopeaan ajoon kivasti. 5000-6000 kierroksen kohdalla veto on todella makeaa ja tekisi mieli vedättää tappiin saakka. Ajo asento on melko mukava matkaajoon. Hieman on vielä asennossa hakemista, koska pitemmällä taipalleella ja varsinkin mutkateillä kaasukäsi alkaa puutua. Tulee varmaan vielä puristettua hieman liikaa. Penkki on todella mukava. *
Parasta antia pyörässä on moottori ja ajoominaisuudet. Vielä kun ekan huollon jälkeen saadaan vedättää tosissaan on nautinto parhaimmillaan. *![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Kone vetää aika suoraviivaisesti maksimeille saakka, joten jos odottaa jotain "tehopiikkiä", niin sitä ei löydy. Mutta itse olen kyllä tykännyt Futuran suoraviivaisesta potkusta ja vaikka pyörässä on pölynimurin äänet, niin kyllä V2:n jylinän huomaa kun kierroksia on riittävästi.(Motohtori @ Huhti. 17 2006,18:24) kirjoitti
Mulla on sama, että kaasukäsi puutuu. Siinä on varmasti omalla ajojäykkyydellä tekemistä, mutta silti ajattelin ostaa stongan korotuspalat kesäreissulta Walesista. Pari senttiä kun saa kahvoja ylemmäs, niin on aika bueno ajoasento minulle.
Ei muuta kuin lisämetrejä vain mittariin. Ja jos sulla on tonni mittarissa täysin, niin kokeilemaan vain yli 6000 kierroksen. Sopivasti kun kääntää, niin sillä saa mukavia etupyörän kevennyksiä aikaiseksi.
Sisään ajellaan täälläkin. Vajaat 700 km mittarissa ja säntillisesti olen pysytellyt max 6 kilokiekan lukemissa. Vaikuttavinta edelliseen peliin (Z750) verrattuna on kyllä se hervoton potku, joka löytyy veepadasta jo alakierroksilta lähtien. Jatkuvasti pitää ohitella ja ihmetellä, että kyllä se vaan lähtee pienelläkin yrittämälläPientä tärinäähän siellä alakierroksilla iilmenee mutta sehän nostattaa vaan tunnelmaa. Kunhan saadaan ensihuollossa pienempää ratasta eteen, ilmaboksimodit ym. rajoittamattomaksi tekemisproseduurit tehtyä niin katotaan sitten miten leviään hymyyn suu pannaan. Kunnon ääniä kyllä hiukka ikävä eli jos jollain pyörii ylimääräisiä Tuonoon sopivia e-hyväksyttyjä slipareita nurkissa niin ei kun yhteyttä.
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Juu. Twini pata on todella kiva just ton suoran ja välittömän väännön takia. Se koko ajan houkuttelee ajamaan vähän kovempaa. Pikkusen hirvittää lompakon puolesta, koska hieman tulee päästeltyä koko ajan limiiteillä varsinkin hiljasemmilla teillä. Kerran kun sopivasti kissalan pojat sattuu puskaan kyttäämään niin voi tulla kalliiksi. Mutta on se vaan niin mukavaa hommaa
P.s Pienenä negatiivisena ominaisuutena rst:ssä on sivutuuli herkkyys joka ekalla kertaa hieman pelästytti. Metsästä avoimelle tullessa pitää olla hieman varuillaan.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Juu siis tämä(kin) kone pistää hiukka hanttiin ja rupeaa ravistamaan jos sitä yrittää vedättää alle 3t rpm. TS. sisäänajossakin lienee parempi vedättää siellä 4-6k kierroksilla ainakin sitä kahvaa reilummin kääntäessä. Jossain 4 tuhannen kohdallahan on semmoinen kruisailuun sopiva sweet spot, jolla voi vedättää vaihteella kuin vaihteella ja vastaa kaasuun jo melko iloisesti kun sitä kääntää. Turha ruveta kelaamaan niitä kierroksia sieltä alta kolmen tonnin, ainakaan sisäänajossa, koska tuskin se kakistelu on sen terveellisempää kuin ne suuret kierroksetkaan juuri sen sisäänajon aikana. Tuleepahan samalla kelattua ja herkistettyä sitä vaihdelaatikkoakin.kirjoitti
Alle 3:n kilokierroksen on kyllä turha konetta kiusata. Itse olen ajellut siinä 3-6 tonnin välissä matka-ajossa. "Parhaiten" tosiaan lähtee siinä neljän tonnin huitteissa (jos siis näistä sisäänajokierroksista puhutaan...)(canepazzo @ Huhti. 18 2006,15:22) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Minäkin ajelen Futurallani silleen että pidän mieluummin kierrokset yli 3000:n ja vaihteilla "sovittelen" vauhtia.
Futura on kiva ja nöyrä peli kurvailuun ja kun hanaa antaa niin löytyy vähän perustetta kuutioillekin. Se ei kuitenkaan ole mikään TYKKI mutta hyvä sellainen "jokapaikan höylä"
R1250RT, R1200GS, G650X
Mitä hintaluokkaa pyysivät 1000 km huollosta? Menossa huoltoon tänään. 1300km ehdin ajaa ennen kuin huoltoajan sain. Pakko oli päästä ajelemaan kun ilmat ovat olleet niin kivat. Synteettiset öljyt pyydän pistämään. Ilm. vaihteisto toimii hieman sujuvammin synteettisillä. Tosin kun kone lämpenee ei ole ongelmia vaihteiden kanssa.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Ee-speedillä maksoin 150 euroa mutta tuohon sisältyi jo hieman askartelua ilmaboksin ja eturattaan tiimoilta. EEsko on kyllä sen verran kiireinen mies, että epäilen, josko hänellä aikaa muiden kuin omalta pajalta lähteneiden pyörien huoltoon likenee...mutta onpahan ainakin vertailukohtaa esim. Nakkilan mopomiesten hintoihin.(Motohtori @ Huhti. 26 2006,14:06) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Öö... minkähänlaista öljyä olet sitten aiemmin käyttänyt, ja oletko varma että täyssynteettiset on tuohon koneeseen ne parhaat mahdolliset?kirjoitti
Olkoonkin että tuo(kaan) aihe ei nyt ole niitä kriittisimpiä koneen toiminnan kannalta.
Itsellä on nyt keväällä ollut jotkut 10W40 -litkut ja hetikohta kunhan tulee muuta huollettavaa, tai tässä lähiaikoina kun kelitkin jo lämpeni, menee öljyt vaihtoon vaikka etuajassa ja vaihtuu 15W50 puolisynteettisiin (muistaakseni) öljyihin, Shellin Advance Ultraan tai Motorexin tavaraan. Noilla nykyisillä ei tuo vaihteiston toiminta ihan parhaalta mahdolliselta tunnu.
Minulle laittoivat koneeseen Motul 5100 15W50 synteettiset öljyt ekan tonnin huollossa. Pyörän huollatin Jyväskylän Bike-Forumissa. Huollon hinta ei päätä huimannut, mutta tuli ostettua kyllä paljon muutakin samalla reissulla.
Kuitin mukaan huollon hinnaksi jäi 95 Euroa, mutta yli 400 köyhempänä kuitenkin lähdin
On se vaan hauska laite tuo Mille. 1700 km nyt mittarissa ja hauskaa on ollut joka kilometri (paitsi eilen kun oli pää kipeä... kiitos kangasniemen apteekille buranoista).
200 e luokkaa * näytti alustava arvio huollosta Motobox Karhulassa. Melko kallista .... elämä on... *3 h huoltokäsikirjan mukaan pitäisi varata huoltoon aikaa.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
No huh huh..(Motohtori @ Huhti. 26 2006,19:39) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Lopulta 152 e kuitissa lukee. Kotipihassa huomasin että toisenpuolen etukatteen kiinnitysruuvit olivat hyvin löysällä. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen olisi ruuvit jääneet tielle. Että silleen. :vihainen:Palautetta annettiin huoltoon saman tien.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Taitaapi olla niin että tehdas ei suosittele täyssynteettistä öljyä. Ainakaan Aprilia.fi sivuilla olevan huoltotaulukon mukaan.(Motohtori @ Huhti. 26 2006,14:06) kirjoitti
Taivas saa odottaa