Moro!
Olen tilannut leovincen slip-on:n gsxf 750 sussuun. ja olen kuullut vähän kaikenlaista mielipidettä siitä pitäisikö samalla vaihtaa suuttimet vai ei.... ko mallissa ollut vissiin jotain ongelmia säätämisen kanssa. Mutta onko jollakin kokemusta?
Tomtom![]()
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Kannattaa ensin vaihtaa se slipari paikalleen sekä säätää pyörä sille putkelle sopivaksi ihan vakio suuttimilla ja sitten tarvittaessa laittaa se suutinsarja. Asiaa kannattaa tiedustella myös ip-dynotestiltä, jos siellä olisi tehty vastaavaan pyörään sama operaatio ja onko sitten laiteltu suutinsarjaa vai ei.
Ahdettu 1216
Suurin ongelma on se, että factoryn ja dynojetin sarjoissa ei ole mukana suuttimia, jotka ovat vakioita pienempiä.
Neulan vaihdon jälkeen mulla on suutinkoko 110, factoryn ohjeistuksen mukaan pitäisi olla viriputkistolla 122,5, joten kaasarit olivat auki ihan kyllin monta kertaa.
Satakympeillä suuttimilla 101 heppaa, satakakskymppisillä 86 heppaa, nämä takapyörästä samassa penkissä ennen ja jälkeen säädön.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Eikö kukaan ole kokeillut sliparilla sekä vakio suuttimilla ja säädöllä?
Ahdettu 1216
Itse asiassa olin tuossa ilpon kanssa juttusilla ip-dynotestille ja sanoi että rahat menee hukkaan jos suutin sarjan hommaa vakio suuttimilla pitäisi pelittää ihan ok...(suiza 1200 @ Huhti. 26 2006,21:36) kirjoitti
Nyt ei sitten muuta kuin odottelen että motokatti saa sellaisen hommattu...
TOTOM
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Mulla on mopossa (-05) Leon slipari, suutinsarja ja k&n suodatin. Viaberilla säädetty ja penkitetty. Oli kuulemma harvinaisen hankala säätää kohdalleen. Tiedä sitten onko mallikohtainen ongelma ? Tehoa takapyörältä säätöjen jälkeen 90,1 hp ja vääntöä tuli mukavasti lisää. Valitettavasti ei ole tietoa paljonko oli tehoa vakiona.
Pitäisi aina penkittää ennen ja jälkeen muutoksien, että näkee tuliko sitä parannusta.(Äffä @ Huhti. 27 2006,14:55) kirjoitti
Ahdettu 1216
Niinpä niin. Paskat on jo housussamutta persetuntumalla parani sen verran ettei harmita vähääkään.
Se pelkkä äänten kasvu hämää sitä persettä aika paljon...
Ahdettu 1216
Lisää vastauksia aiheesta, kiitos..... kiinnostaa itteekin.....
mul on laserin slipari ja vakio suuttimet. paljonkohan noilla suuttimilla saa tehon lisäystä?!
mopo oli gsx750f vm. -03
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Toimii vakiosuuttimilla ja säädöillä ok. Jos löytyy jotain sanomista niin sitten neulaa pari pykälää ylöspäin ja se on siinä. Eli ei tarvi kyseisessä pyörässä suuttimiin koskea.
Minä ole kuullut myös että olisi hankala säädettävä....(Äffä @ Huhti. 27 2006,12:55) kirjoitti
Tiedä sitten mutta enemmän tiettää töitä kuin jotkut muut mopot...
Millaiset pörinät toi slipari antaa...? Tälle kaudelle jo 700 km mittarissa... ja sitä vaan haluaisi vähän sitä ÄÄNTÄ.
Tomtom
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Tuolla viime kesästä mopon viritystä *
On ääniä ja käppyröitä.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
täytyykin sitten viedä mopo johonkin dyno pajalle säädettäväksi. Edellinen omistaja tuskin on sitä tehnyt.![]()
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Itse hommasin Rombon vaimentajan -02 750 äffään ja tarkoitus olisi säätää pyörä dynossa parin parin viikon päästä. Suutinsarjaa en aio laittaa...
off topic...........
onko gsx750f:n "ominaisuutena" vedon loppuminen tuossa 11,5t rpm paikkeilla?! onko ko. suitsaa "kuristettu/rajoitettu" mitenkään, siis tehtaalta lähtiessään tai suomeen tuodessa?![]()
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Eiköhän se ole kierrosluvun rajoitin, joka lyö pelit seis noilla nurkilla !
Jos googletat "Nikko G-Pack", niin löytyy yksi rajoittimen poistaja, tosin sen merkitys ei ole suuri.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Motokatti ilimootti että putken pätkä on tullut....
Varasin sitten ilpolle heti ajan ja se olis ensi viikon perjantaina...
Katsotaan josko saisin tänne jollakin ilveellä ennen ja jälkeen käppyrät jos se sattuu ketään kiinnostamaan...
Ja siis en suuttimia vaihda ainakaan tässä vaiheessa...
TOMTOM![]()
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Ja kun teillä arvon Äffä-kuskit nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, koska slipariviritys ei todennäköisesti tyydytä tehon janoa, niin meikäläisen kokoränni ( 101,3 takapyörältä ) tulee myyntiin ensi viikolla.
Arrow 4-2-1 rst jousikiristeinen, koottava pakosarja + Micron Titanium vaimennin, sekin jousikiristeinen kollektoria vasten.
Ilmoitus tulee ensiviikolla tämän palstan kirpputorille muiden Äffä-lisävarusteiden kera, jos et malta odottaa, pistä privaviesti.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
tottahan toki käppyrät kiinnostaa!!!![]()
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
HIP HIP HURRAAA![]()
![]()
![]()
Slipari vaihdettu ja perskeles että tuntuu hyvältä ja kuullostaa...
todii tehon lisäsy 3 hp 91,1 -> 94 ja vääntöjä 0,25 7,04 -> 7,29.
mutta mutta mikä parantua oleellisesti oli kaasuun vastattavuus sekä n.6500 kiekan kohdalla tapahtunut väännön notkahdus on poissa... vääntö käppyrä on suora... Mutta perskeles niitä murinoita
nyt on äänet kohdallaan.
![]()
osaiskohan joku avittaa miten ne käppyrät saisi näkymään???
Tomtom
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Käppyrät löytyy täältäpyörän kuvia!
Lisäilen sinne vielä ääni näytettä kunhan kerkeen nauhoitella...
Tomtom
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Moikka!
Mulle tulossa myös samainen slipari.
tarviko koskea säätöihin vai oliko alkuperäisillä hyvä?
Aikaisempien viestien perusteella ajattelin vaihtaa 110:t suuttimet ton sliparin kanssa.Vai kannattasko kokeilla ensin alkuperäisillä?
Ne satakympit ovat sidoksissa Factoryn virtaavampien neulojen kanssa, vakioneuloilla tilanne saattaa olla toinen !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup